26.07.2024

№ 154/166/19

Постанова

Іменем України

01 квітня 2020 року

м. Київ

справа № 154/166/19

провадження № 61-13260св19

Верховний Суд у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду:

головуючого - Синельникова Є. В.,

суддів: Білоконь О. В. (суддя-доповідач), Осіяна О. М., Сакари Н. Ю., Шиповича В. В.,

учасники справи:

позивач - ОСОБА_1 ,

відповідач - комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 8 «Вишиванка» Володимир-Волинської міської ради,

третя особа - ОСОБА_2 ,

розглянув у порядку спрощеного позовного провадження касаційну скаргу комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 8 «Вишиванка» Володимир-Волинської міської ради на постанову Волинського апеляційного суду у складі колегії суддів: Матвійчук Л. В., Бовчалюк З. А., Федонюк С. Ю., від 21 червня 2019 року,

ВСТАНОВИВ:

Описова частина

Короткий зміст позовних вимог

У січні 2019 року ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 8 «Вишиванка» Володимир-Волинської міської ради (далі - КЗ «ДНЗ № 8 «Вишиванка»), третя особа - ОСОБА_2 , про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання нарахувати заробітну плату.

В обґрунтування позову вказала, що 26 грудня 2018 року завідуючим КЗ «ДНЗ № 8 «Вишиванка» ОСОБА_2 видано наказ «Про проходження обов`язкового медичного огляду вихователем ОСОБА_1 », відповідно до якого у строк до 27 грудня 2018 року їй наказано невідкладно пройти черговий медичний огляд за рахунок установи із збереженням заробітної плати.

Вона не ухиляється від проходження такого чергового медичного огляду, у вказаний період часу пройшла необхідні обстеження у лікаря-дерматолога та терапевта, здала відповідні аналізи, однак перешкодою для отримання довідки медичної комісії відділення профоглядів про відсутність протипоказань до роботи є проведення позачергового психіатричного огляду, що на її думку суперечить чинному законодавству, оскільки наступний обов`язковий періодичний огляд вона зобов`язана проходити лише у 2022 році, а жодних підстав для проведення позачергового психіатричного огляду щодо неї у адміністрації не було.

КЗ «ДНЗ № 8 «Вишиванка» було прийнято наказ № 139/01-03 від 28 грудня 2018 року, яким її було відсторонено від роботи без збереження заробітної плати до пред`явлення медичної книжки з відміткою щодо проходження чергового медичного огляду.

У зв`язку з викладеним позивач просила суд скасувати наказ № 139/01-03 від 28 грудня 2018 року про відсторонення її від роботи та зобов`язати відповідача здійснити їй нарахування заробітної плати за період з 28 грудня 2018 року по день фактичного допуску до роботи.

Короткий зміст рішення суду першої інстанції

Рішенням Володимир-Волинського міського суду Волинської області у складі судді Вітера І. Р. від 27 лютого 2019 року в позові ОСОБА_1 відмовлено.

Рішення суду першої інстанції мотивоване підставністю та законністю наказу відповідача про відсторонення позивача від роботи без збереження за нею заробітної плати, враховуючи її відмову проходити обов`язковий черговий медичний огляд.

Короткий зміст постанови суду апеляційної інстанції

Постановою Волинського апеляційного суду від 21 червня 2019 року задоволено апеляційну скаргу ОСОБА_1 , скасовано рішення Володимир-Волинського міського суду Волинської області від 27 лютого 2019 року та ухвалено нове рішення про задоволення позову ОСОБА_1 .

Визнано незаконним та скасовано наказ завідувача закладу дошкільної освіти № 8 «Вишиванка» № 139/01-03 від 28 грудня 2018 року «Про відсторонення від роботи вихователя ОСОБА_1 ».

Зобов`язано заклад дошкільної освіти № 8 «Вишиванка» здійснити нарахування ОСОБА_1 заробітної плати за період з 28 грудня 2018 року по день фактичного допуску до роботи.

Вирішено питання про розподіл судових витрат.

Постанова апеляційного суду мотивована тим, що ОСОБА_1 не зобов`язана проходити позачерговий психіатричний медичний огляд відповідно до вимог Порядку проведення обов`язкових попередніх та періодичних психіатричних оглядів і перелік медичних психіатричних протипоказань щодо виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби), що можуть становити безпосередню небезпеку для особи, яка провадить цю діяльність, або оточуючих, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2000 року № 1465. Отже, відсторонення її від роботи без збереження заробітної плати у зв`язку з відмовою проходження такого позачергового психіатричного медичного огляду не відповідає вимогам частини другої статті 17 Закону України «Про охорону праці» та є незаконним.

Короткий зміст вимог касаційної скарги та аргументи учасників справи

У касаційній скарзі, поданій у липні 2019 року до Верховного Суду, КЗ «ДНЗ № 8 «Вишиванка» просить скасувати постанову апеляційного суду та залишити в силі рішення суду першої інстанції, посилаючись на порушення судом апеляційної інстанції норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права.

Касаційна скарга мотивована тим, що позивач ухилилась від проходження обов`язкового медичного огляду, а тому за відсутності відомостей щодо наявності чи відсутності у неї психіатричних протипоказань для виконання своїх трудових обов`язків відповідач не мав права допускати її до виконання цих обов`язків. Позивач не оскаржувала включення в медичну карту огляду у лікаря психіатра. Суд апеляційної інстанції безпідставно узяв до уваги заключення лікарсько-консультативної комісії медичного закладу про відсутність у ОСОБА_1 протипоказань для виконання трудових функцій.

Відзив на касаційну скаргу не подано.

Рух касаційної скарги у суді касаційної інстанції

Відповідно до статті 388 ЦПК України судом касаційної інстанції у цивільних справах є Верховний Суд.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу справи між суддями від 17 липня 2019 року справу призначено судді-доповідачеві.

Ухвалою Верховного Суду від 28 серпня 2019 року відкрито касаційне провадження в указаній справі, а ухвалою суду від 24 березня 2020 року - призначено справу до розгляду.

Фактичні обставини справи, встановлені судами

ОСОБА_1 працює на посаді вихователя в КЗ «ДНЗ № 8 «Вишиванка».

Відповідно до посадової інструкції № 121 вихователя дошкільного навчального закладу № 8 «Вишиванка» ОСОБА_1, затвердженої наказом № 129/01-02 від 15 вересня 2015 року, на посаду вихователя дошкільного навчального закладу призначається особа, яка має відповідну повну вищу або середню (неповну вищу) педагогічну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста, бакалавра або молодшого спеціаліста, а також стан здоров`я якої дозволяє виконувати професійні обов`язки. У відповідності до пункту 2.31 вказаної інструкції до обов`язків вихователя входить своєчасне проходження медичного огляду (а.с. 40-43).

Наказом КЗ «ДНЗ № 8 «Вишиванка» № 98/01-02 від 29 грудня 2017 року затверджено графік проходження медичних оглядів працівників дошкільного навчального закладу, згідно із яким ОСОБА_1 повинна була пройти черговий медичний огляд до 22 листопада 2018 року (а.с. 44-45).

Наказом завідувача КЗ «ДНЗ № 8 «Вишиванка» № 60/01-02 від 26 грудня 2018 року «Про проходження обов`язкового медичного огляду вихователем ОСОБА_1 » передбачено, що позивач відповідно до згідно плану-графіка проходження періодичних медичних оглядів працівників ДНЗ у 2018 році зобов`язана пройти черговий медичний огляд до 27 грудня 2018 року за рахунок установи із збереженням заробітної плати.

Як вбачається з листа Володимир-Волинського територіального медичного об`єднання (далі - Володимир-Волинське ТМО), 22 листопада 2018 року позивач звернулась для проходження чергового обов`язкового медичного огляду. Їй був виданий маршрутний лист, де були вказані об`єм обстежень та кабінети лікарів, серед яких зазначений і лікар-психіатр.

Особистою медичною книжкою ОСОБА_1 серії НОМЕР_1 підтверджується, що вона у 2017 році та на початку 2018 року проходила чергові медичні огляди у Володимир-Волинському ТМО (а.с. 9).

Згідно із відомостями медичної карти ОСОБА_1 для визначення можливості займатися відповідним видом діяльності за станом здоров`я, позивач в період з 22 по 26 листопада 2018 року пройшла обстеження у лікаря-дерматолога та терапевта Володимир-Волинського територіального медичного об`єднання, здала аналіз крові на сифіліс.

Разом з тим ця медична книжка не містить даних про те, що ОСОБА_1 у повному обсязі пройшла черговий обов`язковий медичний огляд у лікаря отоларинголога, стоматолога та інших спеціалістів, зокрема і психіатра, а також флюорографічне, бактеріоскопічне, бактеріологічне дослідження (а.с.7-9).

Наказом КЗ «ДНЗ № 8 «Вишиванка» № 60/01-02 від 26 грудня 2018 року ОСОБА_1 зобов`язано невідкладно пройти обов`язковий медичний огляд за рахунок установи із збереженням заробітної плати в строк до 27 грудня 2018 року. При умові невиконання такого обов`язку, відсторонити її від роботи з 28 грудня 2018 року без збереження заробітної плати до пред`явлення особистої медичної книжки в ДНЗ № 8 з відміткою про проходження чергового медичного огляду (а.с. 5).

Наказом завідувача КЗ «ДНЗ № 8 «Вишиванка» № 139/01-03 від 28 грудня 2018 року «Про відсторонення від роботи вихователя ОСОБА_1 » встановлено, що остання не пройшла обов`язкового чергового медичного огляду, у зв`язку з чим було прийняте рішення про її відсторонення від роботи з 28 грудня 2018 року без збереження заробітної плати до пред`явлення особистої медичної книжки в ДНЗ № 8 з відміткою щодо проходження чергового медичного огляду (а.с. 6).

Відповідно до медичної довідки про проходження обов`язкових попереднього та періодичного психіатричних оглядів серії 12 ЯЯФ № 114524 від 15 травня 2017 року, яка дійсна до 15 травня 2022 року, ОСОБА_1 не має психіатричних протипоказань до виконання професійних обов`язків вихователя (а.с. 8).

У період з 16 по 31 серпня 2018 рокуОСОБА_1 знаходилась на стаціонарному лікуванні у психіатричному відділенні Володимир-Волинського ТМО.

Мотивувальна частина

Позиція Верховного Суду

Відповідно до частини другої розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 15 січня 2020 року № 460-ІХ «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України Цивільного процесуального кодексу України Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду судових справ» касаційні скарги на судові рішення, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цим Законом, розглядаються в порядку, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Згідно із положенням частини другої статті 389 ЦПК України (тут і далі у редакції, чинній на час подання касаційної скарги) підставами касаційного оскарження є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права.

Касаційна скарга підлягає задоволенню.

Мотиви, з яких виходить Верховний Суд, та застосовані норми права

Згідно з частиною третьою статті 3 ЦПК України провадження в цивільних справах здійснюється відповідно до законів, чинних на час вчинення окремих процесуальних дій, розгляду і вирішення справи.

Відповідно до вимог частин першої і другої статті 400 ЦПК України під час розгляду справи в касаційному порядку суд перевіряє в межах касаційної скарги правильність застосування судом першої або апеляційної інстанції норм матеріального чи процесуального права і не може встановлювати або (та) вважати доведеними обставини, що не були встановлені в рішенні чи відкинуті ним, вирішувати питання про достовірність або недостовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими.

Суд касаційної інстанції перевіряє законність судових рішень лише в межах позовних вимог, заявлених у суді першої інстанції.

Згідно з частинами першою, другою та п`ятою статті 263 ЦПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Таким вимогам судове рішення апеляційної інстанції не відповідає з таких підстав.

Задовольняючи позов ОСОБА_1 , суд апеляційної інстанції виходив із відсутності правових підстав для проходження ОСОБА_1 на вимогу роботодавця позачергового психіатричного медичного огляду, а тому дійшов висновку, що її відсторонення від роботи без збереження заробітної плати у зв`язку з відмовою проходження такого позачергового психіатричного медичного огляду не відповідає вимогам частини другої статті 17 Закону України «Про охорону праці» та є незаконним.

З цим висновком апеляційного суду колегія суддів не погоджується, оскільки він не відповідає обставинам справи та вказаним вимогам закону з таких підстав.

Відповідно до статті 43 Конституції України кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.

Згідно зі статтею 3 Кодексу законів про працю України (надалі - КЗпП України) законодавство про працю регулює трудові відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами.

Правові підстави відсторонення працівника від роботи власником або уповноваженим органом визначені статтею 46 КЗпП України.

Так, відсторонення працівників від роботи власником або уповноваженим ним органом допускається у разі: появи на роботі в нетверезому стані, у стані наркотичного або токсичного сп`яніння; відмови або ухилення від обов`язкових медичних оглядів, навчання, інструктажу і перевірки знань з охорони праці та протипожежної охорони; в інших випадках, передбачених законодавством.

Отже, відсторонення від роботи - це тимчасове позбавлення працівника, який перебуває у трудових правовідносинах із підприємством, можливості реального здійснення ним права на працю на підставі виявленого власником чи уповноваженим ним органом факту, через який він має право усунути або зобов`язаний усунути працівника від роботи.

Таким чином, відсторонення особи від роботи можливе за наявності передбачених законодавством обставин, зокрема у разі відмови або ухилення від обов`язкових медичних оглядів.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 159 КЗпП України працівник зобов`язаний проходити у встановленому порядку попередні та періодичні медичні огляди.

Перелік професій, працівники яких підлягають медичному оглядові, термін і порядок його проведення встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці.

Згідно із частиною першою статті 26 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», обов`язкові медичні огляди організуються і здійснюються у встановленому законодавством порядку.

Частиною 2 цієї ж норми Закону визначено, що працівники дошкільних і навчально-виховних закладів повинні проходити обов`язкові попередні (до прийняття на роботу) і періодичні медичні огляди.

Відповідно до частини п`ятої статті 26 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», працівники, які без поважних причин не пройшли у встановлений термін обов`язковий медичний огляд у повному обсязі, від роботи відсторонюються і можуть бути притягнуті до дисциплінарної відповідальності.

Порядком проведення обов`язкових профілактичних медичних оглядів та видачі особистих медичних книжок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 559 від 23 травня 2001 року, передбачено проведення обов`язкових попередніх (до прийняття на роботу) та періодичних профілактичних медичних оглядів (далі - обов`язкові медичні огляди) працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов`язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб (далі - працівники), та видача їм особистих медичних книжок.

Згідно з пунктом 11 цього порядку для проведення обов`язкового періодичного медичного огляду роботодавець складає за погодженням з відповідним головним державним санітарним лікарем список працівників, які повинні пройти цей огляд. Копія списку передається до закладу або установи охорони здоров`я, де проводитиметься цей огляд. Роботодавець здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов`язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність.

Відповідно до статті 9 Закону України «Про психіатричну допомогу» з метою встановлення придатності особи до виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби) з особливими вимогами до стану її психічного здоров`я вона підлягає обов`язковому попередньому (перед початком діяльності) та періодичним (у процесі діяльності) психіатричним оглядам, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, або позачерговим (у процесі діяльності) у випадку виникнення психічного розладу в проміжок часу між оглядами. Порядок проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

Згідно із частиною другою статті 17 Закону України «Про охорону праці», власник не має права допускати працівника до роботи, якщо він зобов`язаний проходити, але вчасно не пройшов медичний огляд. Якщо працівник ухиляється від проходження медичних оглядів, він відстороняється від роботи без збереження заробітної плати. При наявності поважних причин не проходження медичного огляду у встановлений термін відсторонення від роботи здійснюється із збереженням заробітної плати в розмірі двох третин тарифної ставки (окладу). Ухилення працівника від проходження медичного огляду, якщо його проходження обов`язкове, є порушення трудової дисципліни і може тягти дисциплінарну відповідальність працівника аж до звільнення з роботи.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2000 року № 1465 затверджено Порядок проведення обов`язкових попередніх та періодичних психіатричних оглядів і перелік медичних психіатричних протипоказань щодо виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби), що можуть становити безпосередню небезпеку для особи, яка провадить цю діяльність, або оточуючих (далі - Порядок).

У цьому Порядку визначено перелік медичних психіатричних протипоказань щодо виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби), що можуть становити безпосередню небезпеку для особи, яка провадить цю діяльність, або оточуючих (далі - Перелік).

Згідно з пунктом 2 зазначеного Порядку обов`язковий попередній психіатричний огляд проводиться перед початком діяльності (влаштуванням на роботу), а обов`язковий періодичний - у процесі діяльності. Періодичність проведення цих психіатричних оглядів визначається переліком медичних психіатричних протипоказань щодо виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби), що можуть становити безпосередню небезпеку для особи, яка провадить цю діяльність, або оточуючих (далі - Перелік).

Відповідно до пункту 12 Переліку періодичність проведення оглядів працівників навчальних закладів всіх типів та форм власності становить один раз на п`ять років.

У разі виявлення в особи ознак психічного захворювання (розладу), зазначеного у Переліку, яке є протипоказанням для виконання окремих видів діяльності, або якщо вона страждала на тяжкий психічний розлад в минулому (не менш як 5 років тому), а також у разі незгоди особи з результатами психіатричного огляду, вона повинна пройти додаткове психіатричне обстеження амбулаторне або в умовах стаціонару. Рішення про наявність психіатричних протипоказань для виконання окремих видів діяльності після додаткового психіатричного обстеження приймається лікарсько-консультативною комісією.

Після проведення обов`язкових попереднього або періодичного психіатричних оглядів, а у разі потреби - додаткового психіатричного обстеження особі видається довідка про проходження обов`язкових попереднього або періодичного психіатричних оглядів, в якій зазначається наявність чи відсутність у неї психіатричних протипоказань для виконання окремих видів діяльності. Термін дії довідки встановлюється відповідно до періодичності психіатричних оглядів.

Відповідно до пунктів 12, 13 Інструкції про проведення обов`язкових попередніх та періодичних психіатричних оглядів, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров`я України від 17 січня 2002 року № 12, після додаткового психіатричного обстеження особи амбулаторно або в умовах стаціонару рішення про наявність або відсутність психіатричних протипоказань для виконання окремих видів діяльності приймає лікарсько-консультативна комісія психоневрологічного закладу з відповідним письмовим висновком у медичній документації та подальшим заповненням протоколу.

Після проведення обов`язкових попереднього та періодичного психіатричних оглядів, а при потребі - додаткового амбулаторного чи стаціонарного обстежень та огляду лікарсько-консультативною комісією, особі видається медична довідка про проходження обов`язкових попереднього та періодичного психіатричних оглядів, засвідчена круглою печаткою психоневрологічного закладу, в якій зазначається наявність чи відсутність у неї психіатричних протипоказань для виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби), згідно з Переліком протипоказань.

Так, у справі, що переглядається судами установлено, що для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров`я, позивач в період у 2017 році та на початку 2018 року проходила чергові медичні огляди у Володимир-Волинському ТМО, а з 22 по 26 листопада 2018 року пройшла обстеження у лікаря-дерматолога та терапевта Володимир-Волинського ТМО, здала аналіз крові на виявлення однієї паталогії.

Разом із тим у медичній документації позивача відсутні відповідні відмітки із висновками про проходження нею огляду 22 листопада 2018 року, зокрема отоларинголога, стоматолога та інших спеціалістів, а також флюорографічне, бактеріоскопічне, бактеріологічне дослідження та висновок голови комісії з приводу спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров`я.

Враховуючи передбачений законом обов`язок працівника надати роботодавцю медичну книжку із відмітками про проходження медичного огляду, факт відсутності у роботодавця без поважних причин протягом значного часу відомостей про проходження працівником чергового медичного огляду може свідчити про ухилення такого працівника від проходження огляду та кореспондується з обов'язком роботодавця відсторонити цього працівника від роботи. Порушення ж цього обов`язку роботодавцем тягне за собою відповідальність.

Суд бере до уваги, що працівник є слабшою, ніж роботодавець стороною у трудових правовідносинах, водночас працівник має діяти добросовісно щодо реалізації своїх трудових прав, а інтереси роботодавця також мають бути враховані.

Вирішуючи спір у цій справі, суд першої інстанції зважив на відкриту демонстрацію позивачем свого небажання пройти періодичний медичний огляд та з огляду на це дійшов правильного висновку, що рішення і дії відповідача щодо відсторонення позивача від виконання трудових обов`язків були цілком виправданими його обов`язком не допускати жодних порушень, які потенційно можуть негативно вплинути на здоров`я та психологічний стан вихованців дошкільного закладу.

Колегія суддів не погоджується з висновком апеляційного суду про примушування позивача до проходження позачергового психіатричного огляду, оскільки роботодавець лише встановлює обов`язок працівника пройти обов`язковий медичний огляд, однак маршрутний лист із зазначенням об`єму обстежень та кабінетів лікарів-спеціалістів визначає не роботодавець, а медична установа, яка вважала на необхідне включити лікаря - психіатра у маршрутний лист.

Оскільки позивачем не надано належні докази про проходження чергового медичного огляду за 2018 рік у вигляді заповненої медичної книжки з висновком голови комісії з приводу її спроможності працювати вихователем у дошкільному закладі за станом здоров`я, висновок суду апеляційної інстанції про незаконність відсторонення позивача від роботи є таким, що суперечить вимогам статті 46 КЗпП України та обставинам справи.

Відповідно до статті 413 ЦПК України суд касаційної інстанції скасовує постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково і залишає в силі судове рішення суду першої інстанції у відповідній частині, якщо встановить, що судом апеляційної інстанції скасовано судове рішення, яке відповідає закону.

Оскільки під час дослідження доказів та встановлення фактів у справі, судом першої інстанції не були порушені норми процесуального права, правильно застосовані норми матеріального закону, рішення суду є законним і обґрунтованим, а тому з огляду на положення статті 413 ЦПК України суд касаційної інстанції скасовує постанову апеляційного суду і залишає в силі рішення суду першої інстанції.

Згідно з підпунктами «б», «в» пункту 4 частини першої статті 416 ЦПК України резолютивна частина постанови суду касаційної інстанції складається, в тому числі, і з нового розподілу судових витрат, понесених у зв`язку із розглядом справи у суді першої інстанції та апеляційної інстанції, - у разі скасування рішення та ухвалення нового рішення або зміни рішення, а також розподілу судових витрат, понесених у зв`язку з переглядом справи у суді касаційної інстанції.

За правилом частини першої статті 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи те, що колегія суддів дійшла висновку про залишення в силі рішення суду першої інстанції, яким відмовлено у задоволенні позову ОСОБА_1 , тому з неї на користь комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 8 «Вишиванка» Володимир-Волинської міської ради підлягають стягненню судові витрати, понесені у суді касаційної інстанції, у розмірі 2 561 грн.

Керуючись статтями 409 413 416 ЦПК України, Верховний Суд у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 8 «Вишиванка» Володимир-Волинської міської ради задовольнити.

Постанову Волинського апеляційного суду від 21 червня 2019 року скасувати та залишити в силі рішення Володимир-Волинського міського суду Волинської області від 27 лютого 2019 року.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 8 «Вишиванка» Володимир-Волинської міської ради судовий збір за подання касаційної скарги в сумі 2 561 грн.

Постанова суду касаційної інстанції набирає законної сили з моменту її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Головуючий Судді:Є. В. Синельников О. В. Білоконь О. М. Осіян Н. Ю. Сакара В. В. Шипович