ПОСТАНОВА
Іменем України
15 квітня 2020 року
Київ
справа №823/1611/16
адміністративне провадження №К/9901/29810/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого судді (судді-доповідача) - Данилевич Н.А.,
суддів - Бевзенка В.М.,
Шевцової Н.В.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні
касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Газета «Зоря» на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 27 грудня 2016 року (головуючий суддя - Оксененко О.М., судді - Губська Л.В., Федотов І.В.) у справі
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Газета «Зоря»
до Головного територіального управління юстиції у Черкаській області
про визнання протиправним та скасування рішення,-
у с т а н о в и в :
І. ІСТОРІЯ СПРАВИ
Короткий зміст позовних вимог
31.10.2016 у Черкаський окружний адміністративний суд надійшов адміністративний позов ТОВ "Газета "Зоря" (далі - позивач) до Головного територіального управління юстиції в Черкаській області (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування в повному обсязі наказу про відмову в перереєстрації друкованого засобу масової інформації газети "Зоря"..
Позов мотивовано тим, що оскаржуваний наказ прийнятий за відсутності передбачених законом підстав для відмови у перереєстрації друкованого засобу масової інформації.
Короткий зміст судового рішення суду першої інстанції
Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 17 листопада 2016 року позов задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасовано наказ від 29.09.2016 №194/05 Головного територіального управління юстиції у Черкаській області про відмову в перереєстрації друкованого засобу масової інформації газети "ЗОРЯ".
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного територіального управління юстиції у Черкаській області (код ЄДРПОУ 34924330) на користь ТОВ "Газета "Зоря" (код ЄДРПОУ 40669053) сплачений судовий збір у сумі 1378,00грн. (одна тисяча триста сімдесят вісім гривень 00коп.).
Ухвалюючи рішення у справі, суд зазначив, що неповнота поданих документів (неподання укладеної відповідно до вимог Цивільного та Господарського кодексів, інших актів законодавства України між засновником (співзасновниками) і його правонаступником угоди про зміну засновника (складу співзасновників) та недоліки заяви не є підставою для відмови у перереєстрації друкованого засобу масової інформації. Суд встановив, що оскаржуваний не містить підстав, передбачених Законом, і правовий висновок, на підставі якого він прийнятий, не містить фактів, про які йдеться в ст. 15 Закону №2782-ХІІ. Отже, суд дійшов висновку, що відповідач при прийнятті спірного рішення не діяв у порядку, визначеному законом. Водночас суд зазначив, що неподання засновником (співзасновниками) протягом трьох місяців письмового повідомлення про усунення причин, що перешкоджали державній реєстрації видання, на підставі п.2.11. Положення №12/5 є підставою для реєструючого органу залишити заяву без розгляду та письмово повідомити про це засновника (співзасновників).
Короткий зміст судового рішення суду апеляційної інстанції
Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 27 грудня 2016 року апеляційну апеляційну скаргу Головного територіального управління юстиції у Черкаській області задоволено.
Постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 17 листопада 2016 року скасовано та ухвалено нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю «Газета «Зоря» до Головного територіального управління юстиції у Черкаській області про визнання протиправним та скасування рішення відмовлено.
Скасовуючи постанову суду першої інстанції, апеляційний суд виходив з того, що для перереєстрації друкованого засобу масової інформації газети «Зоря» разом із заявою подано договір між Трудовим колективом КП «Монастирищенська редакція районної газети «Зоря» та TOB «Ойл Америка Груп», а не договір між органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, що є засновниками (співзасновниками) та правонаступниками (у тому числі трудовим колективом редакції), який відповідно до законодавства є підставою для подання правонаступниками заяви про перереєстрацію друкованого засобу масової інформації в порядку, визначеному Законом України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні». У зв`язку з тим, що співзасновниками друкованого засобу масової інформації газети «Зоря» є органи державної влади, органи місцевого самоврядування та трудовий колектив редакції, а також враховуючи, що заявником не усунуто підстави для зупинення розгляду документів, поданих для перереєстрації газети «Зоря», зокрема, не подано договір між органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, що є засновниками (співзасновниками) та правонаступниками (у тому числі трудовим колективом редакції), суд дійшов висновку, що відповідно до пункту 5 статті 15 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» відповідачем правомірно відмовлено в перереєстрації друкованого засобу масової інформації газети «Зоря».
Короткий зміст вимог касаційної скарги та відзиву (заперечень)
19 січня 2017 року до Вищого адміністративного суду України надійшла касаційна скарга Товариства з обмеженою відповідальністю «Газета «Зоря» на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 27 грудня 2016 року, в якій позивач просить скасувати оскаржуване судове рішення та залишити в силі постанову суду першої інстанції.
На обґрунтування поданої касаційної скарги скаржник зазначає, що ним були дотримані вимоги, передбачені у статті 12 Закону. Вказує, що відомості, що містяться у листах-відповідях відповідача є неправдивими. Вказує, що в разі відмови у державній реєстрації друкованого ЗМІ, орган реєстрації готує правовий висновок про таку відмову з викладенням відповідних підстав.
Ухвалою Верховного Суду від 14 квітня 2020 року зазначену адміністративну справу прийнято до провадження та призначено до розгляду.
II. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ
Судами попередніх інстанцій встановлено, що згідно з даними Державного реєстру друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств, як суб`єктів інформаційної діяльності та матеріалів реєстраційної справи співзасновниками газети «Зоря» є Монастирищенська районна Рада народних депутатів, трудовий колектив редакції районної газети «Зоря», районна рада колективних сільськогосподарських підприємств та Монастирищенська районна державна адміністрація.
Рішенням Монастирищенської районної ради від 22.04.2016 №6-10/VІІ Монастирищенська районна рада вийшла зі складу засновників комунального підприємства «Монастирищенська редакція районної газети «Зоря».
26.07.2016 позивач подав відповідачу заяву (вх.№6479/3.3) про перереєстрацію друкованого засобу масової інформації газети «Зоря», зареєстрованого згідно зі свідоцтвом серії ЧС №211 та засновниками якого є Монастирищенська районна рада народних депутатів, Монастирищенська райдержадміністрація, районна рада сільськогосподарських підприємств, трудовий колектив редакції районної газети «Зоря».
До вказаної заяви позивач додав: довіреність за підписом редактора газети щодо уповноваження представника на подання документів для перереєстрації; договір від 28.04.2016 між трудовим колективом КП «Монастирищенська редакція районної газети «Зоря» та ТОВ «Ойл Американ Груп»; протокол від 13.07.2016 загальних зборів учасників ТОВ «Зоря»; копії статуту позивача та виписки з ЄДРПОУ про його реєстрацію; копію наказу від 13.07.2016 №1-2016 про призначення директора; копію свідоцтва від 02.06.1998 №ЧС2011 про державну реєстрацію друкованого засобу; копію виписки з ЄДРПОУ про реєстрацію Монастирищенької редакції районної газети «Зоря».
Листом Монастирищенської районної ради Черкаської області від 01.08.2016 №285/01-20 Головне територіальне управління юстиції у Черкаській області повідомлено про призупинення дії рішення районної ради від 22.04.2016 №6-10Л/И «Про вихід зі складу засновників редакції газети «Зоря».
Наказом від 19.08.2016 №172/05 відповідач розгляд вищевказаної заяви зупинив у зв`язку з невідповідністю поданих документів вимогам закону: недоліки заяви - не містить відомостей про пов`язану особу, не зазначено мову видання, не чітко визначено сферу розповсюдження та обсяг видання, не містить банківських реквізитів засновника, не чітко визначено вид видання за цільовим призначенням, - а також не подано договір між органами державної влади, що є засновниками (співзасновниками), та правонаступниками (у т.ч. трудовим колективом редакції).
З метою усунення недоліків поданих документів позивач 12.09.2016 подав для перереєстрації газети «Зоря» документи: заяву (вх.№6479/3.3) про перереєстрацію друкованого засобу масової інформації газети «Зоря»; договір від 28.04.2016 між трудовим колективом КП «Монастирищенська редакція районної газети «Зоря» та ТОВ «Ойл Американ Груп»; копії статуту позивача та виписки з ЄДРПОУ про його реєстрацію; копію наказу від 13.07.2016 №1-2016 про призначення директора; копію свідоцтва від 02.06.1998 №ЧС2011 про державну реєстрацію друкованого засобу.
Проте, наказом від 29.09.2016 №194/05 відповідач відмовив у перереєстрації друкованого засобу масової інформації газети «Зоря» відповідно до вимог ч. 5 ст. 15 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні». Підставою цього наказу визначено правовий висновок від 29.09.2016. В цьому висновку зазначено, що співзасновниками друкованого засобу масової інформації газети «Зоря» є органи державної влади; заявником не усунено підстав для зупинення розгляду заяви про перереєстрацію газети «Зоря».
: не повністю усунені недоліки в складанні та оформленні заяви; не надано договору між органами державної влади, іншими державними органами, що є засновниками (співзасновниками), та правонаступниками (у т.ч. трудовим колективом редакції) вказаного друкованого засобу масової інформації. Наданий договір від 28.04.2016 між трудовим колективом КП «Монастирищенська редакція районної газети «Зоря» та ТОВ «Ойл Американ Груп» свідчить, що інші співзасновники в його укладанні участі не брали.
Вважаючи вказане рішення відповідача протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.
ІІІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин)
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» 16 листопада 1992 року №2782-XII (далі - Закон №2782-XII) в цьому Законі під друкованими засобами масової інформації (пресою) в Україні розуміються періодичні і такі, що продовжуються, видання, які виходять під постійною назвою, з періодичністю один і більше номерів (випусків) протягом року на підставі свідоцтва про державну реєстрацію.
За змістом ст. 11 вказаного Закону, друкований засіб масової інформації може видаватися після його державної реєстрації.
Державній реєстрації підлягають всі друковані засоби масової інформації, що видаються на території України, незалежно від сфери розповсюдження, тиражу і способу його виготовлення.
Заяви про державну реєстрацію друкованих засобів масової інформації подаються засновником (співзасновниками) до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації друкованих засобів масової інформації.
Згідно з п. 3.1 Положення про державну реєстрацію друкованих засобів масової інформації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України № 12/5 від 21 лютого 2006 року (далі - Положення), перереєстрація друкованого ЗМІ здійснюється реєструючим органом у порядку, установленому для його реєстрації, у разі зміни: 1) засновника (складу співзасновників), у тому числі зміни найменування засновника; 2) назви видання; 3) мови видання; 4) сфери розповсюдження видання.
Відповідно до п. 3.2 Положення до реєструючого органу подається заява із зазначенням підстав перереєстрації. До заяви додаються згадані в пункті 2.4 Положення документи, угода між засновником і правонаступником (у разі перереєстрації друкованого ЗМІ у зв`язку зі зміною засновника) та копія попереднього свідоцтва про державну реєстрацію друкованого ЗМІ.
Зміна засновника (складу співзасновників) повинна оформлятися угодою між засновником (співзасновниками) і його правонаступником, укладеною відповідно до вимог Цивільного та Господарського кодексів, інших актів законодавства України.
Згідно зі ст. 12 Закону №2782-XII у заяві про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації повинні бути вказані: 1) засновник (співзасновники) видання; 1-1) пов`язана особа - юридична або фізична особа, яка здійснює контроль за засновником (співзасновниками), власником (співвласниками) друкованого засобу масової інформації, а також юридична особа, за якою засновник, власник (співвласник) здійснює відповідний контроль. У разі якщо одним із співзасновників (співвласників) друкованого засобу масової інформації є фізична особа, пов`язаними з нею особами вважаються також члени її сім`ї (чоловік, дружина, діти та батьки, мачуха та вітчим, рідні брати, сестри та їхні діти, чоловіки (дружини), спільно з якими вона здійснює контроль за друкованим засобом масової інформації; 2) вид видання; 3) назва видання; 4) мова видання; 5) сфера розповсюдження (місцева, регіональна, загальнодержавна, зарубіжна) та категорії читачів; 6) програмні цілі (основні принципи) або тематична спрямованість; 7) передбачувані періодичність випуску, обсяг і формат видання; 8) юридична адреса засновника, кожного із співзасновників та його (їх) банківські реквізити; 9) місцезнаходження редакції.
Реєструючий орган має право зажадати від засновника (співзасновників) подання документів, якими підтверджується його (їх) цивільна правоздатність та цивільна дієздатність (паспорт громадянина України, статут, договір між співзасновниками, договір з правонаступником, довіреність тощо).
При проведенні державної реєстрації забороняється вимагати від засновника (співзасновників) подання інших відомостей і документів.
Відповідно до ст. 13 вказаного Закону реєструючий орган зобов`язаний в місячний строк розглянути заяву про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації і письмово повідомити засновника (співзасновників) про результат розгляду.
В межах цього строку реєструючий орган приймає рішення про: а) державну реєстрацію видання; б) відмову у державній реєстрації; в) зупинення строку розгляду заяви про реєстрацію.
Зупинення цього строку здійснюється реєструючим органом, якщо: 1) засновник (співзасновники) не подав документи, якими підтверджується його (їх) цивільна правоздатність та цивільна дієздатність; 2) між співзасновниками не укладено установчий договір, передбачений статтею 9 цього Закону; 3) виникли обставини, за яких з незалежних від реєструючого органу причин своєчасне проведення державної реєстрації неможливе.
Зупинений строк розгляду заяви про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації поновлюється з дня, коли заявник письмово повідомить про усунення причин, що перешкоджали державній реєстрації видання.
При цьому, згідно з п.п. 2.1, 2.2 Положення для державної реєстрації друкованих ЗМІ подається заява.
Заява про державну реєстрацію друкованих ЗМІ, додатків до них у вигляді видань газетного та журнального типу подається до реєструвального органу засновником (співзасновниками) на кожне видання окремо в друкованому вигляді державною мовою. Про державну реєстрацію друкованого видання, випуск якого передбачено кількома мовами одночасно (паралельними випусками), подається одна заява.
У заяві про державну реєстрацію друкованого ЗМІ (далі - заява) мають бути вказані: 1) засновник (співзасновники) видання (якщо засновником є юридична особа - зазначаються її повне найменування, місцезнаходження, ідентифікаційний код юридичної особи; якщо засновником є фізична особа - зазначаються прізвище, ім`я (по батькові - за наявності), громадянство, адреса реєстрації місця проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків. Для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган, зазначаються серія та номер паспорта; пов`язана особа (особи): якщо пов`язаною особою є юридична особа, засновник наводить її повне найменування, ідентифікаційний код юридичної особи; якщо пов`язаною особою є фізична особа, зокрема: чоловік, дружина, діти та батьки, мачуха та вітчим, рідні брати, сестри та їхні діти, чоловіки (дружини), спільно з якими засновник здійснює контроль за друкованим засобом масової інформації, засновник наводить прізвище, ім`я, по батькові цієї особи, її громадянство та родинний зв`язок із засновником, її реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності). Для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган, зазначаються серія та номер паспорта; 2) вид видання (газета, журнал, збірник, бюлетень, альманах, календар, дайджест тощо); 3) назва видання (мовою/мовами, якою/якими виходитиме у світ): назва видання іноземною мовою або мовою національних меншин повинна відповідати назві державною мовою; якщо назву видання викладено тільки іноземною мовою або тільки мовою національних меншин, поряд вказується переклад назви на державну мову, за винятком випадку, коли у назві використовується зареєстрований знак для товарів та послуг; якщо друкований засіб масової інформації є додатком до іншого зареєстрованого видання, поряд з його назвою вказується назва основного видання; 4) мова/мови видання (одномовне, кількома мовами одночасно (паралельними випусками), змішаними мовами (декількома мовами в одному випуску); 5) сфера розповсюдження (місцева - у межах Автономної Республіки Крим, однієї області, обласного центру, одного міста, району, окремих населених пунктів, а також підприємств, установ, організацій; регіональна - дві та більше областей, міста Київ або Севастополь і область, Автономна Республіка Крим і область; загальнодержавна - у межах України; зарубіжна - за межами України); 6) програмні цілі (основні принципи) або тематична спрямованість (їх стисла характеристика: розвиток освіти, підвищення рівня духовності, розвиток дозвілля, інформування населення з певних питань та ін.), а також категорія читачів (верстви населення, на які розраховане видання: усе населення, дорослі, молодь, діти, чоловіки, жінки, інваліди, студенти, працівники певної галузі, науковці, педагоги тощо); 7) передбачувані періодичність випуску, обсяг (в умовних друкарських аркушах) і формат видання; 8) юридична адреса засновника, кожного із співзасновників та його (їх) банківські реквізити (для фізичних осіб - у разі наявності); 9) місцезнаходження редакції.
У заяві також указуються відомості, які вносяться до свідоцтва про державну реєстрацію друкованого ЗМІ: 1) статус видання (вітчизняне - друкований ЗМІ, у якого засновником виступають українська/і/ юридична/і/ та/або фізична/і/ особа/и/; спільне - друкований засіб масової інформації, створений за участю іноземної/их/ юридичної/их/ та/або фізичної/их/ особи /осіб/); 2) вид видання за цільовим призначенням (загальнополітичне, з питань економіки і бізнесу, виробничо-практичне, наукове, науково-виробниче, науково-популярне, навчальне, довідкове, літературно-художнє, з питань мистецтва, спортивне, юридичне, еротичне, для дозвілля, медичне, релігійне, уфологічне, екологічне, туристичне, рекламне /понад 40 відсотків обсягу одного номера - реклама/, інформаційне, для дітей тощо).
Відповідно до ст. 15 Закону №2782-XII відмова в державній реєстрації друкованого засобу масової інформації можлива тільки з таких підстав:
1) якщо назва друкованого засобу масової інформації, його програмні цілі (основні принципи) або тематична спрямованість суперечать статтям 3 і 4 цього Закону;
2) якщо реєструючим органом уже раніше видано свідоцтво друкованому засобу масової інформації з тією ж назвою, за винятком видань, що виходять різними мовами;
3) якщо заяву подано до закінчення року з дня набрання законної сили рішенням про припинення діяльності друкованого засобу масової інформації;
4) якщо засновником (співзасновниками) порушено вимоги статті 10 цього Закону;
5) якщо засновниками (співзасновниками) друкованого засобу масової інформації виступають органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування.
01.01.2016 набрав чинності Закон України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації». Зазначений закон визначає механізм реформування друкованих засобів масової інформації, заснованих органами державної влади, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування.
Статтею 7 зазначеного Закону передбачено, що вихід органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого засобу масової інформації та редакції у разі відсутності у майні редакції державного (комунального) майна оформляється договором, що укладається між органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, що є засновниками (співзасновниками), та правонаступниками (у тому числі трудовим колективом редакції) відповідно до вимог цивільного законодавства. Зазначений договір, який обов`язково має містити умови забезпечення функціонування друкованого засобу масової інформації, збереження його назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості, є підставою для подання правонаступниками заяви про перереєстрацій) друкованого засобу масової інформації в порядку, визначеному Законом України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні».
ІV. ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ
Вирішуючи питання про обґрунтованість поданої касаційної скарги, Верховний Суд виходить з такого.
08 лютого 2020 року набрали чинності зміни до Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС України), внесені Законом України від 15.01.2020 № 460-ІХ, за правилом пункту 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» якого, касаційні скарги на судові рішення, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цим Законом, розглядаються в порядку, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Суд касаційної інстанції наголошує на тому, що перегляд судових рішень здійснюється в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевірка правильності застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права - на підставі встановлених фактичних обставин справи (частина 1 статті 341 КАС України).
Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази (частина 2 статті 341 КАС України).
Судом апеляційної інстанції було встановлено, що відповідно до інформації з Державного реєстру друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств, як суб`єктів інформаційної діяльності та матеріалів реєстраційної справи співзасновниками газети «Зоря» є Монастирищенська районна Рада народних депутатів, трудовий колектив редакції районної газети «Зоря», районна рада колективних сільськогосподарських підприємств та Монастирищенська районна державна адміністрація.
Стаття 15 Закону №2782-XII передбачає, що однією з підстав відмови в державній реєстрації друкованого засобу масової інформації є наявність у складі засновників (співзасновників) друкованого засобу масової інформації органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування.
Спірним у цій справі рішенням відповідача позивачу відмовлено у проведенні реєстрації друкованого засобу масової інформації на підставі п. 5 ч. 1 ст. 15 Закону №2782-XII через наявність у складі співзасновників газети «Зоря» органів державної влади.
Також судами попередніх інстанцій встановлено, що для перереєстрації друкованого засобу масової інформації газети «Зоря» позивачем разом із заявою подано укладений договір між Трудовим колективом КП «Монастирищенська редакція районної газети «Зоря» та TOB «Ойл Америкаи Груп», а не договір між органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, що є засновниками (співзасновниками) та правонаступниками (у тому числі трудовим колективом редакції), який відповідно до законодавства є підставою для подання правонаступниками заяви про перереєстрацію друкованого засобу масової інформації в порядку, визначеному Законом №2782-XII.
З огляду на викладене, враховуючи те, що співзасновниками друкованого засобу масової інформації газети «Зоря» є органи державної влади, органи місцевого самоврядування та трудовий колектив редакції, а також зважаючи на те, що заявником (позивачем) не усунуто підстав для зупинення розгляду документів, поданих для перереєстрації газети «Зоря», зокрема, не подано укладеного між органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, що є засновниками (співзасновниками) та правонаступниками (у тому числі трудовим колективом редакції) договору, відповідачем правомірно на підставі пункту 5 статті 15 Закону №2782-XII відмовлено в перереєстрації друкованого засобу масової інформації газети «Зоря».
Отже, висновки суду апеляційної інстанції є обґрунтованими та такими, що ґрунтуються на повному та всебічному з`ясуванні всіх обставин справи.
Оцінюючи доводи касаційної скарги, Суд виходить з того, що судом апеляційної інстанції було надано належну правову оцінку доводам, викладеним у позовній заяві та запереченнях проти позову, а також наведеним сторонами під час судового розгляду справи. Жодних нових доводів, які б доводили порушення норм матеріального або процесуального права при винесенні оскаржуваного судового рішення, у касаційній скарзі не зазначено.
Частиною першою статті 350 КАС України (в чинній редакції) передбачено, що суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Враховуючи вищенаведене, відповідно до частини 1 статті 350 КАС України Суд касаційної інстанції вважає за необхідне залишити касаційну скаргу без задоволення, а судове рішення суду апеляційної інстанції - без змін, оскільки судом не було допущено неправильного застосування норм матеріального права та порушень норм процесуального права.
З огляду на викладене, висновки суду апеляційної інстанції є правильними, обґрунтованими, підстави для скасування судового рішення відсутні.
Керуючись статтями 341 343 349 350 356 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, -
п о с т а н о в и в :
Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Газета «Зоря» залишити без задоволення.
Постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 27 грудня 2016 року залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не оскаржується.
Суддя-доповідач Н.А. Данилевич
Судді В.М. Бевзенко
Н.В. Шевцова