14.02.2024

№ 855/10/21

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 січня 2021 року

Київ

справа №855/10/21

адміністративне провадження №А/9901/7/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді (судді-доповідача) - Данилевич Н.А.,

суддів - Шевцової Н.В.,

Мацедонської В.Е.,

розглянувши у порядку письмового провадження

апеляційну скаргу Центральної виборчої комісії на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 21 січня 2021 року (суддя-доповідач Шурко О.І., судді - Лічевецький І.О., Оксененко О.М., судове рішення постановлено у м. Києві) у справі

за позовом ОСОБА_1

до Центральної виборчої комісії,

третя особа - Кароліно-Бугазька територіальна виборча комісія Білгород-Дністровського району Одеської області

про визнання протиправною та скасування постанови від 15 січня 2021 року №12, -

в с т а н о в и в :

І. ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. 19 січня 2021 року до Шостого апеляційного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Центральної виборчої комісії (далі - ЦВК, відповідач), третя особа - Кароліно-Бугазька територіальна виборча комісія Білгород-Дністровського району Одеської області (далі - Кароліно-Бугазька ТВК, третя особа) про визнання протиправною та скасування постанови від 15 січня 2021 року 2021 №12.

Короткий зміст судового рішення суду першої інстанції

2. Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 21 січня 2021 року вказану адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Центральної виборчої комісії, третя особа - Кароліно-Бугазька територіальна виборча комісія Білгород-Дністровського району Одеської області про визнання протиправною та скасування постанови від 15 січня 2021 року №12 передано за підсудністю до Окружного адміністративного суду міста Києва.

3. Судове рішення вмотивовано тим, що оскаржувана постанова Центральної виборчої комісії від 15 січня 2021 року №12 прийнята поза межами виборчого процесу. Як зазначено судом, виборчий процес перших місцевих виборів депутатів Кароліно-Бугазької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області та Кароліно-Бугазького сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області сільської об`єднаної територіальної громади Білгород-Дністровського району Одеської області завершився 12 листопада 2020 року, тоді як оскаржувана у цій справі постанова ЦВК прийнята 15 січня 2021 року. Враховуючи те, що місцезнаходженням відповідача є місто Київ, суд дійшов висновку про підсудність вказаної адміністративної справи Окружному адміністративному суду міста Києва.

Короткий зміст вимог апеляційної скарги та відзиву (заперечень)

4. 22 січня 2021 року до Суду надійшла апеляційна скарга Центральної виборчої комісії на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 21 січня 2021 року, в якій скаржник просить скасувати зазначене судове рішення та направити справу для розгляду до Шостого апеляційного адміністративного суду.

5. Обґрунтовуючи подану апеляційну скаргу, ЦВК вказує на помилковість висновків суду про те, що постанову №12 від 15 січня 2021 року прийнято поза межами виборчого процесу. Зазначає, що з 19 грудня 2020 року розпочався виборчий процес повторних виборів депутатів Кароліно-Бугазької сільської ради в багатомандатних виборчих округах №1-5, 7, призначених на 07 лютого 2021 року, та виборчий процес повторних виборів Кароліно-Бугазького сільського голови.ю призначених на 07 лютого 2021 року. Вважає, що спір, що є предметом розгляду цієї адміністративної справи, підсудний Шостому апеляційному адміністративному суду відповідно до ч. 3 ст. 273 КАС України.

6. 25 січня 2021 року представником третьої особи - Кароліно-Бугазької територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області до Суду надано відзив на апеляційну скаргу, в якому він просив залишити апеляційну скаргу Центральної виборчої комісії без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін. Зазначає, що Шостий апеляційний адміністративний суд дійшов правильного висновку про те, що виборчий процес завершився після 12 листопада 2020 року. Вказує, що постанова Кароліно-Бугазької ТВК від 09 грудня 2020 року №273, якою призначено повторні вибори, скасована Одеським окружним адміністративним судом (справа №420/14069/20). Вважає, що ЦВК за наявності судових рішень, якими констатовано, що підстави скасування результатів виборів, які відбулись 25 жовтня 2020 року, відсутні, у протиправний спосіб намагається призначити повторні вибори без скасування результатів попереднього голосування в Кароліно-Бугазькій ОТГ.

7. Ухвалами Верховного Суду від 24 січня 2021 року відкрито апеляційне провадження у справі та призначено її до розгляду в порядку письмового провадження.

ІІ. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ

8. Судом встановлено, що постановою Центральної виборчої комісії від 08 серпня 2020 року №160 "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року" на території смт. Затока та с. Кароліно-Бугаз Білгород-Дністровського району Одеської області розпочато виборчий процес з виборів депутатів Кароліно-Бугазької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області, а також Кароліно-Бугазького сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області.

9. Кароліно-Бугазькою сільською виборчою комісією 27 жовтня 2020 року прийнято постанови:

9.1. № 221 "Про визнання ОСОБА_2 обраним Кароліно-Бугазьким сільським головою Білгород-Дністровського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Кароліно-Бугазького сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області Кароліно-Бугазької сільської об`єднаної територіальної громади Білгород-Дністровського району Одеської області";

9.2. № 246 "Про визнання депутатів обраними у багатомандатному виборчому окрузі № 1";

9.3. № 247 "Про визнання депутатів обраними у багатомандатному виборчому окрузі № 2";

9.4. № 248 "Про визнання депутатів обраними у багатомандатному виборчому окрузі № 3";

9.5. № 249 "Про визнання депутатів обраними у багатомандатному виборчому окрузі № 4";

9.6. № 250 "Про визнання депутатів обраними у багатомандатному виборчому окрузі № 5";

9.7. № 252 "Про визнання депутатів обраними у багатомандатному виборчому окрузі № 7".

10. Разом з тим указані постанови було оскаржено до суду.

11. Постановою Верховного Суду від 12 листопада 2020 року у справі №855/111/20 апеляційну скаргу кандидата на посаду Кароліно-Бугазької сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області ОСОБА_3 та кандидатів в депутати Кароліно-Бугазької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 задоволено частково.

11.1. Рішення Шостого апеляційного адміністративного суду від 08 листопада 2020 року у справі №855/111/20 скасовано.

11.2. Визнано протиправною бездіяльність Центральної виборчої комісії, яка полягає у нездійсненні заходів на поновлення порушених виборчих права ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_12 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_3 бути обраними.

11.3. Зобов`язано Центральну виборчу комісію, з урахуванням висновків, що викладені в цій постанові Верховного Суду, прийняти рішення, спрямовані на відновлення порушених виборчих прав ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_12 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_3 .

11.4. В іншій частині позову відмовлено.

12. 18 листопада 2020 року Центральною виборчою комісією прийнято постанову №495, якою, зокрема:

12.1. зобов`язано Кароліно-Бугазьку сільську територіальну виборчу комісію Білгород-Дністровського району Одеської області невідкладно вирішити питання щодо:

12.2. визнання виборів депутатів Кароліно-Бугазької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області 25 жовтня 2020 року в багатомандатних виборчих округах № 1 - 5, 7 такими, що не відбулись, та про призначення повторних виборів у багатомандатних виборчих округах № 1 - 5, 7;

12.3. визнання виборів Кароліно-Бугазького сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області 25 жовтня 2020 року такими, що не відбулись, та про призначення повторних виборів Кароліно-Бугазького сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області;

12.4. зобов`язано Кароліно-Бугазьку сільську територіальну виборчу комісію Білгород-Дністровського району Одеської області невідкладно повідомити Центральну виборчу комісію про прийняті нею рішення на виконання пункту 1 цієї постанови;

12.5. зобов`язано Кароліно-Бугазьку сільську територіальну виборчу комісію Білгород-Дністровського району Одеської області привести свої рішення та діяльність у відповідність із вимогами виборчого законодавства України з урахуванням рішень судів, що набрали законної сили.

13. Кароліно-Бугазька сільська територіальна виборча комісія постановою від 9 грудня 2020 року №273 "Про призначення повторних виборів" на 7 лютого 2021 року призначила повторні вибори депутатів Кароліно-Бугазької сільської ради в багатомандатних виборчих округах № 1 - 5, 7 і повторні вибори Кароліно-Бугазького сільського голови та з 19 грудня 2020 року оголосила про початок виборчого процесу вказаних виборів.

14. 15 січня 2021 року Центральною виборчою комісією прийнято постанову № 12 «Про скаргу ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_13 , зареєстровану в Центральній виборчій комісії 12 січня 2021 року за №21-36/1-400», якою, зокрема:

14.1. визнано протиправною бездіяльність Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області, яка полягає в невідкритті спеціального (депозитного) рахунку для внесення грошової застави кандидатами в депутати Кароліно-Бугазької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області і кандидатами на посаду Кароліно-Бугазького сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області, нерозміщенні його реквізитів у визначений Виборчим кодексом України спосіб та непередачі їх до Центральної виборчої комісії для розміщення на її офіційному вебсайті; неорганізації та незабезпеченні в установленому Виборчим кодексом України порядку прийому документів для реєстрації кандидатів у депутати Кароліно-Бугазької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області і кандидатів на посаду Кароліно-Бугазького сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області на повторних виборах депутатів Кароліно-Бугазької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області в багатомандатних виборчих округах № 1 - 5, 7 і Кароліно-Бугазького сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області 7 лютого 2021 року;

14.2. встановлено факт систематичного порушення Кароліно-Бугазькою сільською територіальною виборчою комісією Білгород-Дністровського району Одеської області вимог Конституції України Виборчого кодексу України та законів України, невиконання рішень виборчої комісії вищого рівня;

14.3. достроково припинено повноваження всього складу Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області у зв`язку з систематичним порушенням нею Конституції України Виборчого кодексу України та законів України, невиконанням рішень виборчої комісії вищого рівня;

14.4. зобов`язано Білгород-Дністровську районну територіальну виборчу комісію Одеської області не пізніше 20 години 16 січня 2021 року повідомити місцеві організації політичних партій, за поданнями яких до складу Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області було включено осіб, повноваження яких достроково припинено цією постановою, про можливість подання не пізніше 20 години 17 січня 2021 року до Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області нових кандидатур для включення до складу цієї територіальної виборчої комісії;

14.5. зобов`язано Білгород-Дністровську районну територіальну виборчу комісію Одеської області не пізніше 18 січня 2021 року сформувати новий склад Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області та невідкладно поінформувати про прийняте рішення Центральну виборчу комісію;

14.6. зобов`язано Кароліно-Бугазьку сільську територіальну виборчу комісію Білгород-Дністровського району Одеської області не пізніше ніж на п`ятий день після сформування нового складу прийняти рішення:

14.7. про визнання повторних виборів депутатів Кароліно-Бугазької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області 7 лютого 2021 року в багатомандатних виборчих округах № 1 - 5, 7 такими, що не відбулись;

14.8. про визнання повторних виборів Кароліно-Бугазького сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області 7 лютого 2021 року такими, що не відбулись;

14.9. зобов`язано Кароліно-Бугазьку сільську територіальну виборчу комісію Білгород-Дністровського району Одеської області відповідно до частини другої статті 195 Виборчого кодексу України не пізніше ніж на десятий день з дня прийняття рішень, передбачених пунктом 7 цієї постанови, прийняти рішення:

14.10. про призначення повторних виборів депутатів Кароліно-Бугазької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області в багатомандатних виборчих округах № 1 - 5, 7 та про оголошення про початок виборчого процесу цих повторних виборів;

14.11. про призначення повторних виборів Кароліно-Бугазького сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області та про оголошення про початок виборчого процесу цих повторних виборів;

14.12. зобов`язано Кароліно-Бугазьку сільську територіальну виборчу комісію Білгород-Дністровського району Одеської області здійснити організацію підготовки та проведення повторних виборів депутатів Кароліно-Бугазької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області в багатомандатних виборчих округах № 1 - 5, 7 та повторних виборів Кароліно-Бугазького сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області з дотриманням вимог Виборчого кодексу України.

ІІІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин)

15. Відповідно до ч. 1 20 Виборчого кодексу України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів. Виборчий процес є безперервним та не може бути скасованим, зупиненим або перенесеним.

16. Згідно з ч.ч. 1, 4 ст. 194 Виборчого кодексу України місцеві вибори можуть бути черговими, позачерговими, повторними, проміжними, додатковими або першими. Повторні місцеві вибори призначаються територіальною виборчою комісією у разі визнання відповідних місцевих виборів такими, що не відбулися, в порядку, встановленому цим Кодексом. Підстави для визнання місцевих виборів такими, що не відбулися, та призначення повторних виборів визначені у статті 280 цього Кодексу.

17. За приписами ч.ч. 2, 8 ст. 195 Виборчого кодексу України повторні місцеві вибори призначаються на останню неділю шістдесятиденного строку з дня прийняття рішення про їх призначення, а виборчий процес розпочинається за п`ятдесят днів до дня повторних місцевих виборів.

18. Рішення про призначення повторних місцевих виборів приймається відповідною територіальною виборчою комісією не пізніш як у десятиденний строк з дня настання обставин, передбачених цим Кодексом, для призначення таких виборів або з дня припинення обставин, що стали підставою для припинення виборчого процесу відповідних місцевих виборів.

19. Центральна виборча комісія шляхом прийняття відповідного рішення оголошує про початок виборчого процесу чергових місцевих виборів, перших виборів депутатів місцевої ради, сільського, селищного, міського голови, додаткових виборів депутатів сільських, селищних рад, а територіальна виборча комісія - про початок виборчого процесу позачергових, повторних, проміжних місцевих виборів на своєму засіданні, про що зазначається у протоколі засідання комісії. Офіційним оголошенням є прийняття відповідною виборчою комісією рішення про початок виборчого процесу відповідного виду місцевих виборів. Рішення відповідної виборчої комісії про оголошення початку виборчого процесу відповідного виду місцевих виборів оприлюднюється не пізніше ніж на третій день після його прийняття у визначений нею спосіб.

20. Офіційне оголошення шляхом прийняття рішення про початок виборчого процесу здійснюється Центральною виборчою комісією не пізніш як за п`ять днів до дня початку виборчого процесу місцевих виборів, територіальною виборчою комісією - не пізніш як за п`ять днів до дня початку виборчого процесу позачергових, проміжних місцевих виборів, а в разі призначення територіальною виборчою комісією повторних місцевих виборів - одночасно з прийняттям нею такого рішення.

21. Частинами 1-3 ст. 196 Виборчого кодексу України встановлено, що виборчий процес місцевих виборів виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи:

утворення виборчих округів;

утворення дільничних виборчих комісій;

складання списків виборців, їх перевірка та уточнення;

висування та реєстрація кандидатів;

проведення передвиборної агітації;

голосування у день виборів;

підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

22. У випадках, передбачених цим Кодексом, виборчий процес включає також такі етапи:

повторне голосування;

підрахунок голосів виборців, установлення підсумків повторного голосування і результатів місцевих виборів.

23. Виборчий процес завершується через 15 днів після офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів у порядку, передбаченому цим Кодексом.

24. Відповідно до приписів ч.ч 1, 3 ст. 273 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.

25. Рішення, дії або бездіяльність Центральної виборчої комісії щодо встановлення нею результатів виборів чи всеукраїнського референдуму оскаржуються до Верховного Суду. Усі інші рішення, дії або бездіяльність Центральної виборчої комісії, члена цієї комісії, прийняті у межах виборчого процесу, оскаржуються до апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає місто Київ.

26. Пунктом 2 частини 1 ст. 29 КАС України передбачено, що суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду;

ІV. ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

27. Частина 1 статті 308 КАС України передбачає, що суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

28. Згідно частини 2 цієї статті суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

29. З аналізу положень Виборчого кодексу України слідує, що виборчий процес повторних місцевих виборів розпочинається за п`ятдесят днів до дня повторних місцевих виборів та закінчується через 15 днів після офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів у порядку, передбаченому Виборчим кодексом України.

30. Суд зазначає, що пов`язаність правовідносин з виборчим процесом полягає в тому, щоб ці правовідносини виникли в межах виборчого процесу й стосувалися підготовки та проведення виборів.

31. Спори, які виникли поза межами виборчого процесу або не стосуються виборчого процесу (проведення та підготовки виборів), не належать до виборчих спорів у розумінні КАС України, а тому визначення судової юрисдикції таких спорів та їх розгляд здійснюється в загальному порядку.

32. Системний аналіз вищенаведених норм КАС України дає підстави для висновків, що Шостому апеляційному адміністративному суду, як суду першої інстанції, підсудні справи щодо оскарження лише тих рішень, дій чи бездіяльності Центральної виборчої комісії, які окремо визначені у КАС України. При цьому, до таких справ не віднесено оскарження рішень, дій, бездіяльності ЦВК чи її посадових осіб поза межами виборчого процесу.

33. Аналогічні висновки наведені у постанові Верховного Суду від 05 березня 2020 року у справі №640/12339/19.

34. Шостий апеляційний адміністративний суд при постановленні 21 січня 2021 року оскаржуваної ухвали про передачу вказаної справи на розгляд Окружному адміністративному суду міста Києві виходив з того, що виборчий процес перших виборів депутатів Кароліно-Бугазької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області та Кароліно-Бугазького сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області сільської об`єднаної територіальної громади Білгород-Дністровського району Одеської області завершився 12 листопада 2020 року.

35. Водночас, цим судом залишено поза увагою ті обставини, що Кароліно-Бугазькою сільською територіальною виборчою комісією постановою від 9 грудня 2020 року №273 "Про призначення повторних виборів" було призначено на 07 лютого 2021 року повторні вибори депутатів Кароліно-Бугазької сільської ради в багатомандатних виборчих округах № 1 - 5, 7 і повторні вибори Кароліно-Бугазького сільського голови та з 19 грудня 2020 року оголошено про початок виборчого процесу вказаних виборів.

36. Суд критично оцінює посилання представника третьої особи на ті обставини, що рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 23 грудня 2020 року у справі №420/14069/20 адміністративний позов депутата Кароліно-Бугазької сільської ради VІІІ скликання ОСОБА_1 , Кароліно-Бугазького сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області Апанасенко Андрія Володимировича задоволено та визнано протиправною та скасовано постанову Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області від 09.12.2020 №273 "Щодо призначення повторних виборів".

37. Відповідно до положень статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

38. Беручи до уваги те, що на час подання позову ОСОБА_1 до Шостого апеляційного адміністративного суду та на час розгляду Верховним Судом апеляційної скарги Центральної виборчої комісії на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 21 січня 2021 року триває апеляційне провадження у справі №420/14069/20, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 23 грудня 2020 року є таким, що не набрало законної сили.

39. Таким чином, на даний час постанова Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області від 09.12.2020 №273 "Щодо призначення повторних виборів" є чинною та в судовому порядку не скасована.

40. Крім того, Суд не бере до уваги твердження представника третьої особи про відсутність підстав для скасування результатів виборів, які відбулись 25 жовтня 2020 року, та призначення повторних виборів, оскільки вказані обставини виходять за межі апеляційного перегляду у цій справі.

41. Зважаючи на те, що спірна у цій справі постанова ЦВК від 15 січня 2021 року №12 прийнята в межах виборчого процесу повторних виборів депутатів Кароліно-Бугазької сільської ради в багатомандатних виборчих округах № 1 - 5, 7 і повторних виборів Кароліно-Бугазького сільського голови, Шостий апеляційний адміністративний суд дійшов помилкового висновку про підсудність вказаної адміністративної справи Окружному адміністративному суду міста Києві.

42. Таким чином, Суд приходить до висновку, що оскаржувана ухвала Шостого апеляційного адміністративного суду від 21 січня 2021 року прийнята з порушенням норм процесуального права.

43. Згідно статті 320 КАС України підставами для скасування ухвали суду, яка перешкоджає подальшому провадженню у справі, і направлення справи для продовження розгляду до суду першої інстанції є: 1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків суду обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права чи порушення норм процесуального права, які призвели до неправильного вирішення питання.

44. Оскільки Шостий апеляційний адміністративний суд допустив порушення норм процесуального права, що призвело до постановлення ухвали, яка перешкоджає подальшому провадженню у справі, апеляційна скарга підлягає задоволенню, а оскаржуване судове рішення - скасуванню із направленням справи до цього суду для продовження розгляду.

45. За змістом підпункту 5 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VI "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду апеляційної і касаційної скарги на ухвалу суду, <…> ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб .

46. Враховуючи те, що при поданні апеляційної скарги до Верховного Суду судовий збір відповідачем не був сплачений, Суд вважає за необхідне стягнути з Центральної виборчої комісії судовий збір за подання апеляційної скарги на судове рішення у розмірі 2270грн.

47. Керуючись статтями 272 277 278 292 293 312 320 321 322 КАС України, Суд -

п о с т а н о в и в:

48. Апеляційну скаргу Центральної виборчої комісії - задовольнити.

49. Ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 21 січня 2021 року - скасувати та направити адміністративну справу №855/10/21 для продовження розгляду до Шостого апеляційного адміністративного суду.

50. Стягнути з Центральної виборчої комісії (01196, м. Київ, пл. Лесі Українки, 1, ідентифікаційний код юридичної особи 21661450) до спеціального фонду Державного бюджету України (Отримувач коштів ГУК у м. Києві/Печерс. р-н/22030102, Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, Банк отримувача Казначейство України (ЕАП), Номер рахунку отримувача UA288999980313151207000026007, Код класифікації доходів бюджету 22030102, Найменування податку, збору, платежу Судовий збір (Верховний Суд, 055), Призначення платежу *;101;(код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8), реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний орган Міністерства доходів і зборів України і має відповідну відмітку у паспорті);Судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), ВЕРХОВНИЙ СУД (назва відповідного касаційного суду, де розглядається справа, або Велика Палата Верховного Суду), номер справи, у якій сплачується судовий збір) судовий збір у розмірі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) грн.

51. Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її проголошення і не може бути оскаржена.

Головуючий суддя Н.А. Данилевич

Судді: Н.В. Шевцова

В.Е. Мацедонська