1. Спеціальна тимчасова слідча комісія діє на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим та іншими законами України. Державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, посадові, службові та інші особи зобов’язані виконувати законні вимоги спеціальної тимчасової слідчої комісії.
2. Спеціальна тимчасова слідча комісія:
1) проводить розслідування наявності факту та обставин вчинення Президентом України державної зради або іншого злочину;
2) перевіряє наявність, повноту та обґрунтованість доказів вчинення Президентом України державної зради або іншого злочину;
3) готує пропозиції щодо проекту постанови Верховної Ради України про звинувачення Президента України.
3. З метою забезпечення всебічного, повного та об’єктивного розслідування спеціальна тимчасова слідча комісія має право:
1) заслуховувати з питань, що стосуються розслідування, Президента України та захисника (захисників) його прав з дотриманням вимог статей 62 та 63 Конституції України;
2) витребовувати необхідні документи, матеріали та інші відомості, що стосуються розслідування, від державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб;
3) у разі потреби у порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України, вирішувати питання про проведення експертизи та залучати спеціалістів для дослідження і оцінки доказів, визначати двох або більше представників від спеціальної тимчасової слідчої комісії і доручати їм бути присутніми під час проведення зазначених експертиз і досліджень та встановлення їх результатів;
4) запрошувати і заслуховувати у якості свідків в порядку, встановленому цим Законом, будь-яких осіб із числа громадян України (крім суддів та суддів Конституційного Суду України), які можуть повідомити про обставини, що стали підставою для ініціювання імпічменту.
4. Спеціальна тимчасова слідча комісія зобов’язана:
1) підготувати за результатами проведеного розслідування щодо наявності в діях Президента України ознак державної зради чи іншого злочину висновки і пропозиції для їх розгляду на засіданні Верховної Ради України. Такі висновки і пропозиції мають бути підготовлені спеціальною тимчасовою слідчою комісією не пізніше шестимісячного строку з дня прийняття Верховною Радою України рішення про її утворення;
2) вести протоколи та стенограми засідань;
3) проводити збір інформації, показань, пояснень, документів і матеріалів, здійснювати їх дослідження;
4) вести у встановленому порядку облік вхідних та вихідних документів.
5. Посадові особи (крім Президента України та захисника (захисників) його прав), службові особи, експерти та інші особи, запрошені спеціальною тимчасовою слідчою комісією у якості свідків, експертів чи перекладачів, попереджаються в письмовій формі про визначену Кримінальним кодексом України відповідальність за відмову свідка від давання показань або відмову експерта чи перекладача без поважних причин від виконання покладених на них обов’язків під час розслідування, що проводиться спеціальною тимчасовою слідчою комісією, а також надання завідомо неправдивих показань, завідомо неправдивого висновку експерта, завідомо неправильного перекладу, здійсненого перекладачем.
6. У разі вчинення посадовими особами (крім Президента України та захисника (захисників) його прав), службовими особами, експертами та іншими особами, запрошеними спеціальною тимчасовою слідчою комісією, дій, передбачених частиною п’ятою цієї статті, спеціальна тимчасова слідча комісія направляє відповідні матеріали до органів досудового розслідування для здійснення досудового розслідування.