Навчальний план підготовки кваліфікованого робітника - це документ, що визначає освітній рівень вступника, цілі навчання, перелік обов'язкових навчальних предметів, механізм міжпредметних зв'язків, форми, періодичність, терміни контролю знань, умінь і навичок здобувачів освіти, їх кваліфікаційної атестації, вимоги до основних обов'язкових засобів навчання та планований рівень кваліфікації випускника.
Освітня програма з навчального предмета - документ, що визначає зміст знань і умінь.
Освітня програма з професійно-практичної підготовки - це документ, що визначає зміст професійних знань, умінь, навичок та способи і методи їх формування.
{Частина третя статті 34 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1158-IV від 11.09.2003 }
Навчальний план та освітні програми розробляються на основі освітньо-кваліфікаційної характеристики випускника або кваліфікаційних характеристик професій.
{Частина четверта статті 34 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1158-IV від 11.09.2003 }
Освітні програми можуть мати корекційно-розвитковий складник для осіб з особливими освітніми потребами.
{ Статтю 34 доповнено новою частиною згідно із Законом № 2541-VIII від 06.09.2018 }
Освітні програми з первинної професійної підготовки, професійно-технічного навчання, у тому числі перепідготовки чи підвищення кваліфікації робітників впродовж життя, можуть бути спрямовані на здобуття повних та/або часткових професійних кваліфікацій.
{Статтю 34 доповнено новою частиною згідно із Законом № 2312-IX від 19.06.2022 }
Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти і науки розробляє і затверджує типові навчальні плани і типові освітні програми, які визначають загальнодержавний компонент змісту професійної (професійно-технічної) освіти і є обов'язковими для використання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти незалежно від форм власності та підпорядкування.
{Частина статті 34 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1158-IV від 11.09.2003 }
Заклади професійної (професійно-технічної) освіти на основі типових навчальних планів і типових освітніх програм розробляють робочі навчальні плани і робочі освітні програми, в яких відображаються зміни у відповідній галузі виробництва чи сфері послуг, і погоджують їх із замовниками робітничих кадрів та затверджують у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти і науки.
{Частина статті 34 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1158-IV від 11.09.2003 }
Для осіб з особливими освітніми потребами зміст та обсяг навчально-виробничого процесу, термін навчання визначаються робочими навчальними планами та робочими освітніми програмами закладу професійної (професійно-технічної) освіти, які за потреби можуть бути адаптовані для отримання знань, умінь та навичок відповідно до індивідуального навчального плану згідно з індивідуальною програмою розвитку.
{ Статтю 34 доповнено частиною згідно із Законом № 2541-VIII від 06.09.2018 }