ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 квітня 2023 року
м. Київ
справа № 804/4455/18
адміністративне провадження № К/9901/1284/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Кравчука В.М., суддів Єзерова А.А., Стародуба О.П,
розглянув у попередньому судовому засіданні
касаційну скаргу Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Дніпропетровськгаз"
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.09.2018 (суддя Олійник В.М.) та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 06.12.2018 (колегія у складі суддів Сафронової С.В.,Чепурнова Д.В., Мельника В.В.)
у справі №804/4455/18
за позовом Виконавчого комітету Зеленодольської міської ради
до Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Дніпропетровськгаз"
про зобов`язання вчинити дії.
І. РУХ СПРАВИ
1. 14.06.2018 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Виконавчого комітету Зеленодольської міської ради до Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «Дніпропетровськгаз» про:
- визнання протиправною бездіяльності ПАТ «Дніпропетровськгаз», що виявилася у відмові надати Виконавчому комітету Зеленодольської міської ради копії документів, зазначених у протоколі № 1.3/2018 позачергового засідання від 04.05.2018;
- зобов`язання ПАТ «Дніпропетровськгаз» надати протягом п`яти робочих днів із дня набрання чинності рішенням суду Виконавчому комітету Зеленодольської міської ради копії документів, зазначених у протоколі № 1.3/2018 позачергового засідання від 04.05.2018, а саме:
план ліквідації наслідків при виникненні надзвичайної ситуації;
положення (або інший нормативний документ) про службове розслідування при виникненні надзвичайних ситуацій, яким керується управління газового господарства;
наказ про розслідування надзвичайної ситуації вибух в шафі вузлу обліку газу по вул. Петропавлівська, 5 в м. Зеленодольськ;
розроблений план щодо попередження аналогічних надзвичайних ситуацій;
план (або інший документ) щодо проведення навчально-тренувальних занять в м. Зеленодольськ з попередженням виникнення надзвичайних ситуацій в газовій службі;
наказ по проведенню позапланових навчань з попередження та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
завірену копію проектної документації на встановлення загально будинкових лічильників газу в м. Зеленодольськ (на кожен встановлений лічильник в м. Зеленодольськ);
документи про введення в експлуатацію газових лічильників в м. Зеленодольськ (на кожен лічильник окремо);
документ, який було складено по факту пошкодження шафи вузла обліку газу по вул. Петропавлівська, 5 в м. Зеленодольськ;
документи (сертифікати, паспорти та інше) на встановлені вузли обліку газу в м. Зеленодольськ;
нормативні документи, згідно яких використовуються загальнобудинкові лічильники газу в м. Зеленодольськ.
2. Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.09.2018, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 06.12.2018, позов задоволено.
3. 10.01.2019 до Верховного Суду надійшла касаційна скарга відповідача на зазначені судові рішення.
4. Ухвалою від 21.01.2019 відкрито касаційне провадження.
5. Відповідач клопотав про розгляд справи за його участі, однак відповідно до ч.1 ст. 343 КАС України попередній розгляд справи проводиться без повідомлення учасників справи.
IІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
6. Судами встановлено, відповідно до ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» з метою забезпечення життєдіяльності міста Зеленодольська, с. В. Костромка, с. Мар`янське у разі необхідності оперативного втручання та мінімізації наслідків надзвичайних ситуацій розпорядженням Зеленодольського міського голови від 18.04.2016 № 127/02-03 створено комісію з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.
7. 03.04.2018 у зв`язку з подією вибуху в шафі вузлу обліку газу по вул. Петропавлівська, 5 в м. Зеленодольськ Зеленодольською міською комісією з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій проведено позачергове засідання, за результатами якого згідно з Протоколом засідання від 03.04.2018 №1.2/2018, комісія вирішила: Апостолівському управлінню по експлуатації газового господарства надати до Зеленодольської місцевої комісії з питань техногенно - екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій завірені копії необхідних документів:
- план ліквідації наслідків при виникненні надзвичайної ситуації;
- положення (або інший нормативний документ) про службове розслідування при виникненні надзвичайних ситуацій, яким керується управління газового господарства;
- наказ про розслідування надзвичайної ситуації вибух в шафі вузлу обліку газу по вул. Петропавлівська, 5 в м. Зеленодольськ;
- розроблений план щодо попередження аналогічних надзвичайних ситуацій;
- план (або інший документ) щодо проведення навчально-тренувальних занять в м. Зеленодольськ з попередженням виникнення надзвичайних ситуацій в газовій службі;
- наказ по проведенню позапланових навчань з попередження та ліквідації наслідків надзвичайних ситуації;
- завірену копію проектної документації на встановлення загально будинкових лічильників газу в м. Зеленодольськ (на кожен встановлений лічильник в м. Зеленодольськ);
- документи про введення в експлуатацію газових лічильників в м. Зеленодольськ (на кожен лічильник окремо);
- документ, який було складено по факту пошкодження шафи вузла обліку газу по вул. Петропавлівська, 5 в м. Зеленодольськ;
- документи (сертифікати, паспорти та інше) на встановлені вузли обліку газу в м. Зеленодольськ;
- нормативні документи, згідно яких використовуються загально будинкові лічильники газу в м. Зеленодольськ
Термін надання документів встановлено до 30.05.2018.
8. 10.04.2018 Виконавчий комітет Зеленодольської міської ради на адресу Нікопольського відділення Публічного акціонерного товариства «Дніпропетровськгаз» направив звернення (за вих. № 1509/02-11), в якому вказав про необхідність надання документів з приводу вибуху в шафі вузлу обліку газу по вул. Петропавлівська, 5 в м. Зеленодольськ, які визначені в Протоколі засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 03.04.2018 №1.2/2018, необхідних для вжиття заходів попередження виникнення аналогічних надзвичайних ситуацій.
9. Начальник Нікопольського відділення ПАТ «Дніпропетровськгаз» листом від 20.04.2018 № 510/02-11 повідомив, що Апостолівське управління по експлуатації газового господарства, у якого комісія запросила документи, ліквідовано з 05.09.2014, також вказав, що на території м.Зеленодольськ розподіл природного газу здійснює підприємство ПАТ «Дніпропетровськгаз».
10. Враховуючи отриману інформацію, на позачерговому засіданні Зеленодольської міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій 04.05.2018 було внесено зміни в протокол від 03.04.2018 № 1.2/2018 та вирішено запитати у ПАТ «Дніпропетровськгаз» завірені копії необхідних документів зазначених у протоколі від 04.05.2018 № 1.3/2018. Термін надання документів ПАТ «Дніпропетровськгаз» встановлено до 30.05.2018. Результати засідання комісії 04.05.2018 оформлені протоколом №1.3/2018.
11. 11.05.2018 Виконавчий комітет Зеленодольської міської ради на адресу ПАТ «Дніпропетровськгаз» направивлист № 2023/02-11 з додатком - протоколом позачергового засідання Зеленодольської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 04.05.2018 № 1.3/2018, з проханням надання завірених копій документів, зазначених в протоколі, у термін до 30.05.2018.
12. На вказаний лист ПАТ «Дніпропетровськгаз» листом від 13.06.2018 №Др0072-СЛ-10470-0618 надало відповідь, в якій зазначило, що не є підконтрольним Зеленодольській міській раді; Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами не визначено право позивача витребовувати інформацію та документи у підприємств, установ та організацій, що не перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, тому правові підстави для надання документів у ПАТ «Дніпропетровськгаз» відсутні.
13. Таким чином, документи, визначені в протоколах Зеленодольської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 03.04.2018 №1.2./2018 та від 04.05.2018 №1.3/2018 ПАТ «Дніпропетровськгаз» надано не було.
ІІІ. АРГУМЕНТИ СТОРІН
14. В обґрунтування позову позивач зазначив, що ПАТ «Дніпропетровськгаз» протиправно не надав інформацію на вимогу Виконавчого комітету Зеленодольської міської ради.
15. Відповідач вказав, що відповідно до розпорядження Зеленодольського міського голови від 18.04.2016 №127/02-03 «Про створення комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій» створена відповідна комісія на підставі ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в України».
Однак ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в України» сільському, селищному, міському голові не надано повноважень по утворенню комісій. Такі повноваження відносяться до виключної компетенції місцевих рад, що визначено п. 2 ч. 1 ст. 26 вказаного закону. Крім того, відповідно до п.1 Типового положення про регіональну та місцеву комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 409 (далі - Положення №409) комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій є постійно діючим органом, який утворюється Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною, Київською та Севастопольською міською держадміністрацією (далі - регіональна комісія), райдержадміністрацією, виконавчим органом міської ради, районною у місті та селищною радою (далі - місцева комісія) для координації діяльності райдержадміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, пов`язаної із забезпеченням техногенно-екологічної безпеки, захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і реагування на них.
Таким чином, комісія, утворена розпорядженням Зеленодольського міського голови від 18.04.2016 №127/02-03, не має права керуватися у своїй діяльності приписами Положення №409, оскільки вона утворена не на виконання та не у спосіб, передбачений відповідним Положенням. Крім того, комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій правомочна виключно за умови її утворення міською радою згідно з Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Враховуючи вищевикладене, п. 10 Положення №409 щодо обов`язку підприємств, установ, організацій виконувати рішення комісії не може застосовуватися до відносин, що склалися.
ІV. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ
16. Задовольняючи позов, суди виходили з того, що вибух в шафі вузлу обліку газу по вул. Петропавлівська, 5 в м. Зеленодольськ є надзвичайною подією, яка могла мати тяжкі наслідки та нанести шкоду життю та здоров`ю людей.
Запит у відповідача перелічених у протоколах від 03.04.2018 №1.2./2018 та від 04.05.2018 №1.3/2018 документів було зроблено Комісією саме задля виконання покладених на Зеленодольську міську комісію з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій з прогнозування можливості виникнення надзвичайної ситуації та її масштабів, організації розроблення плану комплексних заходів щодо захисту населення і територій у разі виникнення надзвичайної ситуації, забезпечення сталого функціонування господарських об`єктів; забезпечення координації заходів щодо запобігання виникненню надзвичайної ситуації місцевого рівня.
Суд відхилив як безпідставні твердження відповідача про відсутність у Зеленодольської міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій повноважень на витребування документів та підстав для відповідача надавати запитані копії документів стосовно вибуху в шафі вузлу обліку газу по вул. Петропавлівська, 5 в м. Зеленодольськ.
V. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ ТА ВІДЗИВУ
17. У касаційній скарзі скаржник посилається на те, що суди першої та апеляційної інстанцій ухвалили незаконне та необґрунтоване рішення.
ПАТ «Дніпропетровськгаз» не є підконтрольним позивачу, тому не зобов`язане надавати документи на відповідні запити. Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» №280 і іншими законами не визначено право виконкому Зеленодольської міської ради на витребування документів у підприємств, установ та організацій, що не перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад.
Крім того, місцева Комісія з питань техногенно екологічної безпеки утворена не на виконання та не у передбачений Типовим положенням про регіональну та місцеву комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій спосіб, тобто розпорядженням міського голови і відповідно, позивач не має права керуватися у своїй діяльності приписами вказаного Положення №409.
Також покликається на неврахування того, що позивач намагається отримати від ПАТ «Дніпропетровськгаз» документи по факту вибуху, який стався 22.03.2018 та про який йдеться у протоколі комісії від 04.05.2018 №1.3/2018 і в електронному рапорті Апостолівського відділення поліції Нікопольського відділу ГУНП в Дніпропетровській області, хоча вибуху у відповідну дату не було.
Доводи касаційної скарги є аналогічними доводам, викладеним у запереченні на позовну заяву та апеляційній скарзі.
18. У відзиві позивача покликається на правомірність рішень судів першої та апеляційної інстанцій з огляду на те, що відповідно до п. 1 Положення № 409 саме виконавчим органом міської ради створюється комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (місцева комісія). Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Зеленодольською міською радою відповідним рішенням від 17.11.2015 №7 було створено виконавчий комітет Зеленодольської міської ради, в якому зазначено, що головою виконавчого комітету є Савченко А.В. - Зеленодольський міський голова, саме який і створив комісію.
Таким чином, відповідно до п. 10 Положення № 409 рішення комісії, прийняті у межах її повноважень, є обов`язковими для виконання органами державної влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, розташованими на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, тому відповідач має обов`язок по наданню необхідних документів на запит комісії.
VІ. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ
19. Верховний Суд перевірив правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права у межах доводів касаційної скарги та дійшов такого висновку.
20. Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
21. Відповідно до п. 1 Типового положення про регіональну та місцеву комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 №409 комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (далі - комісія) є постійно діючим органом, який утворюється Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною, Київською та Севастопольською міською держадміністрацією (далі - регіональна комісія), райдержадміністрацією, виконавчим органом міської ради, районною у місті та селищною радою (далі - місцева комісія) для координації діяльності райдержадміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, пов`язаної із забезпеченням техногенно-екологічної безпеки, захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і реагування на них.
22. Пунктом 3 Положення №409 визначено, що основними завданнями комісії на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці є:
- координація діяльності райдержадміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, пов`язаної із: функціонуванням територіальної підсистеми єдиної системи цивільного захисту; здійсненням оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в умовах такої ситуації; залученням сил цивільного захисту до проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, надання гуманітарної допомоги; забезпеченням реалізації вимог техногенної та пожежної безпеки; навчанням населення діям у надзвичайній ситуації; визначенням меж зони надзвичайної ситуації; здійсненням постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків; організацією робіт із локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів;
- організація та здійснення: заходів щодо життєзабезпечення населення, що постраждало внаслідок виникнення надзвичайної ситуації; заходів з евакуації (у разі потреби); радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації; вжиття заходів до забезпечення готовності територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту до дій в умовах надзвичайної ситуації та в особливий період; здійсненням безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об`єктах і прилеглих до них територіях;
- визначення шляхів та способів вирішення проблемних питань, що виникають під час: функціонування територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту та її ланок;
- здійснення заходів з підвищення ефективності діяльності Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, райдержадміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій під час реагування на надзвичайну ситуацію.
23. У відповідності до п. 4 Положення комісія відповідно до покладених на неї завдань: у режимі повсякденної діяльності: здійснює координацію діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо розроблення і виконання цільових і науково-технічних програм, здійснення заходів у сфері цивільного захисту та техногенно-екологічної безпеки; здійснює заходи щодо забезпечення захисту населення, сталого функціонування господарських об`єктів, зменшення можливих матеріальних втрат та збереження національної культурної спадщини у разі виникнення надзвичайної ситуації; у режимі підвищеної готовності: здійснює заходи щодо активізації роботи з проведення спостереження та контролю за станом навколишнього природного середовища, перебігом епідемій і спалахами інфекційних захворювань, масовими харчовими отруєннями населення, обстановкою на потенційно небезпечних об`єктах і прилеглих до них територіях, прогнозування можливості виникнення надзвичайної ситуації та її масштабів; організовує розроблення плану комплексних заходів щодо захисту населення і територій у разі виникнення надзвичайної ситуації, забезпечення сталого функціонування господарських об`єктів; забезпечує координацію заходів щодо запобігання виникненню надзвичайної ситуації регіонального і місцевого рівня.
24. Відповідно до п. 5 Положення №409 комісія має право, зокрема, одержувати від ... підприємств, установ та організацій, розташованих на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, матеріали і документи, необхідні для вирішення питань, що належать до її компетенції.
25. Отже, до повноважень комісії входить здійснення діяльності, пов`язаної із забезпеченням техногенно-екологічної безпеки, захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і реагування на них.
26. Оскільки вибух в шафі вузлу обліку газу по вул. Петропавлівська, 5 в м.Зеленодольськ є надзвичайною подією, яка могла мати тяжкі наслідки та нанести шкоду життю та здоров`ю людей, задля виконання покладених на Зеленодольську міську комісію з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій з прогнозування можливості виникнення надзвичайної ситуації та її масштабів, організації розроблення плану комплексних заходів щодо захисту населення і територій у разі виникнення надзвичайної ситуації, забезпечення сталого функціонування господарських об`єктів; забезпечення координації заходів щодо запобігання виникненню надзвичайної ситуації місцевого рівня, комісією і було запитано у відповідача документи, перелічені у протоколах від 03.04.2018 №1.2./2018 та від 04.05.2018 №1.3/2018.
27. Щодо твердження відповідача про відсутність підстав для надання документів Зеленодольській міській комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій через відсутність повноважень комісії на витребування документів, суд такі твердження відхиляє, виходячи з того, що згадана комісія є місцевою комісією, яка створена на підставі розпорядження міського голови Зеленодольська від 18.04.2016 №127/02-03 та її повноваження розповсюджуються на територію м. Зеленодольськ.
28. Вказане розпорядження міського голови Зеленодольська «Про створення комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій» від 18.04.2016 №127/02-03 чинне та відповідачем не оскаржене, тому твердження останнього про протиправність створення комісії є безпідставним.
29. У відповідності до п. 10 Положення №409 рішення комісії, прийняті у межах її повноважень, є обов`язковими для виконання органами державної влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, розташованими на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
30. У відповідності до ч. 2 ст. 18 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» з питань, віднесених до відання органів місцевого самоврядування, на їх вимогу підприємства, установи та організації, що не перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, надають відповідну інформацію.
31. Оскільки ПАТ «Дніпропетровськгаз» здійснює діяльність на території м.Зеленодольська, то Суд погоджується з висновком судів попередніх інстанцій про наявність у відповідача обов`язку по наданню Зеленодольській міській комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій документів, що перелічені у протоколі позачергового засідання Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 04.05.2018 №1.3/2018, які стосуються вибуху в шафі вузлу обліку газу по вулиці Петропавлівська, 5 в м.Зеленодольську, зокрема:
- план ліквідації наслідків при виникненні надзвичайної ситуації;
- положення (або інший нормативний документ) про службове розслідування при виникненні надзвичайних ситуацій, яким керується управління газового господарства;
- наказ про розслідування надзвичайної ситуації вибух в шафі вузлу обліку газу по вул. Петропавлівська, 5 в м. Зеленодольськ;
- розроблений план щодо попередження аналогічних надзвичайних ситуацій;
- план (або інший документ) щодо проведення навчально-тренувальних занять в м. Зеленодольськ з попередженням виникнення надзвичайних ситуацій в газовій службі;
- наказ по проведенню позапланових навчань з попередження та ліквідації наслідків надзвичайних ситуації;
- документ, який було складено по факту пошкодження шафи вузла обліку газу по вул. Петропавлівська, 5 в м. Зеленодольськ.
32. Суд звертає увагу, що відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих міських рад належить, зокрема, звернення до суду про визнання незаконними актів органів виконавчої влади, інших органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальної громади, а також повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
Аналогічна норма передбачена у ч. 4 ст. 71 цього Закону.
33. Законом не передбачено спеціального порядку дій Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій на випадок відмови у наданні витребуваних документів.
34. Звернення до адміністративного суду у цій справі зумовлено потребою захисту інтересів територіальної громади, а саме захисту населення і територій у разі виникнення надзвичайної ситуації. Відповідно до ст. 145 Конституції України права місцевого самоврядування захищаються в судовому порядку.
35. Враховуючи зазначене, Суд погоджується з висновком судів попередніх інстанцій про допущення ПАТ «Дніпропетровськгаз» протиправної бездіяльності, яка виразилась у ненаданні виконавчому комітету Зеленодольської міської ради копій документів зазначених у протоколі № 1.3/2018 позачергового засідання Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 04.05.2018, які стосуються вибуху в шафі вузлу обліку газу по вулиці Петропавлівська, 5 в м.Зеленодольську.
36. Відповідно до ч. 1 ст. 350 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо рішення, переглянуте в передбачених статтею 341 цього Кодексу межах, ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права.
37. Суди першої та апеляційної інстанцій ухвалили рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому їх слід залишити без змін, а касаційну скаргу - без задоволення.
38. З огляду на результат перегляду справи в суді касаційної інстанції, судові витрати не підлягають розподілу.
Керуючись ст. 343 349 350 355 356 КАС України, Суд -
П О С Т А Н О В И В:
Касаційну скаргу Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Дніпропетровськгаз" залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2018 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 06 грудня 2018 року у справі №804/4455/18 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
Суддя В.М. Кравчук
Судді А.А. Єзеров
Суддя О.П. Стародуб