ПОСТАНОВА

Іменем України

03 квітня 2020 року

Київ

справа №812/1431/17

адміністративне провадження №К/9901/46185/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Коваленко Н. В., суддів: Берназюка Я. О., Желєзного І.В., розглянувши у письмовому провадженні в касаційному порядку справу за позовом Сватівської районної ради Луганської області до Державного реєстратора Сєвєродонецької міської ради Луганської області Якут Ніни Сергіївни, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Медіа «Новини Сватівщини» про зобов'язання вчинити певні дії, за касаційною скаргою Сватівської районної ради Луганської області на постанову Донецького апеляційного адміністративного суду у складі суддів: Геращенка І. В., Міронової Г. М., Василенко Л. А. від 28.02.2018,

УСТАНОВИВ:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. У жовтні 2017 року Сватівська районна рада Луганської області (далі - рада, позивач) звернулася з позовом до Державного реєстратора Сєвєродонецької міської ради Луганської області Якут Ніни Сергіївни (далі - державний реєстратор, відповідач), третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Медіа «Новини Сватівщини», в якому просила: скасувати реєстраційну дію від 05.05.2017 №13741120013000183 про припинення юридичної особи - Комунального підприємства «Редакція газети «Новини Сватівщини» за рішенням засновника, яка внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (далі - Реєстр), державним реєстратором; скасувати реєстраційну дію від 05.05.2017 №113741450000000849 про державну реєстрацію юридичної особи - Товариства шляхом перетворення, яка внесена до Реєстру, державним реєстратором (далі - спірні реєстраційні дії).

2. В обґрунтуванні позову зазначалось, що спірні реєстраційні дії вчинені державним реєстратором з порушенням процедури, передбаченої Законом України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон №755-IV в редакції, чинній станом на час виникнення спірних правовідносин), й позбавили позивача можливості витребувати у Комунального підприємства «Редакція газети «Новини Сватівщині» (припинену шляхом перетворення у Товариство з обмеженою відповідальністю «Медіа «Новини Сватівщини») нерухоме майно, яке повинно було перейти до новоутвореної юридичної особи.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

3. Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 07.12.2017 позов задоволено і скасовано спірні реєстраційні дії.

4. Приймаючи таку постанову, суд першої інстанції виходив з того, що державний реєстратор, здійснюючи спірні реєстраційні дії, допустив порушення встановленої Законом №755-IV процедури й провів державну реєстрацію припинення юридичної особи і державну реєстрацію новоутвореної юридичної особи за відсутності повного пакету необхідних документів.

5. Висновок суду про наявність підстав для задоволення позовних вимог обґрунтовано й тим, що в порушення вимог статті 107 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) складання передавального акту від 24.04.2017 балансових рахунків, матеріальних цінностей та активів комунального підприємства «Редакції газети «Новини Сватівщини» до правонаступника Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕДІЯ «Новини Сватівщини», здійснено без залучення до роботи комісії Сватівської районної ради, що позбавило можливості позивача, як співзасновника КП «Редакція газети «Новини Сватівщини», у відповідності до вимог частини першої статті 9 Закону України від 24.12.2015 №917-VIII «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації» (далі - Закон №917-VIII) витребувати у КП «Редакція газети «Новини Сватівщини» нерухоме майно.

6. Однак, державний реєстратор таких обставин не врахувала й усупереч вимог законодавства, яким врегульовані спірні правовідносини, а також з порушенням прав позивача, здійснила спірні реєстраційні дії.

7. Постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 28.02.2018 постанову суду першої інстанції скасовано та відмовлено у задоволенні позову.

8. Ухвалюючи таке судове рішення, апеляційний суд дійшов висновку, що обсяг документів, поданих Товариством для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи і державної реєстрації новоутвореної юридичної особи, за формою і змістом відповідав усім вимогам Закону №755-IV, а тому відповідач здійснила спірні реєстраційні дії правомірно й прав ради не порушила.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

9. Не погоджуючись з вищевказаним судовим рішенням апеляційного суду, позивач подав касаційну скаргу, в якій, посилаючись на неправильне застосування судом норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить його скасувати та залишити в силі постанову суду першої інстанції.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

10. Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що рішенням двадцять першої сесії Сватівської районної ради Луганської області сьомого скликання прийнято рішення від 20.07.2017 №21/20, яким вирішено, зокрема, оскаржити в судовому порядку рішення державного реєстратора про державну реєстрацію щодо роздержавлення КП «Редакція газети «Новини Сватівщини».

11. Вказане рішення прийнято на підставі пропозиції робочої групи з вирішення майнових питань КП «Редакція газети «Новини Сватівщини», створеної рішенням 18 сесії Сватівської районної ради Луганської області 7 кликання від 20.04.2017 №18/24 стосовно захисту майнових прав на об'єкти спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста Сватівського району, що перебувають в управлінні Сватівської районної ради Луганської області.

12. Також судовим розглядом встановлено, що 03.08.1995 Сватівською міською радою Луганської області видано Редакції газети «Новини Сватівщини» Державний акт №554 на право постійного користування землею площею 0,139 га для розміщення адміністративних та виробничих будівель.

13. 26.11.2002 рішенням Сватівської районної ради Луганської області «Про затвердження статутних документів газети «Новини Сватівщини», у відповідності до пункту сьомого статті 43 Закону №280/97-ВР, розділу другого статті 8 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» вирішено затвердити: статут КП «Редакція газети «Новини Сватівщини»; установчий договір на випуск районної газети «Новини Сватівщини» і її фінансування у відповідності з установчим договором між районною радою і колективом редакції газети «Новини Сватівщини».

14. 29.09.2006 рішенням Сватівської міської ради Луганської області №388 «Про надання дозволу на виготовлення правовстановлюючих документів на будівлі та споруди по провулку Заводський, 1 в м. Сватове Луганської області» зобов'язано Сватівське БТІ виготовити правовстановлюючі документи на адміністративну будівлю та два гаражі, розташованих по провулку Заводському, 1 в м. Сватове Луганської області, та видати свідоцтво про право власності на них КП «Редакція газети «Новини Сватівщини».

15. Свідоцтвом про право власності на нерухоме майно від 06.10.2006 серії ЯЯЯ №566717 власником нерухомого майна визначено КП «Редакція газети «Новини Сватівщини», до складу якого входить: адміністративна будівля загальною площею - 248,6 м2; гаражі цегляні в кількості 2 шт.; гараж блочний - 1 шт.; гараж металевий обкладений цеглою - 1 шт., про також внесено відомості до реєстру права власності на нерухоме майно.

16. 25.04.2013 Сватівською районною радою Луганської області двадцять другої сесії шостого скликання прийнято рішення №22/24 «Про визнання установчого договору між співзасновниками КП «Редакція газети «Новини Сватівщини» таким, що втратив чинність», яким вирішено: визнати таким, що втратив чинність установчий договір між співзасновниками КП «Редакція газети «Новини Сватівщини», затверджений рішенням шостої сесії Сватівської ради четвертого скликання від 26.11.2002 №6/8 «Про затвердження статутних документів газети «Новини Сватівщини»; внести зміни до рішення шостої сесії Сватівської районної ради четвертого скликання від 26.11.2002 №6/8 «Про затвердження статутних документів газети «Новини Сватівщини», вилучивши п. 2: «Затвердити установчий договір на випуск районної газети «Новини Сватівщини» і її фінансування у відповідності з установчим договором між Сватівською районною радою і колективом редакції газети «Новини Сватівщини»

17. 11.02.2016 на виконання положень Закону №917-VІІІ, подання головного редактора КП «Редакція газети «Новини Сватівщини» від 06.01.2016 №02-22/2-8, протоколу від 04.01.2016 №1 зборів трудового колективу КП «Редакція газети «Новини Сватівщини», у зв'язку з реформуванням друкованих засобів масової інформації, заснованих органами державної влади, іншими державними органами місцевого самоврядування, з метою забезпечення участі КП «Редакція газети «Новини Сватівщини на першому етапі реформування друкованих засобів масової інформації та редакції, на підставі статті 43 Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі - Закон №280/97-ВР), п'ятою сесією Сватівської районної ради сьомого скликання прийнято рішення №5/10 «Про реформування друкованого засобу масової інформації та комунального підприємства «Редакція газети «Новини Сватівщини», яким вирішено:

1.Реформувати друкований засіб масової інформації та КП «Редакція газети «Новини Сватівщини у спосіб, визначений пунктом другим частини першої статті 3 Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації»;

2. Виконавчому апарату районної ради: надіслати у місячний термін дане рішення центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сферах, для внесення до зведеного переліку об'єктів реформування та центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та зведений перелік об'єктів реформування із зазначенням інформації про: засновника друкованого засобу масової інформації; приміщення, в якому розташована редакція КП «Редакція газети «Новини Сватівщини» та будівлі; перелік майна, що перебуває на балансі редакції КП «Редакція газети «Новини Сватівщини»; джерела фінансування редакції КП «Редакція газети «Новини Сватівщини».

18. Дане рішення оприлюднено у засобах масової інформації та на сторінці Сватівської районної ради офіційного сайту Сватівської районної державної адміністрації Луганської області.

19. 20 квітня 2017 року на підставі пропозицій президії районної ради від 19.04.2017, відповідно до статті 43 Закону №280/97-ВР вісімнадцятою сесією Сватівської районної ради Луганської області сьомого скликання прийнято рішення №18/24 «Про призупинення дії рішення 5 сесії Сватівської районної ради сьомого скликання від 11.02.2016 №5/10 «Про реформування друкованого засобу масової інформації та КП «Редакція газети «Новини Сватівщини», яким вирішено: призупинити дію рішення п'ятої сесії Сватівської районної ради сьомого скликання від 11.02.2016 №5/10 «Про реформування друкованого засобу масової інформації та КП «Редакція газети «Новини Сватівщини» до вирішення майнових питань, яке вручено під особистий підпис представнику третьої особи - Огданській Ю.В. 25.04.2017, що підтверджується копією журналу обліку врученої кореспонденції.

20. З наданої у ході судового розгляду справи копії протоколу президії Сватівської районної ради Луганської області сьомого скликання від 19.04.2017, вбачається, що серед переліку питань порядку денного, зазначено питання про внесення доповнень до рішення п'ятої сесії Сватівської районної ради сьомого скликання від 11.02.2016 №5/10 «Про реформування друкованого засобу масової інформації та КП «Редакція газети «Новини Сватівщини».

21. При розгляді даного питання розробником проекту рішення головним редактором газети «Новини Сватівщини» Огданською Ю. В. проінформовано про необхідність внесення доповнень до рішення п'ятої сесії Сватівської районної ради сьомого скликання від 11.02.2016 №5/10 «Про реформування друкованого засобу масової інформації та КП «Редакція газети «Новини Сватівщини», а саме: доповнення пункту 1 вищезазначеного рішення, підпунктами 1.1 та 1.2 наступного змісту:

- « 1.1. Вийти зі складу засновників друкованого засобу масової інформації та комунального підприємства «Редакція газети «Новини Сватівщини» із збереженням назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості друкованого засобу масової інформації»;

- « 1.2 Передати права засновника газети «Новини Сватівщини» колективу КП «Редакція газети «Новини Сватівщини».

22. Також у вказаному протоколі зазначено про невирішену конфліктну ситуацію між керівниками КП «Редакція газети «Новини Сватівщини» та відділом Державної міграційної служби у Сватівському районі щодо майна - будівлі за адресою: провулок Заводський, 1, місто Сватове, Луганська область, яке, як вважають члени постійної комісії, є спільною власністю територіальних громад, сіл, селища, міста Сватівського району, що перебуває в управлінні Сватівської міської ради. Через відсутність згоди у використанні приміщення керівниками вказаних структур мешканці району втратять можливість отримувати закордонні паспорти.

23. Рішенням вісімнадцятої сесії Сватівської районної ради Луганської області сьомого скликання від 20.04.2017 №18/24 призупинено дію рішення п'ятої сесії Сватівської районної ради сьомого скликання від 11.02.2016 №5/10 «Про реформування друкованого засобу масової інформації та КП «Редакція газети «Новини Сватівщини», на підставі пропозиції президії Сватівської районної ради Луганської області у зв'язку з існуючим конфліктом та відсутністю згоди у використанні приміщення між головним редактором КП «Редакція газети «Новини Сватівщини» та керівником відділу Державної міграційної служби у Сватівському районі Луганської області

24. 05.05.2017 уповноважена особа Товариства з обмеженою відповідальністю «Медіа «Новини Сватівщини» Огданська Ю. В. звернулась до державного реєстратора Сєвєродонецької міської ради Луганської області Якут Ніни Сергіївни із заявою про державну реєстрацію юридичної особи в результаті реорганізації (припинення).

25. До зазначеної заяви Огданською Ю. В. надано: протокол загальних зборів засновників від 24.04.2017 №1, статут юридичної особи ТОВ «МЕДІЯ «Новини Сватівщини».

26. 05.05.2017 відповідачем, на підставі поданих документів, проведено державну реєстрацію припинення юридичної особи - КП «Редакція газети «Новини Сватівщини» в результаті її реорганізації за рішенням засновників, відомості про що внесено відповідний запис до Реєстру за №13741120013000183.

27. У цей же день - 05.05.2017 відповідачем проведено державну реєстрацію юридичної особи - ТОВ «МЕДІА «Новини Сватівщини» на підставі рішення, прийнятого загальними зборами ТОВ «МЕДІА «Новини Сватівщини», яке оформлено протоколом від 24.04.2017 №1. Відомості про проведення державної реєстрації відповідачем внесено до Реєстру за №113741450000000849.

28. 06.06.2017 державним реєстратором Сєвєродонецької міської ради Луганської області зареєстровано право власності на адміністративну будівлю, гаражі, розташованих за адресою: провулок Заводський, 1, м. Сватове, Луганська область, за ТОВ «МЕДІА «Новини Сватівщини», про що внесено запис про право власності: 20727594 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта.

29. В ході розгляду справи досліджено матеріали реєстраційної справи №1374000849 34 про проведення реєстраційної дії «Державної реєстрації юридичної особи шляхом перетворення» - товариства з обмеженою відповідальністю «МЕДІА «Новини Сватівщини» (ід.код 02476830), копії яких долучено до матеріалів даної адміністративної справи.

30. Для проведення реєстраційної дії «Державної реєстрації юридичної особи шляхом перетворення» - Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕДІА «Новини Сватівщини» (код 02476830), уповноваженою особою ТОВ «МЕДІА «Новини Сватівщини» Огданською Ю. В. надано наступні документи: заява про державну реєстрацію створення юридичної особи на восьми аркушах.; протокол загальних зборів засновників юридичної особи на чотирьох аркушах; статут ТОВ «МЕДІА «Новини Сватівщини» на тринадцяти аркушах.

ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

31. У касаційній скарзі позивач, повторюючи аргументи, викладені у позовні заяві, наполягає на незаконності та необґрунтованості оскаржуваної постанови апеляційного суду, оскільки остання, згідно з позицією скаржника, прийнята без урахування усіх обставин справи й не узгоджується з положеннями законодавства, яким урегульовані спірні правовідносини.

32. Зокрема, скаржник посилається на те, що представник Товариства взагалі не мав права звертатись до позивача з заявою про вчинення спірних реєстраційних дій, оскільки визначені законом правові підстави для цього були відсутні.

33. Позивач наводить й аргументи про те, що для здійснення державної реєстрації не заявник не подав усіх необхідних документів, в тому числі, оформленого у встановленому законом порядку передавального акту і посвідченої нотаріально копії рішення загальних зборів засновників.

34. Скаржник наполягає, що вказані обставини були належним чином проаналізовані судом першої інстанції, тоді як апеляційний суд їх не врахував, а тому ухвалив судове рішення, яке не відповідає закону.

35. Правом подання заперечень на касаційну скаргу учасники справи не скористались.

ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

36. Вирішуючи це спір, суди виходили з того, що такий є публічно-правовим і підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

37. Разом з тим, критеріями розмежування судової юрисдикції, тобто передбаченими законом умовами, за яких певна справа підлягає розгляду за правилами того чи іншого виду судочинства, є суб'єктний склад спірних правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин у їх сукупності. Крім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, у якому розглядається визначена категорія справ.

38. Відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

39. Справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 1 частини першої статті 3 КАС України у наведеній вище редакції).

40. Згідно з правилами визначення юрисдикції адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ за статтею 17 КАС України в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень.

41. У пункті 7 частини першої статті 3 КАС України в наведеній вище редакції визначено, що суб'єкт владних повноважень - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

42. Водночас помилковим є застосування статті 17 КАС України та поширення юрисдикції адміністративних судів на усі спори, стороною яких є суб'єкт владних повноважень, оскільки при вирішенні питання про розмежування компетенції судів щодо розгляду адміністративних і господарських справ недостатньо застосування виключно формального критерію - визначення суб'єктного складу спірних правовідносин. Визначальною ознакою для правильного вирішення спору є характер правовідносин, з яких виник спір. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

43. Публічно-правовим, вважається, зокрема, спір, у якому сторони правовідносин виступають одна щодо іншої не як рівноправні і в якому одна зі сторін виконує публічно-владні управлінські функції та може вказувати або забороняти іншому учаснику правовідносин певну поведінку, давати дозвіл на передбачену законом діяльність тощо.

44. Необхідною ознакою суб'єкта владних повноважень є здійснення ним публічно-владних управлінських функцій. Ці функції суб'єкт повинен виконувати саме в тих правовідносинах, у яких виник спір.

45. До юрисдикції адміністративного суду належить спір, який виник між двома (кількома) суб'єктами стосовно їх прав та обов'язків у конкретних правових відносинах, у яких хоча б один суб'єкт законодавчо вповноважений владно керувати поведінкою іншого (інших) суб'єкта (суб'єктів), а останній (останні) відповідно зобов'язаний виконувати вимоги та приписи такого суб'єкта владних повноважень. Аналогічна правова позиція неодноразово викладена в постановах Великої Палати Верховного Суду від 23.05.2018 у справі №914/2006/17, від 04.09.2018 у справі №823/2042/16, від 22.01.2020 у справі №826/8592/16 тощо.

Оцінка доводів учасників справи і висновків судів попередніх інстанцій

46. У справі, що розглядається, як виплаває з встановлених судами попередніх інстанцій обставин, позивач обґрунтував своє звернення до суду необхідністю захисту його майнових інтересів, як засновника юридичної особи - відповідного комунального підприємства, оскільки вважає, що внаслідок здійснення спірних реєстраційних дій він буде позбавлений права витребувати нерухоме майно, яке, на переконання позивача, незаконно відійшло Товариству внаслідок перетворення юридичної особи.

47. Колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що позивач не був заявником спірних реєстраційних дій, а відтак не є безпосереднім учасником публічно-правових відносин, які виникли між Товариством і державним реєстратором.

48. Отже, спір у даній справі, з огляду на наведені позивачем обґрунтування позовних вимог і обставини справи, фактично виник між Радою і Товариством стосовно нерухомого майна, а тому має розглядатися як спір, що пов'язаний з порушенням цивільних прав позивача іншою особою, за якою таке майно зареєстровано. Участь державного реєстратора в якості відповідача (якщо позивач вважає його винним у порушені своїх прав) у спорі не змінює його цивільно-правового характеру.

49. Скасування ж спірних реєстраційних дій не призводить до вирішення спору між Радою і Товариством і не сприяє виконанню завдання адміністративного судочинства.

50. За таких обставин, Верховний Суд дійшов висновку, що даний спір позбавлений ознак публічно - правового, натомість є спором про право цивільне, а тому, з огляду на суб'єктний склад учасників спірних правовідносин та предмет спору, такий повинен вирішуватись судом господарської юрисдикції.

Висновки за результатами розгляду касаційної скарги

51. За правилами пункту 5 частини першої статті 349, частини першої статті 354 КАС України суд касаційної інстанції за наслідками розгляду касаційної скарги має право скасувати судові рішення судів першої та (або) апеляційної інстанцій повністю або частково і закрити провадження у справі чи залишити позов без розгляду у відповідній частині.

52. Суд касаційної інстанції скасовує судові рішення в касаційному порядку повністю або частково і залишає позовну заяву без розгляду або закриває провадження у справі у відповідній частині з підстав, встановлених відповідно статтями 238, 240 цього Кодексу.

53. Порушення правил юрисдикції адміністративних судів, визначених статтею 19 цього Кодексу, є обов'язковою підставою для скасування рішення із закриттям провадження незалежно від доводів касаційної скарги.

54. Суд не обмежений доводами та вимогами касаційної скарги, якщо під час розгляду справи буде виявлено порушення норм процесуального права, які є обов'язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права (частина третя статті 341 КАС України).

55. В той же час, пунктом 1 частини першої статті 238, частиною першою статті 239 КАС України передбачено, що суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства. Якщо провадження у справі закривається з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої статті 238 цього Кодексу, суд повинен роз'яснити позивачеві, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд таких справ.

56. Ураховуючи викладене, Верховний Суд вважає за необхідне вийти за межі доводів і вимог касаційної скарги й задовольнити її частково. Рішення судів першої та апеляційної інстанцій - скасувати і закрити провадження у справі. При цьому, роз'яснити позивачу, що даний спір має вирішуватися в порядку господарського судочинства.

57. Керуючись статтями 340 341 344 349 354 355 356 КАС України, пунктом 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 15.01.2020 №460-IX,

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу Сватівської районної ради Луганської області задовольнити частково.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 07.12.2017 та постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 28.02.2018 - скасувати.

Закрити провадження у справі за позовом Сватівської районної ради Луганської області до Державного реєстратора Сєвєродонецької міської ради Луганської області Якут Ніни Сергіївни, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Медіа «Новини Сватівщини» про зобов'язання вчинити певні дії.

Роз'яснити позивачеві, що розгляд цієї справи віднесено до юрисдикції господарських судів.

Роз'яснити позивачеві про наявність у нього права протягом десяти днів з дня отримання ним цієї постанови звернутися до Верховного Суду із заявою про направлення справи за встановленою юрисдикцією.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач Н.В. Коваленко

Судді: Я.О. Берназюк

І.В. Желєзний