ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 жовтня 2020 року

м. Київ

справа № 824/988/17-а

провадження № К/9901/14420/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Єзерова А.А., суддів: Берназюка Я.О., Кравчука В.М.

розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за касаційною скаргою Чернівецького гравійно-піщаного кар`єру

на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 24.01.2019 (суддя Дембіцький П.Д.) та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 16.04.2019 (головуючий суддя Охрімчук І.Г., судді Мацький Є.М., Капустинський М.М.)

у справі №824/988/17-а

за позовом Чернівецького гравійно-піщаного кар`єру

до Кіцманської районної державної адміністрації

про визнання протиправними та зобов`язання вчинити дії.

I. РУХ СПРАВИ

1. У грудні 2017 року Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр звернувся до Чернівецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної реєстраційної служби Кіцманського районного управління юстиції, в якій (з урахуванням збільшення позовних вимог) просив суд:

- визнати протиправними дії відповідача - Кіцманської районної Державної адміністрації, в особі відділу з питань Державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців, речових прав на нерухоме майно Кіцманської районної державної адміністрації, як правонаступника Державної реєстраційної служби Кіцманського районного управління юстиції Чернівецької області, в результаті яких в Єдиний Державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань було зареєстровано організаційно - правову форму Чернівецького гравійного-піщаного кар`єру, що належить Республіканському Виробничому Концерну промисловості будівельних матеріалів «Інмаком» республіки Молдова, як «Державне підприємство»;

- зобов`язати суб`єкт державної реєстрації скасувати в Єдиному Державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запис про реєстрацію № 10321200000000423 Державного підприємства «Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр» (код ЄДРПОУ 05696963) та зареєструвати в Єдиному Державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Іноземне підприємство «Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр».

2. У ході розгляду справи здійснено заміну відповідача відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, речових прав на нерухоме майно Кіцманської районної державної адміністрації на Кіцманську районну державну адміністрацію.

3. Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 24.01.2019 у справі №824/988/17, яке було залишене без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 16.04.2019, у позові відмовлено.

4. Не погоджуючись з такими судовими рішеннями, Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр звернулося до Верховного Суду з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 24.01.2019 та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 16.04.2019 у справі №824/988/17 і направити справу на новий розгляд.

5. Від відповідача до Верховного Суду надійшов відзив на касаційну скаргу, в якому він просить суд відмовити у задоволенні касаційної скарги.

II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

6. Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що 10.11.2017 керівник Державного підприємства Чернівецького гравійно-піщаного кар`єру звернувся із заявою, яка викладена в довільній формі до відповідача, в якій просив виправити помилку щодо організаційно правової форми підприємства «Державне підприємство» на «Підприємство з іноземними інвестиціями» (інша форма).

7. 28.11.2017 відповідач надав відповідь на звернення позивача листом № 176, в якому зазначив, що Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр (код ЄДРПОУ 05696963) зареєстрований рішенням Кіцманської районної ради народних депутатів від 12.02.1992 № 54/3. Вказане підприємство зареєстровано за № 21 в журналі обліку реєстраційних справ 3 «Державні підприємства». На підставі поданих документів, 10.08.1998 Кіцманською районною державною адміністрацією зареєстровано статут Державного підприємства - Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр (нова редакція). 20.11.1998 керівником підприємства отримано дублікат свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб`єкта підприємницької діяльності - юридичної особи Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр, де організаційно-правова форма - Державне підприємство. Згідно класифікатора організаційно-правова форма «підприємство з іноземними інвестиціями» відсутня.

Відповідач зазначив, що позивачу для зміни організаційно-правової форми потрібно провести реорганізацію шляхом перетворення та подати реєстратору документи відповідно до ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

8. Виконавчим комітетом Кіцманської районної ради народних депутатів Чернівецької області було прийнято рішення від 12.02.1992 № 54/3 про державну реєстрацію та перереєстрацію статутів підприємств, колгоспів, перереєстрований статут, зокрема «Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр» - форма власності - загально державна, виробництво гравію, щебеню, зроблено запис в журналі обліку реєстраційних справ 12.02.1992 та видано свідоцтво про державну реєстрацію (переєстрацію) суб`єкта підприємницької діяльності - юридичної особи, код суб`єкта підприємницької діяльності в Єдиному державному реєстрі підприємств 056963. При цьому, 12.02.1992 Державне підприємство «Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр» зареєстроване рішенням Кіцманської районної ради народних депутатів №54/3 за адресою смт. Неполоківці Кіцманського району Чернівецької області на підставі поданої реєстраційної картки від 13.02.1992 №21, без зазначення статутного фонду.

9. 20.11.1998 Кіцманською районною державною адміністрацією Чернівецької області було видано дублікат Свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб`єкта підприємницької діяльності - юридичної особи «Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр», в якому зазначено організаційно-правову форму - державне підприємство.

10. З облікової картки ЄДРПОУ ідентифікаційний код № 05696963 та копії свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб`єкта підприємницької діяльності - юридичної особи від 20.11.1998 за № 21, вбачається, що Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр за організаційно-правовою формою господарювання зареєстровано, як «Державне підприємство». При цьому, з відомостей Реєстраційної картки форми № 6 - про юридичну особу, ідентифікаційний код юридичної особи № 05696963 заповненої та підписаної керівником підприємства 24.09.2007, дублікату свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб`єкта підприємницької діяльності - юридичної особи від 20.11.1998 року за № 21, видно, що Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр за організаційно-правовою формою юридичної особи господарювання зареєстровано, як «Державне підприємство».

11. З відомостей Реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Форма № 4 «Затвердженої Наказом Міністерства юстиції України від 14.10.2011 № 3178/5» про юридичну особу, ідентифікаційний код юридичної особи №05696963 заповненої та підписаної керівником підприємства 15.08.2012, посвідченої печаткою Державне підприємство Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр, а також дублікату свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб`єкта підприємницької діяльності - юридичної особи від 20.11.1998 за № 21, вбачається, що Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр за організаційно-правовою формою юридичної особи зареєстровано, як Державне підприємство Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр.

12. 15.08.2012 на підставі реєстраційної картки з ЄДР, заповненої представником підприємства в ЄДРПОУ щодо організаційно-правової форми господарювання «Державне підприємство» значиться, як Державне підприємство Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр, та видана Довідка АБ № 404247 ЄДРПОУ про те, Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр ідентифікаційний код 05696963 за організаційно правовою формою КОПФГ - 140 зареєстровано, як Державне підприємство.

13. Згідно з заявою про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затвердженої Наказом Міністерства юстиції України від 06.01.2016 № 15/5, відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ідентифікаційний код юридичної особи № 05696963 заповненої та підписаної керівником підприємства від 15.04.2016, дублікату свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб`єкта підприємницької діяльності - юридичної особи від 20.11.1998 за № 21, наказу від 13.04.2016 № 11-С, наказу від 13.04.2016 № 139-ЛС про призначення во., т.в.о. керівника Державного підприємства «Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр» Петровського В.Я. вбачається, що Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр за організаційно-правовою формою юридичної особи, ідентифікаційним кодом юридичної особи № 05696963 зареєстровано, як Державне підприємство Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр.

14. Відповідно до заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 06.01.2016 № 15/5, відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ідентифікаційний код юридичної особи № 05696963 надрукованої та підписаної керівником підприємства від 27.07.2016, дублікату свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб`єкта підприємницької діяльності - юридичної особи від 20.11.1998 за № 21, наказу від 25.07.2016 № 325-п про призначення керівника - директора Державного підприємства «Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр» ОСОБА_1 вбачається, що Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр за організаційно-правовою формою юридичної особи, ідентифікаційним кодом юридичної особи № 05696963 зареєстровано, як Державне підприємство Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр.

III. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

15. Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суди першої та апеляційної інстанцій керувалися тим, що позивач не надав суду належних, допустимих, достовірних доказів, як передбачено КАС України про те, що станом на 2000 рік та на день розгляду справи позивачем були дотримані вимоги, які передбачені ст. ст. 116 117 Господарського кодексу України, Законом України "Про іноземні інвестиції", Закону України "Про режим іноземного інвестування", які б дали підстави з врахуванням вимог законів внести відповідні записи, зокрема, такі як: виправлення, скасування записів, перереєстрацію та реєстрацію в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань державного підприємства «Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр», як іноземне підприємство «Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр».

IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ, ВІДЗИВУ НА КАСАЦІЙНУ СКАРГУ

16. Касаційна скарга мотивована тим, що судами попередніх інстанцій невірно встановлено те, що Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр є державним підприємством України.

17. Скаржник зазначає, що суди попередніх інстанцій не застосували до спірних відносин положення Закону України «Про ратифікацію Протоколу між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Молдова про взаємне визнання прав та регулювання відносин власності від 11.08.1994 року».

18. Також позивач вважає, що судами помилково не надано належної оцінки копії Статуту позивача, де засновником кар`єру зазначено Республіканський концерн «Інмаком» (Молдова), копії витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, копії довідки Чернівецького обласного управління статистики №468.

19. У відзиві на касаційну скаргу відповідач зазначає про законність та обґрунтованість висновків судів попередніх інстанцій.

V. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ

20. Верховний Суд, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, у межах касаційного перегляду, визначених ст. 341 КАС України, вважає за необхідне зазначити таке.

21. Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

22. Спірні відносини регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон № 755- IV у редакції, чинній на момент спірних відносин) та іншими Законами.

23. Відповідно до п.4 ч.1 ст.1 Закону № 755- IV, державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Згідно з ч.2 ст.6 вказаного Закону державний реєстратор: приймає документи; перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; веде Єдиний державний реєстр; веде реєстраційні справи; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

24. За приписами ч. 1 ст. 10 Закону № 755- IV якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою. Вимоги до документів, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати вимогам, визначеним ст. 15 Закону № 755- IV .

25. У ст. 16 Закону № 755- IV закріплено, що найменування юридичної особи повинно містити інформацію про її організаційно-правову форму (крім державних органів, органів місцевого самоврядування, органів влади Автономної Республіки Крим, державних, комунальних організацій, закладів, установ) та назву.

Організаційно-правова форма юридичної особи визначається відповідно до класифікації організаційно-правових форм господарювання, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері технічного регулювання.

Назва юридичної особи може складатися з власної назви юридичної особи, а також містити інформацію про мету діяльності, вид, спосіб утворення, залежність юридичної особи та інші відомості згідно з вимогами до найменування окремих організаційно-правових форм юридичних осіб, установленими Цивільним, Господарським кодексами України та цим Законом.

26. Відповідно до ч.4 ст.17 Закону № 755- IV для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою; 3) документ про сплату адміністративного збору у випадках, передбачених ст. 36 цього Закону.

27. Згідно з ч. 1 ст. 25 Закону № 755- IV державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:

1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;

2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України «Про виконавче провадження», зокрема, щодо визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;

3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до ст. 34 цього Закону.

28. Вичерпний перелік підстав для відмови у здійснення державної реєстрації міститься у ч. 1 ст. 28 Закону № 755- IV .Зокрема, встановлено, що підставами для відмови у державній реєстрації є:

1) документи подано особою, яка не має на це повноважень;

2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії;

3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи;

4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;

5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України;

6) документи суперечать статуту громадського формування;

7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи;

8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону;

9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані: раніше строку, встановленого цим Законом; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду; в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання або поділу; щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій; щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів; щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування; щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження; щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство.

29. Системний аналіз викладених правових норм дає підстави дійти до висновку, що законодавством регламентовано перелік підстав для відмови у державній реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, який є виключним і не підлягає розширеному тлумаченню.

Такий висновок узгоджується з правовою позицією, що викладена Верховним Судом у постанові від 27.03.2018 у справі № 826/4947/16, від 05.02.2019 у справі №П/811/279/16.

30. Водночас, ч. 1, 3, 4 ст. 15 Закону України «Про звернення громадян» визначено, що органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов`язані об`єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань). Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов`язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов`язки. Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз`ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

31. Судами попередніх інстанцій встановлено, що позивач звертався до відповідача із заявою про виправлення помилки.

32. Слід зазначити, що технічна помилка - описка, друкарська, граматична, арифметична помилка. Натомість у цій справі позивач вбачає помилку у визначеній організаційно-правовій формі юридичної особи.

33. Як вірно було встановлено судами попередніх інстанцій, Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр (код ЄДРПОУ 05696963) зареєстрований рішенням Кіцманської районної ради народних депутатів від 12.02.1992 № 54/3. Вказане підприємство зареєстровано за № 21 в журналі обліку реєстраційних справ 3 «Державні підприємства». На підставі поданих документів, 10.08.1998 Кіцманською районною державною адміністрацією зареєстровано статут Державного підприємства - Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр (нова редакція). 20.11.1998 керівником підприємства отримано дублікат свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб`єкта підприємницької діяльності - юридичної особи Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр, де організаційно-правова форма - Державне підприємство. Згідно з класифікатором організаційно-правова форма «підприємство з іноземними інвестиціями» відсутня.

34. При цьому, судами встановлено та матеріалами справи підтверджено, що на момент внесення вказаних вище відомостей, такі відомості відповідали фактичним обставинам та вимогам чинного на той час законодавства.

35. Колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про те, що фактично позивач звертався до державних реєстраторів із заявою про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

36. Як встановлено судами, із змісту вказаних заяв видно, що Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр за організаційно-правовою формою юридичної особи, ідентифікаційним кодом юридичної особи №05696963 зареєстровано, як Державне підприємство Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр. Своєю чергою, на момент звернення до суду з відповідним позовом позивач вважає, що його організаційно-правовою формою є підприємство з іноземними інвестиціями.

37. Відповідачем повідомлено позивача листом про те, що для здійснення державної реєстрації зміни організаційно-правової форми позивачу необхідно провести реорганізацію шляхом перетворення та подати реєстратору документи відповідно до ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

38. Колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про те, що відповідач у межах наданих йому повноважень розглянув та надав відповідь з урахуванням вимог Закону України «Про звернення громадян», роз`яснивши Чернівецькому гравійно-піщанному кар`єру про дії, які необхідно вчинити для внесення відповідних відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

39. Отже, перевірка рішень судів першої та апеляційної інстанцій на підставі заявлених у касаційній скарзі доводів дала змогу дійти до висновку про відсутність неправильного застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права судами попередніх інстанцій при розгляді цієї справи.

40. Посилання скаржника на положення Закону України «Про ратифікацію Протоколу між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Молдова про взаємне визнання прав та регулювання відносин власності від 11.08.1994 року» та статутні документи позивача оцінюються Верховним Судом критично, оскільки Чернівецький гравійно-піщаний кар`єр помилково звернувся до відповідача з заявами про виправлення помилки, а не з заявою та необхідними документами для внесення змін до відомостей у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

41. Верховний Суд, в межах касаційного перегляду, встановлених ст. 341 КАС України, не встановив порушень судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права, тому касаційна скарга не підлягає задоволенню, а судові рішення слід залишити без змін.

42. Оскільки Верховний Суд залишає без змін рішення судів попередніх інстанцій, то відповідно до ст. 139 КАС України, судові витрати не підлягають новому розподілу.

Керуючись ст. 341 345 349 350 355 356 КАС України, Суд

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу Чернівецького гравійно-піщаного кар`єру - залишити без задоволення.

Рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 24.01.2019 та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 16.04.2019 у справі №824/988/17 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач А.А. Єзеров

Суддя Я.О. Берназюк

Суддя В.М. Кравчук