ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 січня 2021 року
м. Київ
справа № 826/26732/15
провадження № К/9901/52325/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Коваленко Н.В., суддів: Берназюка Я.О., Мороз Л.Л., розглянувши у порядку письмового провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України, третя особа Міністерство оборони України, про визнання незаконною постанови №728 від 2 вересня 2015 року в частині, за касаційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва у складі колегії суддів: Каракашьяна С.К., Григоровича П.О., Смолія І.В. від 26 січня 2018 року та постанову Київського апеляційного адміністративного суду у складі колегії суддів: Коротких А.Ю., Файдюка В.В., Чаку Є.В. від 23 квітня 2018 року,
УСТАНОВИВ:
ІСТОРІЯ СПРАВИ
Короткий зміст позовних вимог
1. ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Кабінету Міністрів України, третя особа Міністерства оборони України, про визнання незаконною постанови №728 від 2 вересня 2015 року в частині, у якому просив:
- визнати незаконними пункти 7, 8, 11, Порядку визначення розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 року № 728 «Деякі питання забезпечення житлом військовослужбовців та інших осіб».
Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій
2. Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 26 січня 2018 року, залишеним без змін постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 23 квітня 2019 року, у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 було відмовлено.
3. Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, виходив із того, що Порядком визначення розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 року № 728 «Деякі питання забезпечення житлом військовослужбовців та інших громадян», установлено механізм розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей, що перебувають разом з ними на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, який ведеться у військових частинах, органах, підрозділах, загонах, військових навчальних закладах, установах, а у разі розформування - у військових комісаріатах та квартирно-експлуатаційних установах (організаціях), за їх бажанням грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення (далі -компенсація).
Згідно зі статтею 47 Житлового кодексу Української PCP, норма житлової площі в Українській PCP встановлюється в розмірі 13,65 квадратного метру на одну особу.
Жиле приміщення надається громадянам у межах норми жилої площі, але не менше розміру, який визначається Кабінетом Міністрів України і Федерацією професійних спілок України. При цьому, враховується жила площа у житловому будинку, (квартирі), що перебуває у приватній власності громадян, якщо ними не використані житлові чеки (частина перша статті 44 Житлового кодексу Української PCP).
Приватизація здійснюється шляхом безоплатної передачі громадянам квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках з розрахунку санітарної норми 21 квадратний метр загальної площі на наймача і кожного члена його сім`ї та додатково 10 квадратних метрів на сім`ї (стаття 3 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду»).
З огляду на викладене, судом не приймаються посилання позивача на невідповідність застосування норми житлової площі, оскільки саме такий розмір передбачено статтею 47 Житлового кодексу Української PCP.
Судом не прийнято посилання позивача на застосування до спірних правовідносин норм Закону України «Про приватизацію державної о житлового фонду», оскільки даним Законом передбачено норми безоплатної передачі, а не норми компенсації вартості, у зв`язку з чим суд доходить висновків, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Короткий зміст вимог касаційної скарги
4. Не погоджуючись із рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального права та порушення норм процесуального права, ОСОБА_1 звернувся із касаційною скаргою, у якій просить скасувати рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 26 січня 2018 року та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 23 квітня 2018 року та ухвалити нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги.
СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, УСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ
5. Судами попередніх інстанцій встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 року № 728 «Деякі питання забезпечення житлом військовослужбовців та інших громадян» затверджено Порядок визначення розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення (далі Порядок).
Пунктом 7 Порядку передбачено, що розмір компенсації визначається:
за нормою 13,65 кв. метра жилої площі на військовослужбовця і кожного члена його сім`ї, який перебуває з ним на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов. Понад норму жилої площі для окремих категорій військовослужбовців та членів їх сімей, визначених законодавством, враховується додаткова жила площа у розмірі 10 кв. метрів;
з урахуванням вимог до загальної площі житла відповідно до державних будівельних норм ДБН В.2.2-15-2005 «Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення»;
з урахуванням граничної вартості будівництва 1 кв. метра загальної площі житла в регіоні, в якому військовослужбовець перебуває на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов.
6. Згідно із пунктом 8 Порядку Розмір грошової компенсації (K) розраховується за формулою: К = (13,65 ? N + 17 + Д пл) ? В 0,
де 13,65 - визначена законодавством норма жилої площі на одну особу, кв. метрів;
N - кількість осіб, що перебувають на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов;
17 - загальна нежила площа житла на сім`ю з урахуванням вимог державних будівельних норм ДБН В.2.2-15-2005 "Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення", кв. метрів;
Д пл - додаткова жила площа, що надається окремим категоріям військовослужбовців та членам їх сімей, визначеним законодавством, у розмірі 10 кв. метрів;
В 0 - гранична вартість 1 кв. метра загальної площі житла для населених пунктів, що визначається згідно з Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання державної підтримки для будівництва (придбання) доступного житла, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 лютого 2012 р. N 193 (Офіційний вісник України, 2012 р., N 20, ст. 753):
для м. Києва та Київської області - гранична вартість збільшується у 2 рази;
для мм. Львова та Одеси - гранична вартість збільшується у 1,75 раза;
для інших обласних центрів та міст - гранична вартість збільшується у 1,5 раза.
За наявності у військовослужбовця права на отримання однокімнатної квартири компенсація нараховується за житло загальною площею 40 кв. метрів.
7. Відповідно до пункту 11 Порядку для отримання грошової компенсації та визначення її остаточного розміру житловій комісії подаються такі документи:
рапорт військовослужбовця (заява особи, звільненої з військової служби в запас або у відставку, або члена сім`ї, зазначеної в абзацах четвертому і п`ятому пункту 2 цього Порядку) та нотаріально посвідчена згода членів його сім`ї на отримання компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення;
довідка про склад сім`ї та реєстрацію місця проживання (перебування);
копії паспорта військовослужбовця і повнолітніх членів сім`ї, які перебувають з ним на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов;
копія свідоцтва про шлюб (за наявності);
копія свідоцтва про народження дитини (за наявності);
копія облікової картки фізичної особи - платника податків (військовослужбовця та членів його сім`ї, які перебувають з ним на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов);
копія свідоцтва про право власності на житло за його наявності (військовослужбовця та членів його сім`ї, які перебувають з ним на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов);
довідка про отримання (неотримання) житла військовослужбовцем з колишнього місця перебування його на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов;
документ, що підтверджує невикористання житлових чеків для приватизації державного житлового фонду;
витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про належне військовослужбовцю та членам його сім`ї, які перебувають з ним на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, нерухоме майно;
дозвіл органу опіки і піклування на отримання неповнолітнім членом сім`ї компенсації у випадках, визначених законодавством.
8. Вважаючи пункти 7, 8, 11 Порядку незаконними, ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом.
ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ
9. Касаційна скарга обґрунтована тим, що статтею 49 Житлового кодексу Української РСР установлено, що понад норму жилої площі окремим категоріям громадян надається додаткова жила площа у вигляді кімнати або в розмірі десяти квадратних метрів. Також статтею 66 Житлового кодексу Української РСР передбачено, що норма загальної площі встановлюється у розмірі 21 квадратного метра на одну особу.
Згідно зі статтею 3 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» приватизація здійснюється шляхом безоплатної передачі громадянам квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках з розрахунку санітарної норми 21 квадратний метр загальної площі на наймача і кожного члена його сім`ї та додатково 10 квадратних метрів на сім`ю.
10. Позивач зазначає, що згідно розділу 4. Фінансово-економічного обґрунтування у пояснювальній записці до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань забезпечення житлом громадян» Народними депутатами України, який не мав жодного зауваження відносно цього розрахунку Головним науково-експертним управлінням Верховної Ради України від 7 березня 2008 року № 2193 законодавцем був наданий розрахунок компенсації за належне жиле приміщення у наступній формі:
ДБН X ((21 кв.м. х N1 +10 кв.м.) +Спдв =ГК, де
ДБН- опосередкована вартість спорудження житла з розрахунку на один квадратний метр по регіонах України, визначена центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства України на момент здійснення виплати грошової компенсації взамін не отриманого житла;
N - кількість членів сім`ї особи, яка перебуває на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов;
Спдв - сума податку на додану вартість, що сплачується за першу поставку житла;
ГК - сума грошової компенсації взамін не отриманого житла.
11. Скаржник вважає, що опосередковану вартість спорудження житла з розрахунку на один квадратний метр по регіонах України, визначається центральним органом виконавчої влади з питань житлово- комунального господарства України на момент здійснення виплати грошової компенсації взамін не отриманого житла, яким є Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України згідно із Положенням, затвердженим Указом Президента України від 31 травня 2011 року № 633/2011.
12. В силу пункту 8 цього Положення Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України щорічно видає накази «Про показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України» відповідно до Порядку визначення та застосування показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, затвердженого наказом Держбуду України від 27 вересня 2005 року № 174.
13. Діючим наказом на момент прийняття оскаржуваної постанови Кабінету Міністрів України є наказ Мінрегіону України від 14 серпня 2015 року № 194 «Про показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України», який за показниками суттєво відрізняється від показників, встановлених Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання державної підтримки для будівництва (придбання) доступного житла, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 лютого 2012 року № 193 та не відповідає інфляційним показникам національної валюти.
14. Таким чином, формула нарахування компенсації згідно пункту 8 Порядку суперечить наведеним нормам та в рази зменшує розмір компенсаційних виплат за належне житло для військовослужбовців, яке в разі отримання, не дасть можливості придбати житло для проживання сім`ї.
15. Правом на отримання компенсації для військовослужбовців та військовослужбовців, звільнених з військової служби в запас або у відставку за віком, станом здоров`я, а також у зв`язку із скороченням штатів або проведенням інших організаційних заходів регулюються різними пунктами статті 12 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», а саме пунктами 1 та 9, що відрізняються між собою з вимогою про використане право на безоплатну приватизацію житла. Тому, перелік документів для отримання грошової компенсації для різної категорії осіб, на яких розповсюджується це право повинен бути різним.
16. Це підтверджується вимогами пунктом 22 Порядку забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2006 року № 1081 та встановлює, що облік військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов, ведеться у військових частинах та квартирно-експлуатаційних органах.
17. Пунктом 23 цього Порядку встановлено, що для зарахування на облік військовослужбовець подає рапорт на ім`я безпосереднього командира (начальника). До рапорту додаються:
довідка з місця проживання про реєстрацію і склад сім`ї;
витяг з особової справи військовослужбовця про склад сім`ї;
довідка про те, чи перебувають члени сім`ї на квартирному обліку за місцем роботи (у виконавчих органах місцевих рад);
документи, що підтверджують право на першочергове та позачергове одержання житла, інші пільги.
Інші документи житлова комісія запитує у разі потреби через командира військової частини у відповідних державних органів, установ, організацій, громадян.
18. Водночас згідно із пунктом 4.6. Інструкції про організацію забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, затвердженої наказом Міністра оборони України № 737 від 30 листопада 2011 року (далі - Інструкція), для оформлення документів на видачу ордера для виділення житлового приміщення для постійного проживання представник житлової комісії подає до КЕВ (КЕЧ) району перший примірник облікової справи (додаток 7), у якій повинні знаходитися такі документи:
витяг з протоколу засідання житлової комісії військової частини про зарахування військовослужбовця на облік;
довідка про перевірку житлових умов (додаток 5), яка повинна бути видана не раніше ніж за один місяць до дати передачі першого примірника облікової справи (додаток 7) до КЕВ (КЕЧ) району;
витяг з протоколу засідання житлової комісії військової частини (гарнізону) щодо погодження надання жилої площі військовослужбовцю чи особі, звільненим з військової служби;
оригінал медичного висновку (додаток № 3 до наказу Міністерства охорони здоров`я Української PCP від 8 лютого 1985 року № 52);
ксерокопії паспортів повнолітніх членів сім`ї військовослужбовця чи особи, звільнених з військової служби, які включаються в ордер;
Ф-3;
Ф-5 (у разі звільнення з військової служби довідка надається військовим комісаріатом);
Ф-7 (у разі звільнення з військової служби довідка надається військовим комісаріатом);
витяг з послужного списку особової справи військовослужбовця; довідка (додаток 3) з останнього місця проходження служби про
перебування на квартирному обліку;
довідки (додаток 4) про здавання жилого приміщення з усіх місць попереднього проходження служби на території України військовослужбовцем чи особою, звільненими з військової служби.
Інші документи житлова комісія запитує в разі потреби через командира (начальника) військової частини у відповідних державних органів, установ, організацій, громадян.
19. Тобто, згідно пункту 11 Порядку щодо права на отримання компенсації за належне військовослужбовцю житло та пункту 4.6 Інструкції щодо права на отримання ним житла для постійного користування (у власність) перелік документів різний та невиправдано збільшений нормою, яка оскаржується.
20. Міністерством оборони України подано відзив на касаційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 26 січня 2018 року та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 23 квітня 2018 року, в якому воно просить залишити касаційну скаргу без задоволення, а оскаржувані рішення без змін.
21. Відзиву на касаційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 26 січня 2018 року та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 23 квітня 2018 року Кабінетом Міністрів України не подано.
ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ
22. Абзацом 7 пункту 1 статті 12 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» передбачено, що порядок забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей жилими приміщеннями, а також розмір і порядок виплати військовослужбовцям грошової компенсації за піднайом (найом) ними жилих приміщень визначаються Кабінетом Міністрів України.
23. Відповідно до статті 47 Житлового кодексу Української РСР норма жилої площі в Українській РСР встановлюється в розмірі 13,65 квадратного метра на одну особу.
24. Статтею 48 Житлового кодексу Української РСР установлено, що жиле приміщення надається громадянам у межах норми жилої площі, але не менше розміру, який визначається Кабінетом Міністрів України і Федерацією професійних спілок України. При цьому враховується жила площа у жилому будинку (квартирі), що перебуває у приватній власності громадян, якщо ними не використані житлові чеки.
При передачі громадянами житла, яке перебуває у їх приватній власності, органу, який здійснює поліпшення житлових умов, вони мають право на одержання житла у межах встановленої норми жилої площі.
Громадяни, які одержали житло у державному фонді на цих умовах, мають право на його приватизацію відповідно до вимог чинного законодавства.
Жиле приміщення може бути надано з перевищенням норми жилої площі, якщо воно становить одну кімнату (однокімнатну квартиру) або призначене для осіб різної статі (частина друга статті 50).
25. Згідно зі статтею 48-1 Житлового кодексу Української РСР порядок та розмір надання громадянам грошової компенсації за належні їм для отримання жилі приміщення визначаються Кабінетом Міністрів України.
26. Відповідно до пункту 7 Порядку визначення розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 року № 728 «Деякі питання забезпечення житлом військовослужбовців та інших громадян» розмір компенсації визначається:
за нормою 13,65 кв. метра жилої площі на військовослужбовця і кожного члена його сім`ї, який перебуває з ним на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов. Понад норму жилої площі для окремих категорій військовослужбовців та членів їх сімей, визначених законодавством, враховується додаткова жила площа у розмірі 10 кв. метрів;
урахуванням вимог до загальної площі житла відповідно до державних будівельних норм ДБН В.2.2-15-2005 «Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення»;
з урахуванням граничної вартості будівництва 1 кв. метра загальної площі житла в регіоні, в якому військовослужбовець перебуває на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов.
27. Згідно із пунктом 8 Порядку Розмір грошової компенсації (K) розраховується за формулою: К = (13,65 ? N + 17 + Д пл) ? В 0,
де 13,65 - визначена законодавством норма жилої площі на одну особу, кв. метрів;
N - кількість осіб, що перебувають на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов;
17 - загальна нежила площа житла на сім`ю з урахуванням вимог державних будівельних норм ДБН В.2.2-15-2005 «Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення», кв. метрів;
Д пл - додаткова жила площа, що надається окремим категоріям військовослужбовців та членам їх сімей, визначеним законодавством, у розмірі 10 кв. метрів;
В 0 - гранична вартість 1 кв. метра загальної площі житла для населених пунктів, що визначається згідно з Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання державної підтримки для будівництва (придбання) доступного житла, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 лютого 2012 р. N 193 (Офіційний вісник України, 2012 р., N 20, ст. 753):
для м. Києва та Київської області - гранична вартість збільшується у 2 рази;
для мм. Львова та Одеси - гранична вартість збільшується у 1,75 раза;
для інших обласних центрів та міст - гранична вартість збільшується у 1,5 раза.
За наявності у військовослужбовця права на отримання однокімнатної квартири компенсація нараховується за житло загальною площею 40 кв. метрів.
28. Пунктом 11 Порядку 11 передбачено, що для отримання грошової компенсації та визначення її остаточного розміру житловій комісії подаються такі документи:
рапорт військовослужбовця (заява особи, звільненої з військової служби в запас або у відставку, або члена сім`ї, зазначеної в абзацах четвертому і п`ятому пункту 2 цього Порядку) та нотаріально посвідчена згода членів його сім`ї на отримання компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення;
довідка про склад сім`ї та реєстрацію місця проживання (перебування);
копії паспорта військовослужбовця і повнолітніх членів сім`ї, які перебувають з ним на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов;
копія свідоцтва про шлюб (за наявності);
копія свідоцтва про народження дитини (за наявності);
копія облікової картки фізичної особи - платника податків (військовослужбовця та членів його сім`ї, які перебувають з ним на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов);
копія свідоцтва про право власності на житло за його наявності (військовослужбовця та членів його сім`ї, які перебувають з ним на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов);
довідка про отримання (неотримання) житла військовослужбовцем з колишнього місця перебування його на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов;
документ, що підтверджує невикористання житлових чеків для приватизації державного житлового фонду;
витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про належне військовослужбовцю та членам його сім`ї, які перебувають з ним на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, нерухоме майно;
дозвіл органу опіки і піклування на отримання неповнолітнім членом сім`ї компенсації у випадках, визначених законодавством.
29. Згідно зі статтею 3 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» приватизація здійснюється шляхом: безоплатної передачі громадянам квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках з розрахунку санітарної норми 21 квадратний метр загальної площі на наймача і кожного члена його сім`ї та додатково 10 квадратних метрів на сім`ю;
продажу надлишків загальної площі квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках громадянам України, що мешкають в них або перебувають в черзі потребуючих поліпшення житлових умов.
Передача у власність громадян житлових приміщень у гуртожитках здійснюється з одночасною передачею їм у спільну сумісну власність допоміжних приміщень (приміщень загального користування).
Оцінка доводів учасників справи і висновків судів першої та апеляційної інстанцій
30. Аналіз зазначених норм дає підстави для висновку, що норма жилої площі встановлюється в розмірі 13,65 квадратного метра на одну особу.
Жиле приміщення надається громадянам у межах норми жилої площі.
Розмір і порядок виплати військовослужбовцям грошової компенсації за піднайом (найом) ними жилих приміщень визначаються Кабінетом Міністрів України.
31. Слід відрізняти поняття норма жилої площі, виходячи з якої громадянам, які потребують поліпшення житлових умов надається житло та санітарна норма загальної площі, виходячи з якої надане житло приватизується.
32. У випадку приватизації військовослужбовцем наданого жилого приміщення, враховується норма передбачена статтею 3 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду», а в разі отримання компенсації підлягають застосуванню норми статей 47, 48 Житлового кодексу Української РСР та Порядку визначення розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 року № 728 «Деякі питання забезпечення житлом військовослужбовців та інших громадян».
33. Посилання скаржника на фінансово-економічне обґрунтування у пояснювальній записці до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань забезпечення житлом громадян» не заслуговує на увагу, оскільки запропонована формула не була відображена у Законі України «Про внесення змін до деяких законів України з питань забезпечення житлом громадян» чи у Законі України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей».
34. Посилання позивача на те, що пунктом 11 Порядку невиправдано збільшено перелік документів необхідних для подачі до житлової комісії для отримання грошової компенсації та визначення її остаточного розміру ґрунтується на припущеннях та не підтверджено належними та допустимими доказами.
35. Зважаючи на вищезазначене, колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що пункти 7, 8, 11 Порядку не суперечать Конституції та Законам України, отже відсутні підстави для визнання їх незаконними.
Висновки за результатами розгляду касаційної скарги
36. За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку, що рішення судів першої та апеляційної інстанцій є законними і не підлягають скасуванню, оскільки суди, всебічно перевіривши обставини справи, вирішили спір у відповідності до норм матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин; у них повно відображені обставини, що мають значення для справи, висновки судів щодо встановлених обставин і правові наслідки є правильними, а доводи касаційної скарги їх не спростовують.
Керуючись статтями 341 345 349 350 355 356 Кодексу адміністративного судочинства України,
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 26 січня 2018 року та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 23 квітня 2018 року без змін.
Постанова суду касаційної інстанції є остаточною та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідачН.В. Коваленко
Судді Я.О. Берназюк
Л.Л. Мороз