ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 березня 2021 року

м. Київ

справа № 826/6803/17

адміністративне провадження № К/9901/4248/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Дашутіна І. В.,

суддів Шишова О.О., Яковенка М. М.,

розглянув в порядку письмового провадження касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Арабський Енергетичний Альянс ЮЕЙ» на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 вересня 2018 року, у складі судді: Аблова Є.В., та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 січня 2019 року, у складі колегії суддів: Вівдиченко Т.Р., Файдюка В.В., Чаку Є.В., у справі №826/6803/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Арабський Енергетичний Альянс ЮЕЙ» до Лубенської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ОПИСОВА ЧАСТИНА

Короткий зміст позовних вимог і рішень судів першої та апеляційної інстанцій:

1. Товариство з обмеженою відповідальністю «Арабський Енергетичний Альянс ЮЕЙ» звернулося до суду з позовом до Лубенської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області, в якому просило скасувати податкове повідомлення - рішення №0003581500 від 18.11.2016 Лубенської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області.

2. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 вересня 2018 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 січня 2019 року, в задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.

3. Судами попередніх інстанцій під час розгляду справи встановлено:

3.1. ТОВ «Арабський Енергетичний Альянс ЮЕЙ» (код ЄДРПОУ: 31511844), місцезнаходження підприємства, відповідно до установчих документів, 04655, м. Київ, Оболонський район, вулиця Полярна, будинок, 20.

3.2. ТОВ «Арабський Енергетичний Альянс ЮЕЙ» взято на податковий облік за неосновним місцем обліку у Лубенській ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області від 08.05.2012 №318.

3.3. Як убачається з матеріалів справи, Лубенською об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Полтавській області 24.10.2016 проведено камеральну перевірку ТОВ «Арабський Енергетичний Альянс ЮЕЙ» (код ЄДРПОУ 31511844) з питання порушення правил сплати сум податкового зобов`язання з рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводної сировини (газовий конденсат), а саме по строках сплати 30.10.2015, 30.11.2015 та 30.12.2015, 19.02.2016, ІІІ квартал 2015 року по терміну сплати 19.11.2015, IV квартал 2015 року по терміну сплати 19.02.2016 та січень-травень 2016 року по строках сплати 03.03.2016, 31.03.2016 та 30.04.2016, 30.05.2016, 01.07.2016.

3.4. За результатами даної перевірки, складено акт від 24.10.2016 №42/16-28-12/31511844, в якому зафіксовано порушення ТОВ «Арабський Енергетичний Альянс ЮЕЙ» п. 257.4, п. 257.5 ст. 257 Податкового кодексу України №2755-IV від 02.12.2010 зі змінами і доповненнями, а саме:

- по строку сплати 30.10.2015: в сумі 280301,71 грн - із затримкою на 16 календарних днів, в сумі 456483,12 грн - із затримкою на 18 календарних днів, в сумі 83648,63 грн - із затримкою на 24 календарних днів, в сумі 2197722,61 грн - із затримкою на 26 календарних днів;

- по строку сплати 30.11.2015: в сумі 203451,74 грн - із затримкою на 10 календарних днів, в сумі 396128,05 грн - із затримкою на 14 календарних днів, в сумі 326283,20 грн - із затримкою на 15 календарних днів, в сумі 1210232,92 грн - із затримкою на 28 календарних днів;

- по строку сплати 30.12.2015: в сумі 200000 грн - із затримкою на 19 календарних днів, в сумі 100000 грн - із затримкою на 23 календарних дні, в сумі 95752,09 грн - із затримкою на 28 календарних днів, в сумі 1800000 грн - із затримкою на 29 календарних днів, в сумі 1214583,01 грн - із затримкою на 30 календарних днів;

- по строку сплати 19.02.2016: в сумі 157947,22 грн - із затримкою на 6 календарних днів, в сумі 100000 грн - із затримкою на 7 календарних днів, в сумі 200000 грн - із затримкою на 10 календарних днів, в сумі 1800000 грн - із затримкою на 38 календарних днів, в сумі 698812,02 грн - із затримкою на 39 календарних днів, в сумі 10734890,51 грн - із затримкою на 45 днів;

- по строку сплати 03.03.2016 : в сумі 857945,78 грн - із затримкою на 32 календарних днів, в сумі 370253,65 грн - із затримкою на 56 календарних днів;

- по строку сплати 31.03.2016: в сумі 147041,26 грн - із затримкою на 28 календарних днів, в сумі 67188,55 грн - із затримкою на 29 календарних днів, в сумі 1140866,24 із затримкою на 57 календарних дні;

- по строку сплати 30.04.2016: в сумі 162493,06 грн - із затримкою на 27 календарних днів, в сумі 730876,24 грн - із затримкою на 60 календарних днів;

- по строку сплати 30.05.2016: в сумі 159123,80 грн - із затримкою на 30 календарних днів, в сумі 2244,88 грн - із затримкою на 31 календарних день; в сумі 1100876,20 із затримкою на 59 календарних днів;

- по строку сплати 01.07.2016 : в сумі 168932,59 грн - із затримкою на 27 календарних днів, в сумі 200000 грн - із затримкою на 87 календарних днів, в сумі 830876,23 із затримкою на 88 календарних днів.

3.5. На підставі складеного акту перевірки від 24.10.2016 №42/16-28-12/31511844 Лубенської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області, прийнято податкове повідомлення-рішення від 18.11.2016 №0003581500, в якому зазначено про порушення граничного строку сплати ТОВ «Арабський Енергетичний Альянс ЮЕЙ» самостійно визначеної рентної плати за користування надрами для видобування природного газу в сумі 18 767 641,90 грн на 88, 87, 60, 59, 57, 56, 45, 39, 39, 38, 32, 31 календарних днів сплати суми грошового зобов`язання та застосовано штрафні санкції у розмірі 20% в сумі 3 753 528,38 грн.

3.6. Не погоджуючись із зазначеним податковим повідомленням-рішенням від 18.11.2016 №0003581500, ТОВ «Арабський Енергетичний Альянс ЮЕЙ» скористалося досудовим порядком вирішення спору та подало скаргу від 30.11.3016 за вих. №925 до ГУ ДФС у Полтавській області.

3.7. Так, рішенням ГУ ДФС у Полтавській області про результати розгляду від 03.02.2017 за №549/10/16-31-10-06-11 скаргу ТОВ «Арабський Енергетичний Альянс ЮЕЙ» від 30.11.3015 за вих. №927 залишено без задоволення, а податкове повідомлення-рішення від 18.11.2016 №0003581500 залишено без змін.

3.8. У подальшому, позивач звернувся до Державної фіскальної служби України зі скаргою від 14.02.2017 за вих. №157/01-04/юр про скасування податкового повідомлення-рішення від 18.11.2016 №0003581500.

3.9. Рішенням Державної фіскальної служби України про результати розгляду від 11.04.2017 за № 7496/6/99-99-11-03-01-25 скаргу ТОВ «Арабський Енергетичний Альянс ЮЕЙ» від 14.02.2017 за вих. №157/01-04/юр залишено без задоволення, а податкове повідомлення-рішення від 18.11.2016 №0003581500 залишено без змін.

3.10. Не погоджуючись із указаним податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду з вищевказаним позовом.

Короткий зміст вимог та узагальнені доводи касаційної скарги:

4. Позивачем подано касаційну скаргу, в якій він просить скасувати рішення судів попередніх інстанцій та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог.

4.1. Доводи касаційної скарги позивача ґрунтуються на тому, що при прийнятті оскаржуваного рішення відповідачем було проігноровано факт безпідставного подвоєння в картці ТОВ «Арабський Енергетичний Альянс ЮЕЙ» в частині нарахувань за ІV квартал 2015 року, а також судами не було враховано повної оплати позивачем авансових платежів за ІV квартал 2015 року. Крім того, судами не було враховано висновок експертизи в частині щодо документального не підтвердження висновків Акту перевірки.

4.2. Відповідачем було подано відзив на касаційну скаргу, в якому посилаючись на обґрунтованість та законність прийнятих судами попередніх інстанцій рішень, просив залишити їх без змін, а касаційну скаргу - без задоволення.

МОТИВУВАЛЬНА ЧАСТИНА

Норми права, якими керувався суд касаційної інстанції та висновки суду за результатами розгляду касаційної скарги:

5. Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

6. Згідно з ч. 1 ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

7. Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим кодексом України (далі - ПК України).

8. Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 №71-VIII (далі - Закон № 71-VIII), окремі платежі трансформовано в загальнодержавний податок - рентна плата.

9. Відповідно до п.п. 251.1.1 п. 251.1 ст. 251 Податкового кодексу України (далі - ПК України), однією із складових рентної плати є рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин.

10. Пунктом 252.26 ст. 252 ПК України передбачено, що подання декларації, строки сплати відповідальність платників та контроль за справляння рентної плати визначено статями 257, 258 ПК України.

11. Згідно з п. 257.1 ст. 257 ПК України (в редакції, яка діяла до 01.01.2016), базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу.

12. Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПК України).

13. Так, з 01.01.2016 встановлено, що базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу, а для рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за видобування нафти, конденсату, природного газу, у тому числі газу, розчиненого у нафті (нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану, рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України та рентної плати транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України, дорівнює календарному місяцю ( п. 257.1 ст. 257 ПК України).

14. У силу п. 257.2 ст. 257 ПК України, платники рентної плати самостійно обчислюють суму податкових зобов`язань рентної плати.

15. Згідно з п.п. 257.3.1 п. 257.3 ст. 257 ПК України (зі змінами), платник рентної плати до закінчення визначеного розділом II цього Кодексу граничного строку подання податкових декларацій за податковий (звітний) період, визначений цією статтею, подає до відповідного контролюючого органу за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, податкову декларацію, яка містить додатки: з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин: - за місцезнаходженням ділянки надр, з якої видобуті корисні копалини, у разі розміщення такої ділянки надр у межах території України; - за місцем обліку платника рентної плати у разі розміщення ділянки надр, з якої видобуто корисні копалини, в межах континентального шельфу та/або виключної (морської) економічної зони України.

16. Відповідно до п. 257.4 ст. 257 ПК України (в редакції, яка діяла до 01.01.2016), у податковому (звітному) періоді платники рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин та уповноважена особа, які здійснюють видобування нафти, конденсату, газу природного, у тому числі газу, розчиненого у нафті (нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану, платники рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України та платники рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України сплачують авансові внески з рентної плати у податковому (звітному) періоді до 30 числа кожного місяця (у лютому - до 28 або 29 числа). Розмір таких авансових внесків складається з однієї третини суми податкових зобов`язань з рентної плати, визначеної у податковій декларації за попередній податковий (звітний) період.

17. Пунктом п. 257.5. ст. 257 ПК України (в редакції діючій до 01.01.2016 р.) встановлено, що сума податкових зобов`язань з рентної плати, визначена у податковій декларації за податковий (звітний) період, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації з урахуванням фактично сплачених авансових внесків.

18. З 01.01.2016, відповідно, сума податкових зобов`язань з рентної плати, визначена в податковій декларації за податковий (звітний) період, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації.

19. Як установлено судами попередніх інстанцій з письмових пояснень відповідача та акту перевірки від 24.10.2016 №42/16-28-12/31511844, перевіряючими встановлено порушення п. 257.4, п. 257.5 ст. 257 ПК України, а саме несвоєчасну сплату податкових зобов`язань з рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводнів (природний газ) ТОВ «Арабський Енергетичний Альянс ЮЕЙ», а саме за ІІІ квартал 2015 року по терміну сплати 19.11.2015, за IV квартал 2015 року по терміну сплати 19.02.2016, січень-травень 2016 року по строках сплати 03.03.2016, 31.03.2016 та 30.04.2016, 30.05.2016 , 01.07.2016 та авансові внески по термінах сплати 30.10.2015, 30.11.2015, 30.12.2015, 19.02.2016:

- по строку сплати 19.02.2016 нараховано податкового зобов`язання в сумі 3973039,84 грн, згідно з податковим розрахунком з плати за користування надрами №9226720091 від 05.11.2015. Забезпечено переплатою 488456,83 грн, борг в сумі 3484583,01 грн погашено позивачем наступним чином:- в сумі 157947,22 грн платіжним дорученням від 25.02.2016 №492, тобто із затримкою на 6 календарних днів;- в сумі 1000000 грн платіжним дорученням від 26.02.2016 №508, тобто із затримкою на 7 календарних днів;- в сумі 200000 грн платіжним дорученням від 29.02.2016 №267, тобто із затримкою на 10 календарних днів;- в сумі 1800000 грн платіжним дорученням від 28.03.2016 №530, тобто із затримкою на 38 календарних днів;- в сумі 326635,79 грн платіжним дорученням від 19.03.2016 №858, тобто із затримкою на 39 календарних днів.

- по строку сплати 19.02.2016 нараховано податкового зобов`язання в сумі 11107066,74 грн, згідно з податковим розрахунком з плати за користування надрами за IV квартал 2015 року №9275526864 від 09.11.2015. Позивач здійснював погашення боргу в сумі 11107066,74 грн наступним чином: - в сумі 372176,23 грн платіжним дорученням від 29.03.2016 №858, тобто із затримкою на 39 календарних днів та поданої уточнюючої податкової декларації за IV квартал 2015 року №9276624125 від 04.04.2016 до зменшення 11919119,52 грн, чим погашено борг в сумі 10734890,51 грн, тобто із затримкою на 45 календарних днів.

- по строку сплати 03.03.2016 нараховано податкового зобов`язання в сумі 1528199,43 грн згідно з податковим розрахунком з рентної плати за користування надрами за січень 2016 від 16.02.2016 №9018076389. Позивач здійснював погашення боргу в сумі 1528199,43 грн наступним чином: - в сумі 857945,79 грн за рахунок поданої уточнюючої податкової декларації за IV квартал 2015 року від 04.04.2016 №9276624125, тобто із затримкою на 32 календарних днів; - в сумі 5096,05 грн платіжним дорученням від 28.04.2016 №1127, в сумі 665157,60 грн платіжним дорученням від 28.04.2016 №561, тобто із затримкою на 56 календарних днів.

- по строку сплати 31.03.2016 нараховано податкового зобов`язання в сумі 1355096,05 грн згідно з податковим розрахунком з рентної плати за користування надрами за лютий 2016 року від 17.03.2016 №9037909440. Позивач здійснював погашення боргу в сумі 1355096,05 грн наступним чином: - в сумі 147041,26 грн платіжним дорученням від 28.04.2016 №561, тобто з затримкою на 28 календарних днів; - в сумі 67188,55 грн платіжним дорученням від 29.04.2016 №1128, тобто з затримкою на 29 календарних днів; - в сумі 1140866,24 грн платіжним дорученням від 27.05.2016 №1161, тобто із затримкою на 57 календарних днів.

- по строку сплати 30.04.2016 нараховано податкового зобов`язання в сумі 893369,30 грн згідно з податковим розрахунком з рентної плати за користування надрами за березень 2016 року від 20.04.2016 №9060994493. Позивач здійснював погашення боргу в сумі 893369,30 грн наступним чином: - в сумі 3369,30 грн платіжним дорученням від 27.05.2016 №1442, в сумі 151837,85 грн платіжним дорученням від 27.05.2016 №1161, в сумі 7285,91 грн від 27.05.2016 №1446, тобто із затримкою на 27 календарних днів; - в сумі 730876,24 грн платіжним дорученням від 29.06.2016 №1446, тобто із затримкою на 60 календарних днів.

- по строку сплати 30.05.2016 нараховано податкового зобов`язання в сумі 1262244,88 грн згідно з податковим розрахунком з рентної плати за користування надрами за квітень 2016 року від 19.05.2016 №9081163606. Позивач здійснював погашення боргу в сумі 893369,30 грн. наступним чином:- в сумі 159123,80 грн платіжним дорученням від 29.06.2016 №1441, тобто з затримкою на 30 календарних днів; - в сумі 2244,88 грн. платіжним дорученням від 30.06.2016 №1784, тобто з затримкою на 31 календарних документів; - в сумі 1100876,20 грн платіжним дорученням від 28.07.2016 №1770, тобто з затримкою на 59 календарних днів.

- по строку сплати 01.07.2016 нараховано податкового зобов`язання в сумі 1199808,82 грн згідно з податковим розрахунком з рентної плати за користування надрами за травень 2016 року від 17.06.2016 №9101315887. Позивач здійснював погашення боргу в сумі 1199808,82 грн наступним чином: - в сумі 159123,76 грн платіжним дорученням від 28.07.2016 №1770, в сумі 9808,83 грн платіжним дорученням від 28.07.2016 №2088, тобто з затримкою на 27 календарних днів; - в сумі 200000 грн платіжним дорученням від 26.09.2016 №2694, тобто з затримкою на 87 календарних документів; - в сумі 830876,23 грн платіжним дорученням від 27.09.2016 №2089, тобто з затримкою на 88 календарних днів.

20. Отже, Суд погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про те, що ТОВ «Арабський Енергетичний Альянс ЮЕЙ» погашено податковий борг по рентній платі за користування надрами для видобування природного газу з простроченням сплати більше, ніж на 30 календарних днів в сумі 18 767 641,90 грн.

21. Як зазначалося, оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням від 18.11.2016 №0003581500 застосовано штраф за несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов`язань з рентної плати за користування надрами для видобування природного газу при затримці більше 30 календарних днів у сумі 3 753 528,38 грн., що становить 20% погашеної суми податкового боргу.

22. Колегія суддів зауважує, що, згідно з п. 87.9 ст. 87 ПК України, у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 ПК України або за рішенням суду у випадку передбачених законом.

23. Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов`язання перед погашення податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

24. Погашення податкового боргу - зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом.

25. Таким чином, суди вірно дійшли висновку про законність дій податкового органу в частині зарахування позивачу в погашення існуючого боргу за черговістю його виникнення сплачених в сум грошових зобов`язань з рентної плати у відповідності до п. 87.9 ст. 87 ПК України, у зв`язку із відсутністю повної сплати авансових внесків з рентної плати.

26. Щодо доводів скаржника про подвоєння квартальних нарахувань, колегія суддів зазначає наступне.

27. Податкова декларація - документ, що подається платником податків контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку ( п. 46.1 ст. 46 ПК України).

28. Крім випадків, визначених податковим кодексом України, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або нені, яку зазначає у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання вважається узгодженою (п. 54.1 статті 54 ПК України).

29. Отже, самостійно задекларовані платником в розрахунках з рентної плати за користування надрами, суми грошових зобов`язань вважаються узгодженими, а тому, підлягають сплаті в терміни встановлені законодавством.

30. Відповідно до п. 126.1 статті 126 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

31. Також, Суд вважає необґрунтованими доводи скаржника щодо неврахування судами попередніх інстанцій висновку експертизи, оскільки вказані висновки були спростовані наявними у справі даними інтегрованих карток платника податку.

32. Ураховуючи вищевказане, колегія суддів погоджується із висновком судів про те, що податковим органом у порядку черговості було здійснено зарахування відповідних платежів у рахунок податкового зобов`язання, а також на виконання заяви платника контролюючим органом здійснено перерахування коштів із зазначенням напряму, а також те, що сама сплата самостійно визначеного грошового зобов`язання з рентної плати за користування надрами для видобування газового конденсату у розмірі 18 767 641,90 грн була здійснена після спливу граничного строку сплати такого податкового зобов`язання.

33. Отже, податковий орган при прийнятті податкового повідомлення-рішення від 18.11.2016 №0003581500, діяв в межах своєї компетенції та у спосіб, передбачений діючим законодавством.

34. У контексті оцінки доводів касаційної скарги Верховний Суд звертає увагу на позицію Європейського суду з прав людини, зокрема, у справах "Проніна проти України" (пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

35. З огляду на такий підхід Європейського суду з прав людини до оцінки аргументів сторін, Верховний Суд вважає, що ключові аргументи касаційної скарги отримали достатню оцінку.

36. Згідно з частиною першою статті 350 КАС України, суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

37. З огляду на наведене, касаційна скарга Товариства з обмеженою відповідальністю «Арабський Енергетичний Альянс ЮЕЙ» не підлягає задоволенню.

38. Поряд із цим, відповідач просив здійснити процесуальне правонаступництво шляхом заміни Лубенської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області на його правонаступника - Головне управління Державної податкової служби у Полтавській області.

39. З огляду на реорганізацію відповідача у справі, касаційний суд вважає за необхідне допустити відповідну заміну.

40. Керуючись статтями 341 345 349 350 355 356 359 Кодексу адміністративного судочинства України,

ПОСТАНОВИВ:

41. Допустити заміну відповідача (Лубенської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області) на його правонаступника - Головне управління Державної податкової служби у Полтавській області.

42. Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Арабський Енергетичний Альянс ЮЕЙ»- залишити без задоволення.

43. Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 вересня 2018 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 січня 2019 року - залишити без змін.

40. Постанова суду касаційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття.

Суддя-доповідач І. В. Дашутін

Судді О.О. Шишов

М. М. Яковенко