ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 вересня 2021 року

м. Київ

справа №826/8299/17

адміністративне провадження № К/9901/61615/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючий - Стародуб О.П.,

судді - Кравчук В.М., Єзеров А.А.

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу приватного акціонерного товариства "Київенергоремонт" на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 14.08.2018 (судді - Степанюк А.Г., Кузьменко В.В., Шурко О.І.) у справі за позовом приватного акціонерного товариства "Київенергоремонт" до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Подільської районної в м. Києві державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,

встановив:

У червні 2017 року ПрАТ «Київенергоремонт» звернулось до суду з позовом, в якому просило:

- визнати протиправною бездіяльність Департаменту благоустрою та Подільської РДА щодо невжиття заходів, спрямованих на демонтаж самовільно встановлених тимчасових споруд - металевих гаражів у кількості 9 штук, розміщених за адресою: АДРЕСА_1 (обліковий код земельної ділянки 85:322:014);

- зобов`язати відповідачів вжити заходів, спрямованих на демонтаж самовільно встановлених тимчасових споруд - металевих гаражів у кількості 9 штук, розміщених за адресою: АДРЕСА_1 (обліковий код земельної ділянки 85:322:014).

Судами попередніх інстанцій встановлено, що 22.02.2017 року ПрАТ «Київенергоремонт» звернулося до Департаменту благоустрою із листом №05-02/17 щодо вжиття невідкладених заходів в установленому чинним законодавством порядку щодо демонтажу самовільно встановлених тимчасових споруд, а саме - металевих гаражів у кількості 9 штук за адресою: АДРЕСА_2 (обліковий код земельної ділянки 85:322:014).

Аналогічний за змістом лист від 22.02.2017 року №06-02/17 було направлено ПрАТ «Київенергоремонт» на адресу голови Подільської РДА.

Листом від 24.03.2017 №106-1806 Подільська РДА повідомила ПрАТ «Київенергоремонт», що відповідно до ДБН В.2.3-15:2007, затверджених наказом Міністерства будівництва України від 07.02.2007 №44, гараж - це будівля (споруда), частина будівлі (споруди) або комплекс будівель (споруд) з приміщеннями для постійного та тимчасового зберігання, а також елементами технічного обслуговування легкових автомобілів та інших мототранспортних засобів. Відтак, як зазначено в указаному листі, гаражі не є тимчасовими спорудами, а тому правові підстави для здійснення їх демонтажу відсутні.

Крім того, у листі вказано, що оскільки встановити власників гаражів немає можливості, позивач як власник або користувач земельної ділянки не позбавлений права звернутися до суду з позовом щодо захисту цивільних прав та інтересів.

Вважаючи, що відповідачами не виконано покладеного обов`язку щодо вжиття заходів для встановлення власників самовільно розміщених тимчасових споруд, прийняття рішення про демонтаж самовільно розміщених тимчасових споруд та контроль за станом благоустрою міста, позивач звернувся до суду з даним позовом.

В обгрунтування позовних вимог посилався на те, що Правилами благоустрою міста Києва встановлено чіткий порядок щодо здійснення демонтажу тимчасових споруд, який відповідачами не дотримано. Крім того, на Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища та Подільську районну в місті Києві державну адміністрацію покладено обов`язок щодо вжиття заходів для встановлення власників самовільно розміщених тимчасових споруд, прийняття рішення про демонтаж самовільно розміщених тимчасових споруд та контроль за станом благоустрою міста.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 19.04.2018 позов задоволено.

Визнано протиправною бездіяльність Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Подільської районної в місті Києві державної адміністрації щодо невжиття заходів, спрямованих на демонтаж самовільно встановлених тимчасових споруд - металевих гаражів у кількості 9 шт., розміщених за адресою: АДРЕСА_1 (обліковий код земельної ділянки 85:322:014)

Зобов`язано Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Подільську районну в місті Києві державну адміністрацію вжити заходів, спрямованих на демонтаж самовільно встановлених тимчасових споруд - металевих гаражів у кількості 9 шт., розміщених за адресою: АДРЕСА_1 (обліковий код земельної ділянки 85:322:014.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 14.08.2018 рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 19.04.2018 в частині задоволених позовних вимог про зобов`язання Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Подільської районної в м. Києві державної адміністрації вжити заходів, спрямованих на демонтаж самовільно встановлених тимчасових споруд - металевих гаражів у кількості 9 штук, розміщених за адресою: АДРЕСА_1 (обліковий код земельної ділянки 85:322:014) скасовано та ухвалено в цій частині нове рішення, яким зобов`язано Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Подільську районну в м. Києві державну адміністрацію вчинити дії з перевірки обставин, викладених у зверненнях приватного акціонерного товариства «Київенергоремонт» від 22.02.2017.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що всупереч вимог п. 19.1.1 Правил благоустрою міста Києва відповідачами жодної перевірки викладених у зверненні позивача відомостей не проведено, а тому, оскільки металеві гаражі є тимчасовими спорудами, відповідачами не виконано вимоги Правил благоустрою міста Києва щодо вжиття заходів для встановлення власників споруд та прийняття рішень щодо демонтажу.

Скасовуючи рішення суду першої інстанції в частині зобов`язання відповідача вжити заходи, спрямовані на демонтаж самовільно встановлених тимчасових споруд - металевих гаражів та ухвалюючи в цій частині нове рішення, суд апеляційної інстанції виходив з того, що заходи, спрямовані на демонтаж тимчасової споруди, можуть бути здійснені виключно у випадку встановлення у ході перевірки причин та умов, які можуть спричинити порушення благоустрою (зокрема, самовільне встановлення тимчасової споруди), та невиконання її власником (користувачем) вимог складеного за результатами перевірки припису.

Враховуючи, що матеріалами справи не підтверджується вчинення відповідачами дій, спрямованих на забезпечення контролю за дотриманням благоустрою міста Києва на підставі звернення позивача, висновок суду першої інстанції про зобов`язання Департаменту благоустрою та Подільської РДА вжити заходи, спрямовані на демонтаж самовільно встановлених тимчасових споруд, є передчасним, адже перевірка правомірності встановлення 9 гаражних боксів за адресою: АДРЕСА_1 (обліковий код земельної ділянки 85:322:014) в установленому законодавством порядку не здійснювалася.

Враховуючи викладене, апеляційний суд дійшов висновку, що належним, достатнім та об`єктивним способом захисту прав ПрАТ «Київенергоремонт» у межах спірних правовідносин є зобов`язання Департаменту благоустрою та Подільської РДА вчинити дії з перевірки обставин, викладених у його зверненнях від 22.02.2017.

Крім того, апеляційний суд визнав безпідставним посилання Департаменту на неправильно обраний позивачем спосіб захисту своїх прав, оскільки останній, будучи користувачем земельної ділянки, повинен звертатися до суду з позовом про усунення перешкод у користуванні нею, зазначивши, що на момент звернення до відповідачів із заявами від 22.02.2017 земельна ділянка, на якій розташовані 9 гаражних боксів, не перебувала у власності чи користуванні позивача, що, у свою чергу, свідчить про те, що контроль за її благоустроєм повинні здійснювати Відповідачі як уповноважені на те Правилами благоустрою органи.

З рішенням суду апеляційної інстанції не погодився позивач, звернувся з касаційною скаргою, в якій посилаючись на порушення апеляційним судом норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення апеляційного суду в частині ухвалення нового рішення та залишити в силі у вказаній частині позовних вимог рішення суду першої інстанції.

В обґрунтування касаційної скарги посилається на те, що апеляційним судом невірно застосовано положення Правил благоустрою міста Києва щодо порядку здійснення демонтажу тимчасових споруд, відповідно до якого саме на Департамент міського благоустрою та Подільську РДА покладено обов`язок щодо вжиття заходів для встановлення власників самовільно розміщених тимчасових споруд, прийняття рішення про демонтаж самовільно розміщених споруд та контроль за станом благоустрою міста.

Враховуючи що за результатами його звернення відповідачами заходів контролю у порядку, передбаченому Правилами благоустрою міста Києва, вжито не було, а також те, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним і таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, належним способом захисту порушених прав позивача є саме зобов`язання відповідачів вжити заходів, спрямованих на демонтаж самовільно встановлених тимчасових споруд - металевих гаражів у кількості 9 штук, розміщених за адресою: пров. Електриків, 15 (обліковий код земельної ділянки 85:322:014).

У відзиві на касаційну скаргу Департамент благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) просив у задоволенні касаційної скарги відмовити, а оскаржуване рішення суд апеляційної інстанції залишити без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права суд приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних мотивів та передбачених законом підстав.

Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів визначає Закон України від 06.09.2005 №2807-IV «Про благоустрій населених пунктів» (далі - Закон №2807-IV).

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 10 Закону №2807-IV здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо віднесено до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

Частиною 1 ст. 20 Закону №2807 встановлено, що організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.

Відповідно до ч.1 ст.34 Закону № 2807 правила благоустрою території населеного пункту це нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування. Типові правила розробляються та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

За правилами ч. ч. 1, 2 ст. 40 Закону № 2807 самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами.

Для здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, виконанням Правил благоустрою території населеного пункту, в тому числі організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян, утримання в належному стані закріплених за підприємствами, установами, організаціями територій, сільські, селищні, міські ради можуть утворювати інспекції з благоустрою населених пунктів.

Рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 № 1051/1051 «Про Правила благоустрою міста Києва» затверджено Правила благоустрою міста Києва (надалі за текстом - Правила).

Підпунктом 19.1.1. пункту 19.1. Правил передбачено, що контроль за станом благоустрою міста, а також контроль за дотриманням та здійсненням заходів, спрямованих на виконання вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів», цих Правил здійснюється Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), який виконує функції інспекції з питань благоустрою в м. Києві, та управліннями (відділами) контролю за благоустроєм виконавчих органів районних у м. Києві рад (районних у м. Києві державних адміністрацій), а також Головним управлінням МВС України в м. Києві, іншими структурними підрозділами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в межах наданих повноважень, комунальними підприємствами, установами та організаціями, які несуть відповідальність за належне утримання об`єктів благоустрою.

За підпунктом 19.2.1. пункту 19.2. Правил уповноважені працівники Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) мають право залучати спеціалістів структурних підрозділів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), комунальних підприємств, установ та організацій, об`єднань громадян (за погодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань у сфері благоустрою території міста, вносити приписи з вимогою усунення порушень Закону України «Про благоустрій населених пунктів» і цих Правил, складати протоколи про адміністративні правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Уповноважені працівники районних управлінь (відділів) контролю за благоустроєм виконавчих органів районних у м. Києві рад (районних у м. Києві державних адміністрацій) мають право вносити приписи з вимогою усунення порушень Закону України «Про благоустрій населених пунктів» і цих Правил, складати протоколи про адміністративні правопорушення за 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Пунктом 13.2.3 Правил визначено, що самовільно встановлені (розміщені) малі архітектурні форми та тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив`язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, підлягають демонтажу власником об`єкта (особою, яка здійснила встановлення (розміщення) об`єкта) за власні кошти у строки, визначені в приписі Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

В свою чергу, відповідно до підпункту 13.3.1. пункту 13.3. Правил, у разі виявлення самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, в т. ч. тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив`язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, самовільно розміщених (встановлених) засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (автомагазини, автокафе, автокав`ярні, авторозвозки, автоцистерни, лавки-автопричепи, візки, спеціальне технологічне обладнання (низькотемпературні лотки-прилавки) тощо) (далі - засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі), об`єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі (на розміщення яких відсутні оформлені в установленому порядку документи) уповноважені особи Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), структурних підрозділів з питань контролю за благоустроєм районних в місті Києві державних адміністрацій, комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Київблагоустрій» вносять припис його власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення)) з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, демонтажу (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі із зазначенням строку демонтажу (переміщення) відповідно до абзаців другого і третього цього підпункту.

Малі архітектурні форми, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності мають бути демонтовані протягом трьох днів з моменту отримання припису, крім тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, відсутніх в матеріалах єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва, демонтаж яких має бути здійснений протягом одного дня з моменту отримання припису.

Протягом зазначеного у приписі строку власник (користувач або особа, яка здійснила розміщення (встановлення)) зобов`язаний за власний рахунок здійснити демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, демонтаж (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та провести відновлення порушеного благоустрою на місці їх розміщення (встановлення).

У разі невиконання припису уповноважена особа, яка внесла припис, у триденний строк складає протокол про адміністративне правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

За приписами підпункту 13.3.2. пункту 13.3. Правил у разі якщо власники (користувачі або особи, які здійснили розміщення (встановлення)) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі не здійснили демонтаж в строки, зазначені в приписі, Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районні в місті Києві державні адміністрації вживають заходів щодо демонтажу самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, а Департамент промисловості та розвитку підприємництва - щодо демонтажу об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі на підставі рішень, зазначених у підпункті 13.3.3 пункту 13.3 цих Правил, за кошти міського бюджету або з інших джерел, не заборонених законодавством, з наступним відшкодуванням усіх витрат згідно з абзацом 3 цього підпункту.

Згідно з підпунктом 13.3.3. пункту 13.3. Правил рішення про демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі приймається Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районними в місті Києві державними адміністраціями, Департаментом промисловості та розвитку підприємництва (щодо об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі).

Рішення про демонтаж (переміщення) самовільно розміщеного (встановленого) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі приймається Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Департаментом промисловості та розвитку підприємництва.

Для проведення демонтажу малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі створюється комісія у складі представників Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та/або структурного підрозділу з питань контролю за благоустроєм районної в місті Києві державної адміністрації, Департаменту промисловості та розвитку підприємництва (у разі демонтажу об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі), підприємства, яке здійснює демонтаж, перевезення, зберігання малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, представника міліції, власника (користувача або особи, яка здійснила розміщення (встановлення)) (у разі його присутності).

За результатами проведеної роботи комісії складають акти демонтажу (переміщення). Після проведення демонтажу (переміщення) здійснюється фотофіксація місця, звільненого від самовільно розміщеного (встановленого) об`єкта (засобу).

Згідно з підпунктом 20.2.1 Правил благоустрою якщо під час перевірки виявлені причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов`язана скласти та видати офіційний документ - припис, який є обов`язковим для виконання в термін до трьох діб особами, які є відповідальними за утримання об`єктів благоустрою. У разі виявлення тимчасової споруди (малої архітектурної форми), встановлений (або невстановлений) власник (користувач) якої створив причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов`язана скласти та видати офіційний документ - припис з дотриманням вимог цього Положення.

За змістом наведених правових норм Департамент благоустрою наділений контрольними повноваженнями та здійснює владні управлінські функції у сфері благоустрою міста, забезпечує контроль за станом благоустрою міста Києва, у тому числі щодо перевірки інформації про самовільно встановлені тимчасові споруди; приймає рішення про демонтаж та вживає заходи із демонтажу елементів благоустрою на: територіях загального користування; прибудинкових територіях; територіях будівель та споруд інженерного захисту територій; територіях підприємств, установ, організацій та закріплених за ними територіях на умовах договору.

При цьому, винесення припису є результатом проведеної перевірки, в якому власнику пропонується надати в певний строк проектно-дозвільну документацію на розміщення тимчасової споруди або усунути порушення шляхом демонтажу тимчасової споруди власними силами, в разі відсутності відповідних дозвільних документів.

Подібних висновків дійшов Верховний Суд у постановах від 28.02.2019 у справі №№826/11229/17, від 24.09.2019 у справі №826/22540/15, від 19.12.2019 у справі №826/15164/17, від 29.01.2020 у справі №826/7888/17, від 05.08.2020 у справі №826/10330/17.

В ході розгляду справи судами попередніх інстанцій встановлено, що заходи контролю у порядку, передбаченому Правилами благоустрою за результатами розгляду звернення позивача відповідачами вжито не було, перевірка правомірності встановлення 9 гаражних боксів за адресою: АДРЕСА_1 (обліковий код земельної ділянки 85:322:014) в установленому законодавством порядку не здійснювалася, а тому суд апеляційної інстанції обгрунтовано дійшов висновку про передчасність зобов`язання Департаменту благоустрою та Подільської РДА вжити заходи, спрямовані на демонтаж самовільно встановлених тимчасових споруд.

Посилання позивача в обгрунтування касаційної скарги на те, що ефективним способом захисту його прав є саме зобов`язання відповідачів вжити заходи, спрямовані на демонтаж гаражів з метою подальшого уникнення протиправних дій та рішень відповідачів, є безпідставними, оскільки обов`язковою умовою для демонтажу тимчасових споруд є встановлення факту їх самовільного встановлення, однак, як встановлено апеляційним судом, дій, спрямованих на встановлення таких фактів відповідачами вжито не було.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 341 КАС України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.

Оскільки постанова суду апеляційної інстанції оскаржується лише в частині відмови у задоволенні позову, а тому касаційний перегляд здійснюється відповідно до ч. 1 ст. 341 КАС України лише в цій частині.

Доводи касаційної скарги не спростовують правильність висновків суду апеляційної інстанції, а їх зміст зводиться до переоцінки доказів, що, в силу положень ч. 2 ст. 341 КАС України, знаходиться поза межами повноважень суду касаційної інстанції.

Відповідно до частини 1 статті 350 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо рішення, переглянуте в передбачених статтею 341 цього Кодексу межах, ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, оскільки при ухваленні рішення суд апеляційної інстанції порушень норм матеріального та процесуального права не допустив, суд прийшов до висновку про залишення касаційної скарги без задоволення, а постанови суду апеляційної інстанції без змін.

Керуючись ст. 345 349 350 356 359 Кодексу адміністративного судочинства України, -

постановив:

Касаційну скаргу приватного акціонерного товариства "Київенергоремонт"- залишити без задоволення, а постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 14.08.2018 - без змін. Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Судді:

О.П. Стародуб

А.А. Єзеров

В.М. Кравчук