ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 червня 2022 року
м. Київ
cправа № 904/6871/21
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:
головуючий - Стратієнко Л.В.,
судді: Бакуліна С.В., Кролевець О.А.,
за участю секретаря судового засідання - Юдицького К.О.;
за участю представників:
позивача - Хлабистіна Д.М.,
відповідача - Бобиля В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця",
на рішення Господарського суду Дніпропетровської області
(суддя - Назаренко Н.Г.)
від 04.10.2021
та постанову Центрального апеляційного господарського суду
(головуючий - Чус О.В., судді - Орєшкіна Е.В., Подобєд І.М.)
від 13.01.2022,
у справі за позовом Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця",
до Публічного акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг",
про стягнення 1 273 680,00 грн
В С Т А Н О В И В:
у липні 2021 року АТ "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом про стягнення з ПАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг" 1 273 680,00 грн плати за користування вагонами.
Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем зобов`язань за договором про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом.
Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 04.10.2021, залишеним без змін постановою Центрального апеляційного господарського суду від 13.01.2022, у задоволенні позову відмовлено.
Приймаючи рішення, господарські суди виходили з того, що ПАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг" було позбавлене права на відчуження, розпорядження та/або користування залізничними вагонами відповідно до правил статті 170 КПК України; матеріали справи не містять доказів, що підтверджують фактичне користування відповідачем спірними вагонами, а також доказів його вини в затримці вагонів, що позбавляє позивача права для нарахування заявленої до стягнення плати за користування вагонами.
У лютому 2022 року АТ "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" подало касаційну скаргу, в якій просить скасувати вказані рішення, а справу направити на новий розгляд.
Підставами для скасування судових рішень позивач зазначає неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права судами першої та апеляційної інстанцій. Стверджує, що судами не досліджені зібрані у справі докази, а саме: договір про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом. Вказує, що висновок Верховного Суду щодо нарахування та стягнення плати за користування вагонами у випадку, коли вагони перебувають у розпорядженні вантажовласника (на його під`їзній колії), однак під арештом, відсутній. На думку скаржника, стаття 121 Статуту залізниць України, пункт 16 Правил користування вагонами і контейнерами, а також договір про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом не звільняють відповідача від обов`язку оплатити вартість користування вагонами, навіть при наявності накладеного судового арешту.
У відзиві на касаційну скаргу ПАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг" вважає рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 04.10.2021 та постанову Центрального апеляційного господарського суду від 13.01.2022 законними та обґрунтованими, просить залишити їх без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши наявність зазначених у касаційній скарзі підстав касаційного оскарження судових рішень (п. п. 3 та 4 ч. 2 ст. 287 ГПК України), дослідивши наведені у касаційній скарзі доводи, заперечення проти неї і перевіривши матеріали справи, Верховний Суд вважає, що касаційну скаргу необхідно залишити без задоволення з таких підстав.
Як встановлено господарськими судами, 13.11.2017 між АТ "Українська залізниця" (залізниця) та ПАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг" (власник колії) укладено договір про експлуатацію залізничної під`їзної колії ПАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг", яка примикає до станції Кривий Ріг - Головний, Кривий Ріг, Новоблочна регіональної філії Придніпровської залізниці АТ "Укрзалізниця" №ПР/М-17-2/1-651/НЮдч/3377, відповідно до пункту 1 якого, згідно зі Статутом залізниць України, Правилами перевезень вантажів залізничним транспортом України і на умовах договору експлуатується під`їзна колія.
Розгорнута довжина під`їзної колії складає 875 800 погонних метрів (пункт 2 договору).
Відповідно умов пункту 4 договору рух поїздів на під`їзній колії здійснюється з додержанням Правил технічної експлуатації залізниць України, Інструкції про порядок обслуговування і організації руху на під`їзній колії та Інструкції по сигналізації на залізницях України. Технічний стан колійного господарства ПАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг" та технічний стан пристроїв має забезпечувати мінімально допустиму швидкість руху составів з локомотивами Залізниці у голові 45 км/год по перегонам і прямих напрямках стрілочних переводів та 25 км/год по бокових станційних коліях і бокових напрямках стрілочних переводів. При невиконанні вимог щодо утримання технічного стану колійного господарства ПАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг" залізниця залишає за собою право на припинення надання послуг з подачі вагонів на під`їзну колію локомотивом залізниці.
Відповідно до пункту 5 договору здавання вагонів на під`їзну колію здійснюється:
- на станцію Східна-Прийомовідправна - 2,0 години;
- на станцію Промислова - 1,0 години;
- на станцію Промислова - 4,0 години.
Згідно з пунктом 6 договору вагони для під`їзної колії подаються локомотивом залізниці:
- вагони з вугільним концентратом, вапняком, коксом в організованих однорідних маршрутах, інші вантажі на адресу власника колії у розбірних потягах зі станцій Кривий Ріг - Головний на одну із колії станції Східна - Прийомовідправна власника колії через станцію Новоблочна (пост 10 км) або за узгодженням по прямому маршруту;
- вагони з металобрухтом, порожні цистерни для перевезення бензолу і смоли кам`яновугільної окремими передачами зі станції Кривий Ріг на одну із колії станції Промислова власника колії;
- вагони з аглорудою окремими потягами зі станції Кривий Ріг-Головний на одну з станцій Східно-Прийомовідправна власника колії або на одну із колій станцію Нобункерна через станцію Новоблочна та парк Вхідний;
- порожні вагони окремими потягами зі станції Кривий Ріг-Головний на одну з колій станції Східно-Прийомовідправна власника колії по прямому маршруту або станцію Новобункерна. Здавання вагонів у комерційному та технічному відношенні залізницею власнику колії здійснюється приймально-відправних коліях №№ 1-10, 14 станції Східна - Прийомовідправна; на коліях №№ 1-11 станції Промислова та на коліях №№ 1-14 станції Новобункерна власника колії. Подальший рух вагонів виконується локомотивом власника колії.
Згідно з умовами пункту 8 договору про готовність вагонів до забирання прийомоздавальник власника колії в письмовому вигляді повідомляє прийомоздавальника вантажу та багажу залізниці з врученням повідомлення за формою, встановленою Правилами користування вагонами і контейнерами, затвердженими наказом Мінтранспорту України від 25.02.1999 № 113.
Відповідно до умов пункту 11 договору забирання усіх вагонів з приймально-відправних колій підприємства локомотивом залізниці здійснюється не пізніше ніж через 4,0 години після закінчення приймально-здавальних операцій.
В пункті 12 договору сторони погодили, що середній час перебування вагонів на під`їзній колії 68 годин. Час перебування вагонів на під`їзній колії обчислюється з моменту закінчення передавальних операцій при передачі вагонів залізницею власнику колії до моменту закінчення цих операцій при повернення вагонів залізниці. У разі виявлення у сформованому та пред`явленому до перевезення потязі комерційної несправності або технічному пошкодженні вагона з вини ПАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг" плата за користування вагонами подовжується на усі пред`явлені до здачі вагони на час усунення несправностей без відчеплення, або на час проведенні маневрової роботи по відчепленню вагона з несправностями.
Відстань для нарахування збору за подачу, забирання вагонів встановлюється, зокрема, від станції Кривий Ріг - Головний до станції Східна-Прийомовідправна (в прямому напрямку) - 6,0 км в обидва кінці, в тому числі 0,750 км на балансі залізниці (пункт 13 договору).
Відповідно до пункту 14 договору власник колії сплачує залізниці:
- за подачу, забирання вагонів - згідно з Тарифним керівництвом № 1 (Збірник тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги);
- за користування вагонами - згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами за ставками наведеними в Тарифному керівництві № 1 (Збірник тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги);
- інші збори і плати за додаткові роботи та послуги, що виконує залізниця для власника колії - згідно з діючими нормативно-правовими актами.
Збори і плати вносяться на підставі статті 62 Статуту залізниць України у національній валюті України, на умовах попередньої оплати на поточний рахунок зі спеціальним режимом використання філії "ЄРЦ".
Пунктом 15 договору встановлено, що власник колії несе відповідальність за схоронність вагонного парку відповідно до статті 124 Статуту залізниць України, розділу ІV "Порядок розрахунку розмірів збитків за пошкодження вантажних вагонів" Правил користування вагонами і контейнерами.
Вагони з під`їзної колії повертаються очищеними від вантажу, із знятими реквізитами кріплення після розвантаження, промитими у випадках, передбачених Правилами перевезення вантажів навалом і насипом, згідно зі статтею 35 Статуту залізниць України.
У пункті 19 договору сторони погодили, що договір вважається укладеним з моменту підписання його сторонами та скріплення печатками сторін, і діє з 17.11.2017 до 16.11.2022 включно.
Сторонами вносилися зміни до вказаного договору, шляхом укладення додаткових угод № 1 від 06.09.2018, № 2 від 14.03.2019, № 1/3 від 17.05.2019, № 4/5 від 06.09.2019, № 6 від 17.12.2019.
25.02.2020 між АТ "Українська залізниця" (залізниця) та ПАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг" (замовник) укладено договір про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом.
У липні 2019 року за накладними №№ 39609482, 33984741, 33988882, 50458066, 43103142, 43110873, 43114735, 43092360, 47617725, 47609227, 47590229, 47568340, 47590187, 47593595, 47590195, 47609284 на адресу ПАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг" прибували вагони з вантажем "брухт чорних металів" власності АТ "Укрзалізниця".
Після прибуття вагонів на станцію Кривий Ріг зазначені вагони у встановленому порядку були подані на під`їзну колію відповідача.
07.07.2019 о 16 год. 15 хв на під`їздну колію ПАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг" було подано вагони №№ 65282485, 65731531, 66793134, 67916437, 67703736, 65951238, 65335804, 65384315 на підставі пам`ятки про подавання вагонів ф.ГУ-45 №697, яка підписана вантажовласником без заперечень.
10.07.2019 о 05 год. 10 хв. на під`їзду колію ПАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг" було подано вагони №№ 63223069, 60046265, 63692503, 67169045, 67675835, 3676910, 67662577, 63849483 на підставі пам`ятки про подавання вагонів ф.ГУ-45 №706, яка також підписана вантажовласником без заперечень.
За час знаходження спірних вагонів в розпорядженні вантажовласника позивачем нарахована плата за користування вагонами більше 15 діб за відомостями ф. ГУ-46: №№ 17029075, 19029078, 22029082, 24029085, 01039091, 01039092, 04039096, 06039100, 09039103, 11039106, 15039112, 16039114, 19039119, 22039123, 24039127, 26039131, 29039135, 31039137, 05049143, 05049144, 09049149, 12049153, 13049155, 15049158, 19049164, 20049166, 23049170, 26049174, 28049177, 01059181, 05059187, 05059188, 11059196, 11059197, 13059200, 17059207, 18059209, 20059212, 24059218, 25059220, 28059224, 01069229, 02069232, 04069236, 07069240 в сумі 1 273 680,00 грн.
Відомості плати форми ГУ-46 відповідач підписав з запереченнями. ПАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг" відмовлялось сплачувати плату за користування вагонами, оскільки вагони прибули на підприємство з ознаками підроблених номерних знаків та згідно з ухвалою суду у справі №210/3931/19 знаходяться під арештом".
Посилаючись на несплату відповідачем нарахованої плати за користування вагонами АТ "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом про стягнення з ПАТ "АрселорМіталл Кривий Ріг" 1 273 680,00 грн плати за користування вагонами.
Причиною виникнення спору є несплата відповідачем заявленої до стягнення плати за користування спірними вагонами.
Згідно із статтею 21 Закону України "Про залізничний транспорт" та статтею 71 Статуту залізниць України порядок і умови експлуатації залізничних під`їзних колій, подачі та забирання вагонів визначаються договором.
Статтями 46, 47, 119, 125 Статуту залізниць України передбачено, що одержувач зобов`язаний прийняти і вивезти зі станції вантаж, що прибув на його адресу, навіть поставка якого йому не передбачена планом (договором, контрактом, замовленням, нарядом тощо). За несвоєчасне забирання вантажу справляються відповідні плата і збори.
При цьому на кожне відправлення вантажу, порожніх власних, орендованих вагонів та контейнерів відправник надає станції відправлення перевізний документ (накладну) за формою, наведеною у додатку 1 до Правил оформлення перевізних документів. Накладна є обов`язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони - одержувача. Накладна супроводжує вантаж на всьому шляху перевезення до станції призначення, де видається одержувачу разом з вантажем.
Згідно з статтею 119 Статуту залізниць України за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під`їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянами - суб`єктами підприємницької діяльності вноситься плата. Порядок визначення плати за користування вагонами (контейнерами) та звільнення від зазначеної плати у разі затримки вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці, встановлюється Правилами користування вагонами і контейнерами.
Під користуванням вагонами (контейнерами) необхідно розуміти використання відповідного рухомого складу залізниці певним суб`єктом господарської діяльності, у тому числі власником залізничної під`їзної колії, який безпосередньо приймає вагони (контейнери) від залізниці для виконання подальших операцій з ними, а потім повертає їх залізниці.
Час користування, за який цим суб`єктом господарської діяльності вноситься відповідна плата, визначається від моменту прийняття вагонів (контейнерів) від залізниці до моменту їх повернення залізниці.
Зазначена плата вноситься також за час затримки вагонів на станціях призначення і на підходах до них в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження з причин, що залежать від вантажоодержувача, власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства.
Відповідно до п. 3 Правил користування вагонами і контейнерами облік часу користування вагонами і контейнерами та нарахування плати за користування ними провадиться на станціях відправлення та призначення за Відомістю плати за користування вагонами форми ГУ-46 (додаток 1), Відомістю плати за користування контейнерами форми ГУ-46к (додаток 11), які складаються на підставі Пам`яток про подавання/забирання вагонів форми ГУ-45 (додаток 2), Пам`яток про видачу/ приймання контейнерів форми ГУ-45к (додаток 8), Повідомлення про закінчення вантажних операцій з вагонами (додаток 12), Актів про затримку вагонів форми ГУ-23а (додаток 3), Актів загальної форми ГУ-23 (додаток 6). За договором між вантажовласником і залізницею всі ці документи можуть оформлятися і надаватися в електронному вигляді. Порядок здійснення електронного документообігу під час перевезення вантажів залізничним транспортом у внутрішньому сполученні регламентується додатком до договору про організацію перевезень вантажів і проведення розрахунків за перевезення та надані залізницею послуги.
Згідно п. 4 Правил користування вагонами і контейнерами відомості плати за користування вагонами, контейнерами складаються на вагони, контейнери, що подаються під навантаження та вивантаження, є документами обліку часу перебування вагонів, контейнерів у пунктах навантаження та вивантаження та на під`їзних коліях і містять розрахунки платежів за користування вагонами, контейнерами. Відомості плати за користування вагонами (контейнерами) мають підписуватися працівником станції і вантажовласника щоденно або в періоди пред`явлення їх станцією до розрахункового підрозділу, що встановлюються начальником залізниці. У разі непогодження даних, зазначених у відомості, представник вантажовласника зобов`язаний підписати відомість із зауваженнями.
Плата за користування нараховується за кожний вагон і контейнер після прийняття його залізницею від вантажовласника. У разі неповернення залізниці вантажовласником вагона (контейнера) протягом 15 діб після прийняття їх вантажовласником плата за користування за ці 15 діб, а потім за кожні 5 діб стягується, не очікуючи повернення вагона (контейнера) (п. 5 Правил користування вагонами і контейнерами).
Пунктом 6 Правил користування вагонами і контейнерами встановлено, що час користування обчислюється окремо для кожного вагона і контейнера за його номером. Номерному обліку часу користування підлягають усі вагони і контейнери, подані під вантажні операції на місцях загального користування, а на місцях незагального користування - вагони і контейнери парку залізниць України й інших держав, передані на під`їзні колії або орендовані ділянки колій.
Усі завантажені вагони, а також порожні вагони, які належать підприємствам, організаціям, портам, установам і громадянам, та орендовані ними, що знаходяться на станціях і на підходах до них в очікуванні подавання під вантажні або інші операції з причин, які залежать від вантажовласника, є такими, що перебувають у користуванні вантажовласника.
Відповідно до п. 12 Правил користування вагонами і контейнерами загальний час, за який вноситься вантажовласником плата залізниці за користування вагонами, включає час затримки вагонів з його вини та час перебування їх у безпосередньому розпорядженні вантажовласника. Час до 30 хвилин не враховується, час 30 хвилин і більше враховується як повна година. Причини, які є підставою для нарахування плати за користування вагонами в разі затримки їх на підходах до припортових станцій призначення, зазначаються в актах про затримку вагонів.
Як вбачається з матеріалів справи, постановою Металургійного відділення поліції Криворізького відділу поліції Головного управління національної поліції в Дніпропетровській області про визнання речовими доказами від 10.07.2019 спірні вагони визнані речовими доказами та вирішено їх зберігати на території ПАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг" за адресою: Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, вулиця Криворіжсталі, 1 до вирішення питання про накладення арешту на це майно суддею Дзержинського районного суду міста Кривого Рогу.
Ухвалою Дзержинського районного суду міста Кривого Рогу від 12.07.2019 у справі №210/3931/19 (провадження № 1-р/210/2331/19) задоволено клопотання слідчого СВ Металургійного ВП Криворізького ВП ГУНП в Дніпропетровській області капітана поліції Голубниченка В.В. про накладення арешту на майно. Накладено арешт на напіввагон №63223069, в якому міститься майно, що належить ТОВ "БАЛКЕР" та напіввагон №65731531 без вантажу, напіввагони №№66793134, №67916437, №67703736, №65951238, №65335804, №65384315, №65282485 з ознаками підробки номерних знаків, без вантажу ТОВ "МЕТАЛИКА", напіввагони з ознаками підробки номерних знаків з вантажем, який належить ТОВ "МЕТАЛИКА": №60046265, №63692503, №67169045, №67675835, №63676910, №67662577, №63849483. Місцем зберігання арештованого майна визначено місце збереження напіввагонів №63223069, в якому міститься майно, що належить ТОВ "БАЛКЕР" та №65731531 без вантажу, напіввагонів №66793134, №67916437, №67703736, №65951238, №65335804, №65384315, № 65282485 з ознаками підробки номерних знаків, без вантажу ТОВ "МЕТАЛИКА", напіввагонів з ознаками підробки номерних знаків з вантажем, який належить ТОВ "МЕТАЛИКА": №60046265, №63692503, №67169045, №67675835, №63676910, №67662577, №63849483 - на території ПАТ "АрселорМіталл Кривий Ріг" за адресою: Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, вулиця Криворіжсталі, 1.
В порядку вимог статті 220 Кримінального процесуального кодексу України відповідач звернувся до слідчого з клопотанням за №УД/1-147/19 від 16.12.2019 про надіслання на адресу АТ "Укрзалізниця" офіційного листа з вимогою припинити нарахування сплати та звернення до суду з клопотанням про зміну місця зберігання вагонів, на які накладено арешт.
Постановою слідчого управління Головного управління національної поліції в Дніпропетровській області від 19.12.2019 про часткову відмову в задоволенні клопотання постановлено направити на адресу "Криворізької дирекції залізничних перевезень" структурного підрозділу "Придніпровська залізниця" Регіональної філії Акціонерного товариства "Українська залізниця" лист із повідомленням про накладення арешту на 16 вагонів (напіввагонів) ухвалою слідчого судді, в якому роз`яснити суть такого заходу забезпечення кримінального провадження.
З огляду на викладене, враховуючи, що спірні вагони визнано речовими доказами з подальшим накладенням арешту на вказане майно з визначенням місця його зберігання на території ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг», останній був позбавлений права на відчуження, розпорядження та/або користування відповідним майном, що прямо встановлено нормою статті 170 КПК України.
Тому, Верховний Суд вважає, що спірні вагони не перебували у користуванні ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» у зв`язку з їх арештом і відповідач ними не користувався з обставин, які не залежали від нього, тобто вина відповідача у не- поверненні вагонів відсутня.
Таким чином, підстави для задоволення позовних вимог відсутні, а аргументи скаржника спростовуються матеріалами справи.
Посилання скаржника на ту обставину, що положеннями Статуту залізниць України та Правилами користування вагонами не передбачений арешт вагонів як підстава для звільнення відповідача від плати за користування вагонами Верховний Суд вважає помилковими, оскільки в цьому випадку має місце зберігання речових доказів в кримінальному провадженні, і ці правовідносини регулюються саме нормами КПК України, а не підзаконними нормативними актами в сфері залізничних перевезень.
Колегія суддів вважає необґрунтованими посилання на скаржника на те, що встановлений ухвалою Дзержинського районного суду міста Кривого Рогу від 12.07.2019 у справі №210/3931/19 арешт вагонів не позбавляє ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» можливості їх використання, оскільки суть арешту майна, як одного з видів заходів забезпечення кримінального провадження, передбаченого статтею 131 Кримінального процесуального кодексу України, полягає у тимчасовому, до скасування у встановленому порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на користування, розпорядження або відчуження арештованого майна.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 308 ГПК України суд касаційної інстанції за результатами розгляду касаційної скарги має право залишити судові рішення судів першої та апеляційної інстанції без змін, а скаргу - без задоволення.
Відповідно до статті 309 ГПК України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо судове рішення, переглянуте в передбачених статтею 300 цього Кодексу межах, ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасоване правильне по суті і законне рішення з одних лише формальних міркувань.
Верховний Суд, переглянувши оскаржувані судові рішення в межах наведених у касаційній скарзі доводів, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, вважає, що місцевий та апеляційний суди ухвалили законні та обґрунтовані судові рішення, а тому підстав для їх скасування немає.
З огляду на те, що касаційна скарга задоволенню не підлягає, згідно з ст. 129 ГПК України, витрати зі сплати судового збору покладаються на скаржника.
Керуючись ст. ст. 300 301 308 309 314 315 317 ГПК України, Верховний Суд
П О С Т А Н О В И В :
касаційну скаргу Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" залишити без задоволення, а рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 04.10.2021 та постанову Центрального апеляційного господарського суду від 13.01.2022 у справі № 904/6871/21- без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий Л. Стратієнко
Судді С. Бакуліна
О. Кролевець