Стаття 61. Порядок використання електронних (аудіовізуальних) засобів масової інформації
1. Телерадіоорганізації усіх форм власності зобов’язані не пізніш як за дев’яносто днів до дня виборів опублікувати в друкованих засобах масової інформації розцінки вартості однієї хвилини (секунди) ефірного часу. Телерадіоорганізації, які ведуть мовлення на загальнонаціональних каналах, здійснюють таку публікацію в газетах "Голос України" та "Урядовий кур’єр", регіональні та місцеві телерадіоорганізації - у відповідних регіональних та місцевих друкованих засобах масової інформації державної чи комунальної форми власності.
{Частина перша статті 61 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1616-VІ від 21.08.2009 ; в редакції Закону № 879-VII від 13.03.2014 }
2. Ефірний час для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення виборів, надається державними телерадіоорганізаціями між 19 та 22 годинами.
{Частина друга статті 61 із змінами, внесеними згідно із Законом № 879-VII від 13.03.2014 }
{Частину третю статті 61 виключено на підставі Закону № 879-VII від 13.03.2014 }
4. Кандидату на пост Президента України, зареєстрованому Центральною виборчою комісією, телерадіоорганізаціями надається загальний час для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку та проведення виборів, не менше 30 хвилин на загальнонаціональному телеканалі та 30 хвилин на загальнонаціональному радіоканалі. Цей час кандидату на пост Президента України надається на кожному із зазначених каналів у двох рівних частках від загального обсягу виділеного часу.
{Частина четверта статті 61 в редакції Закону № 879-VII від 13.03.2014 }
5. Протягом 20 хвилин до і після теле-, радіотрансляції передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми відповідного кандидата на пост Президента України забороняється у будь-якій формі коментувати чи оцінювати зміст передвиборної агітаційної програми, давати будь-яку інформацію щодо цього кандидата, цієї партії.
{Частина п'ята статті 61 із змінами, внесеними згідно із Законом № 879-VII від 13.03.2014 }
6. Розклад ефірного часу із зазначенням передвиборних агітаційних теле-, радіопрограм, конкретної дати і часу виходу їх в ефір складається Національною телекомпанією України та Національною радіокомпанією України за результатами жеребкувань, що проводяться Центральною виборчою комісією за участю кандидатів на пост Президента України, їх довірених осіб або уповноважених представників кандидатів.
{Частина шоста статті 61 в редакції Закону № 879-VII від 13.03.2014 }
7. Результати жеребкування щодо надання ефірного часу для проведення передвиборної агітації за рахунок коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення виборів, оприлюднюються в газетах "Голос України" і "Урядовий кур’єр" у триденний строк з дня затвердження їх Центральною виборчою комісією.
{Частина сьома статті 61 в редакції Закону № 879-VII від 13.03.2014 }
8. Оплата за наданий ефірний час здійснюється Центральною виборчою комісією за відповідними угодами, що укладаються між Центральною виборчою комісією і Національною телекомпанією України, Національною радіокомпанією України.
{Частина восьма статті 61 в редакції Закону № 879-VII від 13.03.2014 ; зміни до частини восьмої статті 61 див. в Законі № 1227-VII від 17.04.2014 }
9. Ефірний час за рахунок коштів виборчого фонду кандидата на пост Президента України надається на підставі угоди, що укладається між розпорядником поточного рахунку виборчого фонду кандидата та телерадіоорганізацією будь-якої форми власності. Без укладення такої угоди та надходження коштів на рахунок телерадіоорганізації надання ефірного часу забороняється.
10. Телерадіоорганізації зобов'язані здійснювати аудіо-, відеозаписи усіх передач, що містять передвиборну агітацію, і зберігати їх до закінчення тридцятиденного строку з дня офіційного оголошення результатів виборів.
{Частина десята статті 61 із змінами, внесеними згідно із Законом № 879-VII від 13.03.2014 }
11. Телерадіоорганізації усіх форм власності за письмовими запитами Центральної виборчої комісії, Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення зобов’язані надавати всю інформацію про виділення ефірного часу для проведення передвиборної агітації, а у разі необхідності - копії відповідних угод, платіжних документів і передач у запису на плівці та інших носіях інформації.
{Частина одинадцята статті 61 в редакції Закону № 879-VII від 13.03.2014 }
12. Замовниками політичної реклами, що здійснюється за рахунок коштів виборчих фондів кандидатів на пост Президента України, під час виборчого процесу для показу телерадіоорганізаціями можуть бути тільки кандидати на пост Президента України. Протягом демонстрації політичної реклами, що здійснюється за рахунок коштів виборчого фонду кандидата на пост Президента України, обов’язково демонструється прізвище, ім’я та по батькові її замовника у формі текстового повідомлення, яке має займати не менше 15 відсотків площі екрана і бути виконане контрастним кольором до фону та бути сприйнятним для глядача.
{Статтю 61 доповнено частиною дванадцятою згідно із Законом № 879-VII від 13.03.2014 }