Стаття 35. Підрахунок та перевірка підписів Центральною виборчою комісією
1. Центральна виборча комісія після надходження документів, визначених частиною третьою статті 34 цього Закону, протягом чотирнадцяти днів з дня закінчення встановленого цим Законом строку для збирання підписів перевіряє дотримання вимог, встановлених статтею 32 цього Закону.
Центральна виборча комісія здійснює перевірку і підрахунок підписів на підтримку ініціативи проведення всеукраїнського референдуму з використанням автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи.
Центральна виборча комісія здійснює перевірку підписів і підписних листів з використанням відомостей Державного реєстру виборців, а також за результатами розгляду скарг, заяв про порушення порядку збирання підписів, що надійшли до Центральної виборчої комісії, та повідомлень засобів масової інформації про такі порушення.
2. Центральна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня надходження документів, визначених частиною третьою статті 34 цього Закону, надає можливість з використанням засобів Державного реєстру виборців кожному виборцю у визначеному Центральною виборчою комісією порядку отримати щодо себе інформацію, чи були використані його персональні дані для підтримки ініціативи проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою.
3. У разі звернення Центральної виборчої комісії до Міністерства внутрішніх справ України щодо перевірки відомостей про громадян України, внесених до підписних листів, Міністерство внутрішніх справ України зобов’язане здійснити відповідну перевірку та повідомити про її результати у строк, визначений Центральною виборчою комісією.
4. При встановленні на підставі підписних листів кількості громадян України, які підтримали ініціативу проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, не враховуються підписи окремих громадян України:
1) у разі відсутності у підписному листі всіх або окремих відомостей про громадянина України, який підтримує своїм підписом ініціативу проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, передбачених формою підписного листа;
2) якщо записи та підписи вчинені замість громадянина України іншою особою, крім підстав, зазначених у цьому Законі;
3) вчинені особою, яка на день проставляння підпису не мала права голосу.
У разі виявлення декількох підписів одного виборця зараховується лише один підпис.
5. При встановленні на підставі підписних листів кількості громадян України, які підтримали ініціативу проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, не враховуються підписні листи:
1) якщо підписи громадян України зібрані особою, яка не є членом відповідної ініціативної групи;
2) що містять недостовірні відомості про особу, яка збирала підписи громадян України;
3) в яких відсутні відомості про особу, яка збирала підписи громадян України, або в яких замість підпису особи, яка збирала підписи громадян України, міститься підпис іншої особи;
4) в яких підписи громадян України зібрані в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших місцях за умов, визначених частиною дванадцятою статті 32 цього Закону;
5) невстановленої форми.
6. За підсумками перевірки Центральна виборча комісія приймає постанову про підсумки збору підписів під ініціативою проведення всеукраїнського референдуму.
Введення воєнного чи надзвичайного стану до прийняття зазначеної постанови не зупиняє перевірку і підрахунок підписів та не є перешкодою для її прийняття і подальшої передачі Президентові України у разі наявності для цього підстав.
7. У разі якщо кількості підписів громадян, які підтримують ініціативу проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з відповідного питання, достатньо для проголошення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, Центральна виборча комісія зазначає це у своєму рішенні про підсумки збору підписів під ініціативою проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з такого питання.
8. У разі якщо кількості підписів громадян, які підтримують ініціативу проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з відповідного питання, недостатньо для проголошення зазначеного референдуму, Центральна виборча комісія приймає рішення про підсумки збору підписів під ініціативою проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з такого питання, в якому зазначає про недостатність підписів громадян, які підтримують ініціативу проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, кількість та підстави неврахування підписів окремих громадян України та підписних листів.
9. Одночасно з передбаченим частиною восьмою цієї статті рішенням, Центральна виборча комісія приймає постанову про припинення ініціативи проведення відповідного всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, яка не пізніше наступного дня з дня її прийняття видається (направляється) уповноваженому представнику ініціативної групи, оприлюднюється на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії та не пізніш як на третій день з дня її прийняття публікується в газеті "Голос України".
10. Ініціативна група може оскаржити постанову, зазначену у частині дев’ятій цієї статті, у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.