Стаття 3. Принципи здійснення захисту прав споживачів
1. Захист прав споживачів здійснюється за принципами:
1) пріоритетності прав та інтересів споживачів перед будь-якими іншими інтересами і цілями суб’єктів господарювання;
2) відкритості, прозорості і системності формування та реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів;
3) незалежності та неупередженості органів державної влади, органів місцевого самоврядування, які здійснюють захист прав споживачів;
4) врахування інтересів споживачів під час формування державної політики в інших сферах;
5) прийняття рішення на користь споживача, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого відповідно до закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів допускають неоднозначне (множинне) тлумачення прав та обов’язків споживача або суб’єкта господарювання, а також якщо договором між суб’єктом господарювання та споживачем передбачено нечіткі або двозначні положення;
6) доступності для споживача простих та ефективних способів відновлення порушених прав;
7) захисту економічних інтересів споживачів від нечесної і такої, що вводить в оману, або агресивної комерційної практики та підвищення ролі громадських об’єднань споживачів у запобіганні такій діяльності;
8) сприяння заходам з розроблення, модернізації та підтримки технологічних інструментів (баз даних, інформаційних та телекомунікаційних систем) у сфері захисту прав споживачів;
9) доступності для споживача корисної та зрозумілої інформації щодо пропонованих товарів, робіт, послуг, включаючи інформацію, що забезпечує можливість ідентифікувати продукцію та простежити її походження;
10) врахування потреб вразливих категорій споживачів;
11) забезпечення захисту персональних даних споживачів.
Розділ II. ПРАВА СПОЖИВАЧІВ