07.04.2024

№ 420/20864/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 квітня 2024 року

м. Київ

справа № 420/20864/23

адміністративне провадження № К/990/2194/24

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

Головуючої судді - Желтобрюх І.Л.,

суддів: Білоуса О.В., Блажівської Н.Є.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ВСТ-ОЙЛ» на постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 26 грудня 2023 року (судді: Ступакова І.Г., Бітов А.І., Лук`янчук О.В.) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ВСТ-ОЙЛ» до Головного управління ДПС у Закарпатській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

у с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ВСТ-ОЙЛ» (далі за текстом - ТОВ «ВСТ-ОЙЛ», товариство, позивач) звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Закарпатській області (далі за текстом - ГУ ДПС у Закарпатській області, контролюючий орган, відповідач), в якому просило суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 02 травня 2023 року № 00018190902.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2023 року позов задоволено.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 26 грудня 2023 року апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Закарпатській області задоволено. Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2023 року скасовано. Ухвалено по справі нове рішення, яким відмовлено в задоволенні позову.

Не погоджуючись з рішенням суду апеляційної інстанції, вважаючи, що воно ухвалене з неправильним застосуванням норм матеріального права, порушенням норм процесуального права, позивач звернувся із касаційною скаргою, у якій просить його скасувати й залишити в силі рішення суду першої інстанції.

Підставою касаційного оскарження судового рішення у цій справі скаржником зазначено неправильне застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального права та порушення норм процесуального права у випадках, передбачених пунктом 1 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) - якщо суд апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду від 19 січня 2023 року у справі №580/9246/21.

На обґрунтування доводів касаційної скарги товариство зазначає, що висновки фактичної перевірки про те, що позивач у певних проміжках часу (у минулому періоді) не мав позитивних повірок витратомірів (рівнемірів) - лічильників, що податковим органом прирівнюється до необладнання такими лічильниками, суперечать позиції Верховного Суду з цього питання, викладеній у постанові від 19 січня 2023 року у справі №580/9246/21. Скаржник стверджує, що на момент проведення фактичної перевірки АЗС була обладнана рівнемірами/витратомірами-лічильниками, зареєстрованими в Єдиному реєстрі, що підтверджується актом перевірки й не заперечується податковим органом, тому вважає, що застосування відповідальності згідно з пунктом 128-1.1 статті 128 Податкового кодексу України (далі - ПК України) за таких обставин відповідно до висновків Верховного Суду є безпідставним.

У відзиві на касаційну скаргу відповідач просить залишити її без задоволення, а постанову суду апеляційної інстанції - без змін, оскільки вважає доводи скаржника безпідставними, а оскаржуване рішення - таким, що ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Перевіривши доводи касаційної скарги, відзиву на неї, матеріали справи, судові рішення, колегія суддів Верховного Суду зазначає таке.

Судами попередніх інстанцій було встановлено, що на підставі наказу ГУ ДПС у Закарпатській області від 20 лютого 2023 року №84-п, направлень від 21 березня 2023 року №623/09-02 та №624/09-02, відповідно до підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України, у період з 22 березня 2023 року по 31 березня 2023 року посадовими особами відповідача проведено фактичну перевірку ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» (ЄДРПОУ 44882553), юридична адреса: Одеська область, Одеський район, с. Усатове вул. Вернидуба, буд. 9/в, щодо дотримання норм законодавства у сфері обігу та оподаткування підакцизних товарів на об`єкті АЗС, що розташована за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, село Соломоново, автошлях Київ - Чоп, км 829+950 (АЗС - КІОСК №101).

За результатами перевірки ГУ ДПС у Закарпатській області складено акт перевірки №1840/07/16/09/44882553 від 03 квітня 2023 року, яким зафіксовано порушення ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України.

Перевіркою встановлено, що в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» зареєстровано 26 липня 2022 року за №6356. Акцизний склад зареєстровано з уніфікованим номером 1019039 за адресою: Закарпатська область. Ужгородський район, село Соломоново, автошлях Київ - Чоп, км829+950.

На АЗС, яка належить ТОВ «ВСТ ОЙЛ» (акцизний склад №1019039) знаходяться 4 ємності для зберігання пального та 6 місць наливу пального. Згідно з журналом обліку розрахункових операцій, фіскальних Z-звітів та змінних звітів АЗС (Форма №17-НП) починаючи з 04 листопада 2022 року розпочато реалізацію пального з вищезазначеної АЗС.

Відповідно до довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри від 24 жовтня 2022 року №9218371472 на акцизному складі встановлені 5 рівнемірів-лічильників (№№312240, 312252, 312287, 32490, 312262). До перевірки надано копію наказу від 03 листопада 2022 року №03/11-оз/101 «Про виведення з експлуатації основних засобів», відповідно до якого на АЗС (за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, село Соломоново, автошлях Київ Чоп, км829+950) виведено з експлуатації резервуар РГС-25 уніфікований номер 3/1019039 з рівнеміром-лічильником серійний номер 312262.

На акцизному складі встановлені 10 витратомірів-лічильників (№№430390460, 430390478, 430390223, 430390224, 430376642, Self б/н (відповідно до наданих документів 140325), 430390454, 430390456, 430390231, 430390230). До перевірки надано копію наказу від 03 листопада 2022 року №03/11-оз/101 «Про виведення з експлуатації основних засобів», відповідно до якого на АЗС (за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, село Соломоново, автошлях Київ Чоп, км 829+950) виведено з експлуатації паливно-роздавальні колонки з витратомірами-лічильниками №№ 430390454, 430390456, 430390231, 430390230.

Відповідно до наданих до перевірки свідоцтв про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, з моменту реєстрації акцизного складу з уніфікованим номером 1019039 ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, село Соломоново, автошлях Київ Чоп, км829+950, автозаправочна станція (АЗС КІОСК №101) на акцизному складі рівнеміри - лічильники із заводськими № №312240, 312287, 32490 повірені 26 грудня 2022 року, тобто не повірені з 04 листопада 2022 року по 25 грудня 2022 року. Документи щодо повірки рівнеміра лічильника із заводським №312252, до перевірки не представлено. Таким чином, встановлено, що рівнеміри-лічильники із заводськими №№312240, 312287, 32490 не повірені за період з 04 листопада 2022 року по 25 грудня 2022 року, а рівнемір-лічильник із заводським номером №312252 не повірений з 04 листопада 2022 року по дату початку перевірки.

Згідно з формулярами щодо повірки паливо-роздавальних колонок 23 грудня 2022 року проведена повірка колонок із заводськими №№430390460, 430390478, 430390224, 430390223, Self б/н (відповідно до наданих документів 140325), 430376642. Таким чином, встановлено, що витратоміри - лічильники із заводськими номерами № №430390460, 430390478, 430390224, 430390223, Self б/н (відповідно до наданих документів 140325), 430376642 не повірені за період з 04 листопада 2022 року по 22 грудня 2022 року, чим порушено підпункт 230.1.2 пункт 230.1 статті 230 ПК України.

ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» подано до ГУ ДПС у Закарпатській області заперечення від 20 квітня 2023 року №20-04-23/1 (вхідний №6776/6/ЕКП/09 від 20 квітня 2023 року) на акт перевірки від 03 квітня 2023 року №1840/07/16/09/44882553.

За результатами розгляду вказаних заперечень ГУ ДПС у Закарпатській області, листом від 28 квітня 2023 року №5227/6/07-16-09-02-09, внесло зміни до акту перевірки від 03 квітня 2023 року №1840/07/16/09/44882553, виклавши його в наступній редакції.

Перевіркою встановлено факт необладнання 3 резервуарів рівнемірами-лічильниками та 6 місць наливу витратомірами - лічильниками, а саме на автозаправній станції, яка належить ТОВ «ВСТ ОЙЛ» (код ЄДРПОУ 44882553) за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, село Соломоново, автошлях Київ Чоп, км829+950, (акцизний склад №1019039).

Згідно з журналом обліку розрахункових операцій, фіскальних Z-звітів та змінних звітів АЗС (Форма №17-НП) починаючи з 04 листопада 2022 року розпочато реалізацію пального з вищезазначеної АЗС.

Відповідно до наказу ТОВ «ВСТ ОЙЛ» №20/10-оз-88 від 20 жовтня 2022 року виводяться з експлуатації резервуар РГС-25 з уніфікований номер 3/1019039 з рівнеміром-лічильником LevelGuagesVeeder-Root, серійний номер 312262, та паливно-роздавальні колонки Scheidt&Bachmann серійний №430390454 та 430390456 та паливно-роздавальні колонки Scheidt&Bachmann серійний №430390231 та 430390230.

Також, згідно з наказом ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» №17/02-оз/101 від 17 лютого 2023 року виводяться з експлуатації резервуар РГС-25 уніфікований номер 2/1019039 з рівнеміром-лічильником LevelGuagesVeeder-Root, серійний номер 312252.

Відповідно до наданих до перевірки свідоцтв про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, рівнеміри-лічильники із заводськими номерами №№312240, 312287, 32490, повірені 26 грудня 2022 року, тобто не повірені з 04 листопада 2022 року по 25 грудня 2022 року. Таким чином, встановлено, що рівнеміри-лічильники із заводським №№312240, 312287, 32490 не повірені за період з 04 листопада 2022 року по 25 грудня 2022 року.

Відповідно до формулярів щодо повіркипаливо-роздавальних колонок, повірка проведена 23 грудня 2022 року колонок із заводськими №№430390460, 430390478, 430390224, 430390223, Self б/н (відповідно до наданих документів 140325), 430376642. Таким чином, встановлено, що витратоміри - лічильники із заводськими номерами №№430390460, 430390478, 430390224, 430390223, Self б/н (відповідно до наданих документів 140325), 430376642, не повірені за період з 04 листопада 2022 року по 22 грудня 2022 року.

На підставі встановлених перевіркою порушень 02 травня 2023 року контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №00018190902, яким на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54, пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України, до ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» застосовано штрафні санкції в розмірі 180' 000,00 грн. за порушення підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України (за не обладнання акцизного складу рівнемірами-лічильниками та витратомірами-лічильниками).

Не погоджуючись з означеним податковим повідомленням-рішенням, позивач оскаржив його до суду.

Задовольняючи позовні вимоги та скасовуючи податкове повідомлення-рішення від 02 травня 2023 року №00018190902 суд першої інстанції виходив із того, що притягнення до юридичної відповідальності відповідно до пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України можливе виключно у випадку необладнання та/або відсутності реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, як передбачено диспозицією вказаної норми. Порушення строків обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та реєстрації їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (передбачених підпунктом 12 підрозділу 5 Розділу XX ПК України), якщо на час проведення перевірки встановлено їх наявність на акцизних складах та їх реєстрація в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, не може бути підставою для застосування до платника податків пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України.

Приймаючи протилежне рішення та відмовляючи у задоволенні позову суд апеляційної інстанції виходив із того, що положеннями пункту 12 підрозділу 5 розділу ХХ ПК України встановлено строки для виконання обов`язку платником податку для облаштування акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками рівня пального у резервуарі та реєстрації таких в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, а також передбачено дату, з якої до таких платників застосовуються норми пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України.

Зважаючи на те, що ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» не притягнуто до відповідальності за порушення строків обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та реєстрації їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, суд апеляційної інстанції стверджував про необґрунтованість посилання суду першої інстанції на висновки щодо застосування пункту 12 підрозділу 5 розділу ХХ ПК України в сукупності з пунктом 128-1.1 статті 128-1 ПК України, які містяться у постанові Верховного Суду від 19 січня 2023 року у справі №580/9246/21.

Як наслідок, у зв`язку з необладнанням резервуарів акцизних складів рівнемірами-лічильниками та витратомірами-лічильниками у відповідні періоди суд апеляційної інстанції зробив висновок про обґрунтоване застосування до товариства штрафних санкцій за оскаржуваним податковим повідомленням - рішенням.

Аналізуючи правомірність висновків суду апеляційної інстанції колегія суддів виходить з такого.

Відповідно до підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.

Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.

Згідно з підпунктом 12 підрозділу 5 Розділу XX ПК України розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в такі строки: акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.

Аналіз наведених правових норм дає підстави вважати, що розпорядники акцизних складів зобов`язані були обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі. Законодавцем також було визначено і граничний строк для такого обладнання та реєстрації, зокрема по акцизному складу, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.

Згідно з пунктом 128-1.1 статті 128-1 ПК України необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20' 000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.

Абзацом четвертим пункту 18 підрозділу 5 розділу XX ПК України передбачено, що норми пункту 128-1.1 статті 128-1 цього Кодексу застосовуються до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу) - з 1 квітня 2020 року.

Скасовуючи рішення суду першої інстанції й відмовляючи в позові, суд апеляційної інстанції зазначив, що нормами ПК України встановлено вимогу щодо обладнання акцизних складів відповідними засобами вимірювання та їх реєстрації у відповідному реєстрі; ці норми прийняті заздалегідь; до того ж розпорядникам акцизних складів було надано додатковий термін для обладнання акцизних складів, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального, витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками. Таким чином, оскільки в акті перевірки податковим органом зафіксовано, що на автозаправній станції, яка належить ТОВ «ВСТ ОЙЛ» (код ЄДРПОУ 44882553) за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, село Соломоново, автошлях Київ Чоп, км 829+950, акцизний склад №1019039 необладнано рівнемірами-лічильниками та витратомірами-лічильниками (відсутні позитивні результати повірки) у відповідні періоди, то застосування штрафних санкцій, за спірним податковим повідомленням-рішенням, є обґрунтованим.

Колегія суддів КАС ВС не погоджується з такими висновками апеляційного суду щодо застосування штрафних санкцій за нормою пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України й звертає увагу на таке.

При вирішенні цього спору слід враховувати, що положеннями пунктів 12 та 18 підрозділу 5 розділу XX ПК України встановлено строки для виконання обов`язку платником податку для облаштування акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками рівня пального у резервуарі та реєстрації таких в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, а також передбачено дату, з якої до таких платників застосовуються норми пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України.

Своєю чергою відповідальності за недотримання відповідного строку (не пізніше 1 січня 2020 року), тобто за несвоєчасне обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та їх реєстрацію у Єдиному державному реєстрі, нормами ПК України не передбачено.

Складом правопорушення, визначеного пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України, за яке передбачена штрафна санкція, є саме необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників.

У постанові від 19 січня 2023 року у справі №580/9246/21 Верховний Суд сформував правову позицію, яка зводиться до того, що застосування пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України можливе виключно у випадку необладнання та/або відсутності реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, як передбачено диспозицією вказаної норми. Порушення строків обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та реєстрації їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (передбачених підпунктом 12 підрозділу 5 Розділу XX Податкового кодексу України), якщо на час проведення перевірки встановлено їх наявність на акцизних складах та їх реєстрація в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, не може бути підставою для застосування до платника податків пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України.

Як установлено судом першої інстанції й підтверджується матеріалами справи у ході перевірки податковим органом встановлено наявність на акцизному складі позивача витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників, які мали позитивні результати повірки.

Ураховуючи вищенаведене, суд першої інстанції зробив правильний висновок про безпідставність притягнення позивача до відповідальності передбаченої пунктом 128-1.1 статті 128-1 ПК України, оскільки на момент фактичної перевірки обладнання було встановлено та зареєстровано.

Отже, заявлені скаржником підстави касаційного оскарження постанови апеляційного суду знайшли підтвердження під час касаційного перегляду цієї справи. Тому, Верховний Суд погоджується з висновками суду першої інстанції, який, надаючи правову кваліфікацію спірним правовідносинам, з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог і заперечень проти них, визнав обґрунтованими позовні вимоги і вирішив цей спір з дотриманням норм матеріального та процесуального права, яке помилково скасовано судом апеляційної інстанції.

Відповідно до статті 352 КАС України суд касаційної інстанції скасовує постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково і залишає в силі судове рішення суду першої інстанції у відповідній частині, якщо в передбачених статтею 341 цього Кодексу межах встановить, що судом апеляційної інстанції скасовано судове рішення, яке відповідає закону.

За наведених обставин постанова суду апеляційної інстанції підлягає скасуванню із залишенням в силі рішення суду першої інстанції.

Керуючись статтями 344 349 352 355 356 359 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в :

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ВСТ-ОЙЛ» задовольнити.

Скасувати постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 26 грудня 2023 року, залишивши в силі рішення Одеського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2023 року.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя: І.Л. Желтобрюх

Судді: О.В. Білоус

Н.Є. Блажівська