19.07.2024

№ 826/1108/16

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 квітня 2020 року

Київ

справа №826/1108/16

адміністративне провадження №К/9901/14385/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Олендера І.Я.,

суддів: Гончарової І.А., Ханової Р.Ф.,

розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Київської митниці ДФС на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 08.08.2016 (судді: Чаку Є.В. (головуючий), Мєзєнцев Є.І., Муханькова Т.В.) у справі №826/1108/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Кребс Фід» до Київської митниці ДФС про визнання протиправними та скасування рішень,

У С Т А Н О В И В:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. Товариство з обмеженою відповідальністю «Кребс Фід» (далі - позивач, Товариство) звернулось до суду з позовом до Київської митниці ДФС (далі - відповідач, контролюючий орган) про визнання протиправними та скасування рішень від 01.10.2015 № КТ-125000000-0141-2015, № КТ-125000000-0140-2015.

2. Позовні вимоги обґрунтовано хибністю висновків контролюючого органу про порушення Товариством вимог митного законодавства щодо класифікації товару за кодом УКТЗЕД, оскільки посилання відповідача про наявність крохмалю в заявлених до розмитнення преміксах, як на підставу для зміни коду УКТ ЗЕД, жодним чином не підпадає під опис такого коду УКТ ЗЕД.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

3. Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.06.2016 в задоволенні позову відмовлено.

Правомірність зміни коду товару обґрунтовано судом тим, що для визначення товарної підпозиції для преміксів необхідною умовою є встановлення наявності чи відсутності у продукції крохмалю, глюкози або сиропу глюкози, мальтодекстрину або сиропу мальтодекстрину, або молочних продуктів. А також тим, що до товарної підкатегорії 2309 90 31 00 відносяться продукти, що використовуються для годівлі тварин, включаючи попередні суміші (премікси) з вмістом крохмалю менш як 10 мас%.

Крім того, суд погодився з висновком митного органу, що продукція (вітаміни) Rovimix Broiler 0.06 % Mineral Blend не відповідає коду УКТЗЕД 2309 90 96 10, оскільки дозування продукту, в даному випадку, значно менше, ніж передбачено для преміксів (від 0,5 до 5,0 %). Тому вітамін Rovimix Broiler 0,06 % Mineral Blend має використовуватись для годівлі тварин і відноситися до підкатегорії 2309 90 96 90.

Стосовно продукту Vitamins blend For layer № 435/9U суд зазначив про те, що за результатами дослідження у вказаному продукті не встановлено будь-якого розчинника, тому даний продукт не може відноситися до товарної позиції 2936.

4. Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 08.08.2016 рішення суду першої інстанції скасовано, позов задоволено, оскаржувані рішення визнано протиправними та скасовано.

Рішення обґрунтовано тим, що премікси, імпортовані позивачем, в повній мірі відповідає опису коду УКТ ЗЕД 2309 90 96 10, а тому позивач обґрунтовано вказував саме вказаний код при здійсненні розмитнення такого товару. Також суд дійшов висновку, що до товарної позиції 2936 включаються продукти, провітаміни та вітаміни, природні або одержані в результаті синтезу, а оскільки товар - Vitamins blend For layer № 435/9U найбільш подібний до групи товарної позиції 2936, то позивач обґрунтовано включив його саме до зазначеної товарної позиції.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

5. Не погодившись із рішенням суду апеляційної інстанції, контролюючий орган подав касаційну скаргу, де посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 08.08.2016 та залишити в силі постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.06.2016.

6. Касаційний розгляд справи проведено в попередньому судовому засіданні, відповідно до ст. 343 Кодексу адміністративного судочинства України.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

7. Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що ТОВ «Кребс Фід» на підставі Контракту № UA-001-2015 від 27.02.2015, укладеного з DSM Nutritional Products Sp. Z о.о., імпортував товар - каротиноїди, премікси, вітаміни та вітамінні суміші, в кількості, асортименті, та вартістю, яка визначається згідно Специфікації (Додатків до контракту) (п. 1.1. контракту).

03.09.2015 року позивачем до митного оформлення за митною декларацією №125130012/2015/463372 заявлений товар:

№ 1: Премікси, що використовуються для внесення в корми в розрахунку згідно норми додавання, не призначений для безпосередньої годівлі, додавання до збалансованих за біологічно-активними речовинами кормів, у вигляді порошку, в паперових мішках по 25 кг.:

- Pigs Grower 0.075 % premix (Пігс Гровер 0,075 % премікс) у вигляді порошку, що використовується для внесення в корми в розрахунку 0,75 кг/т (0,075 %);

- Rovimix Broiler 0.06 % Mineral Blend (Ровімікс для бройлерів 0,06 % мінеральна суміш) у вигляді порошку, що використовується для внесення в комбікорм для курчат-бройлерів у розрахунку 0,6 кг/т (0,06 %);

- Broiler Starter 0.5 % premix (Бройлер Стартер 0,5 % премікс) у вигляді порошку, що використовується для внесення в комбікорм для курчат-бройлерів у розрахунку 5 кг/т (0,5 %). Він являє собою висококонцентровану суміш мінералів, наповнювач - крейда. Без додавання крохмалю, молочних компонентів. Не призначений для безпосередньої годівлі, додавання до збалансованих за мінералами кормів.

№ 2: вітаміни: Vitamins blend For layer № 435/9U (Вітамінна суміш для курей-несучек № 435/9U) у формі порошку, в паперових мішках по 25 кг. Являє собою суміш вітамінів, сприяє нормалізації обміну речовин в організмі, позитивно впливає на продуктивність. Використовується у дозах 200 г корму (0,02 %).

В графі 33 митної декларації № 125130012/2015/463372 від 03.09.2015 позивачем визначені коди товарів згідно УКТ ЗЕД, а саме:

- код 2309 90 96 10 - для товару № 1;

- код 2936 90 00 00 - для товару № 2.

Київською митницею Державної фіскальної служби було відібрано зразки поставленої продукції (Pigs Grower 0.075 % premix - 2 х 0,5 кг; Rovimix Broiler 0.06 % Mineral Blend - 2 х 0,5 кг; Broiler Starter 0.5 % premix - 2 х 0,5 кг), про що складено акт про взяття проб і зразків товарів від 03.09.2015 року та направлено відібрані зразки і проби до Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС для проведення дослідження.

За результатами дослідження експертом Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС Левківським С.П. було складено висновок №142005801-0007 від 11.09.2015, в якому зазначено, що продукти № 1 (Pigs Grower 0.075 % premix) та № 3 (Broiler Starter 0.5 % premix) являє собою багатокомпонентні суміші для внесення в корми (дозування 0,075 % та 0,5 % відповідно), які містять у своєму складі вітаміни, мінеральні речовини, наповнювач, з вмістом крохмалю до 10 %, без вмісту глюкози або сиропу глюкози, мальтодекстрину або сиропу мальтодекстрину, молочних продуктів. Таким чином, продукти № 1 (Pigs Grower 0.075 % premix) та № 3 (Broiler Starter 0.5 % premix) не відповідає опису продуктів Pigs Grower 0.075 % premix та Broiler Starter 0.5 % premix, зазначеним у гр. МД № 125130012/2015/463372 від 03.09.2015, оскільки за результатами досліджень у складі проб № 1 та № 3 виявлено вітаміни та крохмаль.

Також, у вищевказаному висновку зазначено, що проби № 2 (Rovimix Broiler 0.06% Mineral Blend) за визначеними показниками не протирічать опису продукту Rovimix Broiler 0.06 % Mineral Blend зазначеним у гр. МД № 125130012/2015/463372 від 03.09.2015 та являє собою суміш мінеральних речовин (сполуки марганцю, цинку, селену, заліза, міді, кобальту) та наповнювача (карбонат кальцію), призначеному для внесення в корм (дозування 0,06 %), без вмісту крохмалю, мальтодекстрину (сиропу мальтодекстрину), глюкози або сиропу глюкози, молочних продуктів.

01.10.2015 Київською митницею Державної фіскальної служби прийнято рішення про визначення коду товару № КТ-125000000-0140-2015, в якому визначені наступні коди товару згідно УКТЗЕД:

- продукту Pigs Grower 0.075 % premix (Пігс Гровер 0,075% премікс): 2309 90 31 00 замість 2309 90 96 10;

- продукту Rovimix Broiler 0.06 % Mineral Blend (Ровімікс для бройлерів 0,06 % мінеральна суміш): 2309 90 96 90 замість 2309 90 96 10;

- продукту Broiler Starter 0.5 % premix (Бройлер Стартер 0,5% премікс): 2309 90 31 00 замість 2309 90 96 10.

Також 03.09.2015 позивачем до митного оформлення за митною декларацією № 125130012/2015/463371 заявлений товар:

№ 1: Вітаміни: Vitamins blend For layer № 435/9U (Вітамінна суміш для курей-несучек № 435/9U) у формі порошку, в паперових мішках по 25 кг. Являє собою суміш вітамінів яка, сприяє нормалізації обміну речовин в організмі, позитивно впливає на продуктивність. Використовується у дозах 200 г корму (0,02 %).

№ 2: Премікси, що використовуються для внесення в корми в розрахунку згідно норми додавання, не призначений для безпосередньої годівлі, додавання до збалансованих за біологічно-активними речовинами кормів, у вигляді порошку, в паперових мішках по 25 кг.:

- Broiler Starter 0.5 % premix (Бройлер Стартер 0,5 % премікс) у вигляді порошку, що використовується для внесення в комбікорм для курчат-бройлерів у розрахунку 5 кг/т (0,5 %). Являє собою висококонцентровану суміш мінералів, наповнювач - крейда. Без додавання крохмалю, молочних компонентів. Не призначений для безпосередньої годівлі, додавання до збалансованих за мінералами кормів.

В графі 33 митної декларації № 125130012/2015/463371 від 03.09.2015 року позивачем визначені коди товарів згідно УКТ ЗЕД, а саме:

- код 2936 90 00 00 - для товару № 1;

- код 2309 90 96 10 - для товару № 2.

Київською митницею Державної фіскальної служби було відібрано зразки поставленої продукції (Vitamins blend For layer № 435/9U - 2 х 0,5 кг; Broiler Starter 0.5 % premix - 2 х 0,5 кг), про що складено акт про взяття проб і зразків товарів від 03.09.2015 року та направлено відібрані зразки і проби до Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС для проведення дослідження.

За результатами дослідження експертом Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС Жук І.А. було складено висновок № 142005801-0009 від 11.09.2015, в якому зазначено, що проби № 1 (Vitamins blend For layer № 435/9U) за визначеними показниками не протирічать опису продукту «Вітаміни: Vitamins blend For layer № 435/9U (Вітамінна суміш для курей-несучек № 435/9U)» у гр. МД № 125130012/2015/463371 від 03.09.2015, який являє собою суміш вітамінів (біологічно-активних речовин) та наповнювача (карбонат кальція, кремній) для внесення в корми тваринам (дозування 0,02 %), без вмісту крохмалю, глюкози (сиропу глюкози), мальтодекстрину (сиропу мальтодекстрину), молочних продуктів.

Також, у вищевказаному висновку зазначено, що проби № 2 (Broiler Starter 0.5 % premix) не відповідають опису продуктів Broiler Starter 0.5 % premix, зазначеним у гр. МД № 125130012/2015/463371 від 03.09.2015, оскільки за результатами досліджень виявлено вітаміни та крохмаль.

01.10.2015 Київською митницею Державної фіскальної служби прийнято рішення про визначення коду товару № КТ-125000000-0141-2015, в якому визначені наступні коди товару згідно УКТЗЕД:

- продукту Vitamins blend For layer № 435/9U (Вітамінна суміш для курей-несучек № 435/9U): 2309 90 96 90 замість 2936 90 00 00;

- продукту Broiler Starter 0.5 % premix (Бройлер Стартер 0,5 % премікс): 2309 90 31 00 замість 2309 90 96 10.

Також судами встановлено, що паралельно з відбором вказаних зразків товарів для проведення їх лабораторного дослідження в Спеціалізованій лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС, позивач звернувся до Державного науково-дослідного контрольного інституту ветеринарних препаратів та кормових добавок з метою проведення додаткової незалежної експертизи. Отримані висновки за № 009426 д.т./к/15 від 18.09.2015 та № 009427 д.т./к/15 від 18.09.2015 були надані відповідачу для врахування при прийнятті рішення про визначення коду товару УКТ ЗЕД.

Крім того, позивач для підтвердження правильності коду УКТ ЗЕД звернувся і до продавця (виробника) товару - польської компанії - DSM Nutritional Products Sp. Z o.o., з метою отримання від нього експертного дослідження (пояснення) щодо вмісту крохмалю в проданому ним товарі, а також з метою отримання від нього рецептур, сертифікатів безпеки, карток характеристики продукту та сертифікатів якості на премікси та вітамінні суміші, що були заявлені ним до митного декларування, які також були надані відповідачеві для врахування при прийнятті рішення про визначення коду товару УКТ ЗЕД.

01.10.2015 відповідач прийняв оскаржувані рішення про визначення коду товару за № КТ-125000000-0141-2015 від 01.10.2015 та за № КТ-125000000-0140-2015, яким змінив заявлені позивачем до митного оформлення коди УКТ ЗЕД товарів.

ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

8. У доводах касаційної скарги контролюючий орган посилається на невідповідність висновку суду апеляційної інстанції фактичним обставинам справи, які, на думку контролюючого органу, полягають у необґрунтованому віднесенні імпортованого Товариством товару за кодами УКТЗЕД 2309909610 та 2336900000, натомість імпортований позивачем товар відповідає кодам УКТЗЕД 2309903100 та 2309909690, у зв`язку з чим і було прийнято оскаржувані податкові повідомлення-рішення.

9. Товариство вказує на правильність висновку суду апеляційної інстанції та просить залишити касаційну скаргу без задоволення, а рішення суду апеляційної інстанції просить залишити без змін.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

10. Конституція України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин):

10.1. Стаття 19.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

11. Митний кодекс України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин):

11.1. Частина 1 статті 67.

Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.

11.2. Частина 2 статті 67.

В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.

11.3. Частина 1 статті 69.

Товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

11.4. Частина 2 статті 69.

Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

11.5. Частина четверта стаття 69.

У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.

11.6. Частина перша стаття 246.

Метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.

11.7. Частина перша стаття 248.

Митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

11.8. Частина стаття 257.

Декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.

12. Закон України «Про Митний тариф України» (у редакції на час виникнення спірних правовідносин):

12.1. Стаття 1.

Цим Законом встановлюється Митний тариф України (групи 01-72;групи 73-97).

Митний тариф України є невід`ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.

13. Основні правила інтерпретації УКТЗЕД Митного тарифу України.

Класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами:

Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:

(a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;

(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила

У разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:

(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;

(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;

(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.

Для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

14. Постанова Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 №428 «Про затвердження Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України».

14.1. Пояснення до УКТЗЕД розробляються та затверджуються Держмитслужбою з урахуванням змін, які вносяться Всесвітньою митною організацією до пояснень до Гармонізованої системи та Європейським Союзом до пояснень до Комбінованої номенклатури. У разі потреби Держмитслужба розробляє пояснення до кодів товарів, що деталізовані на національному рівні.

15. Наказ Державної фіскальної служби України «Про затвердження Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності» від 09.06.2015 №401.

15.1. До товарної позиції 2309 включаються продукти, що використовуються для годівлі тварин, в іншому місці не зазначені, одержані в результаті переробки рослинної або тваринної сировини до такого ступеня, що вони втратили основні властивості вихідної сировини, крім рослинних відходів, рослинних залишків і побічних продуктів такої переробки.

2309 90 31 00 - без вмiсту молочних продуктiв або з вмiстом менш як 10 мас.% цих продуктiв

2309 90 96 - інші:

2309 90 96 10 -- попередні суміші (премікси)

2309 90 96 90 - - - - - - інші.

До цієї товарної позиції включаються підсолоджені корми та готові кормові продукти, що складаються з суміші декількох поживних речовин, які призначені:

(1) для забезпечення тварин раціональним і збалансованим повсякденним раціоном (повноцінний корм);

(2) для одержання придатного повсякденного раціону шляхом додання в господарський (тобто зроблений у господарстві) корм органічних чи неорганічних речовин (додаткові корми); або

(3) для використання під час приготування повноцінних кормів або додаткових кормів.

До цієї товарної позиції включаються продукти, використовувані для годівлі тварин, одержані в результаті оброблення продуктів рослинного чи тваринного походження та оброблені до такого ступеня, що вони втратили основні властивості вихідного матеріалу, наприклад, у випадку продуктів, одержаних з рослинних матеріалів, характерна клітинна будова вихідної рослинної сировини стала невпізнанною під час розгляду під мікроскопом.

(С) Готові продукти, використовувані для приготування повноцінних кормів чи додаткових кормів, описаних вище в пунктах (А) та (В)

Ці готові продукти, відомі в торгівлі як "премікси", являють собою складні суміші, що складаються з ряду речовин (іноді називаних добавками), склад і співвідношення яких змінюються залежно від вимог тваринництва. Ці речовини підрозділяються на три групи:

(1) Речовини, що поліпшують травлення і забезпечують добру засвоюваність кормів, а також зберігають здоров`я тварин: вітаміни чи провітаміни, амінокислоти, антибіотики, кокцидіостати, мікроелементи, емульгатори, ароматизувальні речовини, збудники апетиту і т.д.

(2) Речовини, призначені для запобігання псуванню кормів (особливо жировмісних компонентів) до згодовування їх тваринам, такі як стабілізатори, антиокислювачі і т.д.

(3) Речовини, що є носіями і складаються з одного чи більше органічних поживних речовин (маніоки чи соєвого борошна, крупи, дрібних крупок, дріжджів, різних відходів харчової промисловості і т.д.) або неорганічних речовин (наприклад, магнезиту, крейди, каоліну, солі, фосфатів).

Концентрація речовин, описаних вище в пункті 1, та природа носія визначаються так, щоб, зокрема, забезпечити гомогенну дисперсію і змішання цих речовин у комбікормах, в які додаються ці продукти.

За умови використання для годівлі тварин до цієї категорії готових продуктів також включаються:

(а) готові продукти, що складаються з декількох мінеральних речовин;

(b) готові продукти, що складаються з активної речовини типу, описаного вище в пункті (1), з носієм, наприклад, продукти процесу виробництва антибіотиків, одержувані простим сушінням маси, тобто всього об`єму бродильного чана (переважно міцелію, культурного живильного середовища та антибіотика). Суха речовина, що вийшла в результаті, (стандартизована шляхом додання органічних і неорганічних речовин або нестандартизована), в якій вміст антибіотиків зазвичай змінюється в діапазоні 8-16 %, використовується як основна речовина для приготування, зокрема, преміксів (англ. premixes).

Продукти із вмістом крохмалю нижче 0,5 %, не розглядаються як продукти, що містять крохмаль. Вміст молочних продуктів та вміст крохмалю розраховуються в отриманому продукті.

15.2. До товарної позиції 2936 включаються провітаміни та вітаміни (включаючи концентрати та суміші), у тому числі в розчиннику.

До цієї підгрупи включаються активні речовини порівняно складного хімічного складу, які мають суттєве значення для нормального функціонування і гармонічного розвитку тваринних і рослинних організмів.

Пояснення до товарної позиції 2936:

2936 Провiтамiни та вiтамiни, природнi або одержанi в результаті синтезу (включаючи природнi концентрати), їх похiднi, що використовуються переважно як вiтамiни, сумiшi цих речовин, у тому числi розчинені або не розчинені у будь-якому розчиннику:

2936 90 00 00- iншi, включаючи природнi концентрати.

16. Закон України «Про ветеринарну медицину».

Премікси - суміші кормових добавок або суміші однієї чи декількох кормових добавок, у тому числі вітамінів, амінокислот, мінералів тощо, з кормами тваринного чи рослинного походження або з водою, виготовлені за спеціальною технологією на високотехнологічному обладнанні, які використовуються як носії і не призначені для безпосередньої годівлі тварин; корми - продукти тваринного, рослинного, мікробіологічного та хімічного походження, у тому числі готових кормів та комбікормів, що використовуються для годівлі тварин самостійно або в суміші, містять поживні речовини у засвоюваній формі і не справляють негативного впливу на здоров`я тварин, та «готових кормів» як кормів тваринного і рослинного походження, які містять кормові добавки для непродуктивних тварин, у тому числі риб та птахів.

ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

17. Товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

18. Законодавством регламентовано повноваження митних органів здійснювати контроль правильності визначення декларантом коду УКТ ЗЕД імпортованого товару з урахуванням нормативно-правових актів, якими встановлені відповідні характеристики груп товарів і роз`яснені особливості їх інтерпретації.

19. Системний аналіз викладених правових норм надає підстави стверджувати, що до таких характеристик належать відомості про товар та його цільове призначення, що наведені в описі товаровиробником. З наведених правових положень також вбачається, що якщо імпортований товар містить ознаки одразу двох товарних позицій за УКТ ЗЕД, то перевага надається тій з них, в якій товар описується більш конкретно.

20. При вирішенні спорів даної категорії справ, необхідно враховувати, що відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції чинній на час вирішення спору), обов`язок доведення відповідних обставин у спорах між особою та суб`єктом владних повноважень покладається на суб`єкта владних повноважень.

Проте у разі надання контролюючим органом доказів, які і свідчать, про порушення платником податків норм податкового, митного законодавства, платник податків має спростовувати ці доводи. Наведене випливає зі змісту частини першої ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції до 15.12.2017), згідно з якою кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Оцінка доводів учасників справи і висновків судів першої та апеляційної інстанції

21. Суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права (частина перша статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону, що діяв до набрання чинності Закону України від 15.01.2020 № 460-ІХ).

22. Колегія суддів зазначає, що контролюючим органом всупереч вимог статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції на час прийняття рішення судами першої та апеляційної інстанцій) не було доведено та надано належних доказів, які б свідчили, що позивачем допущено порушення вимог щодо правильності класифікації за УКТ ЗЕД ввезених ним товарів.

23. З огляду на положення Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД та пояснень до УКТ ЗЕД, зміст поданих сторонами документів, зокрема додатків до реєстраційного посвідчення, визначення поняття преміксу, наведеного в Законі України «Про ветеринарну медицину», суд апеляційної інстанції дійшов правильного висновку, що імпортований позивачем товар ( Pigs Grower 0,075 % premix, Broiler Starter 0,5 % premix, Rovimix Broiler 0,06%o Mineral Blend) в повній мірі відповідає опису товару за кодом УКТ ЗЕД - 2309 90 96 10, який і було визначено позивачем під час митного оформлення вказаного товару .

Суд апеляційної інстанції правильно вказав, що в експертному висновку № 142005801-0007 від 11.09.2015, на який посилається контролюючий орган та взяв до уваги суд першої інстанції при прийняті рішення, вказано про те, що вміст крохмалю становить до 10 %, але будь-якого конкретного числа не вказано. Крім того, з вказаного висновку вбачається, що вміст крохмалю становить близько 1,3 %, а згідно Згідно з ДСТУ 4482:2005 «Премікси. Технічні умови» універсальні або комплексні премікси вводяться до складу комбікормів і кормосумішей в кількості від 0,1 % до 5,0 %, спеціалізовані премікси - від 0,5 % до 5,0 % від маси, а тому відсутні будь-які протиріччя при заявленні позивачем відповідного коду УКТ ЗЕД в митних деклараціях.

Також в експертному висновку зазначено, що «Rovimix Broiler 0,06 % Mineral Blend та Vitamins blend For layer № 435/9U» за визначеними показниками не протирічать опису такого товару, що вказаний позивачем у митній декларації.

Матеріалах справи також наявні два експертні висновки Державного науково-дослідного інституту ветеринарних препаратів та кормових добавок від 18.09.2015 за 009426 д.т./к/15 та № 009427 д.т./к/15, зі змісту яких чітко вбачається, що рівень крохмалю в преміксах не перевищує встановлені показники та підтверджує правомірність здійснення розмитнення преміксів саме за кодами УКТ ЗЕД 2309 90 96 10.

24. Правильно суд апеляційної інстанції дійшов висновку і правомірність заявлення позивачем товару Vitamins blend For layer № 435/9U (Вітамінна суміш для курей-нееучок 435/9U) в товарній позиції по коду УКТ ЗЕД 2936 90 00 00, оскільки згідно опису зазначеного в текстах додатків до реєстраційного посвідчення № АА-01026-04-10 від 07.04.2015 (додаток 1 «Коротка характеристика продукту», додатку 2 кількісний склад продукту), рецептури виробника, сертифікату якості виробника, експертного висновку № 010180 д.т./к від 25.11.2015, імпортований позивачем товар в повній мірі відповідає товарній позиції 29362936 90 00 00.

Посилання відповідача на необхідність зазначення коду УКТ ЗЕД 2309 90 96 90 є таким, що суперечить такому коду ЗЕД, оскільки вказаний код УКТ ЗЕД 2309 90 96 90 надає абсолютно інший опис товару, зокрема до товарної позиції за вказаним кодом відносяться продукти, що використовуються для годівлі тварин, а не вітаміни (суміш вітамінів).

В матеріалах справи наявні два експертні висновки Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС України за № 142005801-0009 від 11.09.2015 та за № 142005801-0007 від 11.09.2015 в яких вказано, що «Результати експериментальних досліджень проби № 2 за визначеними показниками не протирічять опису продукту Rovimix Broiler 0,06 % Mineral Blend, зазначеному у МД від 03.09.2015. Аналогічні висновки містяться і у експертному висновку від 11.09.2015 за № 142005801-0009, в яких зазначено «Результати експериментальних досліджень проби № 1 за визначеними показниками непротирічать опису продукту Vitamins blend For laver № 435/9U, зазначеному у МД від 03.09.2015 № 125130012/2015.

Крім того, як встановлено судом апеляційної інстанції на сайті ДФС України є розділ Перелік товарів, щодо яких прийняті класифікаційні рішення (http://sfs.gov.ua/baneryi/mitneoformiennva/subektamed/kl3sifikatsivatovariv/62834.html) де чітко вказано, що Broiler Starter 0,5% premix повинно розмитнюватись саме за кодом УКТ ЗЕД 2309 90 96 10.

25. Судом апеляційної інстанції в повній мірі встановлено фактичні обставини справи, надано об`єктивний та обґрунтований їх аналіз з урахуванням доводів наведених контролюючим органом, у зв`язку з чим, відсутні підстави вважати, що обставини справи встановлено не повно чи неправильно, а отже і наведені скаржником доводи в касаційній скарзі щодо цього не спростовують правильних по суті висновків суду апеляційної інстанції.

Висновки за результатами розгляду касаційної скарги

26. Враховуючи встановлені обставини справи, а також правове регулювання спірних правовідносин, колегія суддів погоджується з висновком суду апеляційної інстанції, що позивач здійснив декларування (визначив код УКТЗЕД) імпортованих товарів у відповідності до вимог митного законодавства, натомість контролюючий орган не довів належними, достатніми та беззаперечними доказами, що Товариством при декларуванні невірно визначено код УКТЗЕД.

27. Переглянувши судове рішення в межах касаційної скарги, перевіривши повноту встановлення фактичних обставин справи та правильність застосування норм матеріального права, Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, враховуючи правове регулювання спірних правовідносин, приходить до висновку, що при ухваленні оскаржуваного судового рішення, суд першої апеляційної інстанції не допустив неправильного застосування норм матеріального права та порушень норм процесуального права, які могли б бути підставою для скасування судового рішення, а тому касаційну скаргу Київської митниці ДФС на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 08.08.2016 слід залишити без задоволення.

28. Відповідно до п. 1 частини першої статті 349 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції за наслідками розгляду касаційної скарги має право залишити судові рішення судів першої та (або) апеляційної інстанцій без змін, а скаргу без задоволення.

29. Суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій (частина перша стаття 350 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону, що діяв до набрання чинності Закону України від 15.01.2020 № 460-ІХ).

30. Частиною третьою статті 375 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд касаційної інстанції у постанові за результатами перегляду оскаржуваного судового рішення вирішує питання про поновлення його виконання (дії).

Керуючись статтями 341 343 349 350 355 356 359 375 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд,

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу Київської митниці ДФС залишити без задоволення, а постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 08.08.2016 у справі №826/1108/16 залишити без змін.

Поновити виконання постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 08.08.2016 у справі №826/1108/16.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.

...........................

...........................

...........................

І.Я.Олендер

І.А. Гончарова

Р.Ф. Ханова ,

Судді Верховного Суду