ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 січня 2022 року
м. Київ
справа № 120/1968/19-а
провадження № К/9901/20600/20
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Коваленко Н.В., суддів: Бевзенка В.М., Берназюка Я.О., розглянувши у попередньому судовому засіданні у касаційному порядку справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії, за касаційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Вінницького окружного адміністративного суду у складі судді Сала П.І. від 24 липня 2019 року та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду у складі колегії суддів: Боровицького О.А., Матохнюка Д.Б., Шидловського В.Б. від 25 червня 2020 року,
УСТАНОВИВ:
ІСТОРІЯ СПРАВИ
Короткий зміст позовних вимог
1. ОСОБА_1 звернуся до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії, у якому просив:
визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області щодо відмови ОСОБА_1 у перерахунку пенсії, виходячи зі складу грошового забезпечення, визначеного частиною другою статті 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», та проведення її виплати загальною сумою (виключаючи поетапність виплати нарахованої пенсії);
зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 , передбаченої постановою Кабінету Міністрів України № 45 від 13 лютого 2008 року, якою затверджено порядок проведення перерахунку пенсії, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», постановою Кабінету Міністрів України № 704 від 30 серпня 2017 року «Про грошове забезпечення військовослужбовців, рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», 100% пенсійної виплати (виключаючи поетапність виплат перерахованої пенсії), виходячи зі складу грошового забезпечення, визначеного частиною другою статті 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» з максимальним розміром пенсії 90% від грошового забезпечення (згідно з рішенням Вінницького окружного адміністративного суду № 0240/3236/18-а від 22 жовтня 2018 року), з включенням в обрахування пенсії всіх видів грошового забезпечення на підставі матеріалів пенсійної справи, які обраховуються до 01 березня 2018 згідно з довідкою ІНФОРМАЦІЯ_1 № 1096163392 від 07 червня 2012 року, де грошове забезпечення складало:
- посадовий оклад 1110,00 грн;
- оклад за військовим званням 130,00 грн;
- надбавка за вислугу років (40%) 492,00 грн;
- надбавка за виконання особливо важливих завдань (50%) 861,00 грн;
- надбавка за таємність (15%) 165,00 грн;
- премія (90%) 990,00 грн,
та з урахуванням того, що грошове забезпечення позивача згідно з розрахунком (довідкою) Вінницького обласного військового комісаріату ХЛ 201001642 від 13 грудня 2018 року було підвищено і склало:
- посадовий оклад 5360,00 грн;
- оклад за військовим званням 01410,00 грн;
- надбавка за вислугу років (50%) 3385,00 грн,
та з включенням в розрахунок грошового забезпечення для виплати пенсії посадового окладу, окладу за військовим званням, надбавки за виконання особливо важливих завдань (50%), надбавки за роботу, передбачену доступом до державної таємниці (15%), премії (90%), а також виплатити різницю між належною позивачу і фактично отриманою пенсією з урахуванням індексації і забезпечити її виплату в повному обсязі з 01 січня 2018 року.
Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій
2. Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 24 липня 2019 року, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 25 червня 2020 року, у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 було відмовлено.
3. Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції виходив з того, що дії Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області при проведенні перерахунку пенсії позивача є правомірними, оскільки відповідач діяв відповідно до законодавства, чинного на час виникнення у позивача права на перерахунок пенсії, а саме: Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб», Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45.
4. Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» передбачено, що військовослужбовцям перерахунок пенсій здійснюватиметься із урахуванням трьох складових оновленого грошового забезпечення, визначеного на 01 березня 2018 року: окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням та надбавки за вислугу років. Отже, оскільки постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103 при перерахунку пенсії не передбачалось врахування додаткових видів грошового забезпечення, які отримував позивач на момент виникнення у нього права на призначення пенсії, такі правомірно не були враховані при перерахунку пенсії позивача.
5. Обставини скасування з 05 березня 2019 року у судовому порядку пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103 не були враховані судом, оскільки ці обставини не існували на час виникнення спірних відносин, а також не були підставою для відмови відповідача у перерахунку пенсії позивача, що була надана листом від 27 лютого 2019 року № 223/С-12 у відповідь на відповідну заяву позивача від 31 січня 2019 року.
Короткий зміст вимог касаційної скарги
6. Не погоджуючись із рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального права та порушення норм процесуального права, ОСОБА_1 звернувся із касаційною скаргою, у якій просить скасувати рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 24 липня 2019 року та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 25 червня 2020 року, та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, УСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ
7. Судами попередніх інстанцій установлено, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області та отримує пенсію відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».
8. На виконання постанови Кабінету Міністрів України № 103 від 21 лютого 2018 року Головним управлінням Пенсійного фонду України у Вінницькій області здійснено перерахунок пенсії позивача з 01 січня 2018 року, обчислено розмір перерахованої пенсії виходячи з 80% від сум грошового забезпечення. З такими діями позивач не погодився та оскаржив їх до суду.
9. Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2018 року у справі № 0240/3236/18-а, яке набрало законної сили, зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області здійснити позивачу з 01 січня 2018 року перерахунок пенсії за вислугу років виходячи з 90% від відповідних сум грошового забезпечення з урахуванням раніше проведеного перерахунку.
10. Згідно довідки № 10961 з особової справи позивача за № 0201001642 станом на 01 квітня 2012 року розмір пенсії позивача становив 3738,00 грн, з яких: посадовий оклад 1100,00 грн; оклад за військовим званням 130,00 грн; надбавка за вислугу років 40% 492,00 грн;
надбавка за виконання особливо важливих завдань 100% 861,00 грн; надбавка за таємність 15% 165,00 грн; премія 90% 990,00 грн.
11. Згідно з довідкою № ХЛ 201001642 станом на 01 березня 2018 року розмір пенсії позивача після перерахунку становить 10155,00 грн, з яких: посадовий оклад 5360,00 грн; оклад за військовим званням (підполковник) 17410,00 грн; надбавка за вислугу років 50% розмірі 3385,00 грн. Відповідні складові грошового забезпечення позивача для перерахунку пенсії визначені на підставі довідки Вінницького обласного військового комісаріату ХЛ0201001642 (ХЛ63392) про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій в порядку, визначеному рішенням Кабінету Міністрів України.
12. Не погоджуючись з проведеним перерахунком та уважаючи, що розмір його пенсії повинен обчислюватися з грошового забезпечення, до складу якого мають бути включені збільшені розміри посадового окладу, окладу за військове звання та надбавки за вислугу років, з включенням в розрахунок грошового забезпечення також надбавки за виконання особливо важливих завдань (50%), надбавки за роботу, передбачену доступом до державної таємниці (15%), та премії (90%) та заперечуючи поетапність виплати перерахованої суми пенсії згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 103 від 21 серпня 2018 року (з 01 січня 2018 року у розмірі 50%, з 01 січня 2019 року 75% та з 01 січня 2020 року 100% суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01 березня 2018 року) та уважаючи, що має право на отримання підвищення до пенсії в розмірі 100%, починаючи з 01 січня 2018 року, ОСОБА_1 31 січня 2019 року звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області із заявою про перерахунок пенсії.
13. Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області листом від 27 лютого 2019 року № 223/С-12 повідомило позивача, що на виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2018 року у справі № 0240/3236/18-а з 01 січня 2018 року позивачу проведено перерахунок пенсії виходячи з 90% грошового забезпечення.
14. Не погодившись із відмовою Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області у перерахунку пенсії, ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом.
ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ
15. Касаційна скарга обґрунтована тим, що суди попередніх інстанцій, визнаючи правомірним перерахунок пенсії без урахування надбавок, доплат, підвищень і премій, які позивач отримував під час служби керувались не нормами Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», а нормами постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб», які мають нижчу юридичну силу.
16. На переконання позивача, перерахунок його пенсії має бути здійснений не з 05 березня 2019 року, з моменту набрання рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 12 грудня 2018 року у справі № 826/3858/18 законної сили, яким визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103 та зміни до пункту 5 і додатка 2 Порядку № 45, а з 01 січня 2018 року.
17. Головним управлінням Пенсійного фонду України у Вінницькій області подано відзив на касаційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 24 липня 2019 року та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 25 червня 2020 року, у якому воно просить залишити касаційну скаргу без задоволення.
ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ
Релевантні джерела права
18. Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували, зокрема, на військовій службі, визначає Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».
19. Відповідно до частини четвертої статті 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.
20. Зазначеною нормою закону Кабінету Міністрів України делеговані повноваження для встановлення умов, порядку та розміру перерахунку пенсій у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», що узгоджується з приписами статей 19 113 116 117 Конституції України.
21. Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 (далі Порядок № 45).
22. Пунктами 1 5 Порядку № 45 передбачено, що пенсії, призначені відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» передбачено, що Пенсії, призначені відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.
ПФУ після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення щодо перерахунку пенсій та отримання відповідного повідомлення від Мінсоцполітики повідомляє своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, та надсилає відповідну інформацію Міноборони, МВС, Національній поліції, Мін`юсту, Мінінфраструктури, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, ДФС, Управлінню державної охорони, Адміністрації Держспецзв`язку, Адміністрації Держприкордонслужби, ДСНС (далі - державні органи). Головні управління ПФУ у десятиденний строк з моменту надходження зазначеного повідомлення складають списки за формою згідно з додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.
На підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 (далі - довідки) та у місячний строк подають їх головним управлінням ПФУ. Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.
Перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб». Якщо внаслідок перерахунку розмір зменшується, пенсія виплачується в раніше встановленому розмірі.
Під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням.
23. Відтак, підставою для проведення перерахунку пенсії є фактична зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, проведена на підставі рішення суб`єкта владних повноважень, наділеного правом установлювати чи змінювати види грошового забезпечення військовослужбовців.
24. 30 серпня 2017 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 704, якою затверджено тарифні сітки розрядів і коефіцієнтів посадових окладів, схеми тарифних розрядів, тарифних коефіцієнтів, додаткові види грошового забезпечення, розміри надбавки за вислугу років. Установлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
25. Постанова Кабінету Міністрів України № 704 набрала чинності з 01 березня 2018 року.
26. Отже, з набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України № 704, якою змінені (збільшені) розміри грошового забезпечення військовослужбовців, у позивача виникли підстави для перерахунку пенсії.
27. 21 лютого 2018 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб», пунктом 1 якої постановлено перерахувати пенсії, призначені згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби» до 01 березня 2018 року (крім пенсій, призначених згідно із Законом особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) та поліцейським), з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, яку особа займала на дату звільнення із служби (на дату відрядження для роботи до органів державної влади, органів місцевого самоврядування або до сформованих ними органів, на підприємства, в установи, організації, вищі навчальні заклади), що визначені станом на 01 березня 2018 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 704.
28. Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України № 103 визначено, що виплату перерахованих відповідно до пункту 1 цієї постанови підвищених пенсій (з урахуванням доплат до попереднього розміру пенсій, підвищень, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством (крім підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, що визначені законом) проводити з 01 січня 2018 року у таких розмірах: з 01 січня 2018 року - 50 відсотків; з 01 січня 2019 року по 31 грудня 2019 року - 75 відсотків; з 01 січня 2020 року - 100 відсотків суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01 березня 2018 року.
29. Пунктом 6 постанови Кабінету Міністрів України № 103 внесені зміни до Порядку № 45, а саме пункт 5 викладено в такій редакції: « 5. Під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням».
30. Вказаною постановою також встановлено, що у довідці про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій зазначаються лише розмір посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною посадою.
31. Тобто, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 103 перерахунок пенсій, призначених згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» здійснюється з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років. Врахування інших видів грошового забезпечення цією постановою не передбачено.
32. Аналогічна правова позиція, висловлена Верховним Судом у постанові від 09 червня 2021 року у справі № 520/1566/19.
33. З огляду на вказане, колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що дії Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області щодо здійснення перерахунку пенсії ОСОБА_1 з 01 січня 2018 року із врахуванням таких складових грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою є правомірними.
34. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 грудня 2018 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05 березня 2019 року, в адміністративній справі № 826/3858/18 визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та зобов`язано Кабінет Міністрів України невідкладно після набрання рішенням суду законної сили опублікувати резолютивну частину рішення суду про визнання нормативно-правового акта протиправним та нечинним в окремій його частині у виданні, в якому було офіційно оприлюднено нормативно-правовий акт.
35. Відповідно до частини другої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 грудня 2018 року набрало законної сили 05 березня 2019 року.
36. Згідно приписів статті 265 Кодексу адміністративного судочинства України з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду нормативно-правовий акт втрачає чинність повністю або в окремій його частині.
37. Відповідно до положень статті 58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі.
38. Цей принцип, закріплений у частині першій статті 58 Конституції України, треба розуміти так, що дія акту починається з моменту набрання ним чинності і припиняється з втратою актом чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.
39. 30 вересня 2010 року Конституційний Суд України ухвалив рішення № 20-рп/2010 у справі щодо конституційності Закону України «Про внесення змін до Конституції України» від 08 грудня 2004 року № 2222-IV, яким визначено юридичні наслідки визнання нормативно-правового акта нечинним, часові межі чинності такого акта, а також і відповідні межі дії відновлених норм з початкової редакції Основного Закону.
40. Таким чином, слід дійти висновку, що на сьогодні, за загальним правилом, моментом припинення календарної дії приписів закону в цих випадках є момент набрання законної сили відповідним судовим рішенням.
41. Отже, відповідний акт визнається нечинним на майбутнє і чинним до цього - протягом певного проміжку часу (останнім днем його календарної чинності є той, що передує одному з зазначених моментів). Визнання нечинним акта може призводити до відновлення дії іншого акта, початковим календарним днем якої є відповідний з вказаних моментів.
42. Колегія суддів зазначає, що визнання акта суб`єкта владних повноважень нечинним означає втрату чинності таким актом з моменту набрання чинності відповідним судовим рішенням або з іншого визначеного судом моменту після прийняття такого акта.
43. Скасування з 05 березня 2019 року в судовому порядку пунктів 1, 2 постанови № 103 не впливає на результат розгляду цієї справи по суті, оскільки станом на час виникнення спірних правовідносин відповідні норми постанови № 103 були діючими.
44. З урахуванням наведеного, правильними є висновки судів попередніх інстанцій в тому числі в частині відсутності правових підстав для задоволення позовних вимог про визнання протиправними дій пенсійного органу щодо виплати позивачу пенсії з урахуванням лише 50 % суми підвищення пенсії з 01 січня 2018 року та 75 % з 01 січня 2019 року, як це передбачено пунктом 2 постанови КМУ № 103, оскільки на момент перерахунку пенсії позивачу у березні 2018 року пенсійний орган керувався ще чинними положеннями постанови № 103, а підставою звернення позивача до суду з даним позовом були, на його думку, незаконні дії відповідача щодо виплати 50 % (у 2018 році) та 75 % (у 2019 році) суми підвищення пенсії.
45. Правова позиція щодо застосування норм права у подібних правовідносинах висловлена у постановах Верховного Суду від 17 червня 2020 року у справі № 2540/2873/18 та від 11 серпня 2020 року у справі № 1440/2248/18.
Висновки за результатами розгляду касаційної скарги
46. За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку, що рішення суду першої інстанції, змінене рішенням суду апеляційної інстанції, та рішення апеляційної інстанцій є законними і не підлягають скасуванню, оскільки суди, всебічно перевіривши обставини справи, вирішили спір у відповідності до норм матеріального права, що підлягають застосуванню до цих правовідносин при дотриманні норм процесуального права; у них повно відображені обставини, що мають значення для справи, висновки судів щодо встановлених обставин і правові наслідки є правильними, а доводи касаційної скарги їх не спростовують.
Керуючись статтями 341 343 349 350 355 356 359 Кодексу адміністративного судочинства України,
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 24 липня 2019 року та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 25 червня 2020 року без змін.
Постанова суду касаційної інстанції є остаточною та не оскаржується.
Суддя-доповідач Н.В. Коваленко
Судді В.М. Бевзенко
Я.О. Берназюк