ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 квітня 2021 року
м. Київ
справа № 160/10137/19
адміністративне провадження № К/9901/24191/20
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
Головуючого судді - Дашутіна І.В.,
суддів: Шишова О.О., Яковенка М.М.,
розглянув в порядку письмового провадження касаційну скаргу Приватного підприємства «Антарес Компани» на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18 лютого 2020 року у складі головуючого судді Юркова Е.О. та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 06 серпня 2020 року у складі колегії суддів: Чабаненко С.В. (головуючого), Чумака С.Ю., Юрко І.В. у справі №160/10137/19 за позовом Приватного підприємства «Антарес Компани» до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - Дніпровська міська рада про скасування податкового повідомлення-рішення, визнання протиправними дій щодо видачі витягу, -
ОПИСОВА ЧАСТИНА
Короткий зміст позовних вимог і рішень судів першої та апеляційної інстанцій:
1. Приватне підприємство «Антарес Компани» (надалі - ПП «Антарес Компани», позивач) звернулося до суду з позовною заявою, в якій просить:
1.1. скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 01.10.2019 № 000210504, яким визначено грошове зобов`язання з орендної плати за землю на суму 143 339,13 грн та штрафні (фінансові) санкції на суму 35 834,78 грн, всього на суму 179 173,91 грн;
1.2. визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області з видачі на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 23.07.2018 № 53/160718/03-07 з припискою «Грошова оцінка земельної ділянки визначена станом на 01.01.2017 р.».
2. Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18 лютого 2020 року, яке залишене без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 06 серпня 2020 року, у задоволенні позову відмовлено у повному обсязі.
3. Судами попередніх інстанцій під час розгляду справи встановлено:
3.1. На підставі рішення Дніпропетровської міської ради № 206/12 від 08.10.2003 між Дніпропетровською міською радою (Орендодавець) та ПП «Антарес Компани» (Орендар) 26.12.2003 був укладений договір оренди земельної ділянки, відповідно до якого Орендодавець передає, а Орендар приймає у строкове платне володіння і користування на умовах оренди земельну ділянку площею 0,4923 га за адресою: м.Дніпро, Жовтневий район, вул. Космічна, 49-Г, кадастровий номер 1210100000:03:044:0017. Земельна ділянка передана до 08.10.2018 (пункт 2.1 договору).
3.2. Згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 11.02.2016 № 03-07/100216/84 (дата формування 11.02.2016), кадастровий номер 1210100000:03:044:0017, назва земельної ділянки: адміністративні будівлі, трансформаторна підстанція та склад, коефіцієнт Кф - 2,50, нормативна грошова оцінка земельної ділянки 14 234 242,61 грн.
3.3. Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 30.01.2017 № 125/86-17 (дата формування 26.01.2017), кадастровий номер 1210100000:03:044:0017, цільове призначення земельної ділянки: інформація не внесена до відомостей Державного земельного кадастру, коефіцієнт Кф - 2,00, нормативна грошова оцінка земельної ділянки 12 070 666,81 грн.
3.4. Листом відділу у місті Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 08.02.2018 № 421/0/197-18 позивача повідомлено, що за даними Державного земельного кадастру цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:03:044:0017, відповідно до Українського класифікатора цільового використання землі (УКЦВЗ), затвердженого листом Держкомзему України від 24.04.1998 № 14-1-7/1205 встановлено 1.11.6 інша комерційна діяльність. Застосування коефіцієнту функціонального використання Кф із значенням « 2,0» може призвести до значних втрат бюджету. З метою недопущення втрат бюджету повідомлено про необхідність внесення змін відомостей про цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:03:044:0017 до Державного земельного кадастру.
3.5. Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 17.07.2018 № 51/170718/03-07 (дата формування 17.07.2018), кадастровий номер 1210100000:03:044:0017, цільове призначення земельної ділянки: 03.10 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення, підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку), коефіцієнт Кф - 2,50, нормативна грошова оцінка земельної ділянки 15 088 333,00 грн.
3.6. Також за даними витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 23.07.2018 № 53/160718/03-07 (дата формування 23.07.2018, грошова оцінка земельної ділянки визначена станом на 01.01.2017), кадастровий номер 1210100000:03:044:0017, цільове призначення земельної ділянки: 03.10 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення, підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку), коефіцієнт Кф - 2,50, нормативна грошова оцінка земельної ділянки 15 088 333,00 грн.
3.7. Позивачем 01.02.2017 було подано до ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська податкову декларацію з плати за землю з орендної плати за 2017 рік, згідно з якої нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:03:044:0017 визначена у сумі 24 518 925,07 грн, розмір орендної плати 3%, річна сума орендної плати 362 120,00 грн.
3.8. 16 лютого 2018 року ПП «Антарес Компани» було подано до ДПІ у Соборному районі м. Дніпра податкову декларацію з плати за землю з орендної плати за 2018 рік, згідно з якою нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:03:044:0017 визначена у сумі 24 518 925,07 грн, розмір орендної плати 3%, річна сума орендної плати 362 120,00 грн.
3.9. 01 серпня 2018 року ПП «Антарес Компани» було подано до ДПІ у Соборному районі м. Дніпра уточнену податкову декларацію з плати за землю з орендної плати за 2018 рік, згідно з якою нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:03:044:0017 визначена у сумі 30 648 656,33 грн, розмір орендної плати 3%, річна сума орендної плати 452 650,01 грн.
3.10. Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області у період з 15.08.2019 по 21.08.2019 було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПП «Антарес Компани» з питань повноти нарахування плати за землю за земельну ділянку, що перебуває в його користуванні на підставі укладеного договору оренди землі: площею 0,4923 га (кадастровий номер 1210100000:03:044:0017) за період з 01.01.2017 по 31.07.2018, за результатом якої складено акт № 48406/04-36-14-04/30745415 від 29.08.2019.
3.11. Указаною перевіркою встановлено порушення: пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16, п. 286.1, п. 286.2 ст. 286, п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України, що призвели до заниження орендної плати за земельні ділянки, розташовані на території Жовтневого району, за період з 01.01.2017 по 31.07.2018 на суму 143 339,13 грн.
3.12. Згідно з актом перевірки, заниження задекларованих показників плати за землю відбулось внаслідок використання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 30.01.2017 № 125/86-17 із коефіцієнтом Кф - 2,00, та визначеною нормативною грошовою оцінкою земельної ділянки у розмірі 12 070 666,81 грн. Натомість податковий орган в акті перевірки посилається на витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 23.07.2018 № 53/160718/03-07, згідно з яким коефіцієнт Кф земельної ділянки - 2,50, нормативна грошова оцінка земельної ділянки 15 088 333,00 грн.
3.13. На підставі акта перевірки № 48406/04-36-14-04/30745415 від 29.08.2019 Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 01.10.2019 № 000210504, яким ПП «Антарес Компани» збільшено суму грошового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб за податковими зобов`язаннями на суму 143 339,13 грн та штрафними (фінансовими) санкціями на суму 35 834,78 грн, всього на суму 179 173,91 грн.
4. Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суди попередніх інстанцій виходили з того, що внаслідок встановлених розбіжностей - заниження орендної плати за земельну ділянку, що перебуває у користуванні ПП «Антарес Компани» на підставі укладеного договору оренди землі площею 0,4923 га (кадастровий номер 1210100000:03:044:0017) за період з 01.01.2017 по 31.07.2018 на суму 143 339,13 грн - Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області правомірно прийнято податкове повідомлення-рішення від 01.10.2019 № 000210504, із застосуванням у розрахунку розміру орендної плати відомостей, які отримано від Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області; дії відділу у місті Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо формування спірного витягу від 23.07.2018 № 53/160718/03-07 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:03:044:0017 із застосуванням Кф 2,5, з визначенням грошової оцінки земельної ділянки станом на 01.01.2017 є такими, що вчинені правомірно.
Короткий зміст вимог та узагальнені доводи касаційної скарги:
5. Позивач звернувся із касаційною скаргою, просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій повністю та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог.
6. Касаційна скарга аргументована неправильним застосуванням судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права, а саме: не враховано висновки щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного, зокрема, у постанові Верховного Суду від 27.01.2020 у справі № 804/886/18, що підтверджують позицію ПП «Антарес Компани» про те, що з 01.01.2017, у разі відсутності у ДЗК даних по КВЦПЗ земельної ділянки і до моменту їх відповідного внесення, для розрахунку орендної плати має застосовуватись показник Кф, який визначено саме у Примітках.
7. Скаржник зазначає, що судами неповно з`ясовані обставини справи та не надано оцінки всім (і основним, і неосновним) аргументам позивача.
8. У відзиві на касаційну скаргу Головне управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області просить залишити оскаржувані судові рішення без змін, як такі, що є законними та обгрунтованими, а касаційну скаргу позивача - без задоволення.
9. Дніпровська міська рада у відзиві на касаційну скаргу просила відмовити позивачу у задоволенні касаційної скарги, оскільки вважає її необгрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню, а оскаржувані судові рішення, які є законними, залишити без змін.
10. Головне управління ДПС у Дніпропетровській області у відзиві на касаційну скаргу також просить залишити касаційну скаргу без задоволення, а рішення судів першої та апеляційної інстанцій - без змін.
МОТИВУВАЛЬНА ЧАСТИНА
Норми права, якими керувався суд касаційної інстанції та висновки суду за результатами розгляду касаційної скарги:
11. Відповідно до підпункту 14.1.125 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - ПК України) нормативна грошова оцінка земельних ділянок для цілей розділу XII, глави 1 розділу XIV цього Кодексу - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
12. Пунктом 269.1 статті 269 ПК України встановлено, що платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
13. Землекористувачами в розумінні підпункту 14.1.72 пункту 14.1 статті 14 ПК України є юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.
14. Згідно з положеннями підпункту 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 ПК України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
15. Об`єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності (пункт 270.1 статті 270 ПК України).
16. Базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом (підпункт 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 ПК України).
17. Згідно з пунктом 271.2 статті 271 ПК України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
18. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (пункт 286.1 статті 286 ПК України).
19. За правилами пункту 286.2 статті 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
20. Відповідно до статті 1 Закону України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 1378-ІV (далі - Закон № 1378- ІV) (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
21. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, зокрема, у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (стаття 13 Закону № 1378- ІV).
22. За змістом статті 18 Закону № 1378- ІV нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
23. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (частина друга статті 20 Закону № 1378- ІV).
24. Таким чином, платником орендної плати за земельні ділянки є орендар такої земельної ділянки. Об`єктом оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у користуванні (оренді). Базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
25. Для визначення розміру орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, яка здійснюється у відповідності до вимог чинного законодавства та з урахуванням коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель.
26. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
27. Нормативна грошова оцінка землі проводиться в обов`язковому порядку для визначення розміру орендної плати за землі комунальної та державної форм власності та затверджується рішенням відповідної сільської, селищної чи міської ради, що офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період).
28. Виходячи з комплексного аналізу пункту 288.7 статті 288 ПК України закріплено обов`язок платника орендної плати за землю, подавати дані ДЗК про нормативну грошову оцінку землі разом із першою декларацією та у разі зміни такої оцінки.
29. При цьому витяг з технічної документації про грошову оцінку землі, сам по собі не являється рішенням суб`єкта владних повноважень, оскільки не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для осіб, не змінює фактичне значення коефіцієнтів, що застосовані під час здійснення нормативної грошової оцінки землі, так само як і самого значення нормативної грошової оцінки землі, а лише носить інформаційний характер. При цьому, саме рішення відповідної сільської, селищної чи міської ради затверджує технічну документацію щодо відповідної нормативної грошової оцінки землі (див. постанову Касаційного адміністративного суду від 12.11.2018 у справі № 814/789/17).
30. Таким чином витяг з технічної документації про грошову оцінку земельної ділянки фактично є документом інформаційного характеру, що закріплює в собі дані ДЗК про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки.
31. Витяги про нормативну грошову оцінку земельної ділянки формуються за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру на підставі актуальних відомостей про земельні ділянки, внесених до Державного земельного кадастру, а формування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки здійснюється автоматично в режимі «реального часу», у зв`язку з чим програмним забезпеченням і чинним законодавством не передбачено формування вказаних витягів на певну дату, яка вже минула (див. постанову Касаційного господарського суду від 29.05.2020 у справі № 922/2843/19).
32. Згідно з частиною першою статті 193, статтею 194 Земельного кодексу України державний земельний кадастр - це єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами. Призначенням державного земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю і цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою.
33. Для реалізації контролюючим органом повноважень щодо адміністрування земельного податку законодавством встановлено порядок та способи отримання необхідних відомостей для здійснення відповідних функцій, зокрема щодо площі земельної ділянки, нормативно-грошової оцінки, коефіцієнтів.
34. Відповідно до частини першої статті 38 Закону України «Про Державний земельний кадастр» від 07.07.2011 № 3613-VI відомості з Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі: витягів з Державного земельного кадастру про об`єкт Державного земельного кадастру; довідок, що містять узагальнену інформацію про землі (території), за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру; викопіювань з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану); копій документів, що створюються під час ведення Державного земельного кадастру.
35. Таким чином оскаржувані по даній справі дії відділу у місті Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області з видачі на замовлення Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки не впливають на права та інтерси позивача, а здійснюються автоматично в режимі «реального часу» і витяг носить лише інформаційний характер, однак, програмним забезпеченням і чинним законодавством не передбачено формування вказаних витягів на певну дату, яка вже минула.
36. У той же час слід зазначити, що з 1 січня 2017 року процедура проведення НГО земель населених пунктів визначена Порядком № 489.
37. Згідно з пунктом 5 Розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, який затверджено наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489 (далі - Порядок № 489), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за № 1647/29777, коефіцієнт Кф - це коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки та встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року №548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306 (додаток 1).
38. Відповідно до примітки 2 до Додатку 1 Порядку № 489, у разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0.
39. Таким чином, з 1 січня 2017 року визначення Кф знаходиться у прямій залежності від коду КВЦПЗ, відомості про який містяться у ДЗК. У разі відсутності таких відомостей при розрахунку НГО має застосовуватись Кф 2,0. Внесення даних до ДЗК щодо земельних ділянок здійснюється за заявою власника або користувача.
40. Аналогічний висновок наведений Верховним Судом і в постанові від 27.01.2020 у справі № 804/886/18, на яку посилався скаржник у своїй касаційній скарзі.
41. У даному випадку судами попередніх інстанцій не досліджено обставин щодо правомірності застосування відповідачами до орендованих позивачем земельних ділянок коефіцієнта 2,5 з 01.01.2017 при розрахунку НГО, внесення яких до ДЗК відбулося Дніпровською міською радою у червні 2018 році в розрізі з вимогами статті 58 Конституції України щодо зворотньої дії в часі законів та нормативно-правових актів.
42. Положеннями статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
43. Частинами 1 та 2 статті 2 Кодексу адміністративного суду України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
44. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
45. Відповідно до частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
46. Вищевказані обставини справи не були досліджені судами попередніх інстанцій, тому для повного, об`єктивного та всебічного з`ясування обставин справи суду необхідно надати належну правову оцінку кожному окремому доказу та їх сукупності, які міститься в матеріалах справи або витребовуються, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, з посиланням на це в мотивувальній частині свого рішення, враховуючи при цьому відповідні норми матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
47. За правилами пункту 1 частини другої статті 353 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для скасування судових рішень судів першої та (або) апеляційної інстанцій і направлення справи на новий судовий розгляд є порушення норм процесуального права, на які посилається скаржник у касаційній скарзі, яке унеможливило встановлення фактичних обставин, що мають значення для правильного вирішення справи, якщо суд не дослідив зібрані у справі докази, за умови висновку про обґрунтованість заявлених у касаційній скарзі підстав касаційного оскарження, передбачених пунктами 1, 2, 3 частини другої статті 328 цього Кодексу.
48. Суд визнає, що суди першої та апеляційної інстанції порушили принцип офіційного з`ясування обставин справи, що мають значення для правильного вирішення справи, що призвело до ухвалення рішень, які не відповідають вимогам щодо законності і обґрунтованості, а тому такі рішення підлягають скасуванню, а справа відповідно до правил статті 353 Кодексу адміністративного судочинства України - направленню на новий розгляд до суду першої інстанції.
49. Керуючись статтями 341 345 349 353 356 359 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
50. Касаційну скаргу Приватного підприємства «Антарес Компани» задовольнити частково.
51. Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18 лютого 2020 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 06 серпня 2020 року у справі №160/10137/19 - скасувати.
52. Справу передати на новий розгляд до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
53. Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.
Головуючий І.В. Дашутін
Судді О.О. Шишов
М.М. Яковенко