ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 жовтня 2023 року

м. Київ

справа № 278/1052/17

адміністративне провадження № К/9901/7906/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Стрелець Т.Г.,

суддів: Стеценка С.Г., Тацій Л.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження у касаційній інстанції адміністративну справу № 278/1052/17

за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Тетерівської сільської ради Житомирського району Житомирської області, треті особи - ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 про визнання незаконним та скасування рішення,, провадження у якій відкрито

за касаційною скаргою Тетерівської сільської ради Житомирського району Житомирської області на постанову Житомирського районного суду Житомирської області 07 грудня 2017 року (прийняту у складі головуючого судді Грубіяна Є.О.) та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду 22 січня 2019 року (ухвалену у складі колегії суддів: головуючого судді Сторчака В.Ю., суддів: Мельник-Томенко Ж.М., Ватаманюка Р.В.)

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. У травні 2017 року ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 звернулись (далі - позивачі) до Житомирського районного суду Житомирської області з позовом до Тетерівської сільської ради Житомирського району Житомирської області (далі Тетерівська СР, відповідач), треті особи - ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , в якому просили:

- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 12 квітня 2017 року щодо припинення та ліквідації Корчацької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів.

2. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Корчацька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів (далі - школа) забезпечувала потреби населення даної місцевості. Ліквідацією такого закладу було погіршено умови для отримання дітьми освіти. Найближчі навчальні заклади мають достатньо велике віддалення, а доставка дітей, після початку процедури ліквідації відповідачем забезпечена належним чином не була. Рада лише обмежилась видачею проїзних квитків на рейсові автобуси, яким зранку доїхати не можливо через їх перевантаженість пасажирами, що їдуть до обласного центру. Недостатність коштів для фінансування такого закладу, позивачі вважають, не об`єктивною причиною, адже сільський голова та її заступники знаходять кошти аби собі виділяти премії у великих розмірах. Дане рішення відповідача не було відповідним чином обговорено із жителями Корчака та найближчих сіл та не було ними схвалено.

Також позивачі пояснили, що рішення про ліквідацію школи пов`язано з пропозицією відповідача передати її приміщення польському релігійному закладу, після чого діти зможуть у ній навчатись, однак вже на платній основі.

Короткий зміст рішень суду першої та апеляційної інстанцій

3. Постановою Житомирського районного суду Житомирської області від 07 грудня 2017 року, яка залишене без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду 22 січня 2019 року, позов задоволено.

Визнано незаконним та скасовано рішення 23-ої сесії 1-го скликання № 838 Тетерівської сільської ради Житомирського району Житомирської області про ліквідацію Корчацької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів.

Стягнуто з відповідача на користь позивачів судові витрати за розгляд даної справи по 640 (шістсот сорок) гривень на кожного.

4. Приймаючи такі рішення, суди виходили з того, що оскаржуване рішення про ліквідацію школи прийнято відповідачем передчасно, без урахування інтересів жителів прилеглих сіл та без дотримання процедури, визначеної законодавчими та місцевими актами.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

5. 21 березня 2019 року до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду надійшла касаційна скарга Тетерівської сільської ради Житомирського району Житомирської області.

У касаційній скарзі скаржник просить скасувати постанову Житомирського районного суду Житомирської області від 07 грудня 2017 року та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду 22 січня 2019 року, і ухвалити нове судове рішення, яким відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Касаційна скарга обґрунтована тим, що рішення від 12 квітня 2017 року щодо припинення та ліквідацію Корчацької школи прийнято в межах наданих Тетерівській СР повноважень та згідно визначеної процедури, в інтересах Тетерівської територіальної громади, задля акумулювання коштів на освітні витрати сільського бюджету на дві великі школи.

Відповідач зазначив про неврахування судами попередніх інстанцій, що звернення жителів сіл Корчак, Перлявка та Катеринівка щодо необхідності проведення сходу сіл для вирішення питання, щодо ліквідації школи надійшло 20 квітня 2017 року, вже після прийняття оскаржуваного рішення про ліквідацію школи. Протягом березня 2017 року та по 11 квітня 2017 року до Тетерівської СР не надходило вимог про проведення громадських слухань щодо спірного питання.

Тетерівська СР наполягає, що вона 06 березня 2017 року проводила консультації із громадськістю територіальної громади, щодо можливості прийняти рішення про ліквідацію школи.

Проект рішення був опублікований на для ознайомлення та обговорення на сайті Тетерівської СР.

Скаржник вважає, що норми Цивільного кодексу України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» мають вищу юридичну силу ніж положення Статуту школи, про порушення якого зазначили суди. Чинне законодавство не передбачає обов`язку ради отримати спеціальної згоди територіальної громади при прийнятті рішення про ліквідацію школи.

6. Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 21 березня 2019 року, сформовано колегію суддів у складі: головуючий суддя ОСОБА_14 , суддів Гімона М.М., Бучик А.Ю.

7. Ухвалою Верховного Суду від 28 березня 2019 року відкрито касаційне провадження за цією скаргою.

На підставі розпорядження заступника керівника апарату Верховного Суду від 13 червня 2023, у зв`язку з ухваленням Вищою радою правосуддя рішення від 08 червня 2023 року № 622/0/15-23 «Про звільнення ОСОБА_14 з посади судді Верховного Суду у зв`язку із поданням заяви про відставку», згідно з наказом Голови Верховного Суду від 08 червня 2023 року № 1723-к (№1723/0/5-23) «Про відрахування судді ОСОБА_14 зі штату Верховного Суду», проведено повторний автоматизований розподіл судової справи, внаслідок якого для розгляду касаційної скарги сформовано колегію суддів у складі: головуючого судді Стрелець Т.Г., суддів Стеценка С.Г., Тацій Л.В.

8. Відзив на касаційну скаргу від відповідача до Верховного Суду не надходив.

9. Верховний Суд ухвалою від 30 жовтня 2023 року прийняв до провадження зазначену касаційну скаргу, закінчив підготовку справи до касаційного розгляду та призначив до розгляду в порядку письмового провадження з 31 жовтня 2023 року.

II. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ

10. Як було встановлено судами попередніх інстанцій, Тетерівська сільська рада Житомирського району Житомирської області є засновником Корчацької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів.

6 березня 2017 року відбулись батьківські збори Корчацької школи за участю голови об`єднаної територіальної громади, депутата районної ради, начальника відділу освіти, секретаря сільської ради та головного бухгалтера ради. На зборах сільський голова зазначила, що державне фінансування школи з 2018 року буде припинено, а сільська рада не має коштів на її утримання. У зв`язку з цим потрібно шукати спонсорів, які будуть фінансувати школу, або її закрити. Сільський голова настійливо рекомендувала школу здати в оренду спонсорам з Польщі. Після чого назва школи зміниться на приватну християнську школу, буде введено форму. Освітні послуги будуть надаватись на платній основі. За наслідками було вирішено інформацію взяти до уваги, зібрати додаткові батьківські збори до кінця навчального року, шукати альтернативні шляхи вирішення даного питання та визначено обов`язкову участь батьківського комітету на сесії ради (а.с.154-159 т.1).

10 березня 2017 року на сайті сільської ради було опубліковано проект розпорядження про ліквідацію школи

Мешканці сіл письмово звертались до різних інстанцій районного, обласного та державного значення (до голови Житомирської районної ради, голови Тетерівської СР, Голови комітету з питань культури і духовності Верховної Ради України, Міністерства освіти і науки України, народного депутата, голови Адміністрації Президента України, голови комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України, голови Житомирської ОДА, Прем`єр-Міністра України) щодо необхідності збереження навчального закладу в с. Корчак.

Ініціативна група батьків 29 березня 2017 року звернулась із листом до голів районної та сільської рад з проханням повідомити чи проводились громадські слухання щодо вирішення питання про ліквідацію школи, адже 10 березня 2017 року на сайті сільської ради було опубліковано проект розпорядження про ліквідацію школи.

Жителі сіл Корчак, Перлявка та Катерівнівка звертались із проханням не закривати школу в с. Корчак.

12 квітня 2017 року за № 838 відповідачем було прийнято рішення про припинення діяльності Корчацької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів та її ліквідації з 15 липня 2017 року (а.с.9 т.1).

З протоколу 23-ої сесії 1-го скликання Тетерівської сільської ради Житомирського району Житомирської області вбачається, що оскаржуване рішення було предметом обговорення на сесії. Вартість навчання одного учня ліквідовуваної школи коштує для ради 42,4 тис. гривень на рік, в той час коли аналогічні показники в Тетерівській школі становлять 17,7 тис. гривень, а середній показник по Україні - 14 тисяч гривень. При ліквідації школи було оговорено доставку дітей до найближчих шкіл новим автобусом (виступ начальника відділу освіти Весельський В.В.) (а.с.10-37 т.1).

20 квітня 2017 року в канцелярії ради було зареєстровано звернення жителів населених пунктів Корчак, Перлявка та Катеринівка щодо необхідності проведення сходу сіл задля вирішення питання в тому числі щодо ліквідації школи (а.с.21 т.2).

Не погоджуючись з правомірністю рішення Тетерівська СР від 12 квітня 2017 року щодо припинення та ліквідації Корчацької школи, позивачі звернулись до суду з цим позовом.

ІІІ. ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

11. Суд касаційної інстанції наголошує на тому, що перевірка законності судових рішень судів першої та апеляційної інстанції, згідно зі статтею 341 КАС України, здійснюється виключно у частині застосування норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до частини третьої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі також КАС України) провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

8 лютого 2020 року набрали чинності зміни до КАС України, внесені Законом України від 15 січня 2020 року № 460-IX «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України Цивільного процесуального кодексу України Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду судових справ».

За правилом пункту 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» зазначеного Закону касаційні скарги на судові рішення, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цим Законом, розглядаються в порядку, що діяв до набрання чинності цим Законом.

За наведених підстав касаційний розгляд здійснюється за правилами, що діяли до набрання чинності цим Законом, а саме за правилами КАС України в редакції зі змінами, внесеними Законом України від 19 грудня 2019 року № 394-IX.

Вирішуючи питання про обґрунтованість поданої касаційної скарги, Верховний Суд виходить з наступного.

Закон України «Про загальну середню освіту» від 13 травня 1999 року № 651-XIV (далі - Закон № 651-XIV) визначає правові, організаційні та фінансові засади функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти, що сприяє вільному розвитку людської особистості, формує цінності правового демократичного суспільства в Україні.

Згідно із частиною першою статті 11 Закону № 651-XIV державні та комунальні загальноосвітні навчальні заклади створюються відповідно центральними, місцевими органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування з урахуванням соціально-економічних, національних, культурно-освітніх і мовних потреб за наявності необхідної кількості учнів (вихованців) відповідно до встановлених нормативів наповнюваності класів, необхідної матеріально-технічної та науково-методичної бази, педагогічних кадрів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно із положеннями частини четвертої статті 36 Закону України «Про освіту» від 23 травня 1991 року № 1060-XII (далі - Закон № 1060-XII) та частини шостої статті 11 Закону №651-XIV реорганізація і ліквідація загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням сесії місцевої ради, державної і приватної форм власності - за рішенням засновника (засновників).

Зі змісту абзацу 2 пункту 30 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР) вбачається, що реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.

Тобто, рішення про ліквідацію та реорганізацію навчального закладу комунальної форми власності приймає місцева (сільська, селищна, міська) рада, у віданні якої перебуває відповідний навчальний заклад.

Відповідно до частини першої статті 46 Закону №280/97-ВР сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Статтею 59 Закону №280/97-ВР установлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Частиною п`ятою цієї статті регламентовано, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.

Отже, з наведених правових норм вбачається, що всі рішення (крім визначених законом випадків) місцева рада приймає на сесії, після обговорення, більшістю голосів у порядку визначеному законом та регламентом, прийнятим на першій сесії ради. Прийняті рішення набирають чинності лише після їх офіційної публікації або пізніше - з дати вказаної в рішенні.

Аналогічна правова позиція міститься у постановах Верховного Суду від 27 лютого 2018 року у справі №495/7147/16-а та від 17 жовтня 2019 у справі №1640/3147/18.

12. Судами попередніх встановлено, що засновником школи є Тетерівська СР. Тому саме відповідач наділений повноваженнями щодо вирішення питання про ліквідацію Корчацької школи.

Відповідно до пункту 9.2. статуту Корчацької школи (нова редакція від 2016 року) реорганізація та ліквідація школи допускається лише за згодою територіальної громади.

З даного приводу скаржник зазначив, що Тетерівська СР в особі сільського голови та депутатів сільської ради ініціювала консультації із громадськістю сіл Корчак, Перлявка, Катеринівка та брали участь 06 березня 2017 року у соціальному діалозі, у колективних переговорах з питань можливого прийняття рішення про ліквідацію школи.

Також відповідач заначив, що законодавством не встановлено обов`язку сільської ради самостійно ініціювати питання призначення і проведення громадських слухань з питань ліквідації закладів та установ , належних до комунальної власності.

13. Колегія суддів КАС ВС звертає увагу, що згідно із положеннями статті 13 Закону №280/97-ВР територіальна громада має право проводити громадські слухання - зустрічатися з депутатами відповідної ради та посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких члени територіальної громади можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування. Громадські слухання проводяться не рідше одного разу на рік. Пропозиції, які вносяться за результатами громадських слухань, підлягають обов`язковому розгляду органами місцевого самоврядування.

Відповідно до пункту 3 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 996 від 03 листопада 2010 року (далі - Порядок № 996), консультації з громадськістю проводяться з питань, що стосуються суспільно-економічного розвитку держави, реалізації та захисту прав і свобод громадян, задоволення їх політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів.

Згідно із пунктом 12 цього Порядку № 996 в обов`язковому порядку проводяться консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які: стосуються конституційних прав, свобод та обов`язків громадян; стосуються життєвих інтересів громадян, у тому числі впливають на стан навколишнього природного середовища; передбачають провадження регуляторної діяльності у певній сфері; визначають стратегічні цілі, пріоритети і завдання у відповідній сфері державного управління (у тому числі проекти державних і регіональних програм економічного, соціального і культурного розвитку, рішення стосовно їх виконання); стосуються інтересів територіальних громад, здійснення повноважень місцевого самоврядування, делегованих органам виконавчої влади відповідними радами; визначають порядок надання адміністративних послуг тощо.

Справи, у подібних правовідносинах вже були предметом розгляду у Верховному Суді. Зокрема, у постанові від 06 лютого 2019 року у справі №720/1536/16-а колегія суддів Касаційного адміністративного суду, дійшла висновків, що рішення про ліквідацію та реорганізацію навчального закладу комунальної форми власності приймає місцева (сільська, селищна, міська) рада, у віданні якої перебуває відповідний навчальний заклад, а консультації з громадськістю проводяться в обов`язковому порядку, зокрема, з приводу розроблення та реалізації програм економічного, соціального і культурного розвитку.

Також Верховний Суд у вказаній постанові зробив висновки, що оскаржувані рішення впливають на таке важливе конституційне право позивачів (їх дітей), як право на освіту, що є безумовною підставою для врахування думки територіальної громади при прийнятті таких рішень.

Як зазначено у статті 3 Конвенції «Про права дитини», схваленої резолюцією 44 сесії Генеральної Асамблей ООН від 20.11.1989 №44/25, ратифікованої постановою Верховної Ради України від 27.02.1991 № 789-XII, що в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.

Отже, у випадку наявності будь-якої правової колізій, неповноти, нечіткості або суперечливості законодавства, що регулює спірні правовідносини, що стосуються інтересів дітей, з урахуванням положень статті 3 Конвенції «Про права дитини», пріоритети повинні надаватися якнайкращому забезпеченню інтересів дітей.».

Розглядаючи цю справу у касаційному порядку, колегія суддів не вбачає підстав для відступу від таких висновків щодо застосування норм права, раніше висловлених Верховним Судом.

14. Надаючи правову оцінку доводам касаційної скарги відповідача, з врахуванням раніше висловленої Верховним Судом позиції щодо необхідності проведення консультації з громадськістю при прийнятті рішення про ліквідацію навчального закладу, колегія суддів КАС ВС зазначає таке.

Згідно положень статті 2.7 Статуту Тетерівської сільської ради об`єднаної територіальної громади (нова редакція), жителі ОТГ мають право брати участь у громадських слуханнях, тобто зустрічатись з депутатами сільської ради та посадовими особами органів місцевого самоврядування, під час яких заслуховується інформація про виконання ними службових обов`язків або окремих доручень, в тому числі наказів виборців, чи про вирішення окремих питань, які зачіпають інтереси ОТГ, жителів ОТГ, порушуються питання та вносяться пропозиції щодо питань місцевого значення, які належать до відання місцевого самоврядування.

Громадські слухання можуть проводитись з ініціативи сільського голови, сільської ради або її постійної комісії, органу самоорганізації населення та за ініціативою певної кількості мешканців ОТГ (стаття 2.7.2 Статуту Тетерівської СР).

Відповідно до статті 2.7.3 Громадські слухання з ініціативи жителів села можуть проводитись за наявності колективного звернення з відповідною вимогою, яке підписане не менш як п`ятдесятьма жителями села. У цьому разі громадські слухання скликаються сільським головою.

Отже, зі змісту статуту вбачається, що ініціаторами громадських слухань можуть бути не тільки жителі ОТГ, але і сільський голова, сільська рада або її постійні комісії, орган самоорганізації населення, які діють в інтересах громади.

Підготовку громадських слухань забезпечує виконавчий комітет сільської ради. Про час та місце проведення громадських слухань та питання, які виносяться на них, жителі селищ сповіщаються секретарем сільської ради не пізніше як за 10 днів до їх проведення. Про результати громадських слухань секретар сільської ради в десятиденний строк інформує жителів ОТГ (статті 2.7.6, 2.7.7, 2.7.12 Статуту).

15. Судами попередніх інстанцій встановлено, що 6 березня 2017 року відбулись батьківські збори Корчацької школи за участю голови об`єднаної територіальної громади, депутата районної ради, начальника відділу освіти, секретаря сільської ради та головного бухгалтера ради. На зборах сільський голова зазначила, що державне фінансування школи з 2018 року буде припинено, а сільська рада не має коштів на її утримання. У зв`язку з цим потрібно шукати спонсорів, які будуть фінансувати школу, або її закрити. Сільський голова настійливо рекомендувала школу здати в оренду спонсорам з Польщі. Після чого назва школи зміниться на приватну християнську школу, буде введено форму. Освітні послуги будуть надаватись на платній основі. За наслідками було вирішено інформацію взяти до уваги, зібрати додаткові батьківські збори до кінця навчального року, шукати альтернативні шляхи вирішення даного питання та визначено обов`язкову участь батьківського комітету на сесії ради.

Колегія суддів КАС ВС зазначає, що батьківські збори, на яких піднімалась для обговорення тема відсутності фінансів для утримання Корчацької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, не можуть важатись громадськими слуханнями в розумінні діючого законодавства та положень статуту Тетерівської СР.

Суд також звертає увагу, що під час вказаних батьківських зборів було вирішено зібрати додаткові батьківські збори для вирішення поставленого питання, проте відповідач не надав доказів проведення таких зборів, до прийняття оскаржуваного рішення про ліквідацію школи.

Як вже зазначалось 29 березня 2017 року ініціативна група батьків звернулась із листом до голів районної та сільської рад з проханням повідомити чи проводились громадські слухання щодо вирішення питання про ліквідацію школи, адже 10 березня 2017 року на сайті сільської ради було опубліковано проект розпорядження про ліквідацію школи.

Також судами встановлено, що жителі сіл Корчак, Перлявка та Катерівнівка звертались із проханням не закривати школу в с. Корчак.

З огляду на викладене вбачається, що питання доцільності закриття школи привернуло інтерес громадськості, яка не була згодна з ініціативою Тетерівської СР.

Проте, керівництво Тетерівської ОТГ, яке відповідно до статті 2.7.2 Статуту Тетерівської СР є ініціатором громадських слухань, проігнорувало ініціативу та запит громади на проведення громадських слухань для обговорення питання ліквідації школи.

Тетерівська СР прийняла оскаржуване рішення без проведення відповідних слухань та без врахування думки її членів.

Враховуючи наведене, доводи скаржника, що лише 20 квітня 2017 року в канцелярії ради було зареєстровано звернення жителів населених пунктів Корчак, Перлявка та Катеринівка щодо необхідності проведення сходу, не можуть свідчити про неможливість проведення громадських слухань за ініціативою сільської ради.

З огляду на викладене, колегія суддів КАС ВС погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що відповідачем не доведено, що оскаржуване рішення прийнято при дотриманні визначеної законодавством процедури та в інтересах об`єднаної територіальної громади.

Інші доводи касаційної скарги не спростовують правильності висновків судів попередніх інстанцій.

16. Згідно статті 350 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

З огляду на викладене, колегія суддів Верховного Суду дійшла висновку, що судові рішення першої та апеляційної інстанцій є правильними, обґрунтованими, відповідають нормам матеріального та процесуального права, підстави для скасування чи зміни їх відсутні.

Зважаючи на результат касаційного розгляду та відсутність документально підтверджених судових витрат, понесених учасниками справи у зв`язку з переглядом справи в суді касаційної інстанції, судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись статтями 341 345 349 350 356 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду

п о с т а н о в и в :

Касаційну скаргу Тетерівської сільської ради Житомирського району Житомирської області залишити без задоволення.

Постанову Житомирського районного суду Житомирської області 07 грудня 2017 року та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду 22 січня 2019 року у справі № 278/1052/17 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Головуючий Стрелець Т.Г.

Судді Стеценко С.Г.

Тацій Л.В.