ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 листопада 2024 року
м. Київ
справа № 360/1446/23
адміністративне провадження № К/990/14297/24
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого - Кашпур О.В.,
суддів - Соколова В.М., Уханенка С.А.,
розглянув у порядку письмового провадження як суд касаційної інстанції адміністративну справу №360/1446/23
за позовом ОСОБА_1 до військової частини НОМЕР_1 , військової частини НОМЕР_2 про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,
за касаційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 26 січня 2024 року, прийняте у складі судді Качанок О.М., та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 14 березня 2024 року, прийняту в складі колегії суддів: Компанієць І.Д., суддів Гайдара А.В., Казначеєва Е.Г.,
УСТАНОВИВ:
І. Короткий зміст позовних вимог
1. У грудні 2023 року ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом, в якому просив:
- визнати протиправними дії військової частини НОМЕР_1 , військової частини НОМЕР_2 щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 додаткової винагороди відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» за березень 2022 року не в повному обсязі;
- зобов`язати військову частину НОМЕР_1 нарахувати ОСОБА_1 додаткову винагороду відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» за березень 2022 року у розмірі 30000 гривень з урахуванням раніше виплачених сум, шляхом видання відповідного наказу;
- зобов`язати військову частину НОМЕР_2 виплатити ОСОБА_1 додаткову винагороду відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» за березень 2022 року у розмірі 30000 гривень, з урахуванням раніше виплачених сум.
2. На обґрунтування позовних вимог позивач зазначає про те, що з 31.03.2022 він проходив військову службу у військовій частині НОМЕР_1 як військовослужбовець, призваний на військову службу за мобілізацією. На думку позивача, з ним не було проведено повного розрахунку по грошовому забезпеченню, зокрема, щодо виплати додаткової винагороди у розмірі 30000,00 грн за березень 2022 року. Так, на його картковий рахунок у якості додаткової винагороди за березень 2022 року надійшло лише 953,22 грн за один день служби, замість передбачених 30000 грн. Позивач уважає, що чинною на час виникнення спірних правовідносин редакцією постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» не було передбачено виплату додаткової винагороди в розмірі 30000,00 грн пропорційно часу проходження служби, а тому вказана додаткова винагорода за березень 2022 року повинна бути виплачена йому в повному обсязі.
3. Позивач вказав, що військова частина НОМЕР_1 (де позивач проходив службу в спірний період), перебуває на фінансовому забезпеченні у військовій частині НОМЕР_2 , а тому є належним відповідачем.
ІІ. Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій і мотиви їхнього ухвалення
4. Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 26 січня 2024 року, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 14 березня 2024 року, у задоволенні позовних вимог відмовлено.
5. Суди першої та апеляційної інстанцій мотивували свої рішення тим, що зміни, внесені постановою Кабінету Міністрів України від 07 липня 2022 року №793 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168» до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» не змінили обсягу прав позивача на отримання додаткової винагороди в розмірі 30000 грн на місяць, яка виплачується за неповний місяць пропорційно календарним дням, прослуженим військовослужбовцем у відповідному місяці.
6. Оскільки позивачу за березень 2022 року виплачена додаткова винагорода, встановлена постановою Кабінету Міністрів України №168, в розмірі до 30 000 гривень, пропорційно дням проходження ним в березні 2022 року служби, а саме за один день служби в розмірі 967,74 грн, підстави для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 відсутні.
ІІІ. Короткий зміст вимог касаційної скарги
7. Не погоджуючись із рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 26 січня 2024 року та постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 14 березня 2024 року, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, ОСОБА_1 подав касаційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржувані судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій та прийняти нове судове рішення про задоволення позовних вимог.
8. Обґрунтовуючи наявність підстав для касаційного оскарження, касатор посилається на пункт 3 частини 4 статті 328 КАС України, відповідно до якого підставами касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частині першій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права виключно в таких випадках: якщо відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах.
9. У касаційній скарзі скаржник підставою касаційного оскарження визначає пункт 3 частини четвертої статті 328 КАС України та вказує про відсутність висновку Верховного Суду щодо застосування:
- пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану»;
- пункту 2-1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану»;
- абзаців другого та третього пункту 7 Порядку виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 07 червня 2018 року №260.
10. Касатор вказує на те, що суди попередніх інстанцій не взяли до уваги те, що приписи постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» мають перевагу, як нормативно-правовий акт вищої юридичної сили, над положенням абзаців 2 та 3 пункту сьомого Порядку виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 07 червня 2018 року №260.
ІV. Позиція інших учасників справи
11. Відповідачі правом на подання до суду відзивів на касаційну скаргу не скористалися.
V. Рух справи у суді касаційної інстанції
12. Ухвалою Верховного Суду в складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Кашпур О.В., суддів Прокопенка О.Б., Уханенка С.А., від 22 квітня 2024 року відкрито касаційне провадження у цій справі та витребувано справу з Луганського окружного адміністративного суду.
13. Касаційне провадження відкрито на підставі пункту 3 частини четвертої статті 328 КАС України, а також підпункту а пункту 2 частини п`ятої статті 328 КАС України.
14. Супровідним листом Луганського окружного адміністративного суду повідомлено Суд, що у зв`язку з військовою агресію російської федерації проти України, робота суду за його місцезнаходженням є неможливою. На цей час Луганський окружний адміністративний суд працює в умовах воєнного стану з урахуванням рекомендацій Верховного Суду та Ради суддів України. Справа №360/1446/23 надійшла до суду через підсистему «Електронний суд», паперова справа за вказаним номером не формувалася. Усі документи у адміністративній справі №360/1446/23, які надійшли до суду в паперовому вигляді або через офіційну електронну пошту, відскановано та експортовано до комп`ютерної програми «Діловодство спеціалізованого суду».
15. Верховний Суд витребував електронні матеріали справи №360/426/23 з Центральної бази даних автоматизованої системи документообігу суду.
16. На підставі розпорядження в.о. заступника керівника апарату Верховного Суду - керівника секретаріату Касаційного адміністративного суду Н.Деревицької від 25 листопада 2024 року № 1319/0/78-24 за допомогою автоматизованої системи документообігу суду для розгляду цієї справи здійснено заміну судді Прокопенка О.Б. на суддю Соколова В.М .
17. Ухвалою Верховного Суду від 27 листопада 2024 року справу призначено до розгляду у порядку письмового провадження на 28 листопада 2024 року.
VI. Стислий виклад обставин, установлених судами першої та апеляційної інстанцій
18. Як установлено судами першої та апеляційної інстанцій, згідно з витягом із наказу командира військової частини НОМЕР_1 (по стройовій частині) від 31.03.2022 №61 ОСОБА_1 , на підставі Указу Президента України від 24.02.2022 №69 "Про загальну мобілізацію" призначеного на посаду радіотелеграфіста приймального радіовузла взводу управління та зв`язку 10 командного пункту протиповітряної оборони, зараховано до списків особового складу, та на всі види забезпечення, а також наказано вважати таким, що з 31 березня 2022 року прийняв справи та посаду і приступив до виконання службових обов`язків за посадою. У зв`язку з приведенням військової частини у боєздатний стан та відповідно до Директиви командира військової частини НОМЕР_3 № м42т від 16.02.2022, позивача зараховано на котлове забезпечення при військовій частині НОМЕР_2 з 01 квітня 2022 року.
19. Відповідно до листа військової частини НОМЕР_4 від 27.06.2017 №116/14/3/2294 з 01.06.2017 військову частину НОМЕР_1 зараховано на фінансове забезпечення до військової частини НОМЕР_2 .
20. Відповідно до витягу із наказу командира військової частини НОМЕР_1 (по стройовій частині) від 10.04.2023 № 103 солдата ОСОБА_1 , радіотелеграфіста приймального радіовузла взводу управління та зв`язку, призначеного наказом командувача оперативного командування " ІНФОРМАЦІЯ_1 " (по особовому складу) від 31 березня 2023 року № 107-РС на посаду стрільця - помічника гранатометника стрілецького відділення стрілецького взводу стрілецької роти НОМЕР_5 окремої механізованої бригади, вважати таким, що 10 квітня 2023 року справи та посаду здав і вибув до нового місця служби, в АДРЕСА_1 , військової частини НОМЕР_6 . З 10 квітня 2023 року позивача виключено зі списків особового складу частини та всіх видів забезпечення. Знято з котлового забезпечення у пункті постійної дислокації при військовій частині НОМЕР_2 з 11 квітня 2023 року.
21. Наказом визначено виплатити: щомісячну премію за особливий внесок у загальні результати служби в розмірі 544% від посадового окладу з 01 по 10 квітня 2023 року, надбавку за особливості проходження військової служби в розмірі 65% від посадового окладу, окладу за військове звання та надбавку за вислугу років з 01 по 10 квітня 2023 року, зазначено, що матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань та грошову допомогу на оздоровлення за 2023 рік не отримав.
22. Довідка військової частини НОМЕР_2 про грошове забезпечення позивача від 03.01.2024 №78 свідчить, що позивачу за березень 2022 року виплачено додаткову винагороду, передбачену в розмірі до 30 000 гривень, що встановлена постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168, пропорційно дням проходження ним в березні 2022 року служби - у сумі 967,74 грн за 1 день служби (30 000 грн / 31 календарний день * 1 день проходження позивачем служби = 967,74 грн).
VIІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХНЬОГО ЗАСТОСУВАННЯ
23. Конституція України.
Частина друга статті 19. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
24. Кодекс адміністративного судочинства України (далі - КАС України)
Частина 2 статті 2 КАС України. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
25. Відповідно до частини першої статті 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» від 20 грудня 1991 року №2011-XII, далі - Закон №2011-XII, дія якого, в силу приписів пункту 1 частини першої статті 3 цього Закону, поширюється в тому числі на військовослужбовців правоохоронних органів спеціального призначення, держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.
26. За приписами частини другої статті 9 Закону №2011-XII до складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення.
27. Згідно з абзацами першим і другим частини четвертої статті 9 цього Закону грошове забезпечення виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, та повинно забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів кваліфікованим особовим складом, враховувати характер, умови служби, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності. Порядок виплати грошового забезпечення визначається Міністром оборони України, керівниками центральних органів виконавчої влади, що мають у своєму підпорядкуванні утворені відповідно до законів України військові формування та правоохоронні органи, керівниками розвідувальних органів України.
28. Порядок виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам затверджений наказом Міністра оборони України від 07.06.2018 № 260, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.06.2018 за № 745/32197 (далі - Порядок №260).
29. Відповідно до пункту 2 Порядку №260 грошове забезпечення включає: щомісячні основні види грошового забезпечення; щомісячні додаткові види грошового забезпечення; одноразові додаткові види грошового забезпечення.
30. До щомісячних основних видів грошового забезпечення належать: посадовий оклад; оклад за військовим званням; надбавка за вислугу років.
31. До щомісячних додаткових видів грошового забезпечення належать: підвищення посадового окладу; надбавки; доплати; винагорода військовослужбовцям, які обіймають посади, пов`язані з безпосереднім виконанням завдань із забезпечення кібербезпеки та кіберзахисту; премія.
32. До одноразових додаткових видів грошового забезпечення належать: винагороди (крім винагороди військовослужбовцям, які обіймають посади, пов`язані з безпосереднім виконанням завдань із забезпечення кібербезпеки та кіберзахисту); допомоги.
33. На підставі абзаців другого та третього пункту 7 Порядку №260 розмір грошового забезпечення, що належить військовослужбовцю не за повний календарний місяць, визначається шляхом множення середньоденного розміру грошового забезпечення на кількість календарних днів, прослужених військовослужбовцем у цьому місяці. При цьому середньоденний розмір грошового забезпечення визначається шляхом ділення суми грошового забезпечення, належного військовослужбовцю за повний календарний місяць, на кількість календарних днів місяця, за який здійснюється виплата.
34. Військовослужбовцям, які виключаються зі списків особового складу військової частини, грошове забезпечення виплачується до дня виключення включно. В наказах про виключення зі списків особового складу обов`язково зазначається про виплату одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
35. Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022, затвердженим Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України постановлено ввести в Україні воєнний стан.
36. Цього ж дня (24.02.2022 року) Указом Президента України від 24.02.2022 №69/2022 на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до ч. 2 ст. 102, п. п. 1, 17, 20 ч. 1 ст. 106 Конституції України, постановлено оголосити та провести загальну мобілізацію.
37. Відповідно до п. 4 Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» Кабінет Міністрів України зобов`язаний невідкладно, зокрема, забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов`язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
38. Згідно з п. 6 Указу Президента України від 24.02.2022 № 69/2022 «Про загальну мобілізацію» Кабінету Міністрів України доручено забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов`язаних з оголошенням та проведенням загальної мобілізації.
39. На виконання Указів Президента України від 24 лютого 2022 року №64 «Про введення воєнного стану в Україні» та №69 «Про загальну мобілізацію» Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 28 лютого 2022 року №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» (далі - постанова Кабінету Міністрів України №168).
40. У пункті 1 цієї постанови Уряд установив, що на період дії воєнного стану військовослужбовцям Збройних Сил, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Національної гвардії, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту, військовим прокурорам Офісу Генерального прокурора, особам рядового і начальницького складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, співробітникам Служби судової охорони, особам начальницького складу управління спеціальних операцій Національного антикорупційного бюро та поліцейським виплачується додаткова винагорода в розмірі 30 000 гривень щомісячно (крім військовослужбовців строкової служби), а тим з них, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів (у тому числі військовослужбовцям строкової служби), - розмір цієї додаткової винагороди збільшується до 100 000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах. Виплата такої додаткової винагороди здійснюється на підставі наказів командирів (начальників).
41. В пункті 5 постанови Кабінету Міністрів України №168 визначено, що ця постанова набирає чинності з дня її опублікування та застосовується з 24 лютого 2022 року.
42. Постановою Кабінету Міністрів України від 07 липня 2022 року №793 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168" (далі - постанова Кабінету Міністрів України №793), яка набрала чинності з 19.07.2022, внесені, зокрема, такі зміни до постанови Кабінету Міністрів України №168: в абзаці першому пункту 1 постанови слова і цифри "додаткова винагорода в розмірі 30000 гривень щомісячно" замінено словами і цифрами "додаткова винагорода в розмірі до 30000 гривень пропорційно в розрахунку на місяць".
43. Відповідно до пункту 2 вказаної постанови Кабінету Міністрів України від 07 липня 2022 року №793 ця постанова набирає чинності з дня її опублікування та застосовується з 24 лютого 2022 року.
VІІІ.ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ
44. Відповідно до частини першої статті 341 КАС України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.
45. З огляду на викладені приписи статті 341 КАС України, Суд здійснює перегляд судових рішень судів першої та апеляційної інстанцій в межах доводів касаційної скарги.
46. Спірні правовідносини виникли у зв`язку із тим, що позивач не погоджується із розміром додаткової винагороди, встановленої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168, яка виплачена йому відповідачем за березень 2022 року пропорційно часу проходження ним служби.
47. Позивач уважає, що у редакції постанови Кабінету Міністрів України №168, на момент виникнення спірних правовідносин (березень 2022 року), розмір додаткової винагороди для військовослужбовців Збройних Сил був встановлений у розмірі 30000 гривень щомісячно, тобто без визначення в положеннях цієї постанови принципу пропорційності такої винагороди до кількості днів, що військовослужбовець прослужив.
48. Така винагорода виплачується пропорційно часу проходження служби з розрахунку на місяць з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 07 липня 2022 року №793, якою були внесені відповідні зміни до постанови Кабінету Міністрів України №168, а саме з 19 липня 2022 року. У зв`язку з чим позивач уважає, що має право на виплату йому вказаної додаткової винагороди, за 1 день проходження ним служби в березні 2022 року, в повному обсязі - у розмірі 30000 гривень.
49. Верховний Суд звертає увагу на те, що у постанові від 21.09.2023 у справі №260/3564/22 Великою Палатою Верховного Суду було викладено правовий висновок, відповідно до якого, зміст внесених постановою Кабінету Міністрів України №793 змін до постанови Кабінету Міністрів України №168 в частині визначення розміру додаткової винагороди «до 30000 гривень пропорційно в розрахунку на місяць» замість « 30000 гривень щомісячно» не свідчить про те, що такі зміни вплинули на розмір додаткової винагороди, оскільки за загальним правилом заробітна плата (грошове забезпечення) виплачується щомісячно за фактично відпрацьований час, тому визначена урядом «пропорційність» із прив`язкою до місячного періоду фактично передбачає виплату додаткової винагороди в розмірі 30000 гривень на місяць за умови відпрацювання норми робочого часу відповідного місяця.
50. Вирішуючи спір, суди попередніх інстанцій правильно врахували наведені висновки Великої Палати Верховного Суду та зазначали про те, що на підставі абзаців другого та третього пункту 7 Порядку №260 розмір грошового забезпечення, що належить військовослужбовцю не за повний календарний місяць, визначається шляхом множення середньоденного розміру грошового забезпечення на кількість календарних днів, прослужених військовослужбовцем у цьому місяці. При цьому середньоденний розмір грошового забезпечення визначається шляхом ділення суми грошового забезпечення, належного військовослужбовцю за повний календарний місяць, на кількість календарних днів місяця, за який здійснюється виплата.
51. Військовослужбовцям, які виключаються зі списків особового складу військової частини, грошове забезпечення виплачується до дня виключення включно. В наказах про виключення зі списків особового складу обов`язково зазначається про виплату одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
52. Отже, аналіз приписів наведених нормативно-правових актів дає підстави для висновку про те, що встановлена постановою Кабінету Міністрів України №168 додаткова винагорода є складовою грошового забезпечення військовослужбовців, яку держава взяла на себе обов`язок виплачувати їм на період дії воєнного стану в Україні. При цьому, грошове забезпечення, до якого входить, зокрема, спірна додаткова винагорода, виплачується за неповний місяць пропорційно календарним дням, прослуженим військовослужбовцем у відповідному місяці.
53. З огляду на наведені висновки та правову позицію Великої Палати Верховного Суду, викладену у постанові від 21.09.2023 у справі №260/3564/22, суди правильно зазначали про те, що зміни, внесені постановою Кабінету Міністрів України №793 до постанови Кабінету Міністрів України №168 не змінили обсягу прав позивача на отримання додаткової винагороди в розмірі 30000,00 грн на місяць, яка, на підставі нормативно-правових актів, виплачується за неповний місяць пропорційно календарним дням, прослуженим військовослужбовцем у відповідному місяці.
54. Ураховуючи те, що позивачу за березень 2022 року виплачена додаткова винагорода, встановлена постановою Кабінету Міністрів України №168 в розмірі до 30 000 гривень, пропорційно дням проходження ним в березні 2022 року служби, а саме за один день служби в розмірі 967,74 грн, суди першої та апеляційної інстанції обґрунтовано виходили з відстуності правових підстав для задоволення позовних вимог.
55. Таким чином, правильними є висновки судів першої та апеляційної інстанцій про відмову у задоволенні позовних вимог.
56. Верховний Суд визнає необґрунтованими доводи касаційної скарги про неправильне застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального права.
57. З огляду на наведене, Верховний Суд не встановив неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при прийнятті оскаржуваних судових рішень судів першої та апеляційної інстанцій у цій справі.
58. Відповідно до частини першої статті 350 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо рішення, переглянуте в передбачених статтею 341 цього Кодексу межах, ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права.
59. Отже, ураховуючи приписи статті 350 КАС України, касаційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржувані судові рішення - без змін.
ІХ. Судові витрати
60. З огляду на результат касаційного розгляду судові витрати не розподіляються.
Керуючись статтями 341 343 349 350 355 356 359 КАС України, Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду
П О С Т А Н О В И В :
1. Касаційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.
2. Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 26 січня 2024 року та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 14 березня 2024 року у справі №360/1446/23 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.
Головуючий: О. В. Кашпур
Судді: В.М. Соколов
С.А. Уханенко