ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 травня 2023 року
м. Київ
справа № 640/8622/21
адміністративне провадження № К/990/3780/23
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Дашутіна І.В.,
суддів: Шишова О.О., Яковенка М.М.,
розглянув у порядку письмового провадження касаційну скаргу Головного управління ДПС у місті Києві на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 09 лютого 2022 року у складі головуючого судді Арсірія Р.О. та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 25 жовтня 2022 року у складі колегії суддів: Федотова І.В., Єгорової Н.М., Сорочка Є.О. у справі № 640/8622/21 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ОПИСОВА ЧАСТИНА
Короткий зміст позовних вимог і рішень судів першої та апеляційної інстанцій:
ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у м. Києві (далі - відповідач-1, ГУ ДПС у м. Києві, контролюючий орган, податковий орган), Державного підприємства «Український державний центр радіочастот» (далі - відповідач-2, ДП «Український державний центр радіочастот»), в якому просив:
- визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 01.04.2020 № 0027604203 та № 0027614203, прийняті ГУ ДПС у м. Києві;
- визнати протиправними дії ДП «Український державний центр радіочастот» щодо визначення в дозволі на експлуатацію морської суднової станції від 20.05.2015 № МС-80-0101491, виданому позивачу, відомостей про ширину смуги радіочастот одного каналу одного РЕЗ щодо радіолокаційного відповідача Муссон-502» (300 МГц), Коспас-Сарсат SМ-511 (0,05 МГц), РЛС Raymarine (60 МГц).
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що висновки акта перевірки від 03.02.2020 №298/26-15-42-03-30-2327903276 ґрунтуються на помилкових даних та обставинах, які податковий орган отримав від НКРЗІ. Причиною надання таких даних є протиправні дії відповідача-2, який зазначив у дозволі неактуальні, помилкові та невірні показники щодо радіообладнання та видав дозвіл із порушенням вимог законодавства всупереч технічним характеристикам радіообладнання. Позивач уважає, що він не є платником рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за відсутності прямої вказівки на відповідний регіон використання виділеної смуги радіочастот для радіообладнання, але сплачував її частково, тому що плата була незначною. Пояснень з приводу розрахунку фактично внесеної плати суду не надано.
Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 09.02.2022 позовні вимоги ОСОБА_1 задоволені частково.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 01.04.2020 № 0027604203 та № 0027614203 у частині нарахування грошових зобов`язань за період з травня 2015 по березень 2017.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 01.04.2020 № 0027614203 в частині нарахування штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) за період з травня 2015 по березень 2017.
У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у м. Києві на користь ОСОБА_1 сплачений ним судовий збір у розмірі 3784,00 грн.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 25.10.2022 апеляційні скарги ОСОБА_1 та ГУ ДПС у м. Києві задоволено частково.
Рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 09.02.2022 скасовано та прийнято постанову, якою адміністративний позов ОСОБА_1 задоволено частково.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 01.04.2020 № 0027604203.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 01.04.2020 № 0027614203 в частині нарахування суми грошового зобов`язання за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 4250,00 грн.
Позовну заяву в частині вимог до ДП «Український державний центр радіочастот» залишено без розгляду.
В іншій частині позовну заяву залишено без задоволення.
Судами попередніх інстанцій під час розгляду справи встановлено:
ГУ ДПС у м. Києві на підставі пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п. 78.1.2 п. 78.1 ст. 78, п. 79.2 ст. 79, п. 82.2 ст. 82 Податкового кодексу України (далі - ПК України), наказу ГУ ДПС у м. Києві № 5216 від 24.12.2019 проведена документальна позапланова невиїзна перевірка діяльності фізичної особи ОСОБА_1 з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за період з 01.05.2015 по 31.12.2019.
Відповідно до п. 79.2 ст. 79 ПК України позивач проінформований про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки письмовим повідомленням від 24.12.2019 № 15802/Б/26-15-42-03-27 та копією наказу ГУ ДПС у м. Києві від 24.12.2019 № 5216 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки, які направлені рекомендованим листом з повідомленням про вручення за податковою адресою платника податків.
За результатами перевірки складено акт 03.02.2020 № 298 /26-15-42-03-30- 2327903276, відповідно до якого контролюючим органом встановлено порушення вимог податкового законодавства ОСОБА_1 , а саме:
- п.257.3 ст. 257 ПК України, що полягає в неподанні податкових декларацій із рентної плати за періоди: травень-грудень 2015 року, січень-грудень 2016 року, січень-грудень 2017 року, січень-грудень 2018 року, січень-грудень 2019 року;
- п. 257.2, п. 257.5 ст. 257 ПК України, внаслідок чого занижено податкові зобов`язання з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України на загальну суму 1 886 232,61 грн, зокрема у періоди: травень 2015 року на суму 9932,10 грн; червень 2015 - 29 796,31 грн; липень 2015 року - 29 796,31 грн; серпень 2015 року - 29 796,31 грн; вересень 2015 року - 29 796,31 грн; жовтень 2015 року - 29 796,31 грн; листопад 2015 року - 29 796,31 грн; грудень 2015 року - 29 796,31 грн; січень 2016 року - 33 773,73 грн; лютий 2016 року - 33 773,73 грн; березень 2016 року - 33 773,73 грн; квітень 2016 року - 33 773,73 грн; травень 2016 року - 33 773,73 грн; червень 2016 року - 33 773,73 грн; липень 2016 року - 33 773,73 грн; серпень 2016 року - 33 773,73 грн; вересень 2016 року - 33 773,73 грн; жовтень 2016 року - 33 344,88 грн; листопад 2016 року - 33 773,73 грн; грудень 2016 року - 33 773,73 грн; січень 2017 року - 37 515,73 грн; лютий 2017 року - 37 827,01 грн; березень 2017 року - 37 827,01 грн; квітень 2017 року - 37 827,01 грн; травень 2017 року - 37 827,01 грн; червень 2017 року - 37 827,01 грн; липень 2017 року - 37 827,01 грн; серпень 2017 - 37 827,01 грн; вересень 2017 року - 37 827,01 грн; жовтень 2017 року - 37 827,01 грн; листопад 2017 року - 37 827,01 грн; грудень 2017 року - 37 827,01 грн; січень 2018 року - 37 515,73 грн; лютий 2018 року - 37 827,01 грн; березень 2018 - 37 827,01 грн; квітень 2018 року - 37 827,01 грн; травень 2018 року - 37 827,01 грн; червень 2018 року - 37 827,01 грн; липень 2018 року - 37 827,01 грн; серпень 2018 року - 37 827,01 грн; вересень 2018 року - 37 827,01 грн; жовтень 2018 року - 37 827,01 грн; листопад 2018 року - 37 827,01 грн; грудень 2018 року - 37 827,01 грн; січень 2019 року - 37 827,01 грн; лютий 2019 року - 37 515,73 грн; березень 2019 року - 37 827,01 грн; квітень 2019 року - 37 827,01 грн; травень 2019 року - 37 827,01 грн; червень 2019 року - 37 827,01 грн; липень 2019 року - 37 827,01 грн; серпень 2019 року - 37 827,01 грн; вересень 2019 року - 37 827,01 грн; жовтень 2019 року - 37 827,01 грн; листопад 2019 року - 37 827,01 грн; грудень 2019 року - 37 827,01 грн.
01 квітня 2020 року на підставі акта перевірки ГУ ДПС у м. Києві прийнято податкові повідомлення-рішення:
- № 0027604203, згідно з яким позивачу визначено суму грошового зобов`язання за платежем рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України в розмірі 2 480 250,78 грн, зокрема за основним платежем - 1 984 200,70 грн та за штрафними санкціями - 496 050,08 грн;
- № 0027614203, згідно з яким позивачу визначено суму грошового зобов`язання за платежем рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України в розмірі 9520,00 грн.
Короткий зміст вимог та узагальнені доводи касаційної скарги:
Не погодившись із судовими рішеннями, ГУ ДПС у м. Києві звернулося з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального та процесуального права, просить скасувати судові рішення в частині задоволених позовних вимог та ухвалити нове, яким відмовити у задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.
На обґрунтування касаційної скарги відповідач-1 зазначає, що підставою касаційного оскарження судових рішень є пункт 3 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), а саме неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права, якщо відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норм права у подібних правовідносинах.
На думку скаржника, судами попередніх інстанцій неправильно застосовано норми матеріального права, а саме: п. 257.2 ст. 257, пп. 257.3.3 п. 257.3 ст. 257, пп. 258.1.1 п. 258.1, пп. 258.2.4 п. 258.2 ст. 258 ПК України.
ГУ ДПС у м. Києві не погоджується з висновком суду апеляційної інстанції щодо відсутності повноважень ГУ ДПС у м. Києві самостійно визначати суму податкових зобов`язань з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України та нараховувати штрафні санкції на підставі ст. 123 ПК України. Відповідач-2 уважає, що особи, які здійснюють користування радіочастотним ресурсом на підставі відповідних дозвільних документів зобов`язані самостійно обчислювати суму податкових зобов`язань з рентної плати, виходячи з виду радіозв`язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот по кожному регіону окремо та сплачувати рентну плату за користування радіочастотним ресурсом. У випадку невиконання обов`язку щодо сплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом настає відповідальність, передбачена чинним законодавством.
Позивачем не подано відзив на касаційну скаргу ГУ ДПС у м. Києві, що не перешкоджає її розгляду по суті вимог.
МОТИВУВАЛЬНА ЧАСТИНА
Норми права, якими керувався суд касаційної інстанції та висновки суду за результатами розгляду касаційної скарги:
Відповідно до статті 1 Закону України «Про радіочастотний ресурс України» дозвіл на експлуатацію радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою - документ, який засвідчує право власника конкретного радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою на його експлуатацію протягом визначеного терміну в певних умовах; користувач радіочастотного ресурсу - юридична або фізична особа, діяльність якої безпосередньо пов`язана з користуванням радіочастотним ресурсом відповідно до законодавства; користування радіочастотним ресурсом - діяльність, пов`язана із застосуванням радіоелектронних засобів та/або випромінювальних пристроїв, що випромінюють електромагнітну енергію в навколишній простір у межах радіочастотного ресурсу.
Згідно з пунктом 5 частини другої статті 6 Закону України «Про радіочастотний ресурс України» користувачі радіочастотного ресурсу України зобов`язані вносити платежі та збори, передбачені законом, а також у встановленому національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, порядку плату за радіочастотний моніторинг у смугах радіочастот загального користування.
За положеннями частин першої та другої статті 57 Закону України «Про радіочастотний ресурс України» користування радіочастотним ресурсом в Україні здійснюється на платній основі. Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України встановлюється ПК України.
Відповідно до частин першої-третьої статті 58 Закону України «Про радіочастотний ресурс України» юридичні та фізичні особи, винні в порушенні законодавства про радіочастотний ресурс України, несуть відповідальність у порядку, визначеному законами України.
За несвоєчасну сплату щомісячного збору за користування радіочастотним ресурсом України справляється пеня згідно із законами України.
У разі несплати щомісячного збору протягом шести місяців відповідна ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України, а також дозволи на експлуатацію анулюються без компенсації збитків користувачу радіочастотного ресурсу України зі стягненням суми заборгованості в судовому порядку.
Підпунктом 14.1.217 пункту 14.1 статті 14 ПК України встановлено, що рентна плата - загальнодержавний податок, який справляється за користування надрами для видобування корисних копалин; за користування надрами в цілях, не пов`язаних з видобуванням корисних копалин; за користування радіочастотним ресурсом України; за спеціальне використання води; за спеціальне використання лісових ресурсів; за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України.
Згідно з підпунктом 251.1.3 пункту 251.1 статті 251 ПК України рентна плата складається з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України.
Відповідно до пункту 254.1 статті 254 ПК України платниками рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі:
- 254.1.1. ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України;
- 254.1.2. ліцензії на мовлення та дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою;
- 254.1.3. дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, отриманого на підставі договору з власником ліцензії на мовлення;
- 254.1.4. дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою.
Згідно з пунктом 254.3 статті 254 ПК України об`єктом оподаткування рентною платою за користування радіочастотним ресурсом України є ширина смуги радіочастот, що визначається як частина смуги радіочастот загального користування у відповідному регіоні та зазначена в ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України або в дозволі на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою для технологічних користувачів та користувачів, які користуються радіочастотним ресурсом для розповсюдження телерадіопрограм.
Підпунктами 254.5.1-254.5.4 пункту 254.5 статті 254 ПК України визначено порядок нарахування податкових зобов`язань з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України.
Так, перелік користувачів радіочастотного ресурсу - платників рентної плати та/або зміни до нього подаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, із зазначенням виду зв`язку, смуги радіочастотного ресурсу, регіонів користування радіочастотним ресурсом двічі на рік до 1 березня та до 1 вересня поточного року станом на 1 січня та 1 липня відповідно за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації.
Платники рентної плати обчислюють суму рентної плати виходячи з виду радіозв`язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот по кожному регіону окремо.
Платники рентної плати, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України на підставі ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, сплачують рентну плату починаючи з дати видачі ліцензії.
У разі продовження терміну дії ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України рентна плата сплачується з початку терміну дії продовженої ліцензії.
Інші платники рентної плати сплачують рентну плату починаючи з дати видачі дозволу на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв. Сплата рентної плати здійснюється платниками рентної плати з дати видачі першого дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою в даній смузі радіочастот у відповідному регіоні незалежно від загальної кількості дозволів, наданих платнику рентної плати в такій смузі радіочастот у певному регіоні, крім випадків, коли наступні дозволи на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, видані на пристрої, потужність яких передбачає застосування іншої, ніж у попередніх дозволах, ставки рентної плати.
Платники рентної плати подають до контролюючих органів копії ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, ліцензій на мовлення та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв у місячний строк після їх видачі.
За змістом пунктів 257.1, 257.2 статті 257 ПК України базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу. Платники рентної плати самостійно обчислюють суму податкових зобов`язань з рентної плати.
Відповідно до підпункту 258.2.4 пункту 258.2 статті 258 ПК України, у разі несплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України або сплати її в неповному обсязі платниками рентної плати протягом шести місяців контролюючі органи подають інформацію про таких платників до національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, для вжиття до них заходів згідно із законодавством.
Системний аналіз наведених правових норм указує на обов`язок осіб, які здійснюють користування радіочастотним ресурсом на підставі відповідних дозвільних документів самостійно обчислювати суму податкових зобов`язань з рентної плати, виходячи з виду радіозв`язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот по кожному регіону окремо та сплачувати рентну плату за користування радіочастотним ресурсом.
У свою чергу, у разі несплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України протягом шести місяців дозволи на експлуатацію анулюються без компенсації збитків користувачу радіочастотного ресурсу України зі стягненням суми заборгованості в судовому порядку на підставі відповідної інформації від контролюючих органів.
Перелік податкових порушень та відповідальність платника рентної плати за їх вчинення визначені наступними нормами ПК України, а саме:
- пункт 120.1 статті 120 ПК України, якою передбачена відповідальність за неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, у виді штрафу в розмірі 170 грн за кожне таке неподання або несвоєчасне подання;
- пункт 126.1 статті 120 ПК України, якою визначено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу;
- підпункт 258.2.4 пункту 258.2 статті 258 ПК України, згідно з якою у разі несплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України або сплати її в неповному обсязі платниками рентної плати протягом шести місяців контролюючі органи подають інформацію про таких платників до національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, для вжиття до них заходів згідно із законодавством.
При цьому, такими заходами, відповідно до вимог статті 58 Закону України «Про радіочастотний ресурс України», є анулювання національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України, а також дозволів на експлуатацію з одночасним зверненням до суду про стягнення заборгованості.
Виходячи із наведеного правового регулювання, Суд зазначає, що ані ПК України, ані Законом України «Про радіочастотний ресурс України» не передбачено повноважень ГУ ДПС у м. Києві самостійно визначати суму податкових зобов`язань з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України та нараховувати штрафні санкції на підставі ст. 123 ПК України.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду апеляційної інстанції, що спірне податкове повідомлення-рішення від 01.04.2020 №0027604203, згідно з яким позивачу визначено грошові зобов`язання за платежем рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України, є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо податкового повідомлення-рішення від 01.04.2020 № 0027614203, відповідно до якого позивачу визначено суму грошового зобов`язання за платежем рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України у розмірі 9520,00 грн, колегія суддів зазначає наступне.
Судами попередніх інстанцій на підставі акта перевірки від 03.02.2020 № 298/26-15-42-03-30-2327903276 встановлено, що контролюючим органом здійснювалася перевірка з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України позивача за період з 01.05.2015 по 31.12.2019.
Разом із тим, відповідно до пункту 102.1 статті 102 ПК України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
Згідно з пунктом 120.1 статті 120 ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, -тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Як убачається з матеріалів акта перевірки та не заперечується позивачем, останнім не подано податкові декларації з рентної плати за періоди: з травня 2015 року по грудень 2019 року, чим порушено підпункт 49.18.1 пункту 49.18 статті 49, пункт 257.3 статті 257 ПК України.
Ураховуючи норми статті 102 ПК України, колегія суддів уважає правильним висновок суду апеляційної інстанції, що відповідач повинен був визначати суму грошових зобов`язань не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, а отже період з травня 2015 року по березень 2017 року виходить за межі строків, встановлених ПК України. Якщо протягом зазначеного строку (1095 днів) контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
Таким чином, ГУ ДПС у м. Києві проведено документальну позапланову невиїзну перевірку з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України ОСОБА_1 за період з травня 2015 року по березень 2017 року поза межами встановлених ПК України строків (1095 днів). З огляду на це податкове повідомлення-рішення від 01.04.2020 № 0027614203 у частині нарахування штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в розмірі 4250,00 грн є протиправним та підлягає скасуванню.
Посилання відповідача-1 на підпункт 52.2 пункту 52 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» ПК України, суд апеляційної інстанції обґрунтовано відхилив, оскільки вказаною нормою передбачено, що на період з 18.03.2020 по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 ПК України, водночас акт перевірки, що став підставою для нарахування податкових зобов`язань, складено 03.02.2020, а термін проведення перевірки з 21.01.2020 по 27.01.2020, що свідчить про відсутність підстав для застосування вказаної норми в межах даних правовідносин.
Ураховуючи вищевикладене, підстава, на яку посилалося ГУ ДПС у м. Києві в касаційній скарзі, не знайшла свого підтвердження за результатами касаційного перегляду справи.
Переглянувши судові рішення в межах касаційної скарги, перевіривши повноту встановлення фактичних обставин справи та правильність застосування норм матеріального права, Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, враховуючи норми законодавства, що регулюють спірні правовідносини, дійшов висновку, що при ухваленні постанови, суд апеляційної інстанції не допустив неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права, які могли б бути підставою для скасування судового рішення, а тому касаційну скаргу ГУ ДПС у м. Києві слід залишити без задоволення.
Згідно з частиною першою статті 350 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Керуючись статтями 341 345 349 350 355 356 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд
П О С Т А Н О В И В :
Касаційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві залишити без задоволення.
Постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 25 жовтня 2022 року залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач І. В. Дашутін
Судді О.О. Шишов
М. М. Яковенко