ПОСТАНОВА
Іменем України
08 липня 2020 року
Київ
справа №758/1047/13-а
адміністративне провадження №К/9901/44439/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Шарапи В.М.,
суддів: Стеценка С.Г., Чиркіна С.М.,
розглянув у порядку письмового провадження касаційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Подільського районного суду м. Києва від 09.04.2013 у складі судді Богінкевича С.М. та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 21.06.2017 у складі колегії суддів: Ключковича В.Ю. (головуючий), Ганечко О.М., Грибан І.О. у справі №758/1047/13-а за позовом ОСОБА_1 до Військової частини НОМЕР_1 , Головного управління Пенсійного фонду України у м. Києві про зобов`язання вчинити певні дії,
ОПИСОВА ЧАСТИНА
Короткий зміст позовних вимог і рішень судів першої та апеляційної інстанцій:
1. ОСОБА_1 (надалі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до суду з позовом до Військової частини НОМЕР_1 (надалі - відповідач 1, ВЧ НОМЕР_1 ), Головного управління Пенсійного фонду України у м. Києві (надалі - відповідач 2, ГУ ПФУ у м. Києві), в якому просив:
1.1.зобов`язати відповідача 1 надати позивачу довідку з перерахунку пенсії у зв`язку зі зміною розміру премії з 05.11.2010 та у зв`язку із введенням нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення з 13.08.2012;
1.2.зобов`язати відповідача 2 провести позивачу перерахунок пенсії та виплатити несплачену її частину:
-з 01.05.2010 з урахуванням премії в розмірі 25% місячного грошового забезпечення;
-з 01.01.2011 з урахуванням премії в розмірі 30% місячного грошового забезпечення;
-з 01.06.2011 з урахуванням премії в розмірі 40% місячного грошового забезпечення;
-з 13.08.2012 урахуванням:
надбавки військовослужбовцям розвідувальних органів, які безпосередньо виконують функції з добування інформації, забезпечують та беруть участь у спеціальних заходах, спрямованих на підтримку національних інтересів, - у розмірі до 100% посадового окладу з урахуванням окладу за військовим (спеціальним) званням та надбавками за вислугу років;
надбавки розвідувальним органам, які безпосередньо займаються виконанням спеціальних завдань із забезпечення державної безпеки, у розмірі до 70% посадового окладу;
надбавки розвідувальним органам, які провадять оперативно-розшукову, розвідувальну чи контррозвідувальну діяльність та інформаційно-аналітичне забезпечення органів державної влади і оперативно-службову діяльність, у розмірі 50% посадового окладу.
2.Постановою Подільського районного суду м. Києва від 09.04.2013 у задоволенні позовних вимог відмовлено.
3.Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 26.08.2014 постанову Подільського районного суду м. Києва від 09.04.2013 скасовано та прийнято нове рішення, яким позовні вимоги задоволено частково.
3.1.Зобов`язано ВЧ НОМЕР_1 надати ОСОБА_1 довідку з перерахунку пенсії з урахуванням у ній розмірів: надбавки військовослужбовцям розвідувальних органів, які безпосередньо виконують функції з добування інформації, забезпечують та беруть участь у спеціальних заходах, спрямованих на підтримку національних інтересів; надбавки військовослужбовцям розвідувальних органів, які безпосередньо займаються виконанням спеціальних завдань із забезпечення державної безпеки; надбавки військовослужбовцям розвідувальних органів, які проводять оперативно-розшукову діяльність, розвідувальну чи контррозвідувальну діяльність та інформаційно-аналітичне забезпечення органів державної влади і оперативно-службову діяльність.
3.2.У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
4.Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 06.04.2016 постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 26.08.2014 скасовано, а справу направлено на новий судовий розгляд до суду апеляційної інстанції.
5.Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 28.04.2016 постанову Подільського районного суду м. Києва від 09.04.2013 залишено без змін.
6.Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 25.04.2017 ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 28.04.2016 скасовано, а справу направлено на новий судовий розгляд до суду апеляційної інстанції.
7.Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 21.06.2017 постанову Подільського районного суду м. Києва від 09.04.2013 залишено без змін.
8.Судами попередніх інстанцій під час судового розгляду справи встановлено наступні обставини:
8.1.Наказом Міністра оборони України від 26.01.1994 №084 полковника ОСОБА_1 звільнено у запас з посади старшого помічника начальника оперативного напряму Військової частини НОМЕР_2 (правонаступником якої є ВЧ НОМЕР_1 ) згідно з пунктом 65 "б" (за віком) Тимчасового положення про проходження військової служби особами офіцерського складу, що затверджене Указом Президента України від 13.05.1993 №174/93.
8.2.Позивач перебуває на обліку в ГУ ПФУ в м. Києві та отримує пенсію, призначену відповідно до вимог Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" від 09.04.1992 №2262-XII (надалі - Закон №2262-XII).
8.3.У зв`язку із прийняттям Міністерством оборони України наказу "Про затвердження Переліку відповідних посад військовослужбовців підрозділів, на які покладалося здійснення розвідувальної діяльності до набрання чинності Законом України "Про розвідувальні органи України" від 13.08.2012 №528, зареєстрованого Міністерством юстиції України 31.08.2012 за №1471/21783 (надалі - Наказ №528), яким займана до звільнення ОСОБА_1 посада була прирівняна до посади офіцера ВЧ НОМЕР_1 , що є такою, на яку покладено здійснення розвідувальної роботи та якій згідно з пунктом 5 Постанови Кабінету Міністрів України "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" від 07.11.2007 №1294 (надалі - Постанова №1294) передбачені надбавки, позивач звернувся до відповідача 1 із заявою про надання довідки для перерахунку пенсії.
8.4.За результатом розгляду заяви ОСОБА_1 ВЧ НОМЕР_1 листом від 29.10.2012 №222/4/1586 повідомила його про відсутність підстав для видачі довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії через відсутність рішень Кабінету Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідної категорії військовослужбовців.
8.5.Крім того, на виконання ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 07.06.2017 ВЧ НОМЕР_1 листом від 16.06.2017 №222/6/163 повідомила суд, що на підставі Наказу №528 надбавки, передбачені пунктом 5 Постанови №1294, військовослужбовцям за відповідними посадами, які визначені цим наказом, не виплачувалися.
9.Суди попередніх інстанцій, приймаючи рішення про відмову у задоволенні позовних вимог виходили з того, що норми Наказу №528 не можуть бути застосовані до спірних правовідносин, оскільки рішень Кабінет Міністрів України з урахуванням вимог, передбачених пунктом 1 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 №45 (надалі - Порядок №45) про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення або введення нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) для відповідної категорії військовослужбовців не приймав.
Короткий зміст вимог та узагальнені доводи касаційної скарги:
10.Позивачем подано касаційну скаргу на постанову Подільського районного суду м. Києва від 09.04.2013 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 21.06.2017, в якій просить оскаржувані судові рішення скасувати, а справу направити но новий судовий розгляд.
10.1.Аргументи скаржника на обґрунтування доводів касаційної скарги зводяться до неправильного застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального права та порушення норм процесуального права. Скаржник наголошує, що суди попередніх інстанцій не з`ясували обставин з приводу того, що Постановою №1294 раніше визначені військовослужбовцям розвідувальних органів додаткові види грошового забезпечення було скасовано і встановлено нові, зокрема, надбавки. Натомість, відповідач 1, відмовляючи у видачі позивачу довідки для перерахунку пенсії, не врахував, що його військова служба пов`язана із розвідувальною діяльністю. Скаржник вважає, що суди помилково стверджують про те, що предмет позову пов`язується з прийняттям Наказу №528, яким встановлено відповідність розмірів посадових окладів та надбавок виключно для військовослужбовців, чия діяльність була пов`язана з розвідувальною, до посад діючих військовослужбовців розвідувальних органів. Крім того, вказує, що нормативним актом Кабінету Міністрів України, а саме Порядком №45, було передбачено обов`язок керівників державних (силових) органів провести роботу по приведенню у відповідність до діючих розмірів грошового забезпечення звільнених військовослужбовців.
11.Відповідачем 1 подано заперечення на вказану касаційну скаргу, в яких просить залишити її без задоволення, а оскаржувані судові рішення - без змін.
11.1.На обґрунтування заперечень зазначає, що оскаржувані судові рішення ухвалені на основі правильного застосування норм матеріального права і з дотриманням норм процесуального права, а доводи касаційної скарги є безпідставними.
12.Відповідачем 2 відзиву (заперечень) на вказану касаційну скаргу подано не було.
МОТИВУВАЛЬНА ЧАСТИНА
Висновки суду за результатами розгляду касаційної скарги з посиланням на норми права, якими керувався суд касаційної інстанції:
13.Під час розгляду касаційної скарги колегія суддів враховує приписи частин 1-2 статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній до 08.02.2020, надалі - КАС України), у відповідності до яких суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права. Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.
14.Згідно з частиною 3 статті 43 Закону №2262-XII, пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
15.Частиною 3 статті 63 цього Закону (в редакції, чинній на час спірних правовідносин) передбачено, що усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.
16.З аналізу наведених норм можна зробити висновок, що правовою підставою для проведення перерахунку пенсії є фактична зміна хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, проведена на підставі рішення суб`єкта владних повноважень, наділеного правом встановлювати чи змінювати відповідні види грошового забезпечення.
17.У свою чергу, Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову №1294, якою упорядковано структуру та умови грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, а саме, затверджено схеми їх посадових окладів і розміри додаткових видів грошового забезпечення.
18.Зокрема, пунктом 5 Постанови №1294 (що була чинною на час спірних правовідносин), керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання було надано право установлювати: надбавку за виконання особливо важливих завдань під час проходження служби військовослужбовцям розвідувальних органів, які безпосередньо виконують функції з добування інформації, забезпечують та беруть участь у спеціальних заходах, спрямованих на підтримку національних інтересів - у розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за військовим (спеціальним) званням та надбавки за вислугу років; надбавку військовослужбовцям підрозділів Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки та інших розвідувальних органів, які безпосередньо займаються виконанням спеціальних завдань із забезпечення державної безпеки, військовослужбовцям Управління державної охорони, які забезпечують державну охорону органів державної влади та посадових осіб України - в розмірі до 70 відсотків посадового окладу; надбавку військовослужбовцям підрозділів Служби безпеки, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Служби зовнішньої розвідки та інших розвідувальних органів, особам середнього, старшого та вищого начальницького складу органів внутрішніх справ, які провадять оперативно-розшукову, розвідувальну чи контррозвідувальну діяльність та інформаційно-аналітичне забезпечення органів державної влади і оперативно-службову діяльність - в розмірі до 50 відсотків посадового окладу.
19.Наказом №528 було затверджено Перелік відповідних посад військовослужбовців підрозділів, на які покладалося здійснення розвідувальної діяльності до набрання чинності Законом України "Про розвідувальні органи України" від 22.03.2001 №2331-III (надалі - Закон №2331-III).
20.Зазначений Наказ №528 прийнятий відповідно до частини 7 статті 21 Закону №2331-III, з метою поширення заходів соціального захисту на колишніх військовослужбовців підрозділів, на які покладалося здійснення розвідувальної діяльності до набрання чинності цим Законом, стосовно включення до складу грошового забезпечення для перерахунку пенсій надбавок, передбачених пунктом 5 Постанови №1294.
21.При цьому, за змістом Наказу №528 посада старшого помічника оперативного напряму Військової частини НОМЕР_2 , яку перед звільненням з військової служби обіймав позивач, визнана такою, на яку покладалося здійснення розвідувальної діяльності, внаслідок чого її прирівняно до відповідної посади військової частини НОМЕР_1 - "офіцер".
22.Відповідно до пункту 1 Порядку №45 (в редакції, чинній на час спірних правовідносин), перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом №2262-XII, або у зв`язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.
23.Згідно з пунктом 2 Порядку №45 у вказаній редакції на підставі зазначеного в пункті 1 цього Порядку рішення Кабінету Міністрів України Міноборони, МВС, МНС, Мінінфраструктури, СБУ, Служба зовнішньої розвідки, ДПС, Управління державної охорони, Адміністрація Держспецзв`язку, Адміністрація Держприкордонслужби, ДПтС (далі - державні органи) повідомляють у п`ятиденний строк Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пенсій військовослужбовцям. Пенсійний фонд України повідомляє у п`ятиденний строк з моменту надходження інформації від державних органів своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки). Головні управління Пенсійного фонду України складають у десятиденний строк з моменту надходження зазначеної інформації списки за формою згідно із додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.
24.Пунктом 3 Порядку №45 (в редакції, чинній на час спірних правовідносин) встановлено, що на підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно із додатком 2 (далі - довідка) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України. Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.
25.Пунктом 24 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", що затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 №3-1, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.02.2007 за №135/13402, визначено, що про виникнення підстав для проведення перерахунку пенсій згідно зі статтею 63 Закону №2262-XII уповноважені структурні підрозділи зобов`язані у п`ятиденний строк після прийняття відповідного нормативно-правового акта, на підставі якого змінюється хоча б один з видів грошового забезпечення для відповідних категорій осіб, або у зв`язку з уведенням для зазначених категорій військовослужбовців нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, повідомити про це орган, що призначає пенсії. Органи, що призначають пенсії, протягом п`яти робочих днів після надходження такого повідомлення подають до відповідних уповноважених структурних підрозділів списки осіб, яким необхідно провести перерахунок пенсії (додаток 5). Після одержання списків осіб уповноважені структурні підрозділи зазначають у них зміни розмірів грошового забезпечення для перерахунку раніше призначених пенсій і в п`ятиденний строк після надходження передають їх до відповідних органів, що призначають пенсії.
26.Таким чином, органи Пенсійного фонду України не наділені повноваженнями самостійно визначати розмір пенсій, а здійснюють їх перерахунок і нарахування на підставі отриманих від уповноважених органів документів про види та розмір грошового забезпечення і розмір пенсійних виплат залежить від розміру складових грошового забезпечення, зазначених у відповідних довідках.
27.З урахуванням наведеного, суди попередніх інстанцій дійшли правильних висновків про відсутність підстав для задоволення позовних вимог заявлених до ГУ ПФУ в м. Києві. Крім того, оскільки довідка та інші документи для перерахунку пенсії до ГУ ПФУ в м. Києві не надходили, то даний відповідач станом на час звернення позивача до суду не допускав у відношенні останнього жодної протиправної бездіяльності щодо нездійснення йому перерахунку пенсії.
28.Поряд з цим, пунктом 2 Наказу №528 передбачений обов`язок командира ВЧ НОМЕР_1 у разі виникнення підстав для проведення перерахунку пенсій надавати інформацію до Департаменту фінансів Міністерства оборони України, військового комісаріату Автономної Республіки Крим, обласних та Київського міського військових комісаріатів про середні розміри надбавок, передбачених пунктом 5 Постанови №1294, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсій за відповідними посадами, зазначеними у Переліку відповідних посад військовослужбовців підрозділів, на які покладалося здійснення розвідувальної діяльності до набрання чинності Законом №2331-III.
29.Тобто, зазначена норма є спеціальною і застосовується для проведення перерахунку пенсій та розповсюджується на осіб, зазначених у цьому Переліку.
30.В силу пункту 3 Наказу №528 директор департаменту фінансів Міністерства оборони України зобов`язаний організувати роботу щодо підготовки довідок про розмір грошового забезпечення з врахуванням середніх розмірів надбавок, передбачених пунктом 5 Постанови №1294, для перерахунку пенсій колишнім військовослужбовцям підрозділів, на які покладалося здійснення розвідувальної діяльності до набрання чинності Законом №2331-III, та надання їх до територіальних органів Пенсійного фонду України.
31.За змістом пункту 2.13 Інструкції з організації роботи із соціального забезпечення осіб, звільнених з військової служби та членів їх сімей у Міністерстві оборони України, затвердженої наказом Міністра оборони України №937 від 31.12.2014, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 22.01.2015 за №73/26518, на ВЧ НОМЕР_1 покладаються: правильне і своєчасне визначення розміру грошового забезпечення для обчислення і перерахунку пенсій особам, звільненим з військової служби з військової частини НОМЕР_1 та підпорядкованих їй військових частин, та членам їх сімей, а також у разі прибуття на постійне проживання в Україну осіб з числа співробітників розвідувальних органів, звільнених з військової служби, та членів їх сімей з урахуванням положень статті 21 Закону №2331-III; оформлення та подання через обласні військові комісаріати до органів, що призначають пенсії, довідок про розмір грошового забезпечення осіб з числа співробітників розвідувальних органів, звільнених з військової служби, та членів їх сімей.
32.Отже, зважаючи на наведені правові норми та враховуючи ту обставину, що посада позивача, яку він обіймав до звільнення, прирівняна до відповідної посади ВЧ НОМЕР_1 , колегія суддів касаційного суду приходить до висновку, що у відповідача 1 виник обов`язок надати відповідну довідку для перерахунку пенсії позивача, а позовні вимоги в цій частині підлягали до задоволення.
33.Відповідно до частини 2 статті 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
34.З метою ефективного захисту порушеного права позивача існує необхідність у виході за межі позовних вимог та зобов`язанні відповідача 1 надати довідку про розмір грошового забезпечення з врахуванням середніх розмірів надбавок, передбачених пунктом 5 Постанови №1294, для перерахунку пенсії позивача та надати її відповідачу 2.
35.Аналогічна правова позиція у подібних правовідносинах була викладена Верховним Судом у постановах від 10.10.2019 у справі №522/17864/15-а та від 31.07.2019 у справі №522/17868/15-а.
36.Що стосується посилань суду апеляційної інстанції на наданий ВЧ НОМЕР_1 на вимогу ухвали суду лист від 16.06.2017 №222/6/163, яким повідомлено, що на підставі Наказу №528 надбавки, передбачені пунктом 5 Постанови №1294, військовослужбовцям за відповідними посадами, які визначені цим наказом, не виплачувались, то колегія суддів касаційного суду оцінює їх критично. Судами попередніх інстанцій було досліджено, що в основу відмови у видачі позивачу довідки для перерахунку пенсії відповідачем 1 було покладено відсутність рішень Кабінету Міністрів України про зміну розміру видів грошового забезпечення для відповідної категорії військовослужбовців. Тому, вказані ВЧ НОМЕР_1 у даному листі обставини не могли слугувати підставою для висновків суду щодо правомірності дій цього відповідача.
37.Згідно з частиною 1 статті 350 КАС України (в редакції, чинній до 08.02.2020), суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
38.У той же час, за приписами частин 1, 4 статті 351 КАС України (в редакції, чинній до 08.02.2020), підставами для скасування судових рішень повністю або частково і ухвалення нового рішення або зміни рішення у відповідній частині є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права. Неправильним застосуванням норм матеріального права вважається: неправильне тлумачення закону або застосування закону, який не підлягає застосуванню, або незастосування закону, який підлягав застосуванню. Зміна судового рішення може полягати в доповненні або зміні його мотивувальної та (або) резолютивної частин.
39.З огляду на наведене, колегія суддів касаційного суду вважає за необхідне касаційну скаргу задовольнити частково та скасувати оскаржувані судові рішення в частині відмови у задоволенні позовних вимог, заявлених до відповідача 1 і ухвалити в цій частині нове рішення, яким такі позовні вимоги задовольнити, а в решті оскаржувані судові рішення залишити без змін.
Керуючись пунктом 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 15.01.2020 №460-IX "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України Цивільного процесуального кодексу України Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду судових справ", статтями 341 349 355 356 359 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити частково.
Постанову Подільського районного суду м. Києва від 09.04.2013 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 21.06.2017 в частині відмови у задоволенні позовних вимог про зобов`язання Військової частини НОМЕР_1 вчинити певні дії - скасувати та ухвалити в цій частині нове судове рішення, яким вказані позовні вимоги задовольнити.
Зобов`язати Військову частину НОМЕР_1 надати довідку про розмір грошового забезпечення з врахуванням середніх розмірів надбавок, передбачених пунктом 5 Постанови Кабінету Міністрів України "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" від 07.11.2007 №1294, для перерахунку пенсії ОСОБА_1 та надати її до Головного управління Пенсійного фонду України у м. Києві.
В решті постанову Подільського районного суду м. Києва від 09.04.2013 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 21.06.2017 - залишити без змін.
Постанова суду касаційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття.
СуддіВ.М. Шарапа
С.Г. Стеценко
С.М. Чиркін