ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 лютого 2022 року

м. Київ

cправа № 905/2340/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

Ткаченко Н. Г. - головуючого, Жукова С. В., Огородніка К. М.,

за участю секретаря судового засідання Громак В. О.

за участю ліквідатора - арбітражного керуючого Козловської Д. В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області

на постанову Східного апеляційного господарського суду від 08.11.2021

та ухвалу Господарського суду Донецької області від 26.04.2021 в частині відхилених грошових вимог у вигляді капіталізованих платежів у розмірі 4 802 739,54 грн

у справі № 905/2340/19

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Екобудпостач",

до Приватного акціонерного товариства "Донецький булочно-кондитерський комбінат"

про банкрутство,-

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 28.12.2019 відкрито провадження у справі № 905/2340/19 про банкрутство ПрАТ "Донецький булочно-кондитерський комбінат".

Постановою Господарського суду Донецької області від 28.04.2020 у справі №905/2340/19 боржника - ПрАТ "Донецький булочно-кондитерський комбінат" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Козловську Д. В.

В червні 2020 року Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Великоновосілківського відділення (Фонд) звернулось до Господарського суду Донецької області з заявою про визнання грошових вимог, у якій просило визнати кредиторські вимоги до ПрАТ "Донецький булочно-кондитерський комбінат" у вигляді капіталізованих платежів на загальну суму 8 507 172,04 грн та включити їх до другої черги задоволених вимог кредиторів.

В обґрунтування вказаних вимог зазначено, що на обліку у Фонді перебуває 24 особи, потерпілі від нещасних випадків на виробництві, які перебували у трудових відносинах із боржником. У зв`язку із визнанням боржника банкрутом, згідно з п. 2 ч. 1 ст. 64 КУзПБ і на підставі затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 986 Порядку капіталізації платежів до Фонду соціального страхування України у випадках ліквідації страхувальників, Фонд звернувся із вимогами про визнання капіталізованих платежів щодо зазначених осіб.

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 26.04.2021 у справі №905/2340/19 (з урахуванням ухвали від 24.05.2021 про виправлення описки) (суддя Бокова Ю. В.) визнано грошові вимоги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Великоновосілківського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області до ПрАТ "Донецький булочно-кондитерський комбінат" у вигляді капіталізованих платежів на загальну суму 3 708 636,50 грн та включено їх до реєстру вимог кредиторів, а саме: вимоги першої черги - 4 204,00 грн; вимоги другої черги (вимоги із зобов`язань, внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів) - 3 704 432,50 грн. Зобов`язано ліквідатора включити визнані господарським судом вимоги до реєстру вимог кредиторів відповідно до вимог ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства. У визнанні грошових вимог Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області у вигляді капіталізованих платежів у розмірі 4 802 739,54 грн відмовлено.

Предметом апеляційного перегляду була ухвала суду першої інстанції в частині відмови у визнанні грошових вимог Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області у вигляді капіталізованих платежів по 15 потерпілим від нещасних випадків на виробництві, які перебували у трудових відносинах з боржником, на загальну суму 4 802 739,54 грн.

Постановою Східного апеляційного господарського суду від 08.11.2021 (колегія суддів: Пуль О.А. - головуючий, Крестьянінов О.О., Тарасова І.В.) ухвалу Господарського суду Донецької області від 26.04.2021 у справі №905/2340/19 залишено без змін.

У касаційній скарзі Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Великоновосілківського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області просить скасувати постанову Східного апеляційного господарського суду від 08.11.2021 повністю та ухвалу Господарського суду Донецької області 26.04.2021 у справі №905/2340/19 в частині відхилених грошових вимог у вигляді капіталізованих платежів у розмірі 4 802 739,54 грн та прийняти нове судове рішення, яким визнати заявлені грошові вимоги в повному обсязі на суму 8 507 172,04 грн та зобов`язати ліквідатора включити їх до реєстру вимог кредиторів.

В обґрунтування касаційної скарги кредитор зазначає, що на обліку в органах Фонду перебувають 24 потерпілих від нещасного випадку на виробництві, які перебували у трудових відносинах з боржником. Капіталізовані платежі були розраховані органом Фонду по 24 потерпілим, які перебували (перебувають) на обліку в територіальних відділеннях управлінь Фонду соціального страхування України до початку антитерористичної операції (АТО). Однак, лише 9 (дев`ять) набули статус внутрішньо переміщених осіб та звернулися у встановленому порядку до відповідних територіальних відділень управлінь Фонду із заявами про продовження нарахування раніше призначених щомісячних страхових виплат. По 15 особам, які після початку АТО не набули статусу внутрішньо переміщених осіб та не звернулися до територіальних органів Фонду із заявами щодо продовження раніше призначених щомісячних страхових виплат, у визнанні капіталізованих платежів оскаржуваними судовими рішеннями було відмовлено. Однак скаржник вважає, що судами попередніх інстанцій не враховано, що наявність у банкрута обов`язку щодо сплати капіталізованих платежів не може залежати від факту звернення застрахованих осіб до Фонду соціального страхування України щодо поновлення раніше призначених цим фондом страхованих виплат. У випадку звернення вказаних осіб до Фонду соціального страхування України із заявами їм буде поновлено виплати з місяця звернення, а на підставі рішень судів - і заборгованість за попередні періоди.

У відзиві арбітражний керуючий Козловська Д.В. просить залишити без задоволення касаційну скаргу Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Великоновосілківського відділення, а оскаржувані судові рішення - без змін.

Арбітражний керуючий стверджує, що висновки судів попередніх інстанцій ґрунтуються на встановлених у цій справі обставинах, а доводи заявника касаційної скарги не відповідають чинному законодавству.

Заслухавши доповідь судді Ткаченко Н.Г., перевіривши наявні матеріали справи, обговоривши доводи касаційної скарги, доводи відзиву на касаційну скаргу, заслухавши пояснення ліквідатора, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з огляду на наступне.

Як вбачається із матеріалів справи та встановлено судами попередніх інстанцій, ПрАТ "Донецький булочно-кондитерський комбінат" як страхувальник перебуває на обліку в Управлінні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Великоновосілківського відділення (Фонд).

Під час роботи у ПрАТ "Донецький булочно-кондитерський комбінат" отримали трудове каліцтво або профзахворювання особи, які знаходяться на обліку у Фонді соціального страхування України та яким на підставі Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" Фонд призначив щомісячні страхові виплати, зокрема, 15 осіб - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 та ОСОБА_15 .

Справи про страхові виплати потерпілих згідно з вищезазначеним переліком на паперових носіях з незалежних від Фонду причин залишились у відділеннях, які знаходяться на непідконтрольній українській владі території, у зв`язку з чим кредитором надані до суду першої інстанції відповідні витяги з електронних справ.

Суди попередніх інстанцій встановили, що вказаним особам Фондом призупинено виплати страхових виплат.

Відхиляючи кредиторські вимоги Фонду в частині капіталізованих платежів щодо вказаних вище 15 осіб, суди попередніх інстанцій виходили з того, що без вчинення зареєстрованими особами визначених чинним законодавством дій, а саме, отримання особами, які мають право на такі виплати банківського рахунку в АТ "Ощадбанк", звернення в установленому законодавством порядку із наданням відповідного пакету документів до Фонду соціального страхування, у останнього не виникає зобов`язання здійснювати перерахування страхових виплат таким особам.

Водночас наявність єдиної підстави для нарахування капіталізованих платежів - перебування на обліку у відділеннях Фонду 15 осіб, щодо яких виник спір, не є достатніми та безумовними підставами для поновлення фактично припинених раніше призначених цим особам соціальних виплат у зв`язку з проведенням антитерористичної операції. Жодних доказів фактичного нарахування Фондом цим особам соціальних виплат за попередні роки, зокрема, з 28.12.2018, матеріали справи не містять.

Суди попередніх інстанцій виходили що того, що виплата (продовження виплати) довічних державних стипендій, усіх видів соціальної допомоги та компенсацій, матеріального забезпечення (соціальні виплати) та пенсій, що призначені зазначеним особам, здійснюється через рахунки та мережу установ і пристроїв АТ "Ощадбанк" з можливістю отримання готівкових коштів і проведення безготівкових операцій через мережу установ і пристроїв будь-яких банків тільки на території населених пунктів, де органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі. Ураховуючи зазначене, умовами призначення та продовження виплати пенсій внутрішньо переміщеним особам є: знаходження внутрішньо переміщених осіб на обліку місця перебування, що підтверджується довідкою; наявність рахунку в установі АТ "Ощадбанк".

За висновками судів першої та апеляційної інстанцій без вчинення зареєстрованими особами визначених чинним законодавством дій, а саме, отримання особами, які мають право на такі виплати банківського рахунку в АТ "Ощадбанк", звернення в установленому законодавством порядку із наданням відповідного пакету документів до Фонду соціального страхування, у останнього не виникає зобов`язання здійснювати перерахування страхових виплат таким особам.

Відтак, суди попередніх інстанцій дійшли висновків, що не виникло і заборгованості, що погашається шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів.

Однак, Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду не погоджується із вказаними висновками судів попередніх інстанцій, оскільки вони є передчасними зробленими без належної оцінки всіх обставин справи та з порушенням вимог чинного законодавства.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров`я визначаються Законом України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування".

За змістом ч. 2 ст. 1 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" терміни "застрахована особа", "страхувальники" та "роботодавці" вживаються у цьому Законі у значеннях, наведених у Законі України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування".

Згідно з ч. 1 ст. 2 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" законодавство про соціальне страхування складається із Основ законодавства України про загальнообов`язкове державне соціальне страхування Кодексу законів про працю України, цього Закону, інших законодавчих актів та прийнятих відповідно до них інших нормативно-правових актів.

Так, згідно з п. 10 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону зобов`язані сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до ст. 3 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" принципами державного соціального страхування, зокрема, є:

-обов`язковість страхування осіб відповідно до видів соціального страхування та можливості добровільності страхування у випадках, передбачених законом;

-державні гарантії реалізації застрахованими особами своїх прав;

-обов`язковість фінансування Фондом витрат, пов`язаних із наданням матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг, в обсягах, передбачених цим Законом;

-формування та використання страхових коштів на засадах солідарності та субсидування;

-відповідальність роботодавців та Фонду за реалізацію права застрахованої особи на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за цим Законом.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 15 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" роботодавець зобов`язаний надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг згідно із цим Законом.

За змістом приписів ст. 4 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом і також є некомерційною самоврядною організацією, що діє на підставі статуту, який затверджується його правлінням. Фонд є некомерційною самоврядною організацією, що діє на підставі статуту, який затверджується його правлінням.

Водночас, в п. 5 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" визначено, що одним і джерел формування коштів Фонду є капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

З аналізу вказаних норм права вбачається, що страхувальники у разі їх ліквідації не звільняються від фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків шляхом внесення капіталізованих платежів.

Аналогічної правової позиції дотримується Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду у постанові 30.11.2021 у справі № 200/1353/21-а.

Порядок капіталізації платежів до Фонду соціального страхування України у випадках ліквідації страхувальників, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 986 (далі - Порядок № 986).

Відповідно до п. 3 Порядку № 986 капіталізація платежів проводиться щодо кожної застрахованої особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідних подальших платежів для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності. Під час капіталізації платежів враховуються заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати на догляд за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів, види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого, а також інші виплати, передбачені законодавством.

Згідно з п. 4 Порядку № 986 капіталізація платежів перед застрахованими особами або перед особами, визначеними у статті 41 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування", розраховується на період, що визначається як різниця між середньою очікуваною тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та віком особи на момент її проведення, та обчислюється щодо кожного платежу.

Пунктами 7, 8 Порядку № 986 передбачено, що капіталізація платежів включає заборгованість страхувальника з виплат, пов`язаних із його зобов`язаннями відшкодувати шкоду, заподіяну життю або здоров`ю застрахованої особи, а саме суми одноразової допомоги, щомісячних виплат втраченого заробітку, витрат на догляд за потерпілим і виплат за листками непрацездатності. У кредиторських вимогах Фонду соціального страхування України до страхувальника, щодо якого розпочато ліквідацію, зазначається сума грошових зобов`язань, обчислена з урахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації.

Таким чиним, капіталізація платежів включає як заборгованість страхувальника за попередні роки, так і необхідних подальших платежів для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності.

Згідно з ч. 1 ст. 46 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" страхові виплати і надання соціальних послуг припиняються:

1) на весь час проживання потерпілого за кордоном, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України;

2) на весь час, протягом якого потерпілий перебуває на державному утриманні, за умови, що частка виплати, яка перевищує вартість такого утримання, надається особам, які перебувають на утриманні потерпілого;

3) якщо з`ясувалося, що виплати призначено на підставі документів, які містять неправдиві відомості. Сума витрат на страхові виплати, отримані застрахованим, стягується в судовому порядку;

4) якщо страховий випадок настав внаслідок навмисного наміру заподіяння собі травми;

5) якщо потерпілий ухиляється від реабілітації у сфері охорони здоров`я чи професійної реабілітації або не виконує правил, пов`язаних з установленням чи переглядом обставин страхового випадку, або порушує правила поведінки та встановлений для нього режим, що перешкоджає одужанню та функціональному відновленню;

6) в інших випадках, передбачених законодавством.

Щомісячні страхові виплати до 28.12.2018 здійснювалися відповідно до Порядку, затвердженого постановою правління Фонду № 20 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.01.2015 за № 6/26451), яким була передбачена виплата раніше призначених та нарахованих сум страхових виплат (заборгованість за минулий період) потерпілим (членам їх сімей) Донецької та Луганської областей, які переміщуються з тимчасово окупованої території і районів проведення антитерористичної операції за місцем фактичного проживання перебування).

Постановою Кабінету Міністрів України від 08.06.2016 № 365 затверджено Порядок призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (Порядок № 365), згідно з п. 1 якого цей Порядок визначає механізм призначення (відновлення) внутрішньо переміщеним особам виплати довічних державних стипендій, усіх видів соціальної допомоги та компенсацій, матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, субсидій та пільг (далі - соціальні виплати) за рахунок коштів державного бюджету та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Згідно з п. 4 вказаного Порядку № 365 соціальні виплати внутрішньо переміщеним особам призначаються і виплачуються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення), робочими органами Фонду соціального страхування, центрами зайнятості (далі - органи, що здійснюють соціальні виплати) за місцем їх фактичного проживання/перебування, незалежно від факту реєстрації місця проживання/перебування.

Для призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщена особа, а у визначених законодавством випадках - її законний представник подає відповідну заяву до органу, що здійснює соціальні виплати на території, де зазначена особа перебуває на обліку за місцем її фактичного проживання/перебування, незалежно від факту реєстрації місця проживання/перебування.

До заяви додається копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та пред`являється оригінал такої довідки (п. 5 Порядку № 365).

Відповідно до п. 6 Порядку № 365 структурний підрозділ з питань соціального захисту населення не пізніше наступного робочого дня після отримання заяви про призначення (відновлення) соціальних виплат надсилає запит про отримання електронної справи отримувача соціальної виплати до державного підприємства "Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України", який протягом п`яти робочих днів з дня отримання такого запиту надсилає відповідну електронну справу до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення.

Згідно з п. 7 Порядку № 365 для призначення (відновлення) соціальних виплат структурний підрозділ з питань соціального захисту населення за власною ініціативою або за зверненням органів, що здійснюють соціальні виплати, протягом 15 робочих днів з дня отримання відповідної заяви внутрішньо переміщеної особи або з дня надходження звернення від органів, що здійснюють соціальні виплати, проводить перевірку достовірності зазначеної в заяві інформації про фактичне місце проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи.

Суди попередніх інстанцій встановили, що на обліку у Фонді перебувають15 осіб, які перебували у трудових відносинах із боржником, отримали трудове каліцтво або профзахворювання, та яким на підставі Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" Фонд призначив щомісячні страхові виплати, однак починаючи з 2018 року фактичні нарахування та виплати не здійснюються у зв`язку із не зверненням таких осіб до Фонду із заявами згідно з Порядком № 365 для відновлення раніше призначених їм соціальних виплат.

Разом з тим, як вбачається із матеріалів справи, судами попередніх інстанцій не було встановлено припинення згідно з ч. 1 ст. 46 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" зазначеним особам страхових виплат.

Відтак вказані вище 15 осіб не втратили права на призначені їм страхові виплати, а не здійснення Фондом їх нарахування та виплат пов`язане із неможливістю належного здійснення органами державної влади своїх повноважень на тимчасово окупованій території України та особливістю реалізації прав деяких категорій осіб на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Суди попередніх інстанцій наведеного не взяли до уваги, а також не врахували правової природи капіталізації платежів, що полягає у сплаті страхувальником, який ліквідується, сум грошових зобов`язань, які призначені для забезпечення майбутніх виплат потерпілим особам, здоров`я яких зазнало шкоди під час виконання ними трудових обов`язків.

У зв`язку з зазначеним висновки судів попередніх інстанцій про відмову у визнанні грошових вимог Фонду у вигляді капіталізованих платежів по 15 потерпілим від нещасних випадків на виробництві, які перебували у трудових відносинах з боржником, на загальну суму 4 802 739,54 грн є передчасними.

В той же час розрахунок заявлених Фондом грошових вимог по 15 потерпілим від нещасних випадків на виробництві особам не були предметом дослідження судів першої та апеляційної інстанцій.

Переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, суд касаційної інстанції в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права. Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази (ч. ч. 1, 2 ст. 300 ГПК України).

Встановивши зазначені вище порушення норм матеріального права з огляду на межі розгляду справи судом касаційної інстанції та відсутність процесуальної можливості перевірити розрахунки заявлених Фондом капіталізованих платежів щодо зазначених вище 15 осіб за загальну суму 4 802 739,54 грн, колегія суддів дійшла висновку, що постанова Східного апеляційного господарського суду від 08.11.2021 та ухвала Господарського суду Донецької області від 26.04.2021 у справі №905/2340/19 в частині відхилених грошових вимог у вигляді капіталізованих платежів у розмірі 4 802 739,54 грн підлягають скасуванню, а справа у скасованій частині - направленню на новий розгляд до Господарського суду Донецької області.

Під час нового розгляду справи господарським судам слід взяти до уваги викладене у цій постанові, вжити всіх передбачених законом заходів для всебічного, повного і об`єктивного встановлення обставин справи з огляду на правову природу, характер правовідносин, перевірити розрахунок грошових вимог Фонду, і в залежності від встановленого та вимог закону прийняти законне та обґрунтоване рішення.

У зв`язку зі скасуванням постанови апеляційного господарського суду та частково ухвали суду першої інстанції і передачею справи на новий розгляд, розподіл судового збору у справі касаційним судом не здійснюється.

Керуючись ст. ст. 300 301 314 315 317 ГПК України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області - задовольнити частково.

Постанову Східного апеляційного господарського суду від 08.11.2021 та ухвалу Господарського суду Донецької області від 26.04.2021 у справі № 905/2340/19 в частині відхилених грошових вимог у вигляді капіталізованих платежів у розмірі 4 802 739,54 грн - скасувати.

Справу № 905/2340/19 в частині грошових вимог у вигляді капіталізованих платежів у розмірі 4 802 739,54 грн направити на новий розгляд до Господарського суду Донецької області.

Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий, суддя Ткаченко Н. Г.

Судді Жуков С. В.

Огороднік К. М.