Згадування в судовій практиці

Постанова № 320/23229/23 Суддя : Ханова Р.Ф. Дата рішення : 12.04.2025 Постанова № 911/2779/23 Суддя : Кондратова І.Д. Дата рішення : 10.03.2025 Постанова № 916/2705/24 Суддя : Бакуліна С. В. Дата рішення : 06.02.2025 Постанова № 908/808/23 Суддя : Жайворонок Т.Є. Дата рішення : 16.10.2024 Постанова № 640/495/22 Суддя : Тацій Л.В. Дата рішення : 18.04.2024 Постанова № 809/1136/18 Суддя : Мацедонська В.Е. Дата рішення : 26.11.2023 Постанова № 907/648/21 Суддя : Колос І.Б. Дата рішення : 11.10.2023 Постанова № 160/15257/20 Суддя : Жук А.В. Дата рішення : 20.05.2023 Постанова № 906/86/20 Суддя : Бенедисюк І.М. Дата рішення : 22.03.2023 Постанова № 916/3156/21 Суддя : Селіваненко В.П. Дата рішення : 13.02.2023 Постанова № 240/444/21 Суддя : Соколов В.М. Дата рішення : 22.01.2023 Постанова № 420/7083/21 Суддя : Загороднюк А.Г. Дата рішення : 29.01.2023 Постанова № 910/7765/20 Суддя : Колос І.Б. Дата рішення : 05.02.2023 Постанова № 910/18970/19 Суддя : Кондратова І.Д. Дата рішення : 08.02.2023 Постанова № 910/21181/20 Суддя : Студенець В.І. Дата рішення : 08.02.2023 Постанова № 440/6961/20 Суддя : Данилевич Н.А. Дата рішення : 21.06.2023 Постанова № 915/634/20 Суддя : Баранець О.М. Дата рішення : 30.06.2023 Постанова № 580/681/20 Суддя : Бевзенко В.М. Дата рішення : 10.07.2023 Постанова № 160/12075/20 Суддя : Шевцова Н.В. Дата рішення : 13.07.2023 Постанова № 925/1546/20 Суддя : Кібенко О. Р. Дата рішення : 17.07.2023 Постанова № 640/23385/20 Суддя : Шевцова Н.В. Дата рішення : 20.07.2023 Постанова № 560/4152/20 Суддя : Шевцова Н.В. Дата рішення : 06.09.2023 Постанова № 160/6089/20 Суддя : Шевцова Н.В. Дата рішення : 08.09.2023 Постанова № 560/6212/20 Суддя : Шевцова Н.В. Дата рішення : 08.09.2023 Постанова № 160/12182/20 Суддя : Шевцова Н.В. Дата рішення : 08.09.2023 Постанова № 200/5490/20-а Суддя : Шевцова Н.В. Дата рішення : 08.09.2023 Постанова № 915/1338/20 Суддя : Кібенко О. Р. Дата рішення : 11.10.2023 Постанова № 910/11847/19 Суддя : Бакуліна С. В. Дата рішення : 29.11.2023 Постанова № 640/9677/20 Суддя : Берназюк Я.О. Дата рішення : 29.11.2023 Постанова № 640/8451/20 Суддя : Губська О.А. Дата рішення : 15.12.2023 Постанова № 908/3326/19 Суддя : Зуєв В.А. Дата рішення : 14.02.2024 Постанова № 826/5997/16 Суддя : Кашпур О.В. Дата рішення : 21.03.2024 Постанова № 824/558/16-а Суддя : Юрченко В.П. Дата рішення : 18.05.2024 Постанова № 802/2216/16-а Суддя : Дашутін І.В. Дата рішення : 25.05.2024 Постанова № 817/663/18 Суддя : Дашутін І.В. Дата рішення : 07.06.2024 Постанова № 803/1377/16 Суддя : Жук А.В. Дата рішення : 17.06.2024 Постанова № 823/1046/18 Суддя : Мельник-Томенко Ж.М. Дата рішення : 21.06.2024 Постанова № 814/8/18 Суддя : Шевцова Н.В. Дата рішення : 06.07.2024 Постанова № 821/1009/18 Суддя : Шевцова Н.В. Дата рішення : 16.07.2024 Постанова № 910/3011/19 Суддя : Булгакова І.В. Дата рішення : 31.07.2024 Постанова № 820/6534/16 Суддя : Загороднюк А.Г. Дата рішення : 19.08.2024 Постанова № 1440/1750/18 Суддя : Яковенко М.М. Дата рішення : 14.09.2024 Постанова № 804/5716/16 Суддя : Єресько Л.О. Дата рішення : 08.10.2024 Постанова № 804/5716/16 Суддя : Єресько Л.О. Дата рішення : 08.10.2024 Постанова № 813/2559/18 Суддя : Калашнікова О.В. Дата рішення : 08.10.2024 Постанова № 813/2559/18 Суддя : Калашнікова О.В. Дата рішення : 08.10.2024 Постанова № 820/7056/16 Суддя : Єресько Л.О. Дата рішення : 05.11.2024 Постанова № 820/7056/16 Суддя : Єресько Л.О. Дата рішення : 05.11.2024 Постанова № 761/20017/16-а Суддя : Білак М.В. Дата рішення : 12.11.2024 Постанова № 806/1740/17 Суддя : Яковенко М.М. Дата рішення : 06.12.2024 Постанова № 904/4036/18 Суддя : Мамалуй О.О. Дата рішення : 05.12.2024 Постанова № 761/11908/16-а Суддя : Єресько Л.О. Дата рішення : 15.01.2025 Постанова № 826/10158/18 Суддя : Єресько Л.О. Дата рішення : 26.02.2023 Постанова № 640/4614/20 Суддя : Мацедонська В.Е. Дата рішення : 21.04.2024 Постанова № 380/25725/23 Суддя : Соколов В.М. Дата рішення : 19.02.2025

Стаття 48. Взяття бюджетних зобов'язань

1. Розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов’язань минулих років; довгострокових зобов’язань за енергосервісом, узятих на облік органами Казначейства України; довгострокових зобов’язань у рамках державно-приватного партнерства, узятих на облік органами Казначейства України; середньострокових зобов’язань за договорами щодо забезпечення судноплавного стану внутрішніх водних шляхів та судноплавних шлюзів; середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я; середньострокових зобов’язань за державними контрактами (договорами) щодо закупівлі озброєння, військової техніки, зброї і боєприпасів; середньострокових зобов’язань за договорами на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг; щодо завдань (проектів) Національної програми інформатизації - після їх погодження з Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації.

{Абзац перший частини першої статті 48 із змінами, внесеними згідно із Законом № 328-VIII від 09.04.2015 ; в редакції Закону № 283-IX від 12.11.2019 ; із змінами, внесеними згідно із Законами № 677-IX від 04.06.2020 , № 1081-IX від 15.12.2020 , № 2043-IX від 15.02.2022 - вводиться в дію з 1 квітня 2022 року, № 4225-IX від 16.01.2025 }

Довгострокове зобов’язання за енергосервісом на підставі документального підтвердження в установленому порядку скорочення обсягів споживання комунальних послуг та енергоносіїв і видатків на їх оплату за звітний період (порівняно з такими обсягами (видатками), які були б спожиті (здійснені) за відсутності енергосервісу) набуває статусу бюджетного зобов’язання у сумі, визначеній згідно з умовами договору енергосервісу виходячи з цін (тарифів), діючих у періоді, за який здійснюється розрахунок, у межах фактичного скорочення таких видатків.

{Частину першу статті 48 доповнено абзацом другим згідно із Законом № 328-VIII від 09.04.2015 }

Середньострокове зобов’язання у сфері охорони здоров’я набуває статусу бюджетного зобов’язання у сумі, визначеній згідно з умовами угоди (договору), та/або невикористаних асигнувань, передбачених для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, за умови її відповідності граничним показникам видатків державного бюджету, що можуть бути спрямовані на взяття середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я, визначеним законом про Державний бюджет України на відповідний період. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, здійснює постійний моніторинг відповідності взятих особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, середньострокових зобов’язань граничним показникам видатків державного бюджету, що можуть спрямовуватися на таку мету.

{Частину першу статті 48 доповнено абзацом третім згідно із Законом № 1081-IX від 15.12.2020 }

Довгострокове зобов’язання у рамках державно-приватного партнерства набуває статусу бюджетного зобов’язання у сумі, визначеній згідно з умовами договору, укладеного у рамках державно-приватного партнерства, у межах бюджетних асигнувань, встановлених на відповідний бюджетний період (з дотриманням вимог частини другої цієї статті та частини четвертої статті 23 цього Кодексу).

{Частину першу статті 48 доповнено абзацом четвертим згідно із Законом № 2043-IX від 15.02.2022 - вводиться в дію з 1 квітня 2022 року}

Середньострокове зобов’язання за державними контрактами (договорами) щодо закупівлі озброєння, військової техніки, зброї і боєприпасів набуває статусу бюджетного зобов’язання у сумі, визначеній згідно з умовами трирічного державного контракту (договору), за умови її відповідності граничним показникам видатків державного бюджету, що можуть бути спрямовані на взяття середньострокових зобов’язань за державними контрактами (договорами) щодо закупівлі озброєння, військової техніки, зброї і боєприпасів, визначеним законом про Державний бюджет України на відповідний період.

{Частину першу статті 48 доповнено абзацом п'ятим згідно із Законом № 4225-IX від 16.01.2025 }

{Частина перша статті 48 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5463-VI від 16.10.2012 }

2. Розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання за спеціальним фондом бюджету виключно в межах відповідних фактичних надходжень спеціального фонду бюджету (з дотриманням вимог частини другої статті 57 цього Кодексу).

Кредиторська заборгованість розпорядників бюджетних коштів за середньостроковими зобов’язаннями за договорами на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг на кінець поточного бюджетного періоду не може перевищувати залишка коштів спеціального фонду державного бюджету, утвореного за рахунок надходжень, які є джерелом формування державного дорожнього фонду та використовуються за напрямами, визначеними пунктами 1 і 2 частини третьої статті 24 - 2 цього Кодексу.

{Частину другу статті 48 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 283-IX від 12.11.2019 ; із змінами, внесеними згідно із Законом № 677-IX від 04.06.2020 }

Кредиторська заборгованість розпорядників бюджетних коштів за середньостроковими зобов’язаннями за договорами щодо забезпечення судноплавного стану внутрішніх водних шляхів та судноплавних шлюзів на кінець поточного бюджетного періоду не може перевищувати залишка коштів спеціального фонду державного бюджету, утвореного за рахунок надходжень, які є джерелами формування державного фонду внутрішніх водних шляхів та використовуються за напрямами, визначеними пунктами 2-5 частини третьої статті 24 - 5 цього Кодексу.

{Частину другу статті 48 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 2043-IX від 15.02.2022 - вводиться в дію з 1 квітня 2022 року}

Кредиторська заборгованість розпорядників бюджетних коштів за середньостроковими зобов’язаннями за державними контрактами (договорами) щодо закупівлі озброєння, військової техніки, зброї і боєприпасів на кінець поточного бюджетного періоду не може перевищувати залишок коштів спеціального фонду державного бюджету, утворений за рахунок відповідних надходжень спеціального фонду державного бюджету.

{Частину другу статті 48 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 4225-IX від 16.01.2025 }

За бюджетними програмами, які здійснюються із залученням державою кредитів (позик) від іноземних держав, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій для підготовки та реалізації публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій, термін дії яких завершується у поточному бюджетному періоді, розпорядники бюджетних коштів мають право брати відповідні бюджетні зобов'язання у четвертому кварталі поточного бюджетного періоду понад фактичні надходження таких кредитів (позик) за умови наявності письмової згоди кредитора на оплату цих зобов'язань протягом першого кварталу наступного бюджетного періоду.

{Абзац частини другої статті 48 із змінами, внесеними згідно із Законами № 2646-VIII від 06.12.2018 , № 4225-IX від 16.01.2025 }

3. Розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, за якими розпорядником бюджетних коштів взято зобов'язання без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), є недійсними. За такими операціями не виникають бюджетні зобов'язання та не утворюється бюджетна заборгованість.

4. Зобов'язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов'язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов'язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов'язань не здійснюються.

Вимоги фізичних і юридичних осіб щодо відшкодування збитків та/або шкоди за зобов'язаннями, взятими розпорядниками бюджетних коштів без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), стягуються з осіб, винних у взятті таких зобов'язань, у судовому порядку.

5. Казначейство України здійснює реєстрацію та облік бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів і відображає їх у звітності про виконання бюджету. При реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань здійснюється перевірка відповідності напрямів витрачання бюджетних коштів бюджетному асигнуванню, паспорту бюджетної програми.

{Частина п'ята статті 48 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2646-VIII від 06.12.2018 }

6. Бюджетні зобов'язання щодо виплати субсидій, допомоги, пільг з оплати спожитих житлово-комунальних послуг та послуг зв'язку (в частині абонентної плати за користування квартирним телефоном), компенсацій громадянам з бюджету, на що згідно із законами України мають право відповідні категорії громадян, обліковуються Казначейством України незалежно від визначених на цю мету бюджетних призначень.

7. Порядок здійснення реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів визначається Міністерством фінансів України.

{Частина сьома статті 48 із змінами, внесеними згідно із Законом № 3614-VI від 07.07.2011 }

Попередня

57/145

Наступна