Стаття 111. Якість електронних комунікаційних послуг
1. Постачальники електронних комунікаційних послуг, що надають послугу доступу до Інтернету та послугу міжособистісних електронних комунікацій, зобов’язані оприлюднювати вичерпну, порівнянну, надійну, зручну для сприйняття та актуальну інформацію для кінцевих користувачів:
1) щодо якості їхніх електронних комунікаційних послуг, що надаються ними з використанням мережі електронних комунікацій безпосередньо або на підставі договору про обслуговування з іншим постачальником електронних комунікаційних мереж та/або послуг;
2) про заходи, що вживаються для сприяння можливості доступу для споживачів з інвалідністю.
2. Постачальники послуг міжособистісних електронних комунікацій зобов’язані інформувати кінцевих користувачів про те, чи залежить якість їхніх послуг електронних комунікацій від будь-яких зовнішніх факторів.
3. Центральний орган виконавчої влади у сферах електронних комунікацій та радіочастотного спектра, за погодженням з регуляторним органом, визначає показники якості електронних комунікаційних послуг, що розраховуються за параметрами, зазначеними у частині четвертій цієї статті, що підлягають випробуванню.
Методи та методики вимірювання параметрів якості, розрахунку показників якості електронних комунікаційних послуг, їх оцінки та порівняння визначає регуляторний орган відповідно до національних і міжнародних стандартів та рекомендацій.
Перелік інформації про якість електронних комунікаційних послуг відповідно до параметрів, зазначених у частині четвертій цієї статті, форму і спосіб її оприлюднення постачальниками електронних комунікаційних послуг визначає регуляторний орган.
{Частина третя статті 111 в редакції Закону № 1971-IX від 16.12.2021 }
4. Застосовуються такі параметри якості електронних комунікаційних послуг:
1) для постачальників послуг з доступу до електронної комунікаційної мережі:
а) час встановлення початкового з’єднання;
б) відсоток неуспішних спроб приєднання до мережі;
в) час усунення пошкоджень;
2) для постачальників електронних комунікаційних послуг, що експлуатують для надання послуг мережі електронних комунікацій безпосередньо або на підставі договору про обслуговування з іншим постачальником електронних комунікаційних мереж та/або послуг:
а) час встановлення з’єднання;
б) відсоток рахунків, щодо яких надійшли звернення щодо їх некоректності (неправильності);
в) якість передачі мови (відповідно до розрахованого показника);
г) відсоток перерваних викликів;
ґ) відсоток неуспішних викликів;
д) відсоток відмов;
е) час затримки сигналу виклику;
3) для постачальників послуг доступу до мережі Інтернет (на мережі постачальника послуг):
а) час затримки даних;
б) тремтіння сигналу (джиттер);
в) відсоток втрачених (недоставлених) пакетів даних.
5. Постачальники електронних комунікаційних послуг повинні надавати електронні комунікаційні послуги за встановленими відповідно до цієї статті центральним органом виконавчої влади у сферах електронних комунікацій та радіочастотного спектра показниками якості послуг та їх параметрами (у разі їх установлення).
6. Моніторинг якості електронних комунікаційних послуг здійснюється регуляторним органом або державним підприємством, що перебуває у сфері його управління, в установленому регуляторним органом порядку.
{Статтю 111 доповнено частиною шостою згідно із Законом № 1971-IX від 16.12.2021 }