Стаття 61. Дисциплінарна комісія та її повноваження
1. Для розгляду дисциплінарних справ у випадках, визначених частинами третьою - шостою статті 58 цього Закону, керівником служби утворюється дисциплінарна комісія.
2. Дисциплінарна комісія утворюється у складі не менше п’яти членів, а у відповідних радах та їх виконавчих органах із загальною чисельністю службовців місцевого самоврядування до десяти осіб - не менше трьох членів.
Керівник служби визначає голову та секретаря дисциплінарної комісії.
3. До складу дисциплінарної комісії включаються службовці місцевого самоврядування, представники виборного органу первинної профспілкової організації (за наявності) з числа службовців місцевого самоврядування.
До складу дисциплінарної комісії можуть включатися службовці місцевого самоврядування з інших органів місцевого самоврядування, науковці, фахівці, експерти, представники громадських об’єднань, які мають досвід служби в органах місцевого самоврядування, державної служби або за юридичним фахом, з правом дорадчого голосу.
Кількість представників громадських об’єднань у складі дисциплінарної комісії не може становити більше двох осіб.
До складу дисциплінарної комісії включається щонайменше одна особа, яка має вищу освіту в галузі права ступеня бакалавра або магістра та досвід роботи за фахом.
До складу дисциплінарної комісії не можуть включатися народні депутати України, депутати місцевих рад, керівник служби, особи, які обіймають посади в керівних органах політичних партій, їх обласних, міських, районних організаціях і первинних осередках та інших структурних утвореннях, передбачених статутами цих партій.
4. Строк повноважень дисциплінарної комісії, що розглядає дисциплінарні справи стосовно службовців місцевого самоврядування, які займають посади категорій II і III, становить три роки.
Для розгляду дисциплінарної справи стосовно службовця місцевого самоврядування, який займає посаду категорії I, дисциплінарна комісія утворюється окремо для розгляду кожної дисциплінарної справи.
5. Членам дисциплінарної комісії забороняється передавати і розголошувати інформацію, отриману під час здійснення дисциплінарного провадження, до прийняття керівником служби рішення за результатами дисциплінарного провадження, крім випадків, передбачених законом.
У разі якщо один із членів дисциплінарної комісії бере участь у розгляді дисциплінарної справи стосовно свого безпосереднього керівника, такий член дисциплінарної комісії не може брати участі в голосуванні за подання дисциплінарної комісії у такій справі.
Повноваження члена дисциплінарної комісії зупиняються на строк розгляду такою комісією дисциплінарної справи стосовно нього.
6. Члени дисциплінарної комісії (крім тих, які працюють на постійній основі в органах місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади) на час засідань дисциплінарної комісії, а також для здійснення повноважень члена дисциплінарної комісії в інших випадках звільняються від виконання виробничих або службових обов’язків з відшкодуванням їм середньої заробітної плати за основним місцем роботи та інших витрат, пов’язаних з виконанням обов’язків члена дисциплінарної комісії, за рахунок відповідного місцевого бюджету.
7. Засідання дисциплінарної комісії є повноважним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини загального складу комісії.
8. Дисциплінарна комісія та її члени мають право:
1) отримувати пояснення від службовця місцевого самоврядування, який притягається до дисциплінарної відповідальності;
2) отримувати від виборних посадових осіб, службовців місцевого самоврядування, інших працівників органів місцевого самоврядування усні чи письмові пояснення;
3) отримувати консультації спеціалістів з питань дисциплінарної справи;
4) ознайомлюватися і вивчати з виїздом на місце відповідні документи, у разі потреби знімати з них копії та долучати їх до матеріалів дисциплінарної справи;
5) отримувати від юридичних осіб та їх працівників, фізичних осіб інформацію, пов’язану з дисциплінарною справою, на підставі запиту відповідного керівника служби.
9. Результатом розгляду дисциплінарної справи дисциплінарною комісією є її подання керівнику служби, яке приймається більшістю голосів загального складу дисциплінарної комісії. Подання дисциплінарної комісії має рекомендаційний характер для керівника служби.
10. Подання дисциплінарної комісії повинно містити висновок про наявність чи відсутність у діях службовця місцевого самоврядування дисциплінарного проступку, підстави для його притягнення до дисциплінарної відповідальності, встановлені обставини, які можуть вплинути на прийняття рішення у справі.
11. Подання дисциплінарної комісії підписується головою комісії, а в разі його відсутності - іншим уповноваженим дисциплінарною комісією членом комісії. Протоколи засідань дисциплінарної комісії підписуються головою і секретарем комісії, а в разі їх відсутності - іншими уповноваженими дисциплінарною комісією членами комісії.